HALLO! ik ben nieuw hier!

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
Blackbird driver
Berichten: 4
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 11:47 pm
Contacteer:

HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door Blackbird driver » zo nov 27, 2016 8:35 pm

Hallo mijn naam is Henk ik ben 33 en woon in Gronigen. Sinds 1,5 maanden heb ik ook een Blackbird (uit 2001) en ben er erg blij mee. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan een andere motor te kopen. ik reed al een goeie Kawasaki ZZR1100 (ook niet misselijk). Maarja toen kwam ik die advertentie op marktplaats tegen. Ik zit daar namelijk regelmatig motors te checken en dit leek wel een hele goede deal! Ik vond de Honda Blackbird altijd al een hele interessante motor en de het exemplaar van de advertentie bleek ook nog eens dicht bij mij in de buurt!! Dus ik erheen en ik was bijna meteen verkocht! Niet alleen was de prijs van 2100,- erg goedkoop voor een model uit 2001 ook was alles zo’n beetje in nieuw staat! Wel was de kilometerstand wat aan de hoge kant met 96.000 km. Dus ik natuurlijk proefrijden maar ik kon geen rij-mankementen vinden en hij reed meteen al lekkerder dan mijn ZZR1100.
Verder was hij van een wat oudere man, van tegen de 60 denk ik zo. Hij had, vertelde hij, er zo’n 10 jaar er vooral mee getoerd, dat verzekerde hij mij. Tuurlijk had hij er ook wel eens mee hard gereden maar hij was zeker niet afgebeuld en zo zag het er ook niet naar uit. Alle onderdelen waren dan ook origineel, dus geen tunings uitlaaten/dempers, of speciale luchtfilters en geen power-commander. Dit laatste gaf mij extra vertrouwen dan de verkoper de waarheid sprak. Nu na anderhalve maand ervaring met mijn nieuwe Honda Blackbird kan ik dan ook gerust zeggen dat dit de fijnste motor is die ik tot zover heb gehad.

Zeven jaar geleden ben ik begonnen met motorrijden. Het was voor mij altijd al een droom om motor te gaan rijden maar ik had nooit het geld en/of de tijd voor. Maar toen zeven jaar terug had ik dat eindelijk wel. Ik ben toen meteen aan het lessen gegaan met een heel lespakket (leek mij goedkoper), hierbij werd namelijk ook nog eens slaag garantie gegeven, en dus jah!, binnen 3 maanden had ik mijn motor rijbewijs! De eerste motor die ik toen kocht was een kawasaki ZZR600, ik dacht ik begin niet te zwaar, iedereen in mijn omgeving zit je natuurlijk hierover al zo te waarschuwen (Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat je kwetsbaar bent op een motor, ooooohhw bahhhhh, daar heb er weer zo’n iemand). Maar de 600 cc beviel goed, was goedkoop en zag er leuk uit. Echter had ik na 3 maanden wel zoiets van nou, het mag ook wel wat meer vermogen hebben!!!. Later heb ik toen de zwaardere 1100 cc variant genomen. Ook een heerlijke fiets!, maar helaas, een paar jaar later reed ik op de snelweg en had iemand mij over het hoofd gezien en dus mij met de ZZR1100 afgesneden, doodzonde natuurlijk! Vooral voor de fiets in dit geval, want ikzelf had niets. Toen heb ik tussendoor nog even een Yamaha Thunderace 1000cc gereden. Reed ook heel lekker, maar hij verbruikte wel extreem veel olie. Daarom heb ik later weer een ZZR 1100 gekocht, maar het bleek nu toch door mijn eerdere ZZR ervaring, dat ik hier toch ook wel wat op uitgekeken was. Vandaar dat ik daarom nu wel extra blij ben met mijn nieuwe Honda Blackbird. Dit is voorlopig zeker een blijvertje. Wel moet ik zeggen dat ik ooit ook eens een proefrit heb gemaakt op een Kawasaki ZZR 1400 en dat ging we HEEEL ERG SUPERSONISCH LEKKER! en ik vind dat model (van tot 2011) ook zo verrekte mooi!! Dus die ZZR 1400 moet er ook echt nog ZEKER eens van komen. Tot die tijd ben ik ZEER blij met mij huidige blackbird.

Ik hoop hier mee genoeg verteld te hebben en ik zou het leuk vinden om via het forum in contact te komen ment andere liefhebbers. Zijn er misschien gezamenlijke activiteiten in Groningen binnenkort???

[img]*https://imageshack.com/i/pn8UDVZAj*[/img]

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door YO » zo nov 27, 2016 9:11 pm

Welkom.

Veel plezier met ons en op het forum.

Afbeelding

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door motorrijder_2000 » zo nov 27, 2016 10:40 pm

Welkom Henk, leuk, ik had in 2001 hetzelfde toen ik op de BB een ritje mocht maken, gelijk naar de winkel, en er één [nieuwe] gekocht.
Die ZZR1400 is[tzz] een waardige opvolger, maar die BB nooit meer wegdoen.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Blackbird driver
Berichten: 4
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 11:47 pm
Contacteer:

Re: HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door Blackbird driver » zo nov 27, 2016 10:46 pm

Afbeelding

Blackbird driver
Berichten: 4
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 11:47 pm
Contacteer:

Re: HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door Blackbird driver » zo nov 27, 2016 10:54 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door HHBBXX » ma nov 28, 2016 10:10 pm

Welkom, Henk.
Mooie brommer heb je :]]]
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Blackbird driver
Berichten: 4
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 11:47 pm
Contacteer:

Re: HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door Blackbird driver » di nov 29, 2016 3:45 pm

bedankt voor de reacties tot zover!

ik ben zeker ook zeer tevreden over mijn black bird maar ga hem wel wat tunen
met van die NGK iridium IX bougies en een sport luchtfilter.
heeft iemand hier ervaring mee?

misschien ga ik dan vervolgens een jaar later er nog andere dempers opzetten, tot zover dit mogelijk is zonder powercommander.
Het idee dat er katalysators en de huidige dempers zitten bevalt mij niet, misschien is anders een goeie optie om er wel origine dempers op te zetten maar dan van een blackbird-model van voor de katalysator erin.

kan iemand mij hier ook wat meer over vertellen?

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

HALLO! ik ben nieuw hier!

Bericht door MarcB » zo dec 04, 2016 10:11 pm

Welkom Henk en veel plezier hier! :-)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten