Ideeën voor de organisatie van het hotelweekend

Hier worden de aan- en afmeld topics geopend, en de vragen over de Tour en meeting agenda beantwoord.
Plaats reactie
newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Ideeën voor de organisatie van het hotelweekend

Bericht door newborn » do jul 25, 2013 10:26 pm

Aan het organiseren van een weekend voor een gemixte groep van motorrijders zitten nogal wat haken en ogen.

Degene die het voortouw neemt (meestal een of meerdere bestuursleden) moeten rekening houden met allerlei verschillende wensen, met afzeggingen op het laatste moment, met late of vergeetachtige betalers en ga zo maar door.

Een ander punt van aandacht is het organiseren van de routes en het organiseren van de groep(en).
Er is altijd een verscheidenheid aan rijvaardigheden en aan ervaring met het rijden in een groep.
Daarnaast heeft de een behoefte aan “racen”, een ander aan vlot en beheerst en weer een ander aan toeristisch en van de uitzichten genieten.

Om de organisatoren te ontlasten en om de verantwoordelijkheden bij de individuele rijders te kunnen laten, heb ik over het voorgaande nagedacht en wil ik suggesties doen voor wat betreft de hotelboeking en voor wat betreft de rit-organisatie.

De hotelboekingen

M.i. is het mogelijk om iedereen zelf individueel te laten boeken bij het hotel waarmee de afspraken gemaakt worden. Je moet dan jezelf bij het hotel opgeven, bijvoorbeeld onder de vermelding “BOC weekend”, het verschuldigde bedrag aan het hotel overmaken en wanneer dat gebeurd is, is je boeking definitief. Wie het eerste komt die het eerste maalt.

De ritten-organisatie

Het idee is om niet in grote groepen met voor- en achterrijders te gaan rijden.
Dit voorjaar heb ik een hotel-weekend gedaan met MotoPlus in de Pfalz en de Vogezen en daar heb ik een prettige manier van het rijden van de route(s) ervaren. MotoPlus had vooraf de routes (ongeveer 250 km per dag) beschikbaar gesteld aan de deelnemers en iedereen rijdt dan in principe de routes individueel. Wat je nu zag gebeuren was dat sommige deelnemers, die elkaar al kenden en gezamenlijk hadden ingeschreven, met elkaar reden. Anderen (waaronder ikzelf) vertrokken ’s ochtends alleen maar ontmoetten onderweg anderen die ongeveer even snel (of langzaam) onderweg waren en konden zo stukken met elkaar oprijden. Of je zag onderweg een aantal op een terrasje of bij een restaurantje en dan stopte je ook en kon je je daarbij aansluiten. Ik vond het in ieder geval opvallend hoe gemakkelijk en spontaan alles verliep. Niets moet, vrijheid, blijheid.
Ben benieuwd of het idee mijn mede BOC’ers aanspreekt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten