Waar banden kopen ?

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
T-Real
Berichten: 50
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 11:15 am
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Waar banden kopen ?

Bericht door T-Real » wo jun 14, 2006 11:27 am

Mijn achterband is zo langzamerhand aan vervaging toe en nu wil ik als echte hollander natuurlijk niet te veel betalen voor een nieuwe.

Kunnen jullie een aantal links neerzetten ?

Ik zoek een Bt-020 achterband.

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo jun 14, 2006 11:37 am

Neem even contact op met Frank Switser.. Hij kan je vast een goed aanbod doen.

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Waar banden kopen ?

Bericht door MXXL » wo jun 14, 2006 12:28 pm

T-Real schreef:Mijn achterband is zo langzamerhand aan vervaging toe en nu wil ik als echte hollander natuurlijk niet te veel betalen voor een nieuwe.

Kunnen jullie een aantal links neerzetten ?

Ik zoek een Bt-020 achterband.
Ik neem aan dat je een BB rijder bent? 1 hele goede tip, laat die BT-020 voor wat het is en neem een michelin pilot road!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Waar banden kopen ?

Bericht door RRon » wo jun 14, 2006 12:56 pm

MXXL schreef:
T-Real schreef:Mijn achterband is zo langzamerhand aan vervaging toe en nu wil ik als echte hollander natuurlijk niet te veel betalen voor een nieuwe.

Kunnen jullie een aantal links neerzetten ?

Ik zoek een Bt-020 achterband.
Ik neem aan dat je een BB rijder bent? 1 hele goede tip, laat die BT-020 voor wat het is en neem een michelin pilot road!
Voor algemene verschillen zie het blad MOTOPLUS dat zojuist is uitgekomen met een bandentest. Dan begrijp je ook dat de BT020 aan een opvolger toe is!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

T-Real
Berichten: 50
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 11:15 am
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Waar banden kopen ?

Bericht door T-Real » do jun 15, 2006 8:12 am

MXXL schreef:
T-Real schreef:Mijn achterband is zo langzamerhand aan vervaging toe en nu wil ik als echte hollander natuurlijk niet te veel betalen voor een nieuwe.

Kunnen jullie een aantal links neerzetten ?

Ik zoek een Bt-020 achterband.
Ik neem aan dat je een BB rijder bent? 1 hele goede tip, laat die BT-020 voor wat het is en neem een michelin pilot road!
Ik ben inderdaad (een nieuwe) BB rijder.
Ik heb gisteren nog wel even snel de banden poll door gelezen, maar kon er niet uit opmaken dat de Bt-020 zo slecht is.

Het gaat natuurlijk altijd om de combinatie grip en levensduur.
Ik zal de poll wel volledig lezen en dan nogmaals een afweging maken.
Misschien dat ik het blad motorplus zal kopen.

Zal nog even een korte introductie geven over mezelf:

Ik ben sinds kort BB rijder had hiervoor een yamaha fz 750, wat ik nu zie als een brommer.
De BB is vrij standaard de enige extra's zijn het alarm en het zwart gespoten frame.
Een foto zegt meer:
Afbeelding

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » do jun 15, 2006 11:46 am

T-real,

Welkom bij dit kluppie !!
Voor wat betreft de banden: ik had altijd (2x) een setje BT020.
Op advies van onze PR-bestuurslid (Frank Switser) een setje pilot Road eronder. Inmiddels aan het 2e setje begonnen.
Ik doe er ongeveer 12.000 km. mee en wil noooooooit meer een BT020 !

T-Real
Berichten: 50
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 11:15 am
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Waar banden kopen ?

Bericht door T-Real » do jun 15, 2006 7:41 pm

blackbirdy schreef:
MXXL schreef:
T-Real schreef:Mijn achterband is zo langzamerhand aan vervaging toe en nu wil ik als echte hollander natuurlijk niet te veel betalen voor een nieuwe.

Kunnen jullie een aantal links neerzetten ?

Ik zoek een Bt-020 achterband.
Ik neem aan dat je een BB rijder bent? 1 hele goede tip, laat die BT-020 voor wat het is en neem een michelin pilot road!
Voor algemene verschillen zie het blad MOTOPLUS dat zojuist is uitgekomen met een bandentest. Dan begrijp je ook dat de BT020 aan een opvolger toe is!! :wink:
Ik heb vandaag het motoplus magazine gekocht.
Hierin worden alle sport-toerbanden getest op grip, als beste getest is: Metzeler roadtec z6
Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze band ?

De levensduur is voor mij net zo belangrijk,immers is mijn rijstijl niet zo agressief dat ik in staat ben het maximale uit een band te rijden.

Ik heb nu zo'n 3.000 km met een BT-020 gereden en dat beviel prima, de vorige eigenaar zweerde bij deze banden keus.
De band was overigens niet helemaal nieuw toen ik de fiets kocht.
Een eventuele overstap naar een andere band is voor mij geen bezwaar.

Iedereen alvast bedankt voor alle reply's, zodra ik een keuze gemaakt hebt post ik deze hier.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do jun 15, 2006 7:50 pm

Ik heb ervaring met ME-Z4 en de Sportec M1. Grip is altijd geweldig bij deze banden.
Zoals je jou rijstijl beschrijft kan het wel eens zijn dat je heel veel plezier aan deze banden gaat beleven. Op het int treffen had Nobs ook al zeer goede ervaringen met Z6.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

XX@nder
Berichten: 539
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:49 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door XX@nder » do jun 15, 2006 8:29 pm

Hoi T-Real en welkom hier.

Ik reed ook al jaren met diverse motoren op de BT 020 en heb er nooit problemen mee gehad. Recent ben ik overgestapt op de pilot roads om ze gewoon eens te proberen. De band stuurt heel anders de bocht in. Hij is ronder en valt daarom makkelijker om dan de BT020. Het bochtenrijden gaat daardoor makkelijker. Ik zou niet meer terug willen naar de BT020, en dat al na 2000km rijden!

RAGS
Berichten: 1007
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:40 pm
Locatie: Arnhem - Nederland
Contacteer:

Bericht door RAGS » do jun 15, 2006 9:52 pm

XX@nder schreef:Hoi T-Real en welkom hier.

Ik reed ook al jaren met diverse motoren op de BT 020 en heb er nooit problemen mee gehad. Recent ben ik overgestapt op de pilot roads om ze gewoon eens te proberen. De band stuurt heel anders de bocht in. Hij is ronder en valt daarom makkelijker om dan de BT020. Het bochtenrijden gaat daardoor makkelijker. Ik zou niet meer terug willen naar de BT020, en dat al na 2000km rijden!
Ik sluit me hier volledig bij aan. Hoewel ik op m'n vorige fiets altijd op Mezzler reed met veel plezier, wil ik sinds de roads niet meer terug naar mezzeler. Toen ik de BB kocht lagen er BT020 op. Tijdens een rit vroeg ReefeR zich af of ik nog wel een bocht door kon. Durfde daarmee niet te volgen. Zal aan mij gelegen hebben, maar voor mij nooit meer BT020. :roll:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Waar banden kopen ?

Bericht door YO » do jun 15, 2006 10:31 pm

T-Real schreef:Ik heb vandaag het motoplus magazine gekocht.
Hierin worden alle sport-toerbanden getest op grip, als beste getest is: Metzeler roadtec z6
Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze band ?
Ik heb voor en achter de Metzeler Roadtec Z6. Zat bij aankoop een BT020 achter en Michelin Pilot Road voor. Nadat deze op waren ben ik weer overgestapt naar mijn lijfmerk: Metzeler. Ik had ook de Z6 op mijn Triumph Daytona 1200. Zeer goede grip, voelt enorm stabiel aan en in het natte weer ben ik nog geen betere band tegengekomen dan de Z6. De levensduur is ook prima. Ter vergelijk: Waar ik met een Metzeler Sportec M1 achter zo'n 5000 km deed, deed ik met de Z6 8.500 km. Voor ging zo'n 10.000 km. mee. Probeer het maar, je krijgt er geen spijt van!

Veel Birdies gaan voor de Michelin. Helaas heb ik geen ervaring met een nieuwe set Michelins, maar als ik naar de ervaringen van de mede-birdies kijk, moet dit ook een superband voor de Bird zijn!

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » do jun 15, 2006 11:26 pm

Waarde T-Real,

Allereerst welkom bij deze club van zotte en dwazen der Blackbirdrijders,

Wat je keuze ook zal zijn, het komt aan op het gevoel en je manier van rijden, maar velen zijn het er mee eens dat de Michelin's Pilot Road een zeer goede keuze is voor een Blackbird. Ook de Pirelli Diablo en de Metzeler Sportec M1 zijn een goede keuze. Maar nogmaals het is net wat je wilt, zelf heb ik een setje Michelin Pilot Power gehad, echt een superband maar na 3800 km totaal versleten tot aan het randje. Nu heb ik een Michelin Pilot Power voor een een Road achter, en dat stuurt niet verkeerd................... maar ja..... ik geef alleen maar gas in de bochten.....

Xieje Wim

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » vr jun 16, 2006 7:16 am

caradoc schreef:Waarde T-Real,

Allereerst welkom bij deze club van zotte en dwazen der Blackbirdrijders,

Wat je keuze ook zal zijn, het komt aan op het gevoel en je manier van rijden, maar velen zijn het er mee eens dat de Michelin's Pilot Road een zeer goede keuze is voor een Blackbird. Ook de Pirelli Diablo en de Metzeler Sportec M1 zijn een goede keuze. Maar nogmaals het is net wat je wilt, zelf heb ik een setje Michelin Pilot Power gehad, echt een superband maar na 3800 km totaal versleten tot aan het randje. Nu heb ik een Michelin Pilot Power voor een een Road achter, en dat stuurt niet verkeerd................... maar ja..... ik geef alleen maar gas in de bochten.....

Xieje Wim
En blijft op het gas na de bochten.......... :D
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Ace
Berichten: 195
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:39 am
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Ace » vr jun 16, 2006 10:38 pm

MXXL schreef:
caradoc schreef:Waarde T-Real,

Allereerst welkom bij deze club van zotte en dwazen der Blackbirdrijders,

Wat je keuze ook zal zijn, het komt aan op het gevoel en je manier van rijden, maar velen zijn het er mee eens dat de Michelin's Pilot Road een zeer goede keuze is voor een Blackbird. Ook de Pirelli Diablo en de Metzeler Sportec M1 zijn een goede keuze. Maar nogmaals het is net wat je wilt, zelf heb ik een setje Michelin Pilot Power gehad, echt een superband maar na 3800 km totaal versleten tot aan het randje. Nu heb ik een Michelin Pilot Power voor een een Road achter, en dat stuurt niet verkeerd................... maar ja..... ik geef alleen maar gas in de bochten.....

Xieje Wim
En blijft op het gas na de bochten.......... :D
Precies......MICHELIN PILOT POWER/ROAD RULES THE ROAD TO NEVERENDING ROADS. :roll: :roll: :lol: :lol:
I feel the need for speed
M tyres RULEZzzzzzzzzzzzzzzzz

Ace

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » za jun 17, 2006 7:23 am

Ace schreef: Precies......MICHELIN PILOT POWER/ROAD RULES THE ROAD TO NEVERENDING ROADS. :roll: :roll: :lol: :lol:
En die rijden perfekt door de gootjes langs de weg!! :lol: :lol:

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » za jun 17, 2006 7:41 am

philipXX schreef:
Ace schreef: Precies......MICHELIN PILOT POWER/ROAD RULES THE ROAD TO NEVERENDING ROADS. :roll: :roll: :lol: :lol:
En die rijden perfekt door de gootjes langs de weg!! :lol: :lol:
Om dan vervolgens een dikke stofwolk achter te laten!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Ace
Berichten: 195
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:39 am
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Ace » za jun 17, 2006 3:00 pm

MXXL schreef:
philipXX schreef:
Ace schreef: Precies......MICHELIN PILOT POWER/ROAD RULES THE ROAD TO NEVERENDING ROADS. :roll: :roll: :lol: :lol:
En die rijden perfekt door de gootjes langs de weg!! :lol: :lol:
Om dan vervolgens een dikke stofwolk achter te laten!

Zoals het hoort niet waar heren :roll: :lol: :D
I feel the need for speed
M tyres RULEZzzzzzzzzzzzzzzzz

Ace

blackxx
Berichten: 19
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:06 pm
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

z6

Bericht door blackxx » di jun 27, 2006 5:38 pm

Ik heb de Metzeler Z6 gister besteld bij Frank en ben meteen maar ff gaan rond vragen wat t kost om hem over te laten zetten.

Bij Safe Apeldoorn 22,50 + 7,50 balanceren tot 30,- :(

Ensing Apeldoorn los wiel + balanceren tot 10,- :wink:

Dat is een aardig verschil vind ik. voor die 20,- haal ik de velg er
wel ff uit 8) 8)

Nu nog hopen dat m voor Zaterdag binnen heb dan kan ie er zaterdag mooi op :D

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Faster » di jun 27, 2006 9:43 pm

ik krijg er :wc: van,mijn eerste ritje (sinds mijn motor klaar is)van nog amper 1 hele kilometer krijg ik een schroef van 4 cm in mijn achterband.
Nu morgen maar gauw een andere band erop laten leggen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » di jun 27, 2006 10:09 pm

faster schreef:ik krijg er :wc: van,mijn eerste ritje (sinds mijn motor klaar is)van nog amper 1 hele kilometer krijg ik een schroef van 4 cm in mijn achterband.
Nu morgen maar gauw een andere band erop laten leggen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Nu ik gezien heb wat een plug kan doen in de ultieme Caradoc test, zou ik eerst laten beoordelen of ze die niet kunnen steken !

Tenzij de band al bijna aan zijn eind was natuurlijk.
Proud member of the Adventure Chaptor

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » di jun 27, 2006 11:09 pm

Hai Birdies:
ReefeR schreef:
faster schreef:ik krijg er :wc: van,mijn eerste ritje (sinds mijn motor klaar is)van nog amper 1 hele kilometer krijg ik een schroef van 4 cm in mijn achterband.
Nu morgen maar gauw een andere band erop laten leggen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Nu ik gezien heb wat een plug kan doen in de ultieme Caradoc test, zou ik eerst laten beoordelen of ze die niet kunnen steken !

Tenzij de band al bijna aan zijn eind was natuurlijk.
Met een plug is heel goed te rijden, zellufs van erg gummen word de band niet zenuwachtig.
Maar wel ff, zeker de eerste paar tankbeurten de bandenspanning controleren.....

Xieje Wim

boebla100
Berichten: 50
Lid geworden op: di jun 20, 2006 4:26 pm
Locatie: hechtel be
Contacteer:

Bericht door boebla100 » wo jun 28, 2006 10:55 am

ik heb ook bij frank een setje pilot roads besteld en moet zeggen die banden rijden erg fijn.had voor mijn oom ook een pilot power besteld maar weet nog niet hoe dat die rijd. de man had het te druk om zijn band er om te laten leggen op het moment :cry:

blackxx
Berichten: 19
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:06 pm
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Bericht door blackxx » wo jun 28, 2006 4:47 pm

faster schreef:ik krijg er :wc: van,mijn eerste ritje (sinds mijn motor klaar is)van nog amper 1 hele kilometer krijg ik een schroef van 4 cm in mijn achterband.
Nu morgen maar gauw een andere band erop laten leggen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

dat is echt balen man, denk je eindelijk te kunnen rijden wordt je pleziertje weer verpest.

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » wo jun 28, 2006 4:57 pm

faster schreef:ik krijg er :wc: van,mijn eerste ritje (sinds mijn motor klaar is)van nog amper 1 hele kilometer krijg ik een schroef van 4 cm in mijn achterband.
Nu morgen maar gauw een andere band erop laten leggen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Naast de plug heb je tegenwoordig ook nog hele andere methodes om de band te laten repareren, daarbij wordt het lek geplakt met een laagje ongevulcaniseerd rubber, dit wordt daarna in de oven gevulcaniseerd. het is zonde om een nieuwe band weg te gooien
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Faster » wo jun 28, 2006 5:59 pm

Ik heb vandaag al michelen pilot sport hpx besteld,
morgen heb ik hem al. :D

trouwens is het erg als je voor en achter 2 verschillende merken banden erop hebt liggen? :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten