Twee aluminium "ring-busjes" over...

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
blackmat
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 29, 2007 8:54 pm
Locatie: Heiloo (Noord-Holland)
Contacteer:

Twee aluminium "ring-busjes" over...

Bericht door blackmat » wo okt 31, 2007 8:10 pm

Dames en heren,

Ik ben wezen "klussen" en heb na het klussen twee "aluminium busjes" over. Deze "busjes" hebben een gat van 6 mm, zijn 5mm "hoog" en hebben een diameter van ongeveer 1,5 cm. Ik heb geen twee linkerhanden maar blijkbaar wél twee linker hersenhelften....

Ik denk dat de "busjes iets moeten beschermen tegen te hard aandraaien.
Het is volgens mij óf de bevestiging van de boven of onderkuip in de buurt van het motorblok (ik heb de koplamp unit er geheel afgehad inclusief het bovenste kuipwerk), de kuipruit zelf, het plastic gedeelte voor de radiateur (tussen de linker- en rechter kuip in) en het afdekgedeelte tussen de tank en de randen van de kuip.
Het scheelt wel gewicht maar een keer goed naar het toilet gaan scheelt meer.......

Wie oh wie bezorgt mij de oplossing? Mijn matte Blackbird heeft het levenslicht in 2004 gezien.

Groeten Blackmat

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo okt 31, 2007 8:33 pm

Je hebt niet toevallig het kontje van de motor afgehaald, daar zitten wel van dat soort busjes die het kuipwerk beschermen. Bij de voorzijde zitten ze voor zover ik weet alleen bij de tank bevestiging maar daar zijn ze wel groter, verder ben ik ze nog niet tegengekomen
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

blackmat
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 29, 2007 8:54 pm
Locatie: Heiloo (Noord-Holland)
Contacteer:

Bericht door blackmat » wo okt 31, 2007 8:55 pm

MXXL schreef:Je hebt niet toevallig het kontje van de motor afgehaald, daar zitten wel van dat soort busjes die het kuipwerk beschermen. Bij de voorzijde zitten ze voor zover ik weet alleen bij de tank bevestiging maar daar zijn ze wel groter, verder ben ik ze nog niet tegengekomen
Ik heb de kont er ook af gehad echter na het herplaatsen van de kont was de kartonnen doos waarin ik tijdelijk de bouten en moertjes bewaar leeg. ...of deze "aluminium busjes" zijn in een vouw of deksel van de kartonnen doos terecht gekomen.

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo okt 31, 2007 9:03 pm

Hebben de busjes over de gehele lengte dezelfde diameter?
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo okt 31, 2007 9:26 pm

blackmat heeft deze vraag, op advies van Frank Switser aan mij voorgelegd via de mail :D

Ik kon echter ook geen ander antwoord bedenken dan waar MXXL mee op de proppen komt. Ik had blackmat geadviseerd het hier te vragen. Meer zielen meer verstand zeg maar :D

blackmat heeft mij wel opverzoek foto's gemailt. Ik zal de foto's hier plaatsen omdat ik het vermoeden heb dat blackmat "nog" niet weet hoe foto's te posten.

Omdat plaatjes meer dan woorden zeggen :arrow:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik blijf er bij dat het de busjes zijn die onder de bout zitten die aan de zijkant van het kontje zitten :? Verder heb ik geen idee waar de busjes anders vandaan moeten komen :W Ik heb een Blackbird toch volledig gedemonteerd :wink: En weer gemonteerd :D
Misschien dat er bij een Inj. Bird op een andere locatie ook zulke busjes zijn gebruikt :W

FilaMenT / Dirko jullie enig idee :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » wo okt 31, 2007 9:49 pm

MXXL en Motorpsycho hebben gelijk.

Hoe kan zo'n techneut als ik dat nou weten :+

Nou ik heb het kontje er onlangs af gehad om, jawel, scotchblokjes te plaatsen ivm de alarmlichtmodule.

En deze opvulbusjes heb ik dus gezien, ze vallen echter niet altijd op omdat ze netjes passen en dan ongemerkt in het kontje kunnen blijven zitten.
Leven en laten leven ...

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo okt 31, 2007 10:07 pm

Achterlicht, deze vallen volgens mij in de ophangrubbers van het achterlicht, dus daar waar de boutjes doorheen moeten !

MAAR, volgens mij zit er aan de ophanging van de tellerunit het zelfde systeem, dus heb je die er ook afgehad, dan zou die t ook kunnen zijn.
Proud member of the Adventure Chaptor

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo okt 31, 2007 10:09 pm

Deze busjes zitten inderdaad zoals jochem zegt aan de zijkanten, maar daarnaast zitten ze ook op de plek van de bijrijdersbeugel. Als je deze niet monteert heb je kans dat de kap gaat scheuren.

Tellerunit heb ik bij mij niet verwijderd, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze daar ook zitten, alleen zijn die volgens mij groter met rubber eromheen.

Er zitten ook nog kleinere zwarte op de plek waar de bobines vast zitten aan het luchtfilterhuis.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

XXGirlyXX
Berichten: 248
Lid geworden op: wo jul 11, 2007 11:39 pm
Locatie: Dodewaard
Contacteer:

Bericht door XXGirlyXX » wo okt 31, 2007 10:38 pm

:idea: :idea: Volgens BenXXBird zitten ze "echt" op de beugel/handgreep achterop!!!! :idea: :idea:

Bij mijn motor is die er kort geleden 2x afgehaald , omdat er onderdelen naar de garages moesten.
Om ze een blauw kleurtje te geven.

Groeten GirlyXX en BenXX
Speed is my need 2
Afbeelding

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » wo okt 31, 2007 11:27 pm

Volgens mij weet ik bijna zeker dat deze busje bij je ruitje wegkomen ze horen in het middelste gat in je ruit links en rechts ter hoogte van je spiegels dus ze vallen daar dus in de ruit om scheuren van de ruiit bij aandraaien te voorkomen!!.


Bij heel veul Birds zitten ze er niet meer op omdat ze er vaak tussen weg pleuren bij demonteren, en dan heb je je Bird weer in mekander en hou je spul over en das nie zo mooi :lol: :lol:

Dus ruitje middelste gat en klaar alweer!!!!

Suc6
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo okt 31, 2007 11:44 pm

Dirko schreef:Volgens mij weet ik bijna zeker dat deze busje bij je ruitje wegkomen ze horen in het middelste gat in je ruit links en rechts ter hoogte van je spiegels dus ze vallen daar dus in de ruit om scheuren van de ruiit bij aandraaien te voorkomen!!.


Bij heel veul Birds zitten ze er niet meer op omdat ze er vaak tussen weg pleuren bij demonteren, en dan heb je je Bird weer in mekander en hou je spul over en das nie zo mooi :lol: :lol:

Dus ruitje middelste gat en klaar alweer!!!!

Suc6
Daar zitten inderdaad busjes, maar dat zijn andere als deze.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo okt 31, 2007 11:47 pm

:think: Dirko kan wel es gelijk hebben Mark :wink:

@ Blackmat ff checken :D Laat hier ff weten of Dirko het bij 't rechte eind heeft :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » wo okt 31, 2007 11:47 pm

De busjes die in het kontje worden gebruikt en voor de Grabrail zijjn anders van kleur die zijn meer tegen het Zwarte voor de rest worden er op de Bird niet zulke busjes gebruikt , ik blijf er toch bij dat ze van ut ruitje zijn (maar ze hebben me wel es vaker stronteigenwijs genoems dus........ :lol: )
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » do nov 01, 2007 8:17 am

Dirko schreef:De busjes die in het kontje worden gebruikt en voor de Grabrail zijjn anders van kleur die zijn meer tegen het Zwarte voor de rest worden er op de Bird niet zulke busjes gebruikt , ik blijf er toch bij dat ze van ut ruitje zijn (maar ze hebben me wel es vaker stronteigenwijs genoems dus........ :lol: )
Het is dat ik geen zin heb om mijn bird te slopen, dus je moet me maar gewoon op mijn mooie blauwe ogen vertrouwen (groen dan) maar de busjes die in het kontje van mijn bird zitten zijn exact dezelfde kleur en voldoen ook aan de maten die gegeven zijn.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » do nov 01, 2007 10:16 am

ReefeR schreef:Achterlicht, deze vallen volgens mij in de ophangrubbers van het achterlicht, dus daar waar de boutjes doorheen moeten !

MAAR, volgens mij zit er aan de ophanging van de tellerunit het zelfde systeem, dus heb je die er ook afgehad, dan zou die t ook kunnen zijn.

Ik zat ook aan het achterlicht te denken.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » do nov 01, 2007 10:17 am

Ze komen mij ook zo verrekte bekend voor, maar ik kan ze ook niet goed plaatsen......
Zijn het niet de afstandsbusjes voor de spiegels? Daar heb je er 4 van, dus op een van de spiegels zouden ze wel, en op de andere niet moeten zitten......
Ik bedoel de bevestiging van de spiegelsteun op de kuip. Deze zit in rubbers, en in die rubbers zitten dit soort pasbussen/afstandhouders.

bluebird71
Berichten: 136
Lid geworden op: za jun 03, 2006 4:40 pm
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

Bericht door bluebird71 » do nov 01, 2007 11:39 am

ReefeR schreef:Achterlicht, deze vallen volgens mij in de ophangrubbers van het achterlicht, dus daar waar de boutjes doorheen moeten !

MAAR, volgens mij zit er aan de ophanging van de tellerunit het zelfde systeem, dus heb je die er ook afgehad, dan zou die t ook kunnen zijn.
Ik ga met Reefer mee.

Heb onlangs m'n achterlicht vervangen voor een LED exemplaar en daar zaten die dingen inclusief rubberen ringen.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » do nov 01, 2007 1:52 pm

Begint op een prijsvraag te lijken!! :?

Peter XX
Berichten: 661
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 4:39 pm
Locatie: Amersfoort NL.
Contacteer:

Bericht door Peter XX » do nov 01, 2007 2:48 pm

Ik ga Dirko volgen want ik heb nu mijn ruit eraf liggen en daar zit exact nog 1 zo'n busje.( andere ben ik dus al kwijt ) :lol:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do nov 01, 2007 8:30 pm

Onderdeel nummer van Honda!

90502-680-000


Zijn idd van de kuipruit.

Ik heb die spacers gewoon op voorraad liggen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do nov 01, 2007 8:35 pm

http://www.ronayers.com/fiche/200_0351/ ... arent=5570

Op deze link nr 27. Ze zitten de topkuip en de ruit in.

Ze zijn niet van aluminium maar verzinkt staal.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

blackmat
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 29, 2007 8:54 pm
Locatie: Heiloo (Noord-Holland)
Contacteer:

"busjes"

Bericht door blackmat » do nov 01, 2007 9:09 pm

Heren,

Ik heb volgende week vrijgenomen om te ontdekken waar de "busjes" in horen te zitten. Ik laat zo spoedig mogelijk weten wie doorgaat naar de finale! Dank voor de hulp.

Blackmat

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » do nov 01, 2007 10:44 pm

MXXL schreef:
Dirko schreef:De busjes die in het kontje worden gebruikt en voor de Grabrail zijjn anders van kleur die zijn meer tegen het Zwarte voor de rest worden er op de Bird niet zulke busjes gebruikt , ik blijf er toch bij dat ze van ut ruitje zijn (maar ze hebben me wel es vaker stronteigenwijs genoems dus........ :lol: )
Het is dat ik geen zin heb om mijn bird te slopen, dus je moet me maar gewoon op mijn mooie blauwe ogen vertrouwen (groen dan) maar de busjes die in het kontje van mijn bird zitten zijn exact dezelfde kleur en voldoen ook aan de maten die gegeven zijn.
Dan heb je volgens mij niet de goede Busjes in je kontje zitten :oops: , volgens mij ga ik gelijk krijgen hoor :!: :!: :lol: :lol: wat zetten we er tussen een paar originele Groningse drogemetworsten en als jij verliest een Haagse specialiteit 8) 8)
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

blackmat
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 29, 2007 8:54 pm
Locatie: Heiloo (Noord-Holland)
Contacteer:

Bericht door blackmat » vr nov 02, 2007 10:54 pm

And the winners are.......................Dirko, Peter XX en FiLaMenT!!!!!!

Groeten en succes in de strijd om de verdeling van de prijs die nog niet officieel beschikbaar is gesteld..........

Blackmat

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Bericht door MarcB » za nov 03, 2007 10:58 am

En ik maar denken dat ze van m'n mountainbike zijn........ :wink:


Maarre, nooit geweten dat ze bij de kuipruit horen. Lijkt me overigens nog lastig om ze te plaatsen. Zodra je de kuipruit plaatst is de kans groot dat ze eruit schieten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten