Motorpsycho heeft weer eens iets .................

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Motorpsycho heeft weer eens iets .................

Bericht door Motorpsycho » di okt 16, 2007 8:26 pm

Hoi Birdies :D

Ik schrijf 16-10-'07 een verhaaltje over de dag die ik vandaag beleefd heb :wink:

Er waren erg weinig mensen die van mijn snode plannen afwisten :+
Ik ben vandaag met mijn Bird bij Dr. Freriks te Goes geweest *-*

Nou weten nog niet veel mensen waar ik geweest ben :lol:

:y in Goes te Zeeland, maar waar :W :think: :roll:

Dr. Freriks zeg ik toch :+

Ik ben bij Ruud Freriks Dynojet b.v. geweest *-*

Ik heb me daar een kleine jongen in de speelgoed groothandel gevoeld :+

Mijn Birdje is iets wat opgewaardeerd :D Ze heeft andere sproeiertjes, naaldjes, K&N filtertje en wat afstelwerk moeten ondergaan :D

Ik had om 09:00 afgesproken met Rinus (medewerker) Ik was ruim op tijd. En Rinus had er al zin in :D Dus me Brommer meteen op de testbank en gas met dat ding :] De 1e run was al helemaal niet slecht maar het kon beter. Zo gezegd zo gedaan. Rinus begon lekker te sleutelen. Alle benodigde onderdelen werden verwijderen om een Dynojet set te instaleren en het meegebrachte K&N filter te monteren. Na montage werd er weer een Run gemaakt. Het was al beter, maar er was meer bruikbaar vermogen uit te peuteren :)()

Ik had gezegd: Zoveel mogenlijk bruikbaar vermogen. Stationair hoeft het niet netjes te lopen, maar vanaf 2000 rpm moet het vogeltje vliegen als een raket. Brandstof verbruik is niet naar gekeken. Maar door het bruikbare vermogen vermoedelijk wel zuiniger :wink:

Dus weer sleutelen en nog een run maken :D Nu was het goed *-*

Daarna mijn Bird van de testbank en ik een klein test ritje maken :]
Ik voelde nog een klein beetje gerommel tussen de 2000 en de 3000 rpm dus ik weer terug en samen met Rinus alles er weer af gehaald en de stand van de gasnaalden nog ff veranderd :D Goed is leuk maak perfect is beter :)()

150.9 PK @ 9325.4 rpm en 127.8 Nm @ 7007.8 rpm aan het achterwiel *-* *-* *-*

Afbeelding

Volgens Rinus een van de snellere carburateur Birds 8) :w 8)
Het vermogen van de gemiddelde Carb Bird ligt schijnbaar lager dan bij mijn Bird :x

Jullie snappen 't al Motorpsycho is HAPPY *-* *-* *-*

Foto / Videotje:

Klaar voor de 1e run :D
Afbeelding

Klein filmpie van de laatste run Klik :]

Daarna stond ze weer buiten, al weer te trappelen om 'n lekker stukkie te rijden :] :D

Afbeelding

Mooi weer dus lekker ritje richting Jell@ gereden langs de Wester schelde :] :] :]

Ik kom op 'n gegeven moment bij de oude veerbootterminal Kruiningen - Perkpolder. Deze is sinds de openning van de Westerscheldetunnel. Van alles en iedereen verlaten :? Dat gaf een bijzondere sfeer wetende dat er in de oude gloriedagen duizenden voetuigen per dag gebruikmaakte van deze veerdienst. :y ik ben er ook diverse malen over gevaren :D Ik hoop dat ik de sfeer vast heb weten te leggen in deze foto :D

Afbeelding

Met het zonnetje op de achtergrond langs de Westerschelde :D

Afbeelding

Het was een superdag *-* Ik ben erg goed te spreken over Ruud Freriks Dynojet bv :} Daar wordt je netjes en vriendelijk geholpen. Voelt goed :wink: Ze weten waar ze mee bezig zijn. Erg veel kennis van zaken. Rinus bedankt voor het leuke moment :D Terecht Dr. Frederiks maar absoluut ook Dr. Rinus :D

Mijn Honda CBR 1100 XX Super blackbird is een stuk beter geworden :] :] :] *-*
Laatst gewijzigd door Motorpsycho op zo mar 30, 2008 6:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » di okt 16, 2007 8:41 pm

Leuk verslag Jochem, kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Toen mijn mereltje op de dynobank was geweest had ik ook echt het gevoel dat tie beter reed.

Kan je eindelijk eens serieus gas geven :lol: :wink:

Groetjes,
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » di okt 16, 2007 8:49 pm

Cool filmpie 8)

Dat moet wel een leuke dag geweest zijn MP!! :w

En hij zal idd zuiniger gaan lopen. Die van mij liep origineel als ik mazzel had 1:12 en nu haal ik met gemak 1:15.

weet je toevallig welke maat hoofdsproeiers er in zijn gegaan en wat voor stand je sproeiernaald heeft?

edit: op de uitdraai zie ik dat het 148/150 is qua hoofdsproeier.. :wink:
Laatst gewijzigd door YO op di okt 16, 2007 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EXXL
Berichten: 25
Lid geworden op: do apr 19, 2007 8:14 am
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Bericht door EXXL » di okt 16, 2007 9:00 pm

Vet.

Bizar trouwens hoe los de onderkant van de ketting wordt onder vollast :shock: .

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » di okt 16, 2007 9:08 pm

Mooi verhaal MP, en zo smeuig als jij het vertelt en lardeert met leuke foto's, ik had er wel bij willen zijn!

Kan je misschien nog iets meer vertellen over hoe je je Birdje nu vindt rijden, zeg maar het verschil tussen ervóór en erna? Dat grafiekje en de cijfers zijn leuk natuurlijk maar "the proof of the pudding is in the eating" :wink:
Leven en laten leven ...

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door Gerrit XX-L » di okt 16, 2007 9:16 pm

Misschien een gekke vraag ?

Maar wat kan het voordeel er van zijn als je bij hem langs komt met een injectie model

Bj 1999 zonder katalysator en met originele uitlaten nog.

Zou wel eens willen weten of hij daar nog veel mee kan, of dat de verschillen klein blijven.

Mvg Gerrit
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Mooi

Bericht door Man in Black-Bird » di okt 16, 2007 9:22 pm

Ziet er goed (hoort ook goed )uit MP :) mooi he z.n KN filter :wink: !!!!


vgr MiBB

Relax
Berichten: 1340
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:06 pm
Locatie: St-Martens-Lierde begot.
Contacteer:

Bericht door Relax » di okt 16, 2007 9:38 pm

150 pk is vet voor een hond.

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » di okt 16, 2007 9:48 pm

Relax schreef:150 pk is vet voor een hond.
Kun je de jalouzie nog hanteren Relax? Ik vind je grapjes van lieverlee méér uitmunten door de lengte dan door de humoristische inhoud :wink:
Leven en laten leven ...

Relax
Berichten: 1340
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:06 pm
Locatie: St-Martens-Lierde begot.
Contacteer:

Bericht door Relax » di okt 16, 2007 10:06 pm

Het staat er nochtans, kanjer.




Als jullie me moe zijn, geef me dan maar een schop.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di okt 16, 2007 10:20 pm

Relax schreef: Als jullie me moe zijn, geef me dan maar een schop.
Tsja kan je wel zeggen, maar ik zie je nooit meer op een treffen.

@MP. Helemaal te wouw man. En die 2 broertjes helpen er zeker ook aan mee! Hier een linkie van mijn graphics. Heb je die ook?

http://members.lycos.nl/marcelcbrxx/dyn ... esults.htm

XXGirlyXX
Berichten: 248
Lid geworden op: wo jul 11, 2007 11:39 pm
Locatie: Dodewaard
Contacteer:

Bericht door XXGirlyXX » di okt 16, 2007 11:18 pm

Voor wie interesse heeft ......

Adres in Tiel voor dynojet.......


http://www.power-point.nl/help.php?section=about



Wel voorzichtig spelen nu he MP :wink: !!

Greetz Girly
Speed is my need 2
Afbeelding

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » wo okt 17, 2007 3:50 am

Hee Girly,

Ik had al eerder gehoord dat Fredriks goed werk leverd, maar heb jij, of ken jij iemand, die ervaring heeft bij dat bedrijf in Tiel :?:
Afbeelding .

XXGirlyXX
Berichten: 248
Lid geworden op: wo jul 11, 2007 11:39 pm
Locatie: Dodewaard
Contacteer:

Bericht door XXGirlyXX » wo okt 17, 2007 7:59 am

blackmetal schreef:Hee Girly,

Ik had al eerder gehoord dat Fredriks goed werk leverd, maar heb jij, of ken jij iemand, die ervaring heeft bij dat bedrijf in Tiel :?:
Ha Blackmetal,

Hij (eigenaar Michel) runde de werkplaats bij Tolboom motoren in Tiel.
Dit was selected honda dealer, en ook niets anders!!
BenXXBird heeft altijd zijn motor in onderhoud gehad daar.
Van een kennis zijn ervaring gehoord over dynojet en niets anders dan lof over deze zaak.

Groetjes Girly
Speed is my need 2
Afbeelding

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » wo okt 17, 2007 8:47 am

Relax schreef:Het staat er nochtans, kanjer.

Als jullie me moe zijn, geef me dan maar een schop.
Nee, nee, asjeblief niet weglopen. Er is er maar één, tesamen met de tweewieler die hij berijdt, waar wij zo heerlijk onze gevoelens over kunnen uiten ... en dat ben jij Relax, ons wonderschone koekoeksjong :_-
Leven en laten leven ...

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo okt 17, 2007 8:49 am

Mooie waardes MP.. Ik ben ook zeer te spreken over deze jongens in Goes.

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door BB-Rob » wo okt 17, 2007 9:26 am

Is er veel verschil te merken?
Als ik zo naar die grafiek kijk liggen die lijnen toch vlak bij/op elkaar, of zie ik dat verkeerd?

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo okt 17, 2007 10:15 am

Gefeliciteerd Jochem!
Waarschijnlijk hoor je nu ook verschil uit jouw uitlaten, de BB zal mooier oppakken. Nette waarde hoor voor een carb-model! In theorie (en op papier) hebben ze meer vermogen, maar in de praktijk komt het er maar zelden uit. De Two Brothers zorgen inderdaad voor veel meer vermogen (bij goede afstelling).

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo okt 17, 2007 10:42 am

BB Peet schreef:Leuk verslag Jochem, kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Toen mijn mereltje op de dynobank was geweest had ik ook echt het gevoel dat tie beter reed.

Kan je eindelijk eens serieus gas geven :lol: :wink:

Groetjes,
Thanx Peter :D

Mijn Bird rijd idd echt veel beter. Je voeld duidelijk dat er veel meer power in zit. Ik ben niet snel onder de indruk van vermogen en snelheid. Maar mijn Bird gaat echt serieus hard vooruit nu *-*

Heb jij een uitdraai van jou Bird :?: Wil je die posten, ik ben wel benieuwd naar de verschillen :wink:

YO schreef:Cool filmpie 8)

Dat moet wel een leuke dag geweest zijn MP!! :w

En hij zal idd zuiniger gaan lopen. Die van mij liep origineel als ik mazzel had 1:12 en nu haal ik met gemak 1:15.

weet je toevallig welke maat hoofdsproeiers er in zijn gegaan en wat voor stand je sproeiernaald heeft?

edit: op de uitdraai zie ik dat het 148/150 is qua hoofdsproeier.. :wink:
Thanx :D

Wat het verbruik nu is weet ik nog niet. Maar vind ik ook niet super belangrijk :wink: Het moet lekker rijden en dat kost nou eenmaal brandstof :D

De sproeiers staan idd op de uitdraai. De naaldstanden niet. Geen 1 Bird is het zelfde. Vandaar dat het weinig zin heeft mijn naald standen hier te vermelden. Ik hou het ook liever voor me zelf. Geheim zo als Burtonman zou zeggen :+
Kan jullie wel vertellen dat het totaal niet is zo als de gebruiksaanwijzing van de kit voorschrijft :D

Als iemand zelf wil experimenteren kan/mag dat. Maar ik raad jullie toch echt aan om een afspraak te maken voor een dyno run + optimale afstelling :wink: Je kent je Bird daarna niet meer terug *-*

EXXL schreef:Vet.

Bizar trouwens hoe los de onderkant van de ketting wordt onder vollast :shock: .
Dat de ketting losser komt onder vollast. Komt door dat de motor van de bank af gedrukt wordt. Dus de stand / hoek van de achterbrug veranderd. Het is niet zo dat de ketting uitrekt :wink:

newborn schreef:Mooi verhaal MP, en zo smeuig als jij het vertelt en lardeert met leuke foto's, ik had er wel bij willen zijn!

Kan je misschien nog iets meer vertellen over hoe je je Birdje nu vindt rijden, zeg maar het verschil tussen ervóór en erna? Dat grafiekje en de cijfers zijn leuk natuurlijk maar "the proof of the pudding is in the eating" :wink:
Thanx :D

In mijn voorgaande postings, staat tussen de regels door al het een en ander omschreven. Ik zal het met een paar woorden proberen te omschrijven.

Ervoor:

Reed al goed, was snel als je gevoel voor de gashandel had. Maar in 1 keer tegen de stuit kon niet dan hikte ze teveel. Werd gesmoord zeg maar. En een vermogens dip tussen de 4000 en de 6000 rpm. Dus voor het gevoel pas echt power vanaf 6000 rpm.

Erna:

De bird erg snel, in de 1e en 2e versnelling moet je echt niet het gas in 1 keer vol er op zetten. Dan wordt het een ongeleide projectiel. In de 3e versnelling vol het gas er op kan maar wordt de bird nog erg ligt aan de voorkant. Dus wil nog steeds alleen maar op 't achterwiel :?
Verder in alle versnellingen vanaf 2000 rpm bruikbaar vermogen en het gaat erg hard vooruit :D
Ik schreef al eerder ik ben niet snel onder de indruk van vermogen (Pk/Nm) Maar dit gaat echt akelig hard. In welk toeren gebied je het gas er op zet maakt niet uit je krijgt gewoon een goede schop onder je kont :D

Het verschil in vermogen voor en na is zo groot dat ik op de terug weg een paar keer heb gehad dat ik het rem moment voor een bocht eigenlijk verkeerd inschatte. De Bird gaat met grotere stappen vooruit waardoor je nog sneller dient te reageren als je sportief aan het sturen bent.

:think: paar woorden had ik gezegd :?

Gerrit Lankhof schreef:Misschien een gekke vraag ?

Maar wat kan het voordeel er van zijn als je bij hem langs komt met een injectie model

Bj 1999 zonder katalysator en met originele uitlaten nog.

Zou wel eens willen weten of hij daar nog veel mee kan, of dat de verschillen klein blijven.

Mvg Gerrit
Ze kunnen er vast wel iets mee. Maar verwacht geen grote verschillen. Ik zou zeggen stuur ze een mail :arrow: dynojet@xs4all.nl en vraag het hun :wink:

Man in Black-Bird schreef:Ziet er goed (hoort ook goed )uit MP :) mooi he z.n KN filter :wink: !!!!


vgr MiBB


Thanx MiBB :D

Is idd een prachtig K&N filter. Bedankt Maat :D

Relax schreef:150 pk is vet voor een Honda.
Je was de a vergeten :+ En eh 150,9 pk dus als je het afwil ronden mag dat maar dan wel juist he :wink:

marcelcbrxx schreef:
@MP. Helemaal te wouw man. En die 2 broertjes helpen er zeker ook aan mee! Hier een linkie van mijn graphics. Heb je die ook?

http://members.lycos.nl/marcelcbrxx/dyn ... esults.htm
Volgens Rinus geven de 2 broertjes een uitstekende flow. Dus :y ze helpen zeker :wink:

Leuk jou graphics. Had ze al eens eerder bekeken :wink: Kan toch wel zien dat je niet boven de 150 pk uitkwam.

Bewijs weer geleverd Carb is beter dan Inj. :+

Niet dat het een wedstrijdje is maar ik denk zelf dat er maar 1 Inj. Bird binnen de club is die meer vermogen heeft :D Ik ben benieuwd, kom maar op met die uidraaien :wink:
Marty Blackbird schreef:Mooie waardes MP.. Ik ben ook zeer te spreken over deze jongens in Goes.
Thanx :wink:

BB-Rob schreef:Is er veel verschil te merken?
Als ik zo naar die grafiek kijk liggen die lijnen toch vlak bij/op elkaar, of zie ik dat verkeerd?
Zie eerder geschreven :wink:

De lijnen liggen idd vlak bij elkaar. Alleen zie je dat de groene lijn van de PK's vloeiender loopt en iets hoger dus meer PK's De zwarte lijn Nm's is vanaf de 3100rpm is over de hele lijn verbetert dus meer koppel.

Frank Switser schreef:Gefeliciteerd Jochem!
Waarschijnlijk hoor je nu ook verschil uit jouw uitlaten, de BB zal mooier oppakken. Nette waarde hoor voor een carb-model! In theorie (en op papier) hebben ze meer vermogen, maar in de praktijk komt het er maar zelden uit. De Two Brothers zorgen inderdaad voor veel meer vermogen (bij goede afstelling).
Thanx.

:y de 2 broertjes klinken nu nog mooier *-* En de waardes hoef ik me idd niet voor te schamen :wink:

Heb jij al 'n run gemaakt met jou Two Brothers :?:
Ben benieuwd .......


Groetjes :w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

LeoFric
Berichten: 1526
Lid geworden op: do mei 31, 2007 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door LeoFric » wo okt 17, 2007 10:57 am

Klinkt weer mooi zo'n verhaal... :)

Oooit... :)

Veel plezier ermee MP.!

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo okt 17, 2007 11:21 am

XXGirlyXX schreef:Voor wie interesse heeft ......

Adres in Tiel voor dynojet.......


http://www.power-point.nl/help.php?section=about



Wel voorzichtig spelen nu he MP :wink: !!

Greetz Girly
Ik ben daar ooit geweest (daar heb ik mijn powercommander vandaan).. Na tunen liep ie beter, maar Fredriks haalde er pas echt een leuke waarde uit.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo okt 17, 2007 11:54 am

Motorpsycho schreef:
Bewijs weer geleverd Carb is beter dan Inj. :+

Niet dat het een wedstrijdje is maar ik denk zelf dat er maar 1 Inj. Bird binnen de club is die meer vermogen heeft :D Ik ben benieuwd, kom maar op met die uidraaien :wink:
Mijn uitdraai met de Superpoles staat nog op het oude forum, 153,4pk aan het achterwiel. Met de Two Brothers heb ik zo te voelen nog meer vermogen, maar dit is subjectief..... Door de geluidstoename lijkt het al snel veel meer, maar dat kan bedriegelijk zijn.
Deze Bird gaat niet meer op de testbank. Nadat mijn spullen overgezet zijn op mijn nieuwe Bird gaat die wel op de testbank, ook al omdat er een andere Powercommander op moet.

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo okt 17, 2007 12:11 pm

De meeste inj. BB's hebben na afstellen meer dan 150pk aan het achterwiel..

Mijne 158.9pk en 129Nm.. :D Pk's alleen zegt niets.. het is de coureur die de motor bestuurd.. Dat weet je zelf ook wel MP. :D

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo okt 17, 2007 12:27 pm

Frank Switser schreef: Mijn uitdraai met de Superpoles staat nog op het oude forum, 153,4pk aan het achterwiel. Met de Two Brothers heb ik zo te voelen nog meer vermogen, maar dit is subjectief..... Door de geluidstoename lijkt het al snel veel meer, maar dat kan bedriegelijk zijn.
Deze Bird gaat niet meer op de testbank. Nadat mijn spullen overgezet zijn op mijn nieuwe Bird gaat die wel op de testbank, ook al omdat er een andere Powercommander op moet.
Okidoki begrijpelijk :wink:

Hoe veel Nm's had je Rode BB met de superpole's :?:

Kan goed dat je met de Two Brothers meer vermogen hebt. Maar idd meer geluid lijkt meer snelheid :?

Post je de uitdraai als je Eltoro afgesteld hebt :?:

Marty Blackbird schreef:De meeste inj. BB's hebben na afstellen meer dan 150pk aan het achterwiel..

Mijne 158.9pk en 129Nm.. :D Pk's alleen zegt niets.. het is de coureur die de motor bestuurd.. Dat weet je zelf ook wel MP. :D
Oke meer dan 150 pk maar een inj. heeft meestal niet meer koppel dan een carb.

En ik weet dat het idd merendeel om de bestuurder gaat. De 1 durft wel gast te geven en de ander niet of minder :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » wo okt 17, 2007 2:00 pm

@ Motorpsycho

Bedankt voor je beknopte :lol: toelichting.

Ennuh.. over het vermogen van een inj. Bird, moet jij eens opletten wanneer ik die van mij eenmaal goed heb ingereden.. :lol: :lol: :lol: :oops:
Leven en laten leven ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten