dilemma, BB houden of...

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
Plaats reactie
scighera
Berichten: 89
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:49 am
Contacteer:

dilemma, BB houden of...

Bericht door scighera » do mei 21, 2015 2:47 pm

Zit hier in tweestrijd, wel of niet mijn BB verkopen... na dik 4-5jr trouwe dienst...
Vorig jaar heb ik een ZX-7R er bijgekocht en bevalt met toch beter qua karakter, gevoel en waar ik hem voor gebruik. De blackbird was toen de vestandige keus ivm woon-werk rittten van 220km enkele reis.

Dit weekend nog even gepakt voor een ritje.... rijdt subliem, mooi stukje techniek, een krachtpatser (merk je al gelijk als je hem start) en een mooie wegligging... king-of-the-road gevoel. en mooie om te zien... maar voor die paar ritten die ik hem nog pak...wil ik lekker stukje rijden pak ik die rammelende ZX-7R.
De Blackbird rijdt te soepel en te makkelijk te snel (toen ideaal met woonwerk) nu zoek ik toch wat lichters en karakter...

Iemand eerder voor deze keuze gestaan? (als ie weggaat komt er vermoedelijk een Ducati 748 voor in de plaats, nog nooit een V2 gehad)

En wat is realistich qua prijs?
-BJ november 1996
-82.500km
-BOS einddempers
-Tovami kit
-K&N Luchtfilter
-Hyperpro progressieve vering voor en achter (voor verlaagd achter verhoogd)
-topkofferplaat
-Xenon
-sintermetaalblokken voor en achter 20.000km geleden (gezien woonwerk over snelweg weinig gesleten)
-kettingset 20.000km geleden (altijd goed geolied en op spanning
-Banden zullen een keer vervangen moeten worden (2mm achter, 1,5mm voor).
-LED achterlicht met (niet aangesloten) geintregeerde knipper lichten
-kuipen over algemeen goed qua staat, alleen wat krassen op kontje door bagage
-carbs synched 10.000km geleden, olie 2.000km geleden (Castrol RS)
-benzinemembraam is 15.000km geleden vervangen
-bougies 8.000km geleden
-accu 2jr geleden

De banden handig om dat voor verkoop te doen of beter de keus overlaten aan de nieuwe koper ivm type voorkeur? ( ik heb al een passende Michelin PR3 voorband liggen en adresje voor montage en balanceren)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door YO » do mei 21, 2015 2:57 pm

helaas kan ik je niet helpen hierin. de Bird blijft altijd bij me.

wel heb ik een GSX750 opgeknapt uit 1980 waar ik ook heel veel plezier aan beleef.

een heel andere rijervaring.

scighera
Berichten: 89
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:49 am
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door scighera » do mei 21, 2015 3:20 pm

YO schreef:helaas kan ik je niet helpen hierin. de Bird blijft altijd bij me.

wel heb ik een GSX750 opgeknapt uit 1980 waar ik ook heel veel plezier aan beleef.

een heel andere rijervaring.
Dacht ik ook dat ie altijd zou blijven, doe niet snel wat weg voor wat anders. voor de 16euro/maand aan belasting en WA+ hoef ik het ook niet te doen. Is en blijf een knap staaltje techniek met een tijdloos mooie look. Maar nu toch die twijfel .... (ook omdat ik een keer een 2cylinder wil proberen, en 3 motoren is toch echt een beetje te gortig....)
Kijk...als ik nog een woonwerk afstand had die groot was ipv die 5km fietsen nu sinds 3 jr) dan was het een ander verhaal, dan had ik paar keer klokje rond gereden :P.
Maar rij er weinig op, en stilstaan in de garage is ook weer zonde)....

risico van motoren... je raakt er aan gehecht :P

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door YO » do mei 21, 2015 3:31 pm

scighera schreef: ook omdat ik een keer een 2cylinder wil proberen.
Je geeft zelf het antwoord al. :P

dus weg die bird en koop een 2 cyl.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door Man in Black-Bird » do mei 21, 2015 6:46 pm

Gewoon erbij houden je krijgt enorme spijt en gaat de BB missen als je die verkoopt :( dus HOUDEN !! :)

ik rij ook een 2 cild naast de Blackbird dus weet wat het is . :wink:


gr MiBB

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door Ti-BB » do mei 21, 2015 8:53 pm

Je moet het zelf weten, maar als je ruimte hebt zou ik hem houden. Vorig jaar heb ik voor 2200 een mooie 96er BB met 20k km teruggekocht, dus verwacht niet de hoofdprijs voor jouw motor.

scighera
Berichten: 89
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:49 am
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door scighera » vr mei 22, 2015 9:03 am

Daar zit ook de twijfel in.... ondanks de km's ziet ie er strak uit qua kuipen e.d. (de km's zijn te zien aan hoeken van het zadel en de coating van het frame bij linker stepje)

En als ik spijt krijg....zie maar een bird terug te krijgen die zo compleet is als deze (hyperpro, xenon, K&N, tovami kit en BOS dempers)

De ruimte heb ik, garage bied nu voldoende ruimte voor 3 motoren naast elkaar, als ik in de toekomst de schuur erbij aantrek (zit nu gedeeltelijk een muur tussen) kunnen er 5 naast elkaar...

Financieel... 16e/maand aan MRB/WA+ is ook te doen (weet alleen niet wat de toekomst qaat brengen financieel ivm niet objectief aantoonbaar hersenletsel door zwaar ongeval vorig jaar buiten mijn schuld om) En heb er al een 2e motor naast he... ZX7R voor een scherp prijsje kunnen krijgen, wat nu mijn fun-fietsje is. En een derde is momenteel een beetje overkill.

Ik mag van mezelf ook de motor binnen nu en 4 weken niet te koop zetten, eerst goed nadenken... weet wat ik graag er bij wil....(een duc 748) maar is het noodzakelijk, nee....

Blijft jammer (ook al is het maar 10e/maand) dat je moet betalen voor bezit van het voertuig, ongeacht hoe veel je er mee rijdt, kan niet alles tegelijk riijden (rij in een normale week 20km met de auto en 0-50km met de motor :P)

lastig lastig :P

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door Man in Black-Bird » vr mei 22, 2015 9:54 am

scighera schreef:Daar zit ook de twijfel in.... ondanks de km's ziet ie er strak uit qua kuipen e.d. (de km's zijn te zien aan hoeken van het zadel en de coating van het frame bij linker stepje)

En als ik spijt krijg....zie maar een bird terug te krijgen die zo compleet is als deze (hyperpro, xenon, K&N, tovami kit en BOS dempers)

De ruimte heb ik, garage bied nu voldoende ruimte voor 3 motoren naast elkaar, als ik in de toekomst de schuur erbij aantrek (zit nu gedeeltelijk een muur tussen) kunnen er 5 naast elkaar...

Financieel... 16e/maand aan MRB/WA+ is ook te doen (weet alleen niet wat de toekomst qaat brengen financieel ivm niet objectief aantoonbaar hersenletsel door zwaar ongeval vorig jaar buiten mijn schuld om) En heb er al een 2e motor naast he... ZX7R voor een scherp prijsje kunnen krijgen, wat nu mijn fun-fietsje is. En een derde is momenteel een beetje overkill.

Ik mag van mezelf ook de motor binnen nu en 4 weken niet te koop zetten, eerst goed nadenken... weet wat ik graag er bij wil....(een duc 748) maar is het noodzakelijk, nee....

Blijft jammer (ook al is het maar 10e/maand) dat je moet betalen voor bezit van het voertuig, ongeacht hoe veel je er mee rijdt, kan niet alles tegelijk riijden (rij in een normale week 20km met de auto en 0-50km met de motor :P)

lastig lastig :P

Wees tevreden met wat je hebt dat geeft een enorm rust gevoel :wink: .

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door HHBBXX » vr mei 22, 2015 9:58 pm

Of je doet de zx7r weg en houd je bird, dan kun je die 2 cyl erbij nemen :D
Dilemma opgelost :twisted:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door YO » za mei 23, 2015 12:14 pm

HHBBXX schreef:Of je doet de zx7r weg en houd je bird, dan kun je die 2 cyl erbij nemen :D
Dilemma opgelost :twisted:
mee eens! 8)

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door Viffer » za mei 23, 2015 1:12 pm

Ook mee eens.

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door motorrijder_2000 » za mei 23, 2015 9:23 pm

Houden dus, kun je over een jaar ook nog weg doen, 14 dagen is veel te kort.
Ik heb nog steeds spijt, dat ik mijn Bird in 2009 heb verkocht. :(
Al rijdt je er mijn eenmaal per jaar op :]
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door barbancourt » ma mei 25, 2015 5:12 pm

Een paar jaar geleden heb ik mijn Bird verkocht, en tot op heden heb ik daar nog steeds spijt van!. Dus indien je op voorhand weet dat je er sowieso niet veel geld voor gaat krijgen, denk twee keer na voor je hem van de hand doet. Een goede raad van tante Kaat! ;-)

scighera
Berichten: 89
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:49 am
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door scighera » wo mei 27, 2015 9:10 pm

Helaas, bijna zeker nu, moet om medische redenen minder gaan werken van 100% naar 60% , en dan maakt die 18euro/maand best wel verschil. En ja, dan blijft de kawa (en zuiniger met 1:20 vs 1:14, en fijner sturen en minder bandenslijtage ;) )

Dus ik nu niet echt meer een keus (ben al blij dat ik en mijn auto en 1 motor kan handhaven) :]]]

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door barbancourt » wo mei 27, 2015 9:51 pm

Jammer! :(

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: dilemma, BB houden of...

Bericht door HHBBXX » do mei 28, 2015 5:50 am

Dan is het geen optie meer inderdaad. Jammer, succes en sterkte met de nieuwe situatie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten