Pagina 1 van 1

Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: di okt 11, 2011 7:23 pm
door MarcB
Welliswaar van vorig jaar maar toch leuk om te lezen

Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: di okt 11, 2011 8:39 pm
door BBMW
Mooi he Marc :lol:

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: di okt 11, 2011 8:42 pm
door MarcB
Die VFR bedoel je....? :shock:

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: di okt 11, 2011 8:44 pm
door BBMW
Volgens mij heb je de conclusie niet goed gelezen :wink:

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: ma dec 10, 2012 6:45 pm
door MarcB
En wederom een vergelijkingstest tussen de BMW K1300S en de Honda VFR1200F, echter deze keer met DCT.

http://www.blackbirdownersclub.eu/BOCFi ... R1200F.pdf

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: ma dec 10, 2012 7:27 pm
door Evelakes
Onder de conclusie zie je 2 foto's van de VFR en de BMW in de bocht waarbij je op de VFR wel een hele onnatuurlijke zit houding
ziet, dit komt denk ik door de schuine aflopende hoek van de tank die je te veel ver naar voren laat leunen, maar door de positie
van het stuur je een gewongen houding moet aannemen. Ben wel eens benieuwd hoe dat voelt bij lange mensen als je veel kort
stuurwerk moet verrichten, volgens mij krijg je behoorlijk last van je rug mede door de lage zit.

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: ma dec 10, 2012 7:47 pm
door BBMW
Gezien de resultaten van deze test zou het prijsverschil veeeel groter moeten zijn. Niet veel veranderd door de komst van het 2012 VFR model. :lol:

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: ma dec 10, 2012 11:39 pm
door motorrijder_2000
In 2010 een dag de VFR meegekregen van de dealer, na een half uur teruggebracht [inderdaad Evelakes oa de zithouding]
Deze zomer met de K1300S gereden, na een half uur zo een brede grijns, dat de helm niet meer afging :D

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: zo mei 05, 2013 12:14 pm
door JanCat
En het brandstof verbruik is wel erg hoog in vergelijking met de bmw.

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: zo mei 05, 2013 6:04 pm
door Super-bird
Leuk hoor al die testen.

Inmiddels 2600 kilometers met de VFR afgelegd, een gemiddeld verbruik van 1:14. Dat is precies hetzelfde als met de BMW 1200.

Meerdere dagtochten gemaakt van 500+, over de zithouding heb ik niets te klagen. Wat is dan wel een kritisch punt... De dip waarover geschreven wordt, die is er inderdaad. Maar daar komt een passende oplossing voor.

Tja, het verschil in prijs ten opzichte van een BMW, geen commentaar, dat lijkt mij het beste.

Aankomende week is de Zeelandiarun er weer, dan zullen er weer de nodige kilometers bij gezet worden. Met heel veel plezier.

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: zo mei 05, 2013 6:54 pm
door BBMW
Ach men praat en schrijft maar lekker een eind in de ruimte. Ik moet gewoon lachen om de testen en uitspraken van iedereen over wat beter zou zijn of slechter zou zijn :u

Volgens mij genieten de vfr rijders (en overige merkrijders) net zoveel als de BMW rijders van hun gemeenschappelijke hobby. Daar brengen de testen geen verschil in. Ik denk dat respect voor elkaar hebben veel belangrijker is.

Respect dat jullie weer de Zeelandiarun begeleiden :!:

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: zo mei 05, 2013 8:05 pm
door Viffer
Uit mijn eigen test. Rotte koppelling lekkende cardan een olieaftapplug dat zo vol metaaldeetjes zat dat het een speldenkussen leek. Draadbreuken in de ESA. En ik was niet de enige met problemen. Niet alleen de K1200s maar ook de K1300s van BOC leden kenden zo hun toch wel ernstige problemen.

Als dat allemaal niet was gebeurd had ik nog steeds BMW gereden.

Waan van de dag?

Laat me niet lachen. Lach maar lekker om al die testen.

Sorry.

Re: Vergelijkingsstest BMW K 1300 S - Honda VFR1200F

Geplaatst: ma mei 06, 2013 12:39 pm
door BB-Rob
Het is nog steeds hetzelfde met BMW, mooie motoren maar hoge prijzen en middelmatige kwaliteit.
Kennelijk hoeven ze er nog steeds niets aan te doen want de meeste BMW rijders zijn trouwe rijders (vaak zelfs nog trouw als ze zelf ook al de nodige problemen hebben gehad).

Viffer schreef:Uit mijn eigen test. Rotte koppelling lekkende cardan een olieaftapplug dat zo vol metaaldeetjes zat dat het een speldenkussen leek. Draadbreuken in de ESA. En ik was niet de enige met problemen. Niet alleen de K1200s maar ook de K1300s van BOC leden kenden zo hun toch wel ernstige problemen.

Als dat allemaal niet was gebeurd had ik nog steeds BMW gereden.

Waan van de dag?

Laat me niet lachen. Lach maar lekker om al die testen.

Sorry.