MTec lampen K1300S

Verschillende BOC Members rijden met BMW
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

MTec lampen K1300S

Bericht door MarcB » zo mar 18, 2012 11:33 am

Zowel de K1200S als de K1300S zijn voorzien van een drietal halogoon lampen, 1x dimlicht en 2x groot licht. Wil je deze vervangen voor Xenon verlichting dan zal je 3 sets moeten aanschaffen wat toch wel behoorlijk prijzig is. Overigens kan je dit niet zomaar doen i.v.m. het CAN Bus systeem van BMW. Simpel uitgelegd, de boordcomputer meet de belasting. Bij Halogeen is dit 55W, bij Xenon 35W. Daarnaast genereert Xenon nogal wat stoorpulsen waardoor de boordcomputer "denkt" dat er een storing is en vervolgens de verlichting uitschakeld. Meer hierover te lezen op Wat is Can bus.

Het is inmiddels mogelijk om wél Xenonverlichting op een CAN bus systeem te plaatsen wat ik dan ook binnenkort ga doen. Aangezien ik dit alleen voor het dimlicht ga doen maar voor het groot licht toch een hogere lichtopbrengst wil hebben én de "Xenonlook", heb ik contact gezocht met onze sponsor Xenonlamp - Erno Bindels, zie Klikkerdeklik. Erno gaf aan dat ik het beste gebruik kon maken van MTec lampen. Dit zijn lampen die een lichtopbrengst hebben vergelijkbaar met 100W halogeen, dezelfde warmte generen als een halogeenlamp waardoor je koplampbehuizing niet wegsmelt :shock: en daarnaast een kleurtemperatuur hebben van zo'n 6000K (de verpakking geeft overiges 4750K aan, in de praktijk ligt dit rond 6000K). Onderstaande foto is een afbeelding van de MTec 4750K Cosmos White lamp.

Afbeelding
MTEC 4750K Cosmos White

Om het verschil te zien tussen de standaard 55W halogeenlamp en de MTec 55W lamp die vergelijkbaar is met 100W halogeen, heb ik van het groot licht de linker lamp vervangen voor MTec en rechts de originele lamp nog even laten zitten, zie onderstaande foto.

Afbeelding
Links op de foto standaard Halogeen, rechts op de foto MTec


Met het resultaat ben ik zeer tevreden. Mocht je geintereseerd zijn in deze lampen, klik dan even op de volgende link MTec Xenonlamp.nl :)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: MTec lampen K1300S

Bericht door BBMW » zo mar 18, 2012 7:44 pm

Ziet er goed uit Marc. Ik heb ze ook bestelt want dit ziet er veel beter uit dan de originele verlichting. 8)
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Re: MTec lampen K1300S

Bericht door debvd » zo mar 18, 2012 9:00 pm

BBMW Peet schreef:Ziet er goed uit Marc. Ik heb ze ook bestelt want dit ziet er veel beter uit dan de originele verlichting. 8)
Helemaal mee eens, mooi 8) , ga ook ff kijken of ze bij mij passen :-_
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

FilipXX
Berichten: 409
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:00 pm
Locatie: Assenede
Contacteer:

Re: MTec lampen K1300S

Bericht door FilipXX » zo mar 18, 2012 10:02 pm

Marc,is dat voor die 15.95euro een setje of stuk prijs ? En zou het mogen voor de keurin ? (ik zou ze voor de auto gebruiken aangezien dat er in onze moto's al xenon zit)

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: MTec lampen K1300S

Bericht door MarcB » zo mar 18, 2012 10:07 pm

Het is inderdaad de stuksprijs waar overigens de BOC Ledenkorting nog van af gaat. Hoe dit zit met een keuring voor auto's in Belgie weet ik niet. Wellicht even navraag doen bij een keuringsstation of even bellen met Xenonlamp. Ze zijn er ook als set, zie http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.ht ... ory_id=144
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

FilipXX
Berichten: 409
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:00 pm
Locatie: Assenede
Contacteer:

Re: MTec lampen K1300S

Bericht door FilipXX » zo mar 18, 2012 10:23 pm

MarcB schreef:Het is inderdaad de stuksprijs waar overigens de BOC Ledenkorting nog van af gaat. Hoe dit zit met een keuring voor auto's in Belgie weet ik niet. Wellicht even navraag doen bij een keuringsstation of even bellen met Xenonlamp. Ze zijn er ook als set, zie http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.ht ... ory_id=144

Bedankt voor het vlugge antwoord ! Ik ga er zeker eens achter luisteren of het hier mag .

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: MTec lampen K1300S

Bericht door Pajaro » di mar 20, 2012 7:13 pm

Idd, ook voor de auto een goede oplossing als xenon niet kan. Thanx.
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten