Zwaar motorongeluk Boekie

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
LeonK
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 10:32 pm
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door LeonK » do aug 03, 2017 1:03 pm

Wat ontzettend heftig. Beide heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » za aug 05, 2017 8:15 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Thursday, August 3, 2017 21:55
Subject: Operatie

Hallo Allemaal,

Het is allemaal een beetje anders gelopen dan gepland de afgelopen 24 uur.

Om kwart voor 10 gister avond kwam de verpleegster voor de medicijnen en controle van de temperatuur.
Erwin zijn temperatuur was toen 38.4 dat zou voor een normaal mens niet zorgwekkend zijn maar voor Erwin in zijn toestand kennelijk wel.
De dienstdoende arts kwam aan zijn bed en besloot toch even contact op te nemen met de chirurg.
De chirurg besloot dat hij het zekere voor het onzekere wou nemen en hem voor een paar tests naar het ziekenhuis te laten brengen.

In het ergste geval zou hij aan een antibiotica infuus gelegd worden en in het ziekenhuis moeten blijven. In het beste geval zou hij medicijnen mee krijgen en terug gebracht worden naar Klimmendaal.
Het is geen van beide geworden. In de ambulance was zijn temperatuur al weer wat gezakt dus de antibiotica was niet meer nodig maar ze hebben hem wel vast opgenomen in het ziekenhuis (om middernacht) en daar lag hij vandaag al aan de morfinepomp.
Helaas helpt de morfine niet tegen de pijn in zijn knie maar het maakt de rest wel wat dragelijker.

De operatie staat voor morgen aan het eind van de ochtend op de rol en ook hier is er weer een verrassing bij gekomen.
Ze gaan in 2 etappes amputeren. Eerst zal er op de zelfde hoogte als het andere been geamputeerd worden, dan gaan ze proberen de ontstekingen en de bacteriën er uit te krijgen en dan over ongeveer een week maken ze de amputatie compleet door het dijbeen.

Het gaat dus allemaal iets langer duren dan gedacht maar het zwaartepunt hebben we als het goed is morgen achter de rug.

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » za aug 05, 2017 8:15 pm

From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Saturday, August 5, 2017 20:41
Subject: Korte update

Hallo!

De operatie is geslaagd en Erwin voelde zich gisteren al een stuk beter.

Vanmorgen bij de wondverzorging helaas toch weer veel pijn dus de anesthesist heeft de zenuwen in zijn been voor 24 uur platgelegd.

Hij is nog wel erg moe (ook van de narcose natuurlijk) maar wel weer positief.

Hij ligt weer op de kamer waar hij ook lag voor hij naar Klimmendaal ging (B6.35) en ze zijn op de afdeling blij hem weer te zien al hadden ze liever gehad dat hij gewoon even op de koffie was gekomen.

Op naar de volgende operatie en op weg naar herstel.

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

LeonK
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 10:32 pm
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door LeonK » zo aug 06, 2017 2:09 am

Pppffff heftig. Sterkte.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » za aug 19, 2017 3:31 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Saturday, August 19, 2017 11:50
Subject: The day after

Goedemorgen! (nog net)

Erwin zijn operatie gisteren is goed verlopen. Hij was om half 4 terug op zaal met weer een morfine pomp.

Zo op het oog (en ik ben geen timmerman) is zijn rechterbeen ongeveer 10 cm korter dan zijn linker.

Nu is het een kwestie van herstellen en dan weer terug naar de revalidatie.

Hij was gisteren natuurlijk nog erg duf maar hij is wel blij dat het voor wat de operaties betreft nu (hopelijk) achter de rug is.

Mentaal begint hij nu tegen wat dingen aan te lopen b.v. het weer onder de mensen komen in de rolstoel. Maar ik heb met hem afgesproken dat hij zelf aangeeft wanneer hij er aan toe is om mensen te zien en ook welke mensen er boven aan zijn lijstje staan. Uiteindelijk zal hij toch de straat weer op moeten. Ik heb al gedreigd om hem in zijn rolstoel voor de deur te zetten naast onze bejaarde overbuurman Willem. Die praat plat deventers en is met geen mogelijkheid te verstaan.

Bedankt voor alle lieve berichtjes en tot schrijfs!
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door YO » za aug 19, 2017 4:14 pm

het belangrijkste is dat hij ZELF wil. het zal je maar overkomen. je kunt niet gelijk je oude patroon oppakken. daarvoor is er te veel gebeurd. Al die mensen die uit liefdevolle overtuiging willen helpen van dat je dit en dat moet doen. Natuurlijk heel begrijpelijk. Maar die hebben niet ondergaan wat Erwin heeft heeft beleefd. hij moet zelf zijn pad vinden. alle hulp is logisch maar Erwin moet zelf de knop omdraaien en als ie er aan toe is.

heel veel sterkte Erwin en Caro.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door HHBBXX » za aug 19, 2017 10:01 pm

Fijn dat de operaties achter de rug zijn, zoals het er nu uit ziet. Hopelijk gaat het herstel en de revalidatie verder goed en kan En wil Erwin straks weer meer gaan doen en ondernemen. Jullie leven zal enorm anders worden, dat lijkt me wel zeker. Genezen van de operatie en kijken wat er dan weer mogelijk is lijkt me nu de enige optie. Ik hoop van harte dat jullie samen een nieuw ritme zullen vinden en elkaar blijven aanvullen, want als ik het zo lees was dat wel zo in het verleden.

Steun, liefde, herstel en geluk wens ik jullie toe.

Harry.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » di aug 22, 2017 6:47 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Tuesday, August 22, 2017 19:08
Subject: Goed

Hallo Allemaal,

Het gaat weer (naar omstandigheden) goed met Erwin.

Dat betekend niet dat hij pijn vrij is maar hij is wel van de morfine af en ook de fantoompijn lijkt wat minder te worden.

Zo als de planning er nu uit ziet gaat hij vrijdag weer terug naar het revalidatiecentrum.

Hij heeft al aangegeven dat hij zich goed genoeg voelt voor bezoek en zodra hij gesetteld is zal ik de agenda weer openstellen voor iedereen die daar gebruik van wil maken.

Hij heeft zich ondertussen ook gerealiseerd dat het voor de mensen die hem komen bezoeken net zo moeilijk zal zijn om hem te zien (zijn benen dan) als het voor hem is om weer mensen te ontvangen.

Tot de volgende keer

Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » wo sep 06, 2017 6:52 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Monday, September 4, 2017 18:55
Subject: Fast Forward

Hallo Allemaal,

Vandaag was ik toevallig aanwezig bij Erwin zijn sessie met de ergotherapeut en dat kwam goed uit.

Niet alleen moesten we de papieren voor de WMO aanvraag invullen (en 3 weten meer dan 2) maar we hebben ook uitgebreid besproken wat er precies nodig is om Erwin thuis en op zijn werk te krijgen.

Het zal gedeeltelijk nog afhankelijk zijn van hoe Erwin gaat functioneren (ja hij functioneert wel) en of er bijvoorbeeld een traplift moet komen.

Voorlopig is het voldoende als hij het huis in kan, naar de wc kan en zich kan douchen.

Zodra deze 3 punten gerealiseerd zijn kan hij naar huis! Dit kan heel snel gaan met een week of 3 is niet ondenkbaar.

We gaan nu dus alles op alles zetten om zo snel mogelijk de nodige hulpmiddelen en aanpassingen te krijgen.

Als iemand een goede timmerman kent die een rolstoelhelling kan bouwen hoor ik het graag!

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » wo sep 06, 2017 6:57 pm

From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Tuesday, September 5, 2017 13:26
Subject: Agenda

Hallo Allemaal,

Omdat het zo goed gaat met Erwin is de agenda vanaf nu open voor iedereen.
Ik snap heus wel dat niet iedereen op bezoek gaat ;-)

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door HHBBXX » za sep 09, 2017 10:01 pm

Fijn dat het de goede kant op gaat. Klinkt positief.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » zo sep 10, 2017 9:07 pm

From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Saturday, September 9, 2017 22:17
Subject: Genieten

Goedenavond!

Vandaag was Erwin zijn eerste oefen dag thuis!!!!

Om 1 uur hebben Iris en ik hem opgehaald en mee naar huis genomen.
Om een uur of 3 heeft Erwin zijn vader Iris opgehaald om bij hun te gaan logeren.

We hebben een heerlijk rustig dagje thuis gehad.
Het ging allemaal beter dan verwacht. Met hulp van een plank kon hij via de achterdeur naar binnen. In huis heeft hij ruimte genoeg om met de rolstoel rond te kunnen rijden en ook het toilet kan hij zonder hulp in komen.

Het moeilijkste moment was het moment waarop hij weer terug moest. Nog een paar weekjes en dan mag hij gelukkig lekker hier blijven.

Komende week ga ik druk bezig met het opstarten van het realiseren van de benodigde aanpassingen. Maandag, dinsdag en woensdag komt er een timmerman voor een offerte voor een rolstoelhelling en woensdag komt er ook een adviseur voor een traplift.

Erwin krijgt vanaf komende week ortho-loopgroep wat inhoud dat hij gaat oefenen met lopen met een soort van luchtzakken om zijn stompen.

Heel benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door HHBBXX » zo sep 10, 2017 9:19 pm

Klinkt goed Caro!
Het lijkt me veel fijner om weer thuis te kunnen zijn na zo'n lange periode in ziekenhuis en revalidatie-instellingen en zo. Thuis is waar je wilt zijn, ook al is alles anders. Jullie zitten er positief in en dat is goed om te lezen.
Hopelijk gaan de komende weken snel voorbij en kunnen jullie weer samen zijn.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door motorrijder_2000 » ma sep 11, 2017 5:50 pm

Goed, dat jullie weer een fase verder zijn.
Heel veel sterkte en voortgang gewenst.
Het zal een tijd van doordouwen worden.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Blacky
Berichten: 189
Lid geworden op: do sep 06, 2007 10:59 am
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door Blacky » di sep 12, 2017 3:25 pm

Wanneer ik terug lees wat jullie allemaal hebben moeten doorstaan, heb ik nog meer respect dan ik al had op de manier hoe jullie je er samen doorheen gevochten hebben. Jullie liefde voor elkaar is enorm, en helpt jullie veel mee deze moeilijke weg tot een goed einde te bewandelen.
Cas

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » di sep 12, 2017 8:44 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Tuesday, September 12, 2017 20:59
Subject: Revalidatieplan

Goedenavond!

Vandaag hebben we een gesprek gehad met de revalidatie arts en Erwin zijn revalidatieplan doorgenomen.

Globaal was dit de inhoud:

Prognose voor toekomstig functioneren: Beperkt lopend en staand functioneren met hulpmiddel. Daar is Erwin het niet zo mee eens. Hij gaat gewoon weer lopen!

Ontslagvoorwaarden: Wondzorg voor thuis, vervoer naar de revalidatie, rolstoel, bed in de woonkamer, woning rolstoel toegankelijk en toilet zelfstandig gebruiken.
De eerste 2 dingen regelt Klimmendaal. De rolstoel, het bed en de aanpassingen ben ik mee bezig en dat toilet gebeuren lukt al prima.

Verwachte ontslagdatum: 4 Oktober 2017 Hierna zal hij 4x per week terug gaan naar Klimmendaal voor de revalidatie met protheses.

Doelstelling voor de komende periode: gevorderde rolstoeltraining, week 38 starten met oefenprothese rechts. Tzt wordt ook zwemmen aan zijn training toegevoegd maar dan moeten alle wonden gesloten zijn.

Wat alle trainers en artsen wel opviel was hoe veel beter Erwin in zijn vel zit sinds de 2e amputatie. Hij begint echt weer zichzelf te worden.
Hij is wel wat huiverig om volledig naar huis te gaan omdat de aanpassingen nog niet klaar zijn maar ik ga mijn best doen om dat te regelen.

Hij mag in de weekenden naar huis maar nog niet thuis slapen. Dat zal voor 4 Oktober al wel een keer gaan gebeuren om te oefenen.

Als er iemand is die op bezoek wil gaan dan graag want hij is nog niet weg uit Klimmendaal en hij wil echt wel graag mensen zien. We hebben vorige week al bij zijn werk voor de deur gestaan maar die drempel was nog iets te hoog.

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » ma sep 25, 2017 6:23 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Monday, September 25, 2017 12:59
Subject: NIEUWS!!

Hallo Allemaal!

Het zijn rare dagen geweest met als kers op de taart vandaag!

Om te beginnen mocht Erwin afgelopen weekend het HELE weekend naar huis. Helaas kon hij nog niet naar boven dus sliep hij in de woonkamer maar hij was tenminste lekker thuis. Iris is geen moment van zijn zijde geweken en heeft heel goed voor hem gezorgd. Op de dagen dat Erwin er niet is slaapt zij het liefst in zijn bed beneden.

We zijn ook op bezoek geweest bij Swift (Erwin zijn tafeltennis vereniging) en dit was super fijn. Om iedereen weer te zien deed ons beide enorm goed en Erwin zat met lichtjes in zijn ogen weer te genieten van de wedstrijden.

En toen kwam vandaag. Zo als jullie misschien wel weten hebben wij al vanaf het begin een letselschade advocaat namelijk mijn nichtje Marieke van Loo. Zij belde mij vanmorgen om mij op de hoogte te brengen van de inhoud van het uiteindelijke proces verbaal en zo als ze zelf zei: De uitkomst is verrassend.

De chauffeuse van de vrachtwagen wordt aansprakelijk gesteld voor het veroorzaken van het ongeluk en is aangewezen als enige schuldige in deze (Marieke je mag me verbeteren als ik het niet goed vertel :-) ) .

Jullie zullen begrijpen dat dit het beste nieuws is dat we in deze zaak hadden kunnen krijgen.

Het zonnetje breekt net weer door. Ik ga er even van genieten.

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » za okt 07, 2017 7:09 am


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Friday, October 6, 2017 14:50
Subject: Thuis!

Hallo Allemaal.

Het is eindelijk zo ver Erwin is thuis!
Afgelopen woensdag heb ik hem met al zijn spullen (een mens verzameld wat) opgehaald bij Klimmendaal.

Het is zo fijn om hem gewoon weer om me heen te hebben. 's Avonds lekker samen op de bank filmpje kijken.

De 16e komen ze de traplift installeren dus dan kan hij ook weer boven slapen! En Iris naar bed brengen!

Hij was deze week nog lekker vrij maar vanaf maandag moet hij 4 dagen per week aan de bak in Klimmendaal.
Bijna elke dag van 9 tot 3 houden ze hem daar van de straat. Hij wordt met een rolstoeltaxi opgehaald en thuisgebracht dus voor mij is het net of hij naar zijn werk gaat (ok niet echt).

17 Oktober wordt de rechter prothese aangemeten(gipsmal). Ze waren eigenlijk van plan om eerst de linker te doen zodat de rechter staand aangemeten kon worden maar omdat de wond op zijn linker been nog niet geheeld is (dit zal nog enkele maanden gaan duren) hebben ze samen met Erwin een manier gevonden om toch rechts eerst te kunnen doen.

En ook niet geheel onbelangrijk aanstaande woensdag komt Marieke van Loo bij ons om Erwin zijn zaak te bespreken. Het leukste hiervan vind ik nog wel dat ik dan mijn (achter) nichtje weer eens zie want dat is volgens mij al wel 10 jaar geleden.

Zoals jullie gemerkt zullen hebben worden de updates wat minder. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het goede herstel van Erwin.
Het is niet zo dat ik alleen slecht nieuws met jullie deel maar soms is er gewoon helemaal geen nieuws.

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door HHBBXX » za okt 07, 2017 9:58 pm

Het is ook veel belangrijker om samen bezig te ziin, dan ons op de hoogte te houden.
Het gaat gelukkig nog steeds de goede kant op en er zullen best dalen zijn, de stijgende lijn lees ik hier toch wel terug. Heel fijn en ik hoop dat het steeds beter gaat. Succes maar weer en geniet van elkaar.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

LeonK
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 10:32 pm
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door LeonK » zo okt 08, 2017 12:08 am

Fijn dat hij weer thuis is. Succes met de verdere revalidatie en veel geluk samen

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » wo okt 18, 2017 7:17 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Wednesday, October 18, 2017 14:57
Subject: Gewend

Hallo Allemaal,

De eerste weken thuis zitten er op en voor mij persoonlijk kan ik zeggen dat ik erg blij ben.
Ook Iris is weer helemaal in haar sas, ze is nooit verder dan 2 meter bij Erwin uit de buurt. Het belangrijkste is dat ze weer goed slaapt.

Erwin gaat 4x in de week met de rolstoeltaxi naar Klimmendaal. Het is net of hij naar school gaat met zijn rugzakje.

Sinds maandag hebben we een traplift wat betekend dat hij eindelijk weer in zijn eigen bed (en dus naast mij) kan slapen.
De eerste nacht heeft hij niet zo goed geslapen maar vannacht gelukkig wel.

Gisteren hebben ze een gips-mal gemaakt van zijn rechter stomp en als het goed is krijgt hij de 30e zijn oefen prothese. Deze zal nog niet de lengte hebben van de definitieve prothese maar hij zal er al wel mee gaan leren staan en lopen. Met de prothese aan zullen zijn benen ongeveer even lang zijn.

Zijn linker been kan op dit moment nog niet belast worden met een prothese omdat er nog steeds een flinke wond zit. Dit is wel het been dat het eerst geamputeerd is maar omdat ze toen niet genoeg weefsel hadden om het mooi dicht te maken (anders was dit been ook korter geworden) duurt het lang voor het uit zichzelf gesloten is.

Mochten jullie vragen hebben of langs willen komen mail me gerust.

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » zo nov 26, 2017 12:56 pm

Aanstaande maandag is Erwin jarig. Het leek ons een leuk idee om een kaartje te sturen :) . Mocht je dit willen doen, het kan naar het volgende adres:

carobeekman@hotmail.com

Of

2e Weerdsweg 17
7412 WH Deventer
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » do nov 30, 2017 7:56 pm


From: Caro Beekman [mailto:carobeekman@hotmail.com]
Sent: Thursday, November 30, 2017 15:37
Subject: Goh zo lang al weer

Hallo Allemaal,

Het is ondertussen al weer een tijdje geleden dat jullie van mij een update hebben gehad dus het werd wel weer eens tijd.

Langzaam vinden we onze weg weer naar ons "normale "leven. Thuis gaat het steeds beter hoewel er natuurlijk dingetjes blijven waar vooral Erwin tegenaan loopt (of rijdt).
Hoe goed hij zich kan redden in huis mag hij 15,16 en 17 December gaan bewijzen want dan ga ik er een weekendje op uit om bij te tanken en zal hij de zorg voor Iris op zich nemen.

De revalidatie is even op een lager pitje gezet tot ook de 2e prothese aangemeten zal zijn. Erwin gaat nu nog 3x in de week naar Klimmendaal en dan niet hele dagen.

Er zit een mooie stijgende lijn in de genezing van zijn linker been en we (Erwin) verwacht dat hij met een maand zo ver zal zijn dat de prothese aan die kant aangemeten kan worden en dan zal het denk ik heel hard gaan met revalideren.

Afgelopen zondag heeft Erwin voor het eerst weer een tafeltennis-toernooi gespeeld en het ging bovenverwachting goed.
Het was even wennen aan de aangepaste regels voor zowel Erwin als zijn team-genoot (het was een dubbel toernooi en Erwin speelde met een van zijn "oude"teamgenoten) maar het was wel voldoende om bij Erwin weer een vlammetje te laten ontbranden en hij wil zeker weer gaan tafeltennissen al zal dit op een lager niveau zijn.

Ondertussen is hij ook een jaartje ouder geworden. We hebben dit niet gevierd maar je staat er wel even bij stil dat het ook zo had kunnen zijn dat hij dit niet gehaald had.

Vanmorgen zijn we weer op zijn werk geweest en dat was erg gezellig. Eerst moesten we naar de bedrijfsarts voor een plan van aanpak maar gelukkig is zij erg realistisch en hebben ze afgesproken elkaar over een paar maanden maar weer te bellen om te kijken hoe het dan gaat met de revalidatie.
Daarna langs op zijn eigen afdeling en een gesprekje met zijn leidinggevende (die helaas bij zijn terugkeer een andere functie zal hebben). Als afsluiter nog even koffie gedronken op een andere afdeling waar Erwin veel contact mee heeft (en waarvan de jongens ook veel contact met hem hebben onderhouden terwijl hij afwezig was).

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het wel en wee van de familie te Boekhorst / Beekman.

Groetjes Caro

MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door MarcB » zo mei 13, 2018 3:01 pm

From: Caro Beekman <carobeekman@hotmail.com>
Sent: Monday, April 30, 2018 12:44
Subject: Trots!

Hallo Allemaal.

Jullie weten ondertussen wel hoe trots ik op Erwin ben maar dit laatste
filmpje deed er nog een schepje bovenop.

Vandaag is de laatste dag dat hij met zijn super bionische benen kan oefenen
en dan wordt het wachten op zijn eigen paar. Hij blijft natuurlijk wel
oefenen maar met een wat minder luxe set.

Het filmpje met het opstapje heb ik vanmorgen gemaakt. Het andere filmpje is
van afgelopen donderdag.

[BBvideo 560,340]https://www.blackbirdownersclub.eu/BOCF ... /erwin.mp4[/BBvideo]

Groetjes Caro
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwaar motorongeluk Boekie

Bericht door HHBBXX » zo mei 13, 2018 9:43 pm

Wow, hij is weer mobiel. Dat is mooi om te zien zeg! Zelfstandig lopen is een stuk beter dan voor altijd in een rolstoel. Fijn dat hij nog vorderingen maakt en als hij straks zijn eigen protheses heeft kan hij er goed aan wennen, lijkt me.
Veel overwonnen en doorstaan met als resultaat een heleboel stappen in de juiste richting.
Succes en veel sterkte.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast