Facebook pagina?

Opmerkingen, advies of vragen over het Forum of de Website
Plaats reactie
Edjuh Vollegas
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 25, 2012 2:08 pm
Contacteer:

Facebook pagina?

Bericht door Edjuh Vollegas » zo dec 30, 2012 6:36 pm

Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje een (nieuw) lid van dit BBowenrs forum en heb voor jullie een vraagje/voorstel.
Hou zouden jullie het vinden om (ook) op een facebook pagina terecht te kunnen?
Ikzelf hou niet zo van forums en de manier waarop ze werken, zo had ik bijvoorbeeld een hoop reaktie's op mijn welkom maar die zag ik pas na geruime tijd omdat ik nergens een melding van deze berichten had gekregen!
Ik kan vanuit ervaring zeggen dat een facebook pagina, fijner, sneller en leuker werkt (mijn persoonlijke mening uiteraard he).
Het is makkelijker om foto's op te zetten, en je bereikt er sneller meer mensen mee (denk aan je smartphone!)

Ik wil dus aan jullie vragen, en in het bijzonder de voorzitters e.d. of jullie het leuk vinden als er zo'n pagina komt.
Ik zou deze graag voor iedereen willen opzetten en onderhouden, ik heb er reeds met verschillende pagina's ervaring mee (sportvereniging, autoclub, werk etc.)
Bij deze zeg ik eerlijk, ik ben (nog) geen betaald lid en pas sinds kort een BBowner, maar heb wel ruime ervaring met km's vreten en in clubs aktief zijn!
Ik bedoel deze vraag geenzins als disrespect tegen de club of het forum, maar echt als een toevoeging aan het geheel.

Met vriendelijke groeten,
Edjuh Vollegas
(Edwin van Schaik, edwinvfr750@live.nl)

:]]]

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door MarcB » zo dec 30, 2012 7:30 pm

Hi Edwin,

Ik heb net even je profiel gecontroleerd, en het blijkt dat je de optie "Informeer mij standaard wanneer er een reactie is" op "Nee" had staan. Ik heb deze voor je aangepast en zodra je een posting doet, krijg je gelijk een notificatie toegestuurd. Dit kan je ook in het bewuste onderwerp aanpassen, onderaan het scherm bij "Stuur mij een notificatie als er een reactie is geplaatst".

Nu ben ik uiteraard enigzins bevooroordeelt als Webmaster maar Facebook haalt het niet bij de mogelijkheden die een Forum biedt. Wellicht als je een tijdje op ons Forum zit dat je een andere indruk krijgt van wat een Forum allemaal te bieden heeft :)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Edjuh Vollegas
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 25, 2012 2:08 pm
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door Edjuh Vollegas » di jan 01, 2013 10:49 pm

Hoi MarcB,

Allereerst super bedankt dat je het aangepast hebt voor mij!
Ik ben idd echt niet bedreven in het gebruik van een forum,
en ik zie er het voordeel (nog) niet van in... :?
Ik zit veel op Facebook via mijn telefoon en ik vind het heerlijk werken, ook om even snel een foto te uploaden van iets waar ik mee bezig ben.
(ik zit bij de mazda 323f club en als ik iets aan mijn auto doe kan ik dat zo posten en meteen reakties erop zien, super leuk!)
Maar ik zal eerst dit forum een kans geven, ook al vind ik het een gedoe om niet direct te kunnen posten... :wink:

Bij deze blijft mijn aanbod staan om voor "ons" een facebook pagina aan te maken, ook omdat ik vanuit de 323f club heb gemerkt dat er veel animo voor is.
Veel mensen die aktief zijn op het forum vinden het geweldig, en er zijn er zelfs die het erboven verkiezen (daar ben ik er dus een van...)

Maaaaaar ik vind dat jullie daarover gaan, dus ik hoor het wel en zal zeker niet iets doen zonder overleg!
Respect vind ik een belangrijk goedje.

Mvg Edjuh vollegasssssss

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door MarcB » di jan 01, 2013 11:13 pm

Ook ons Forum is zeer toegankelijk voor een smartphone. Hèt enige dat je moet doen is de app "Tapatalk" installeren op je smartphone. Kosten zijn iets van €2,-.

Nog even en ik heb je helemaal om :-)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Edjuh Vollegas
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 25, 2012 2:08 pm
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door Edjuh Vollegas » di jan 01, 2013 11:24 pm

Nooouuuuwwww,

Zodra dat ik moet gaan betalen voor zoiets als een app wordt ik een beetje allergisch! :-___
En mijn tel heeft het niet zo op veel verschillende apps, daar loopt ie iedere keer vast van!
Haha je zal iets beter je best moeten doen om mij zo snel om te krijgen hoor!

Kijk weet je wat het is, ik probeerde net mijn avatar te uploaden en krijg het gewoon niet voor elkaar.
Hij zegt eerst dat het bestand te groot was, vervolgens via picassa geprobeerd en dat lukt vervolgens ook niet... dan ben ik er alweer klaar mee!
Ik heb zoooooo'n hekel eraan als een computer niet doet wat ik wil, en ik weet dat het waarschijnlijk ook is omdat ik niet precies weet wat ik moet doen, maar toch!

Maar ik ga de komende tijd proberen en dan zullen we zien wat ik ervan vind,

Groetjes!

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door MarcB » wo jan 02, 2013 5:13 pm

Edjuh Vollegas schreef:Nooouuuuwwww,

Zodra dat ik moet gaan betalen voor zoiets als een app wordt ik een beetje allergisch! :-___
En mijn tel heeft het niet zo op veel verschillende apps, daar loopt ie iedere keer vast van!
Haha je zal iets beter je best moeten doen om mij zo snel om te krijgen hoor!
Tapatalk mag dan een paar euro kosten, je hebt er wél veel plezier van. Daarnaast krijg je geen reclame door je scherm heen en krijgen wij ondersteuning van Tapatalk. Maar daar betaal je dan ook die 2 euro voor. En vergis je niet, er zijn inmiddels behoorlijk wat fora die gebruik maken van Tapatalk.

Afbeelding

Edjuh Vollegas schreef: Kijk weet je wat het is, ik probeerde net mijn avatar te uploaden en krijg het gewoon niet voor elkaar.
Hij zegt eerst dat het bestand te groot was, vervolgens via picassa geprobeerd en dat lukt vervolgens ook niet... dan ben ik er alweer klaar mee!
Ik heb zoooooo'n hekel eraan als een computer niet doet wat ik wil, en ik weet dat het waarschijnlijk ook is omdat ik niet precies weet wat ik moet doen, maar toch!
In dit geval doet de computer precies wat er van verwacht wordt..... :mrgreen: Je avatar mag namelijk maximaal 100x100 pixels zijn met een bestandsomvang van 15000bytes. Je gekozen avatar is dus gewoon té groot.
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door Evelakes » wo jan 02, 2013 7:51 pm

Hoi Edjuh,

Bedankt voor je voorstel, Facebook ed social media's zijn erg in en ik begrijp je voorstel, wat je niet moet vergeten is dat we ruim een decennia bezig zijn
hier op dit forum en er veel geschiedenis in ligt die door vele nog wel eens wordt ingekeken. Met Facebook ed. ga je een splitting maken waardoor veel
info (bruikbaar of niet) in de grote cloud die internet heet verdwijnt. We hebben veel tijd en aandacht besteedt aan het uiterlijke en innerlijke van het forum
wat voor vele heel herkenbaar is en gewaardeerd wordt.
Wat voor ons heel belangrijk is de passie die we met elkaar delen en mede door moderators wordt die passie hoog gehouden, frustraties/onduidelijkheden
worden op een respectvolle manier behandeld, dat heb ik op facebook ed wel eens anders gezien.
Op mijn werk krijg ik een heel handboek hoe om te gaan met social media en de effecten ervan. :?

Edjuh Vollegas
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 25, 2012 2:08 pm
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door Edjuh Vollegas » vr jan 04, 2013 5:52 pm

MarcB schreef:
Edjuh Vollegas schreef:Nooouuuuwwww,

Zodra dat ik moet gaan betalen voor zoiets als een app wordt ik een beetje allergisch! :-___
En mijn tel heeft het niet zo op veel verschillende apps, daar loopt ie iedere keer vast van!
Haha je zal iets beter je best moeten doen om mij zo snel om te krijgen hoor!
Tapatalk mag dan een paar euro kosten, je hebt er wél veel plezier van. Daarnaast krijg je geen reclame door je scherm heen en krijgen wij ondersteuning van Tapatalk. Maar daar betaal je dan ook die 2 euro voor. En vergis je niet, er zijn inmiddels behoorlijk wat fora die gebruik maken van Tapatalk.

Afbeelding

Edjuh Vollegas schreef: Kijk weet je wat het is, ik probeerde net mijn avatar te uploaden en krijg het gewoon niet voor elkaar.
Hij zegt eerst dat het bestand te groot was, vervolgens via picassa geprobeerd en dat lukt vervolgens ook niet... dan ben ik er alweer klaar mee!
Ik heb zoooooo'n hekel eraan als een computer niet doet wat ik wil, en ik weet dat het waarschijnlijk ook is omdat ik niet precies weet wat ik moet doen, maar toch!
In dit geval doet de computer precies wat er van verwacht wordt..... :mrgreen: Je avatar mag namelijk maximaal 100x100 pixels zijn met een bestandsomvang van 15000bytes. Je gekozen avatar is dus gewoon té groot.
Ik zal er nog wel eens verder op doorgaan,
Kijk je moet het ook van mijn kant zien, ik moet regelmatig mijn telefoon reseten (zeer vervelende eigenschap van de Sony Ericson X10) en ben dan dus ook al mijn apps kwijt, geen probleem voor de gratis apps, maar iedere keer 2 euro is op den duur ook veel centjes...
Ik ga dit forum gewoon een goede kans geven en dan zullen we wel verder zien!
Groetjes!

Edjuh Vollegas
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 25, 2012 2:08 pm
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door Edjuh Vollegas » vr jan 04, 2013 5:58 pm

Evelakes schreef:Hoi Edjuh,

Bedankt voor je voorstel, Facebook ed social media's zijn erg in en ik begrijp je voorstel, wat je niet moet vergeten is dat we ruim een decennia bezig zijn
hier op dit forum en er veel geschiedenis in ligt die door vele nog wel eens wordt ingekeken. Met Facebook ed. ga je een splitting maken waardoor veel
info (bruikbaar of niet) in de grote cloud die internet heet verdwijnt. We hebben veel tijd en aandacht besteedt aan het uiterlijke en innerlijke van het forum
wat voor vele heel herkenbaar is en gewaardeerd wordt.
Wat voor ons heel belangrijk is de passie die we met elkaar delen en mede door moderators wordt die passie hoog gehouden, frustraties/onduidelijkheden
worden op een respectvolle manier behandeld, dat heb ik op facebook ed wel eens anders gezien.
Op mijn werk krijg ik een heel handboek hoe om te gaan met social media en de effecten ervan. :?
Hoi Evelakes.

Jij ook bedankt voor je goede en duidelijke uitleg, ik begrijp je standpunt volledig.
Ik heb mijn voorstel slechts gedaan als toevoeging aan en niet als splitsing.
Ikzelf ben gewoon niet zo bedreven in dit soort forums en vind het echt niet lekker werken, dat gedoe met bestanden omzetten voordat ik ze kan uploaden en dat werkt dan weer niet tja dat vind ik gewoon erg frusterend, zeker na een lange dag werken heb ik dat geen zin meer om dat helemaal uit te gaan zoeken enzo :)
Maar goed, ik ga er nog eens rustig voor zitten en wie weet wordt ik er vanzelf wat handiger in, tot nu toe vind ik het nog niet zo duidelijk allemaal.
Vriendelijke groeten en hou um rechtop!

Edjuh vollegaaaaaaaaaas.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Facebook pagina?

Bericht door gerkenator » do jan 10, 2013 8:26 pm

welkom

wat misschien op een facebook wel handiger is, is als je snel even een paar mensen wilt bereiken vanwege een toerrit ofzo.
of een reactie plaatsen bij een gemaakte foto onderweg.
zie in allebeide wel voor en nadelen.

vind zelf een forum wel makkelijker, lekker achter je eigen grote beeldscherm ipv een telefoon.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten