Pagina 1 van 1

Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 1:35 pm
door Scuba
Ik ben ook naar Ruud Frederiks in Goes geweest. Mijn Kawa was al eens door de vorige eigenaar op de testbank gezet en gaf toen de volgende waarde s
Max Power 178.96 pk
Max Torque 145.59 nm
Toen ik bij Ruud aankwam heeft hij er eerst een speedohealer opgezet. Die had ik van de vorige eigenaar erbij gekregen maar was er niet opgezet. Wat er al wel opzat was een power commander PC 3 usb een open K&N filter en een setje Acra s. Hij was benieuwd of met de speedohealer erop de waarde s beter zouden worden.
Motor op de testbank en draaien maar met dat ding.
Nou Ruud heeft goed zijn best gedaan met afstellen petje af hoor, wat een vak mannetje.
Nu kwamen er toch wat andere waardes uit
Max Power 189.5 pk
Max Torque 160.2 nm
Nou ik heb met een smile van oor tot oor zitten genieten tijdens de terugrit :]]] :]]]

Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 2:18 pm
door BBMW
Mooie waarden hoor!!

Ik heb 1 vraag, wat doet een speedohealer waardoor je ruim 10 pk meer hebt? Een speedohealer is toch een eenvoudige manier om de kilometer en snelheidsmeter precies af te kunnen stellen?

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 6:12 pm
door Scuba
De speedohealer stuurt mijn computer een beetje in de war zegt Ruud daardoor gaan de gaskleppen verder open staan Ik snap het voor de rest ook niet zo goed Peet ben zelf niet zo technisch. Alleen is nu mijn versnellingsindicator in het dashbord van slag Die geeft niet de goede versnellinfg aan 1 t/m 5 gaat goed bij opschakelen Bij 6 springt ie terug in 5 en terugschakelen maakt ie een zootje van. Dus moet er even een Gipro opzetten

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 6:48 pm
door motorrijder_2000
Mooie waarden, scuba, maar 'stay on two wheels' en let op de :police:

Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 7:04 pm
door BBMW
Ik ben helemaal niet technisch maar was nieuwsgierig. De Kawa is in iedergeval een kanon op wielen.

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 7:20 pm
door Ankertje
Mooie resultaten. Dat kost banden :D

:]]]

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 9:12 pm
door Scuba
Bedankt voor de leuke reacties mannen. Het is inderdaad niet normaal hoe die van zn plek gaat. Ze hebben ook zn top gemeten en raad eens 325 km per uur :oops:

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 9:40 pm
door Tobber
Wind mee zeker... :wink:

Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 10:19 pm
door Super-bird
Das niet misselijk Frans. Maar ja dokter Ruud weet wel hoe het moet.

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: do aug 02, 2012 10:56 pm
door BB-Rob
Dokter Ruud schijnt wel een testbank te hebben die wat meer aangeeft dan gemiddeld. Dus dat zal een deel van het verschil kunnen verklaren. Behalve natuurlijk als Scuba de hele weg terug op de rem heeft moeten staan om het extra vermogen te beteugelen.

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: vr aug 03, 2012 8:58 am
door newborn
@ Scuba en BBMW Peet

Kawasaki heeft de ECU (engine control unit) van de ZZR1400 zo geprogrammeerd dat in de laagste (ik dacht de eerste 3) versnellingen het vermogen en koppel niet volledig vrij komen. Dit is uit veiligheidsoverwegingen gedaan. De ''truc'' is nu om de ECU te laten geloven dat de motor altijd in z'n zesde versnelling staat. Dan heeft het dus pas zin om de fuel mappings te optimaliseren.

Mocht ik er naast zitten met mijn uitleg, dan hoor ik graag het juiste verhaal van een van onze echte techneuten.

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: vr aug 03, 2012 2:48 pm
door Evelakes
mooie waarden Frans en leuk speelgoed.

De secundaire gaskleppen reduceren het vermogen aardig in lagere versnellingen vele hebben ze ook verwijderd bij de ZZR 1400/ZX14
rechts verwijderd
Afbeelding


hier nog een mooie story van Pajic van een ZZR 1400
http://www.pajic-racing.nl/documenten/Mile-Motoplus.pdf

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: vr aug 03, 2012 10:02 pm
door Scuba
Indruk wekkend verhaal he Richard die reportage over mile Pacik. Het is inderdaad ongelofelijk hoe sterk die machine wordt als hij goed onder handen wordt genomen. Newborn heeft gelijk met die eerste versnellingen en dat is nu door die speedohealer overruled De motor wordt inderdaad gefopt en denkt dat ie in een hogere versnelling staat en daar door worden de begrenzingen opgeheven. Zoals ik al vertelde is nu wel mijn versnellingsindicator in het dashbord van slag.
Maar ja je kan niet alles hebben he :D :D

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: za aug 04, 2012 9:20 am
door BB-Rob
Scuba schreef:Indruk wekkend verhaal he Richard die reportage over mile Pacik. Het is inderdaad ongelofelijk hoe sterk die machine wordt als hij goed onder handen wordt genomen. Newborn heeft gelijk met die eerste versnellingen en dat is nu door die speedohealer overruled De motor wordt inderdaad gefopt en denkt dat ie in een hogere versnelling staat en daar door worden de begrenzingen opgeheven. Zoals ik al vertelde is nu wel mijn versnellingsindicator in het dashbord van slag.
Maar ja je kan niet alles hebben he :D :D




Hoe is de gasreactie nu?
Je had trouwens ipv de speedohealer een gipro xtre kunnen monteren.
Deze doet hetzelfde maar heeft tevens een versnellingsindicatie.
http://www.healtech-electronics.com/

Re: Mijn Kawa ook getuned

Geplaatst: ma aug 06, 2012 7:51 am
door Scuba
BB-Rob schreef:
Scuba schreef:Indruk wekkend verhaal he Richard die reportage over mile Pacik. Het is inderdaad ongelofelijk hoe sterk die machine wordt als hij goed onder handen wordt genomen. Newborn heeft gelijk met die eerste versnellingen en dat is nu door die speedohealer overruled De motor wordt inderdaad gefopt en denkt dat ie in een hogere versnelling staat en daar door worden de begrenzingen opgeheven. Zoals ik al vertelde is nu wel mijn versnellingsindicator in het dashbord van slag.
Maar ja je kan niet alles hebben he :D :D




Hoe is de gasreactie nu?
Je had trouwens ipv de speedohealer een gipro xtre kunnen monteren.
Deze doet hetzelfde maar heeft tevens een versnellingsindicatie.
http://www.healtech-electronics.com/
Gasreactie is perfect Ik hat ook de Gipro Atre meegenomen maar Ruud heeft hem erbij aangesloten en dat voegde niks toe aan het vermogen Later toen ik naar huis reed merkte ik pas dat het toch handig was geweest vanwege de versnellingsindicator in het dashbord die niet meer goed werkt