MOTORPSYCHO'S MEGA BLING BLING WINTER PROJECT
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
MOTORPSYCHO'S MEGA BLING BLING WINTER PROJECT
FF gekopieerd van 't oude forum
Hallo Super Blackbird vrienden
Zo als de topic titel al doet vermoeden hier het verslag van
zijn BLING BLING winter project meer plaatjes dan tekst
Voor ik begon zag mijn '97 BB er zo uit.
Op zich niks mis mee (paar kleine dingetjes maar zo als de meeste motorrijders wil je toch wat verbeteringen aan brengen, Of anders gezegd naar je eigen smaak je BB mooier maken
Na een super leuk seizoen met de B.O.C. Rond gereden te hebben. Komt op een zeker moment de winter om de hoek kijken Dat is voor mij het moment om al angstvallig goed op te letten of er niet al pekel gestrooid gaat worden
Want ik rij pertinent niet door de pekel Dus ophok plicht voor mijn BB
Maar ja dan loop je met een aantal wilde plannen in je hoofd en komt er 1 dag dat je, je gereedschapkist pakt en als een dolle alle onderdelen van je motor begint te schroeven die je wil verfraaien / verbeteren of grondig wil schoon maken. Uiteraard hebben de meeste een bepaald budget hier voor en helaas blijkt elke keer weer dat mijn budget toch echt tekort schiet.
Dus moet ik keuzes maken. En eigenlijk alles zelf doen Niet dat ik dat erg vind Ik vind het heerlijk Lekker met -4 in de onverwarmde garage sleutelen aan me grote liefde
Maar goed om weer op die bewuste dag terug te komen. Ik pakte mijn gereedschap kist en begon te sleutelen. En ik was zo lekker bezig dat er na een paar uurtjes eigenlijk niks herkenbaars meer in de garage stond Althans het leek niet meer op een Honda CBR1100XX Super Blackbird.
Blackbird waar
Wat losse onderdelen aan de kant gelegd
Na dat het vogeltje gedemonteerd was ging ik aan de slag om de coating van de achterbrug te halen.
Dit deed ik met verf afbijt middel van de [spamm] Hema [/spamm] Dat schijnt een van de agressiefste in zijn soort te zijn
Zie de foto:
Om daarna tot de conclusie te komen dat die coating zo hardnekkig is dat het er nog niet af is Dus schuren
Met een driehoeks schuurmachine en scottsbritepad’s kom je een heel eind. Zie de foto's
Daarna was het tijd om de velgen aan te pakken. Ik ben de 2e eigenaar van de Bird maar helaas is de vorige niet zo zuinig geweest Geeft eigenlijk niks ik wist wat ik kocht en de prijs was er ook naar De vorige eigenaar was in de veronderstelling dat als je je wielen er uit wil halen dat je dan je remklauwen niet hoeft te demonteren Wat als resultaat heeft gehad dat mijn velgranden zwaar beschadigt waren zie de foto:
Je kan 3 dingen doen met die beschadigde velgen 1: niks 2: opnieuw spuiten / moffelen 3: de randen polijsten en het hart opnieuw spuiten
Wat zou ik nou gedaan hebben Juist optie 3
Dan moeten wel eerst de banden, remschijven en verf er af wil je de randen kunnen polijsten
Zie de foto van de geschuurde velg randen
Na dat de velgranden voor bewerkt waren heb ik deze bij de voorbewerkte achterbrug gelegd. En ben ik verder gegaan met andere onderdelen voorbewerken
Zo dat ik alles in 1 keer kon gaan polijsten. Ik was begonnen met de achterbrug te polijsten zie de foto:
Om dan tot de conclusie te komen dat het bijna onbegonnen werk is om zelf alles te polijsten
Dus brengen we alles wat we gepolijst willen hebben naar de polijstboer
Mede omdat hun het gewenste resultaat wel makkelijk kunnen bewerkstellen en het zelf bijna onmogenlijk is om het zo mooi te krijgen als ik het wilde hebben
Daar door had ik alle tijd om allerlei andere zaken aan te pakken Zo als de thermostaat controleren. Ik had me twijfels of de thermostaat nog wel goed werkte
Dus demonteeren dat ding Daarvoor dien je wel de koelvloeistof af te tappen want anders wordt ’t een zooitje Dit gaat het makelijkste aan de rechterkant van de motor. Daar kan je makelijk de slang van de waterpomp af halen en de koelvloeistof er uit laten lopen. Zie de foto:
Als de koelvloeistof afgetapt is kan je het thermostaathuis los schroeven deze bevind zich onder je carburateurs of injectie spruitstuk.
Aan de achterkant van het cilinderblok dus.
Zie de foto: Dat ronde ding met die gele pijp dus
Zonder thermostaat dus open thermostaathuis
Thermostaat in een pannetje water op 't vuur verwarmen en omstreeks de 80 graden moet de thermostaat zich gaan openen
Dat deed mijn thermostaat perfect dus die was gelukkig nog goed
De hele bende weer gemonteerd en koelvloeistof bij gevuld. Als de BB weer gestart wordt moet er nog wel gecontroleerd worden of er nog genoeg koelvloeistof in zit. Er zou best wel eens lucht in het systeem kunnen zitten
Daarna was de koplamp aan de beurt. Ik wilde hier stroboscoop lampjes in gaan monteren. Zo gezegd zo gedaan. Hier voor dien je gaten in de zijkant van de koplamp te boren. Dit gaat heel gemakkelijk omdat het koplamp glas van lexaan is zie de foto’s:
Het bestuurings kastje zit onzichtbaar weg gewerkt aan de linkerkant naast de koplamp in de topkuip
Toen kwam het verlossende telefoontje van de polijstboer Me spulletjes waren klaar
Dus ik snel met ’t koekblik naar de polijstboer gereden en me spulletjes bijna onder gekwijld zie de foto’s Niet op t toetsenbord kwijlen heren en dame
[spamm]
HULDE aan
van firma Torsing Jansen
[/spamm]
Zo als jullie misschien wel kunnen zien was ik natuurlijk nog lang niet klaar met de wielen het hart moest natuurlijk wel weer mooi ZWART worden
Dus afplakken die wielen zo dat er geen verf op de bling bling velgranden komt tijdens het spuiten. Ik ben 1.5 uur per wiel bezig geweest om alles goed af te plakken
Ik bleef daarbij natuurlijk niet in de garage zitten waar het kwik al ruim onder 0 was gedaald het was die avond -6 geloof ik Dus wat doe je dan Idd je pakt je hele handeltje op en gaat lekker bij pa & ma binnen bij de kachel zitten (moeders blij 2 van die vieze wielen op de eettafel) Zie de foto’s:
Me vader vond het helemaal niet erg die had flash backs naar zijn jongere jaren
Goed 3 uur later alles netjes afgeplakt en de wielen waren klaar om te spuiten.
Maar met temperaturen onder het vriespunt hoef je dat natuurlijk niet buiten of in een onverwarmde garage te proberen. Dus ik de hele handel in 't koekblik en hop naar de werkplaats van me werk Om de velgen te gaan spuiten Zie de foto's:
Eerst grond verf / spuitplamuur
Dan even laten drogen +/- 30 min voor de hetelucht kachel
Dan de enige echte BLACKBIRD kleur er op
Weer even laten drogen.
En dan de wielen weer in 't koekblik mee naar huis om de tape te verwijderen en de verf goed uit te laten harden.
5 dagen voor de kachel
Het resultaat mag er wezen dacht ik
Omdat de wielen aan t drogen waren had ik mooi even de tijd om de Achterbrug, achterveer, en linksysteem weer te monteren
De achter veer gelijk maar even opgehoogd met een paar ringetjes zo dat de motor wat op zijn kop staat. Voor beter stuur gedrag
Daarna was de scottoiler aan de beurt die ik op de motorbeurs (17-02-'06) had gekocht.
Hier voor had ik aleen het achtertandwiel zonder wiel gemonteerd dan kan je overal lekker makkelijk bij.
Omdat het wiel dan niet in de weg zit
En ik ben een enorme zeikerd al zeg ik 't zelf
Ik wilde de scottolier zo gemonteerd hebben dat je hem niet ziet zitten
Zie de foto's:
En 't is me nog aardig gelukt ook
Damn wat was die achterbrug toch mooi geworden
Ook nog maar even race gaas in me kuipgaten en op wat ander plaatsen gemaakt
Maar niet in de kont daar zit wat anders in
De toeschouwers die op letten hebben het al gezien denk ik
@ de rest die zien het wel als ze achter me rijden in de toekomst
Toen werd t zachtjes aan wel tijd om de remschijven en banden weer te monteren @ sommige forum members let op de draai richting van je wielen, remschijven en banden
Goed om de banden te demonteren en monteren ga ik naar een bevriende koekblik garage bij mij om de hoek.
Ik doe het wel is waar zelf maar ik heb geen banden apparaat om de banden te verwijderen en geen banden zeep om de banden weer te monteren
Daar komt nog bij dat ik het hele spulletje ook nog moet balanceren.
Hiervoor gebruik ik 2 as steunen voor koekblikken waar ik het wiel met de as op laat steunen.
Dan is het zaak om het wiel net zo lang te laten draaien tot je het zwaarste punt heb gevonden.
Dit punt zal altijd onderaan tot stilstand komen. Daar recht tegen over plak je met een plakbandje het geschatte loodje.
Voorlopig even vast.
Dan laat je het wiel weer draaien net zo lang tot je wiel in balans is. Plak dan het juiste wielloodje definitief vast.
Het wiel is nu statische gebalanceerd. Dit is voor een motor voldoende want een zijdelingse slinger zal je toch nauwelijks tot niet voelen tijdens het rijden.
(helaas geen foto's gemaakt ik was de camera vergeten)
Tijdens het balanceren kwam ik er ook achter dat me voorwiel lagers niet zo best meer waren.
Zeg maar gerust verrot Ik vond de BB al wat vaag aan gaan voelen aan ’t eind van het vorige seizoen en dacht dat het aan me balhoofdlager lag.
Niet dus voorwiellagers waren gewoon verrot
Dus even nieuwe lagers gehaald en die gemonteerd.
Hier wat foto's waar op je duidelijk kan zien wat een hogedrukspuit met je lagers doet
En je kan gelijk zien hoe je de voorwiel lagers kan vervangen O:) O:) O:)
De oude lagers verwijderen. Sla met een hamer en schroevendraaier door het wiel heen de lagers er 1 voor 1 voorzichtig uit.
Dan kan je gelijk heel goed aan de lagers zien wat voor schade de vorige eigenaar met de hogedrukspuit heeft aan gericht
Nee dat bruinige is geen kopervet maar gewoon roest water en vet door elkaar gemixt rechts ligt het nieuwe lager.
Dan eerst de lager bussen in het wiel goed schoonmaken
En dan pas de nieuwe lagers monteren. Gebruik hier voor het oude lager om het nieuwe er zachtjes recht in te tikken.
Zo nu kon ik mijn voorwiel ook goed balanceren en werd het tijd om het voorwiel weer onder de BB te monteren
Voor de gene met hele goede ogen.
Ik heb zelfs de bussen tussen het wiel en de voorvork gepolijst. En alle bevestigingsboutjes van de remschijven waarvan ook de randen gepolijst zijn.
Wat een takke klus om alle boutjes te polijsten
Ja gewoon met 't handje [spamm] Scottsbrite en belgom alu is de oplossing[/spamm]
Zie de foto:
De voorvork ook nog even (2 uur werk) gepolijst.
Maar als je dan naar het eind resultaat kijkt kan ik wel tevreden zijn dacht ik
Met spatbord
Damn wat is dat mooi geworden als je in je achterhoofd heb dat alles nog eens opgepoetst moet worden dan weet je genoeg
Toen was het achterwiel aan de beurt
Hier voor geld natuurlijk weer het zelfde verhaal als bij het voor wiel alles tot in de puntjes opgepoetst Ja Ja ik weet het. ’t is bijna ziekelijk te noemen
Ik had tussentijds ook nog even een rear hugger gescoord
De afgemonteerde achterpartij Geen woorden meer bij nodig
PURE PORNO
Let niet op de vieze vingers die er op zitten alles moet nog tip top opgepoetst worden
Eigenlijk zonde om de uitlaten er weer op te monteren
Ik heb t maar even zonder dempers geprobeerd dat duurde 5 min toen stond me vader naast me
't was al ruim over 1 snachts ik was de tijd vergeten
Ik had ook nog plannen voor de rem en koppeling handel. Ik vind die rare bolletjes aan het einde van de handels werkelijk geen gezicht
Dus wat doe je dan je kan nieuwe hele dure handels kopen of je modificeert je eigen handels
Zo gezegd zo gedaan ook gelijk even nieuwe stuurgewichten gemonteerd Zie de foto's:
Omdat ik de BB met 30 mm verhoogt heb. (aan de achterkant) Voor scherper stuurgedrag.
Stonden mijn wielen allebei op de grond als ik de BB op de middenbok wilde plaatsen
Dit was te verwachten omdat je eigenlijk het achterwiel naar beneden drukt
Dus even de middenbok er onder vandaan slopen en 2.5 cm onder de poten van de middenbok lassen
Gelukkig had ik nog een universele race standaard voor de achterbrug liggen van mijn vorige motor (VTR 1000 geen middenbok) Dus kon ik de BB mooi daar op plaatsen en verder werken met de BB mooi recht op
Zie de foto:
Zo de middenbok verhoogt. Gelijk maar even de pootjes iets vergroot zodat de BB nog stabiler op de bok staat.
En opnieuw mooi matzwart gespoten de verf was nog nat vandaar dat 't zo glimt
Zie de foto:
Omdat ik toch bezig was gelijk de zijstandaard ook maar ff mooi matzwart gespoten
Zie de foto:
Na het de standaard perikelen was het eindelijk tijd om de BB weer te starten
En het koelvloeistof niveau te controleren omdat het koelsysteem leeg was geweest voor de thermostaat. Wel even een opvangbak er onder gezet voor als er teveel koelvloeistof in zou zitten. Ik denk natuurlijk wel om het milieu
Zie de foto:
Toen was het eindelijk gedaan met het sleutel werk en werd het tijd om de Bird te gaan poetsen Beetje reestyl werk zat er wel aan
Zie de foto's:
Carbon hugger ook nog even mooi op gepoetst
Zie de foto:
En dan is 't eindelijk zo ver
Mijn HONDA CBR 1100 XX SUPERBLACKBIRD is klaar (op wat kleine dingetjes na dan)
Dames en heren let op verder naar beneden scrollen kan ernstig oog letsel veroorzaken Het is oogverblindend mooi geworden Enigste bescherming die er is zonnebril op zetten voor u verder kijkt
Voor het vergelijk dit was voor ik begon
LAATSTE WAARSCHUWING denk om de ogen absurde bling bling
Oké dan moet je 't zelf maar weten Hier dan de foto's van het eind resultaat
Zo mooi dat ik er bijna tranen van in me ogen krijg MOTORPSYCHO is happy
Nog 1 fotootje van de Bird en de eigenaar in zijn vuile kloffie
Er moeten nog wel wat kleine dingen gebeuren zo als:
Een kroonplaat beschermer maken of bestellen.
Clear Alternatives bestellen voor in de voor richting aanwijzers.
Al het pekel van de wegen vegen zo dat ik eindelijk weer kan rijden.
Het was me een waar genoegen om al dit werk te doen in de winter.
Soms onder extreme omstandigheden (temperaturen ver onder 0)
Maar ik zou het zeker zo weer doen
Mochten er vragen zijn omtrent het hele project dan weten jullie me te vinden
Oh ja voor ik 't vergeet ZWART is DE kleur voor een BLACKBIRD (ik heb het bewijs wel geleverd dacht ik)
[update] Immidels is de BB ook voorzien van een setje Remus carbon dempers
Hallo Super Blackbird vrienden
Zo als de topic titel al doet vermoeden hier het verslag van
zijn BLING BLING winter project meer plaatjes dan tekst
Voor ik begon zag mijn '97 BB er zo uit.
Op zich niks mis mee (paar kleine dingetjes maar zo als de meeste motorrijders wil je toch wat verbeteringen aan brengen, Of anders gezegd naar je eigen smaak je BB mooier maken
Na een super leuk seizoen met de B.O.C. Rond gereden te hebben. Komt op een zeker moment de winter om de hoek kijken Dat is voor mij het moment om al angstvallig goed op te letten of er niet al pekel gestrooid gaat worden
Want ik rij pertinent niet door de pekel Dus ophok plicht voor mijn BB
Maar ja dan loop je met een aantal wilde plannen in je hoofd en komt er 1 dag dat je, je gereedschapkist pakt en als een dolle alle onderdelen van je motor begint te schroeven die je wil verfraaien / verbeteren of grondig wil schoon maken. Uiteraard hebben de meeste een bepaald budget hier voor en helaas blijkt elke keer weer dat mijn budget toch echt tekort schiet.
Dus moet ik keuzes maken. En eigenlijk alles zelf doen Niet dat ik dat erg vind Ik vind het heerlijk Lekker met -4 in de onverwarmde garage sleutelen aan me grote liefde
Maar goed om weer op die bewuste dag terug te komen. Ik pakte mijn gereedschap kist en begon te sleutelen. En ik was zo lekker bezig dat er na een paar uurtjes eigenlijk niks herkenbaars meer in de garage stond Althans het leek niet meer op een Honda CBR1100XX Super Blackbird.
Blackbird waar
Wat losse onderdelen aan de kant gelegd
Na dat het vogeltje gedemonteerd was ging ik aan de slag om de coating van de achterbrug te halen.
Dit deed ik met verf afbijt middel van de [spamm] Hema [/spamm] Dat schijnt een van de agressiefste in zijn soort te zijn
Zie de foto:
Om daarna tot de conclusie te komen dat die coating zo hardnekkig is dat het er nog niet af is Dus schuren
Met een driehoeks schuurmachine en scottsbritepad’s kom je een heel eind. Zie de foto's
Daarna was het tijd om de velgen aan te pakken. Ik ben de 2e eigenaar van de Bird maar helaas is de vorige niet zo zuinig geweest Geeft eigenlijk niks ik wist wat ik kocht en de prijs was er ook naar De vorige eigenaar was in de veronderstelling dat als je je wielen er uit wil halen dat je dan je remklauwen niet hoeft te demonteren Wat als resultaat heeft gehad dat mijn velgranden zwaar beschadigt waren zie de foto:
Je kan 3 dingen doen met die beschadigde velgen 1: niks 2: opnieuw spuiten / moffelen 3: de randen polijsten en het hart opnieuw spuiten
Wat zou ik nou gedaan hebben Juist optie 3
Dan moeten wel eerst de banden, remschijven en verf er af wil je de randen kunnen polijsten
Zie de foto van de geschuurde velg randen
Na dat de velgranden voor bewerkt waren heb ik deze bij de voorbewerkte achterbrug gelegd. En ben ik verder gegaan met andere onderdelen voorbewerken
Zo dat ik alles in 1 keer kon gaan polijsten. Ik was begonnen met de achterbrug te polijsten zie de foto:
Om dan tot de conclusie te komen dat het bijna onbegonnen werk is om zelf alles te polijsten
Dus brengen we alles wat we gepolijst willen hebben naar de polijstboer
Mede omdat hun het gewenste resultaat wel makkelijk kunnen bewerkstellen en het zelf bijna onmogenlijk is om het zo mooi te krijgen als ik het wilde hebben
Daar door had ik alle tijd om allerlei andere zaken aan te pakken Zo als de thermostaat controleren. Ik had me twijfels of de thermostaat nog wel goed werkte
Dus demonteeren dat ding Daarvoor dien je wel de koelvloeistof af te tappen want anders wordt ’t een zooitje Dit gaat het makelijkste aan de rechterkant van de motor. Daar kan je makelijk de slang van de waterpomp af halen en de koelvloeistof er uit laten lopen. Zie de foto:
Als de koelvloeistof afgetapt is kan je het thermostaathuis los schroeven deze bevind zich onder je carburateurs of injectie spruitstuk.
Aan de achterkant van het cilinderblok dus.
Zie de foto: Dat ronde ding met die gele pijp dus
Zonder thermostaat dus open thermostaathuis
Thermostaat in een pannetje water op 't vuur verwarmen en omstreeks de 80 graden moet de thermostaat zich gaan openen
Dat deed mijn thermostaat perfect dus die was gelukkig nog goed
De hele bende weer gemonteerd en koelvloeistof bij gevuld. Als de BB weer gestart wordt moet er nog wel gecontroleerd worden of er nog genoeg koelvloeistof in zit. Er zou best wel eens lucht in het systeem kunnen zitten
Daarna was de koplamp aan de beurt. Ik wilde hier stroboscoop lampjes in gaan monteren. Zo gezegd zo gedaan. Hier voor dien je gaten in de zijkant van de koplamp te boren. Dit gaat heel gemakkelijk omdat het koplamp glas van lexaan is zie de foto’s:
Het bestuurings kastje zit onzichtbaar weg gewerkt aan de linkerkant naast de koplamp in de topkuip
Toen kwam het verlossende telefoontje van de polijstboer Me spulletjes waren klaar
Dus ik snel met ’t koekblik naar de polijstboer gereden en me spulletjes bijna onder gekwijld zie de foto’s Niet op t toetsenbord kwijlen heren en dame
[spamm]
HULDE aan
van firma Torsing Jansen
[/spamm]
Zo als jullie misschien wel kunnen zien was ik natuurlijk nog lang niet klaar met de wielen het hart moest natuurlijk wel weer mooi ZWART worden
Dus afplakken die wielen zo dat er geen verf op de bling bling velgranden komt tijdens het spuiten. Ik ben 1.5 uur per wiel bezig geweest om alles goed af te plakken
Ik bleef daarbij natuurlijk niet in de garage zitten waar het kwik al ruim onder 0 was gedaald het was die avond -6 geloof ik Dus wat doe je dan Idd je pakt je hele handeltje op en gaat lekker bij pa & ma binnen bij de kachel zitten (moeders blij 2 van die vieze wielen op de eettafel) Zie de foto’s:
Me vader vond het helemaal niet erg die had flash backs naar zijn jongere jaren
Goed 3 uur later alles netjes afgeplakt en de wielen waren klaar om te spuiten.
Maar met temperaturen onder het vriespunt hoef je dat natuurlijk niet buiten of in een onverwarmde garage te proberen. Dus ik de hele handel in 't koekblik en hop naar de werkplaats van me werk Om de velgen te gaan spuiten Zie de foto's:
Eerst grond verf / spuitplamuur
Dan even laten drogen +/- 30 min voor de hetelucht kachel
Dan de enige echte BLACKBIRD kleur er op
Weer even laten drogen.
En dan de wielen weer in 't koekblik mee naar huis om de tape te verwijderen en de verf goed uit te laten harden.
5 dagen voor de kachel
Het resultaat mag er wezen dacht ik
Omdat de wielen aan t drogen waren had ik mooi even de tijd om de Achterbrug, achterveer, en linksysteem weer te monteren
De achter veer gelijk maar even opgehoogd met een paar ringetjes zo dat de motor wat op zijn kop staat. Voor beter stuur gedrag
Daarna was de scottoiler aan de beurt die ik op de motorbeurs (17-02-'06) had gekocht.
Hier voor had ik aleen het achtertandwiel zonder wiel gemonteerd dan kan je overal lekker makkelijk bij.
Omdat het wiel dan niet in de weg zit
En ik ben een enorme zeikerd al zeg ik 't zelf
Ik wilde de scottolier zo gemonteerd hebben dat je hem niet ziet zitten
Zie de foto's:
En 't is me nog aardig gelukt ook
Damn wat was die achterbrug toch mooi geworden
Ook nog maar even race gaas in me kuipgaten en op wat ander plaatsen gemaakt
Maar niet in de kont daar zit wat anders in
De toeschouwers die op letten hebben het al gezien denk ik
@ de rest die zien het wel als ze achter me rijden in de toekomst
Toen werd t zachtjes aan wel tijd om de remschijven en banden weer te monteren @ sommige forum members let op de draai richting van je wielen, remschijven en banden
Goed om de banden te demonteren en monteren ga ik naar een bevriende koekblik garage bij mij om de hoek.
Ik doe het wel is waar zelf maar ik heb geen banden apparaat om de banden te verwijderen en geen banden zeep om de banden weer te monteren
Daar komt nog bij dat ik het hele spulletje ook nog moet balanceren.
Hiervoor gebruik ik 2 as steunen voor koekblikken waar ik het wiel met de as op laat steunen.
Dan is het zaak om het wiel net zo lang te laten draaien tot je het zwaarste punt heb gevonden.
Dit punt zal altijd onderaan tot stilstand komen. Daar recht tegen over plak je met een plakbandje het geschatte loodje.
Voorlopig even vast.
Dan laat je het wiel weer draaien net zo lang tot je wiel in balans is. Plak dan het juiste wielloodje definitief vast.
Het wiel is nu statische gebalanceerd. Dit is voor een motor voldoende want een zijdelingse slinger zal je toch nauwelijks tot niet voelen tijdens het rijden.
(helaas geen foto's gemaakt ik was de camera vergeten)
Tijdens het balanceren kwam ik er ook achter dat me voorwiel lagers niet zo best meer waren.
Zeg maar gerust verrot Ik vond de BB al wat vaag aan gaan voelen aan ’t eind van het vorige seizoen en dacht dat het aan me balhoofdlager lag.
Niet dus voorwiellagers waren gewoon verrot
Dus even nieuwe lagers gehaald en die gemonteerd.
Hier wat foto's waar op je duidelijk kan zien wat een hogedrukspuit met je lagers doet
En je kan gelijk zien hoe je de voorwiel lagers kan vervangen O:) O:) O:)
De oude lagers verwijderen. Sla met een hamer en schroevendraaier door het wiel heen de lagers er 1 voor 1 voorzichtig uit.
Dan kan je gelijk heel goed aan de lagers zien wat voor schade de vorige eigenaar met de hogedrukspuit heeft aan gericht
Nee dat bruinige is geen kopervet maar gewoon roest water en vet door elkaar gemixt rechts ligt het nieuwe lager.
Dan eerst de lager bussen in het wiel goed schoonmaken
En dan pas de nieuwe lagers monteren. Gebruik hier voor het oude lager om het nieuwe er zachtjes recht in te tikken.
Zo nu kon ik mijn voorwiel ook goed balanceren en werd het tijd om het voorwiel weer onder de BB te monteren
Voor de gene met hele goede ogen.
Ik heb zelfs de bussen tussen het wiel en de voorvork gepolijst. En alle bevestigingsboutjes van de remschijven waarvan ook de randen gepolijst zijn.
Wat een takke klus om alle boutjes te polijsten
Ja gewoon met 't handje [spamm] Scottsbrite en belgom alu is de oplossing[/spamm]
Zie de foto:
De voorvork ook nog even (2 uur werk) gepolijst.
Maar als je dan naar het eind resultaat kijkt kan ik wel tevreden zijn dacht ik
Met spatbord
Damn wat is dat mooi geworden als je in je achterhoofd heb dat alles nog eens opgepoetst moet worden dan weet je genoeg
Toen was het achterwiel aan de beurt
Hier voor geld natuurlijk weer het zelfde verhaal als bij het voor wiel alles tot in de puntjes opgepoetst Ja Ja ik weet het. ’t is bijna ziekelijk te noemen
Ik had tussentijds ook nog even een rear hugger gescoord
De afgemonteerde achterpartij Geen woorden meer bij nodig
PURE PORNO
Let niet op de vieze vingers die er op zitten alles moet nog tip top opgepoetst worden
Eigenlijk zonde om de uitlaten er weer op te monteren
Ik heb t maar even zonder dempers geprobeerd dat duurde 5 min toen stond me vader naast me
't was al ruim over 1 snachts ik was de tijd vergeten
Ik had ook nog plannen voor de rem en koppeling handel. Ik vind die rare bolletjes aan het einde van de handels werkelijk geen gezicht
Dus wat doe je dan je kan nieuwe hele dure handels kopen of je modificeert je eigen handels
Zo gezegd zo gedaan ook gelijk even nieuwe stuurgewichten gemonteerd Zie de foto's:
Omdat ik de BB met 30 mm verhoogt heb. (aan de achterkant) Voor scherper stuurgedrag.
Stonden mijn wielen allebei op de grond als ik de BB op de middenbok wilde plaatsen
Dit was te verwachten omdat je eigenlijk het achterwiel naar beneden drukt
Dus even de middenbok er onder vandaan slopen en 2.5 cm onder de poten van de middenbok lassen
Gelukkig had ik nog een universele race standaard voor de achterbrug liggen van mijn vorige motor (VTR 1000 geen middenbok) Dus kon ik de BB mooi daar op plaatsen en verder werken met de BB mooi recht op
Zie de foto:
Zo de middenbok verhoogt. Gelijk maar even de pootjes iets vergroot zodat de BB nog stabiler op de bok staat.
En opnieuw mooi matzwart gespoten de verf was nog nat vandaar dat 't zo glimt
Zie de foto:
Omdat ik toch bezig was gelijk de zijstandaard ook maar ff mooi matzwart gespoten
Zie de foto:
Na het de standaard perikelen was het eindelijk tijd om de BB weer te starten
En het koelvloeistof niveau te controleren omdat het koelsysteem leeg was geweest voor de thermostaat. Wel even een opvangbak er onder gezet voor als er teveel koelvloeistof in zou zitten. Ik denk natuurlijk wel om het milieu
Zie de foto:
Toen was het eindelijk gedaan met het sleutel werk en werd het tijd om de Bird te gaan poetsen Beetje reestyl werk zat er wel aan
Zie de foto's:
Carbon hugger ook nog even mooi op gepoetst
Zie de foto:
En dan is 't eindelijk zo ver
Mijn HONDA CBR 1100 XX SUPERBLACKBIRD is klaar (op wat kleine dingetjes na dan)
Dames en heren let op verder naar beneden scrollen kan ernstig oog letsel veroorzaken Het is oogverblindend mooi geworden Enigste bescherming die er is zonnebril op zetten voor u verder kijkt
Voor het vergelijk dit was voor ik begon
LAATSTE WAARSCHUWING denk om de ogen absurde bling bling
Oké dan moet je 't zelf maar weten Hier dan de foto's van het eind resultaat
Zo mooi dat ik er bijna tranen van in me ogen krijg MOTORPSYCHO is happy
Nog 1 fotootje van de Bird en de eigenaar in zijn vuile kloffie
Er moeten nog wel wat kleine dingen gebeuren zo als:
Een kroonplaat beschermer maken of bestellen.
Clear Alternatives bestellen voor in de voor richting aanwijzers.
Al het pekel van de wegen vegen zo dat ik eindelijk weer kan rijden.
Het was me een waar genoegen om al dit werk te doen in de winter.
Soms onder extreme omstandigheden (temperaturen ver onder 0)
Maar ik zou het zeker zo weer doen
Mochten er vragen zijn omtrent het hele project dan weten jullie me te vinden
Oh ja voor ik 't vergeet ZWART is DE kleur voor een BLACKBIRD (ik heb het bewijs wel geleverd dacht ik)
[update] Immidels is de BB ook voorzien van een setje Remus carbon dempers
Laatst gewijzigd door Motorpsycho op di mar 13, 2007 10:12 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: MOTORPSYCHO'S MEGA BLING BLING WINTER PROJECT
Laat ik dan maar de spits afbijten:Motorpsycho schreef:Oh ja voor ik ’t vergeet ZWART is DE kleur voor een BLACKBIRD (ik heb het bewijs wel geleverd dacht ik)
Groetjes motorpsycho
ZIJN ER ANDERE KLEUREN DAN???
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
ThanxReefeR schreef:----> mods & tuning
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten