Page 1 of 1

Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 5:16 am
by YO
He vogels,

Ik kan een gs750 kopen maar die heeft 25 jaar stilgestaan. :? al die tijd wel binnen gestald.

dat de carburateurs moeten worden gereinigd, accu, bandjes etc. is buiten kijf maar wat betreft het blok?

Moet ik dat eerst flushen met zo een olieschoonmaak middel o.i.d.?

waar moet ik meer op letten?

elke tip is welkom.

thx birdies.

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 12:45 pm
by Evelakes
hoe ziet de binnenkant van de tank eruit?
olie zal wel flink zijn aangekoekt na al die jaren, rubbers zullen misschien wel uitgedroogd zijn.
zou hem alleen kopen met start garantie, anders kan het nog wel eens een dure hobby worden,
maar aan de andere kant de onderdelen zijn ook al aardig wat waard als die nog in goede conditie zijn. :wink:
Laat het stukje jeugdsentiment je niet verblinden..

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 1:33 pm
by Ankertje
Als de oliekeerringen in het blok zijn uitgedroogd ben je het haasje. Of juist gelukkig als je om werk verlegen zit.
Gewoon olie verversen. Gaat er ergens wat lekken dan kan je de oliekeerringen gaan vervangen. Blijft alles dicht ververs je na 500 km nog een keer de olie.

:]]]

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 2:15 pm
by YO
dit is hem.

Image

Image

Image

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 3:02 pm
by Super-bird
Ik ben niet technisch Yo. Maar vind hem wel enorm COOL

8)

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 5:12 pm
by Ankertje
Gewoon aan beginnen.

:]]]

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 6:43 pm
by motorrijder_2000
Mooie motor Yo, veel succes met opknappen.
Een oude motor kopen, die lange tijd niet heeft gereden, gaat em worden het komende jaar. :wink:

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 7:11 pm
by stanley
Gaaf Yo doet mij denken aan vroeger

Re: Gs 750 1976

Posted: Thu Oct 25, 2012 7:39 pm
by Motorpsycho
Mooie machine Yo. De meeste tips zijn eigenlijk al wel gegeven.

Kijk ook of het blok los is door middel van de kickstarter. Wel ff met de hand en niet meteen als een dolle trappen :wink:

Voor je ook maar begint met sleutelen eerst alles (behalve de lakdelen) inspuiten met dasty en met een oude afwasborstel lekker borstelen dan extreem goed afspoelen met veel water zodat er zeker weten geen dasty resten achter blijven. Dan alles wassen met een lekker warm sopje met autoshampoo. Weer afspoelen en dan ben je klaar om te gaan sleutelen.
Heb ik bij de Enfield ook gedaan en je kent het resultaat :wink:

Ik zeg, als je de centjes kan missen, gewoon kopen. Kan je geen bult aan vallen, mocht het niks zijn weet je dat de onderdelen meer geld op brengen dan de complete motorfiets.
Alleen kost het je opslagruimte en geduld voor je, je geld er weer uit hebt.

Wanneer gaan we eens een old timer treffen doen :]