Ervaringen met banden.

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Ervaringen met banden.

Bericht door Ankertje » di aug 30, 2011 8:15 pm

Dit topic is bedoeld om je eigen ervaringen met een band met ons te delen.

Graag vermelden merk en type, gereden kilometers met de voor en achterband en het soort gebruik. Woon werk of vakantie of voornamelijk snelweg, enz, enz.
En niet te vergeten op welke motor ze hebben gezeten. Merk en type.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Ankertje » di aug 30, 2011 8:21 pm

Metzeler Sportec M5.

Voorband 8000km achterband 6000km.

Fijne goed sturende band met erg veel grip vooral bij hoge belastingen. In het natte doet hij het meer dan voldoende.
De banden slijten wat sneller dan de M3. Snelweg rijden vermoord de achterband. Zelf bij rustig rijden, ca 130km/h, is hij snel plat gereden. Ik heb er eigenlijk alles mee gedaan, behalve circuit rijden. Ik denk dat bij voornamelijk snel werk de band aanmerkelijk minder lang mee zal gaan.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Man in Black-Bird » di aug 30, 2011 8:54 pm

Eerste set new banden waren de Michelin PR2 heb 18000 km met de voorband en 10.000 km met de achter band gedaan tot volle tevredenheid

Daarna de dunlop RoadSmart gereden tot ongv 8800km daarna dit verhaal > door het oog van de naald http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... ld#p144652

Nu de Michelin PR 3 zo.n 2000km en die vind ik geweldig passen bij mijn rijstyle en voelen safe aan zowel in droog als nat weer!!

En ik gebruik de BB zowel op binnenwegen en snelweg voor tour en prive ritten !!

gr MiBB

Gebruikersavatar
JaBo
Berichten: 276
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 7:38 pm
Locatie: Zuidhorn
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door JaBo » di aug 30, 2011 9:38 pm

Ik rij nu met mijn 2e voorband en 3e achterband van Dunlop Roadsmart.
De voorband deed het goed in nat en droog tot ca 15 dk. Dat zijn 2 achterbanden.
Na die 15dk voelt de voorband niet meer vertrouwd. Hij begint dan wat te glijden en bij nat weer is het gebeurd met de grip.
De band wordt wat puntig van vorm. Waarschijnlijk door de vele bochten.
Ook verdenk ik de voorband van wat vervormen bij erg hard remmen en dan bergafwaarts.
Achterband ben ik meer tevreden over. Deze geeft geen krimp.
De banden zijn hoofdzakelijk in de bergen/heuvels gebruikt. (Tirol/Dolomieten/Franse Alpen/Eifel/Sauwerland/Hartz/Westerwald)
Nog geen lekke band gehad.

Eigenlijk wil ik wel eens een andere band proberen maar weet nog niet welke.
Daarom een interessant onderwerp.
Van een coole rit, krijg je het warm.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door stanley » di aug 30, 2011 9:43 pm

Heb er veel gereden.

Bridgestone BT023 minder dan 1000 km achterband geleed steeds weg.

Michelin Pilot Power 2ct goede band veel grip en vertrouwen redelijk stabiel bij hoge snelheden.

Michelin Pilot Road2 top band doet niets verkeerd goede grip in de regen is gewoon goed

Metzeler M5 snel op binnen de 5000 km (licht aan rijstijl) grip, grip en nog eens grip

Metzeler Z8 zeer goede band rij er nu al ruim 7000 km mee waarvan 1 dag circuit moet zeggen dat ik niet verwacht had dat deze 2CT band (achter) zoveel grip heeft. Voorband is wat minder geworden door het circuit rijden band is blauw geworden.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Pajaro » wo aug 31, 2011 8:45 am

Op vorige motoren heb ik o.a. Michelin, Dunlop en Metzeler gereden maar zal het nu houden bij de rubbers voor de BB.
Op de één of andere manier ben ik vooral een Michelin-mannetje en rijd alleen maar funkilometers.

Michelin Pilot Power, voor en achter, goede band veel grip, maar erg snel op, zeker met veel hoge snelheden.
Voor 7.k en achter max. 4,5 k.
Michelin Pilot Power 2ct is een fijne band en geeft ook veel grip. Deze gaan langer mee richting de 10.k
Op hoge snelheid geef ik de voorkeur aan de PP 2ct.

Op dit moment rijd ik met de Michelin Pilot Road 3, voor en achter.
Nu al meer dan 4000 km en er is nauwelijks slijtage te zien.
Deze band moet dus echt ruim de 10.k gaan halen bij mij.
Ook geeft deze band zowel bij droog als met nat en zeer nat véél vertrouwen.
T.a.v. de stabiliteit bij hoge snelheden dit lijkt voor deze band ok.
Moet ik nog ff uitproberen, tot nu toe niet boven de 230/240 km/u gereden.
Kortom een zeer goede band.
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door killermot » wo aug 31, 2011 5:19 pm

power road 3 voor en achter,
heb een rondje gemaakt vorige week naar de dollemieten en ze bevallen ERG prima,
heb er nu 4000km mee gereden en lijken nog nieuw.
op de autobahn effe een stukje 290 mee gereden, de band deed het toen erg goed.
en op de terugweg een flinke regenbui gehad had de volste vertrouwen in de band
erg tevreden dus als ik een cijfer moest geven gaf ik hem echt een 10 :]

killermot
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Super-bird
Berichten: 1862
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:19 pm
Locatie: Graft-de Rijp
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Super-bird » wo aug 31, 2011 5:31 pm

Michelin Pilot Power 2CT

Levensduur: Voorband ….km achterband 4800km.

Fijne goed sturende band met genoeg grip. Bij slechtweer prima grip.

Nadelen:
Snelweg rijden is dodelijk voor deze band (hoge snelheid)
Motor: Honda Fire-Blade

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Evelakes » wo aug 31, 2011 6:00 pm

Michelin Road 2CT prima band aardig wat Km met veel vertrouwen mee gereden.
Michelin Road 3 Voor geeft weer een neutraal weggedrag nog geen afwijkingen meegemaakt.

Pirelli Angels ST in het begin messcherp sturend maar naar een paar duizend km begon die toch zijn eigen leven te lijden, vooral
achter begon die uit te slaan en op hoge snelheid te stuiteren heb er 5500 km mee gehaald achter, voor 8000 km maar begon aardig te cuppen.
Was wel een goede regenband in het begin.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door gerkenator » do sep 01, 2011 12:33 am

had op mijn gsx 1100f ook metzeler 16" bandjes waren ook goed was toen ook weinig keus weet alleen het type niet, maar ik had toen ook wat minder sportieve ervaring, aantal gehaalde km's weet ik ook niet daarvan.

heb op zzr1100 michelin pilot power gehad heb er maximaal 10.000km uit weten te persen maar toen waren ze ook echt op, vond ze toendertijd niet erg fijn sturen, vielen me iets te makkelijk de bocht in, maar na een tijdje went dat wel.
wel erg goede grip op droog en nat, vond wel dat voorband erg snel cupte.

daarna alleen maar op metzelers gereden.
metzeler z6 ( geen interact ) erg fijne band alleen is heel moeilijk te zien aan de achterband hoe ver hij versleten is, je denkt nog wel een stukje te kunnen rijden maar ineens blijkt hij toch op te zijn. aantal km's weet ik niet, zal ik moeten nakijken, maar ik geloof ook iets van 10 tot 12 duizend km's

daarna metzeler z8 tot nu toe mijn beste band, erg veel grip op droog en nat, lekker neutraal stuurkarakter ( wat ik ook prefereer ) vind hem wel hobbelig op slechte wegen aan de voorkant ( kan ook aan vering liggen natuurlijk ) er is zeer zeker wel sportief mee te rijden gaan niet langer mee dan de voorganger ( heb 9800km gehaald tot op canvas achter ), zal denk ik komen omdat hij tussen de z6 en de m5 inzit??

mocht ik weer een band kiezen dan word het weer een z8 of misschien de m5
reed trouwens altijd op 2,9 en 2,9 normaal tot sportief 2x per jaar een weekje eifel/zwarte woud en heel soms woon werk ( ik rij 10 tot 12 duizend per jaar ) ( waarvan 1000 tot 1500 snelweg? )

heb wel meer types gereden alleen weet ik niet welke types, wel allemaal metzeler ( op die ene keer na dan, toen pilot power )

maakte me vroeger niet uit wat er onder kwam, maar nu door internet ben ik kritischer geworden.
Afbeelding

DiXX
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 11, 2007 11:37 am
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door DiXX » do sep 01, 2011 11:05 am

BT016 pro achter en BT016 voor.
Worden alle twee weer BT016 pro's, misschien iets te zacht voor de BB maar gruwelijk veel grip ennehh... mijn vrouw werkt bij Bridgestone dus hebben we korting.

Na een dagje circuit waren de zijkantjes wel een beetje gekruld maar geen moment van onzekerheid gevoeld.

BBRooieluit
Berichten: 13
Lid geworden op: do mei 13, 2010 11:14 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door BBRooieluit » ma sep 05, 2011 11:43 am

Zoals verleden jaar vermeld had ik er Pirelli Angel ST onder zitten. JL Vrijdag vervangen want zeer zeker achter was tot op de (staal) draad versleten.
Kreeg leuke aanbieding van mijn dealer voor BT023 GT, want ik rij veelal woon/werk. Incl montage €400,- (balance,ventiel blabla)
Oh ja, Pirelli's deden 8k en geen km méér. Heb afgelopen jaar niet veel km gemaakt want ging deze keer met kids en camper op vakantie. |(

Bok001
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 8:46 am
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Bok001 » zo sep 11, 2011 10:32 am

Doet ff zeer voor de BB rijder:
De BT021, voor en achter, bevallen perfect. Nu 3K ermee rondgereden, stepjes aan de grond en in regen nog niet het idee gehad dat de motor met mij aan de haal ging. Eens kijken hoe ze het verder uithouden, hierna zal denk ik de BT023 erop komen.

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door debvd » zo sep 11, 2011 2:03 pm

Bok001 schreef:Doet ff zeer voor de BB rijder:
De BT021, voor en achter, bevallen perfect. Nu 3K ermee rondgereden, stepjes aan de grond en in regen nog niet het idee gehad dat de motor met mij aan de haal ging. Eens kijken hoe ze het verder uithouden, hierna zal denk ik de BT023 erop komen.
Snap de opmerking doet ff zeer niet!!! Is alleen jouw mening over de banden...vindt het niet gepaste opmerking
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

Bok001
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 8:46 am
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Bok001 » zo sep 11, 2011 2:06 pm

Als ik zo surf over internet dan wordt er door BB rijders redelijk veel afgegeven op de BT021: slijt snel, is niets, geen grip, etc., etc. Laat ik nu het tegenovergestelde hebben...

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Man in Black-Bird » zo sep 11, 2011 2:28 pm

Bok001 schreef:Als ik zo surf over internet dan wordt er door BB rijders redelijk veel afgegeven op de BT021: slijt snel, is niets, geen grip, etc., etc. Laat ik nu het tegenovergestelde hebben...

Daarom heet deze topic Ervaring met banden !! en dat is een persoonlijke banden belevenis en heeft niets temaken met het afgeven op merk en type band dacht ik zomaar :wink:


gr MiBB

Bok001
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 8:46 am
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Bok001 » zo sep 11, 2011 2:35 pm

Dat dacht ik ook. Ik heb niet altijd succes gehad met de BT021. Op een GSX750F was deze band een verschrikking. De BB kan deze band goed hebben, althans... tot nog toe :wink:

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door debvd » zo sep 11, 2011 3:55 pm

Bok001 schreef:Dat dacht ik ook. Ik heb niet altijd succes gehad met de BT021. Op een GSX750F was deze band een verschrikking. De BB kan deze band goed hebben, althans... tot nog toe :wink:
Dus is je mededeling doet ff zeer onnodig :D is jouw mening....
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door gerkenator » zo sep 11, 2011 5:56 pm

probeer de metzeler z8 eens, is mij erg goed bevallen bij welke rijstijl dan ook, is goed voor 10.000km

rijd ook als ie ver versleten is nog goed.
Afbeelding

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Man in Black-Bird » ma sep 12, 2011 12:19 am

gerkenator schreef:probeer de metzeler z8 eens, is mij erg goed bevallen bij welke rijstijl dan ook, is goed voor 10.000km

rijd ook als ie ver versleten is nog goed.

Ik kan mij vergissen maar een versleten band kan nooit goed zijn en rijden van wat voor merk dan ook !!

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door gerkenator » ma sep 12, 2011 2:42 am

ik bedoel tot dat hij op zijn uiterste is en vervangen moet worden. en niet dat hij al te ver is.
blijft dus zijn gehele legale levensduur goed rijden en grip houden.

die van mij was toen al wel een beetje te ver, maar ik kon toen ook niet anders, was op zondag en ik was terugweg uit duitsland, canvas was toen beetje zichtbaar, maar ik voelde er niks van tijdens rijden.

gaat dan wel snel op snelweg. is reeds vervangen natuurlijk.
Afbeelding

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Ankertje » do sep 15, 2011 8:36 pm

Het gaat hier om de ervaringen niet om de ongevraagde meningen.

Lutsers!!!


:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door gerkenator » do sep 15, 2011 9:42 pm

Ankertje schreef:Het gaat hier om de ervaringen niet om de ongevraagde meningen.

Lutsers!!!


:]]]
volgens mij poste ik hier ook een ervaring.
Afbeelding

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Ankertje » vr sep 16, 2011 5:35 pm

Ik had het niet alleen tegen jou.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Ervaringen met banden.

Bericht door Ankertje » vr sep 16, 2011 5:39 pm

Nu mijn ervaringen met een Metzeler Z8.

Hij heeft veel grip. Rijdt fantastisch goed. Redelijk neutraal. Ook met wat water op de weg weet hij goed om te gaan.

En nu komt het! Het is een kutband, vooral de voorband. Na ca 2500 km was hij gewoon aan stront gereden. Er zit nog minder dan 1 mm profiel op en twee heel platte kanten. De goede stuureigeschappen zijn geheel verdwenen. Ca 20 passen in Italie kan hij dus niet aan. Jammer.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten