K&N luchtfilter
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
- Locatie: torhout Belgie
- Contacteer:
K&N luchtfilter
hello
wat is het voordeel van het plaatsen van een K&N luchtfilter
wat is het voordeel van het plaatsen van een K&N luchtfilter
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Bij een juiste afstelling van de motor, zal hij veel beter mooier rijden
En je hoeft bij juist gebruik je leven lang geen ander luchtfilter meer te kopen
Slechts 1 maal per jaar goed kuisen en in olieén en u bent klaar
En je hoeft bij juist gebruik je leven lang geen ander luchtfilter meer te kopen
Slechts 1 maal per jaar goed kuisen en in olieén en u bent klaar
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
- Locatie: torhout Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
kan absoluut geen kwaad. Wordt alleen maar beter
Echter zal je de motor wel opnieuw af moeten (laten) stellen. Doe je dit niet dan heb je grote kans op motorschade.
Ik heb op/in mijn carburateur Bird Two Brothers racing dempers, K&N filter en een dynojet sproeier set
Kan je vertellen dat je dat goed merkt
Heb je een Carb of Inj. uitvoering Als je een Inj. uitvoering hebt zal je aan een powercommander moeten
Suc6
Echter zal je de motor wel opnieuw af moeten (laten) stellen. Doe je dit niet dan heb je grote kans op motorschade.
Ik heb op/in mijn carburateur Bird Two Brothers racing dempers, K&N filter en een dynojet sproeier set
Kan je vertellen dat je dat goed merkt
Heb je een Carb of Inj. uitvoering Als je een Inj. uitvoering hebt zal je aan een powercommander moeten
Suc6
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
- Locatie: torhout Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
power commanders zijn niet goedkoopXX RIDER schreef:ja het is een injectie van het jaar 2002
dus geen K&N filter zonder de rest aan te passen
wordt natuurlijk wel weer duurder
Als je goed zoekt kan je ze wel vinden voor niet te veel geld. Maar daarna zal je BB toch nog op de testbank moeten.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Voor een gebruikte Powercommander, een nieuw K&N luchtfilter, en een paar Dynoruns zal je ongeveer 300 Euro verder zijn. Alles nieuw is ca. 100 Euro duurder.
Je krijgt een makkelijker rijdende motor, met meer vermogen, en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik.
Ik ben van 1:15 naar 1:18 gegaan, met een forse vermogens- en koppelwinst.
Je krijgt een makkelijker rijdende motor, met meer vermogen, en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik.
Ik ben van 1:15 naar 1:18 gegaan, met een forse vermogens- en koppelwinst.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:55 pm
- Contacteer:
goed om te lezen hier...
dat een k&n filter incl. dynokit een verbetering is ..... morgen gaat de mijne (alsnog) de verandering ondergaan. Ik heb een 97-er met 35000 op de teller. Heb em al 6 jaar. Vorig jaar de carburatie laten aanpassen maar gaf niet het gewenste effect: meer verbruik en voor het gevoel trager. Dit jaar dacht ik: hup de hele mikmak aanpassen. Hierna de vering, ik wilde eerst een andere motor kopen maar is zonde immers deze gaat al zolang mee. Zit lekker, smoelt goed en er zitten een aantal zeer doordachte zaken op die ik niet bij de nieuwe modelen zie. Ik zal als ik em weer heb laten weten hoe i nu rijdt. Ik laat het doen bij ten kate motoren in nieuwleusen.
Afz Vincent
Afz Vincent
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:55 pm
- Contacteer:
de kit zit erop
Hallo,
de dynokit is zet erop net als het k&n luchtfilter. Gaat nu als de brandweer alleen het schakelluie rij karakter is weg. 40 km/h in de 6 is onmogelijk ... zelfs 110 km/h gaat net niet... is dat normaal ?
Maar bij 120 in de 6 is invoegen op de linkerbaan opletten geblazen want het gaat opeens hard. Je zit zo op de bumper van je voorganger das wel lekker
de dynokit is zet erop net als het k&n luchtfilter. Gaat nu als de brandweer alleen het schakelluie rij karakter is weg. 40 km/h in de 6 is onmogelijk ... zelfs 110 km/h gaat net niet... is dat normaal ?
Maar bij 120 in de 6 is invoegen op de linkerbaan opletten geblazen want het gaat opeens hard. Je zit zo op de bumper van je voorganger das wel lekker
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.
-
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
40km/h in de 6e versnelling
Dat kan ik toch niet normaal noemen
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
- Locatie: Beverwijk
Nouja of het normaal is weet ik niet, maar als ik op een 80km weg achter verkeer zit dan zet ik hem ook in z'n 6 en als ik dan af moet remmen dan ga ik ook pas terugschakelen als ie onder 40 komt. Eerder is gewoon niet nodig omdat ie dan nog steeds helemaal soepel en vlotjes looptMotorpsycho schreef:
40km/h in de 6e versnelling
Dat kan ik toch niet normaal noemen
Ik heb trouwens geen K&N filter en ook geen powercommander.
Blackbird024 a.k.a. Sander
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Sorry hoor maar dat is nou precies de reden waarom sommige motorrijders van opzij aangereden worden. Als je in een "te" hoge versnelling rijd kan je, in geval van nood nooit op tijd reageren als je eerst 3 a 4 versnellingen terug moet schakelen. Soms kan even snel accelereren je redding zijn
Soepel zal het nog wel gaan maar vlotjes Heb je ooit eens echt gas gegeven Ik bedoel accelereren van uit stilstand met het gas er vol op. Ja tot aan het rode gebied, in elke versnelling. Das pas vlotjes
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
- Locatie: Beverwijk
Ach.......
Ik rij iedere dag aardig wat kilometers, en ik kan je verzekeren dat als je zowel links als rechts van je weiland hebt dat dan de kans behoorlijk klein is dat je van opzij wordt aangereden. Ook geldt dat het mij zowel 's ochtends als 's middags met het huidige verkeersbeeld niet lukt om de blackbird in iedere versnelling tot in het rood te jagen.
Plus vind ik de benzine vrij duur, dus als ik even kan besparen omdat het toch echt niet harder kan, dan zet ik hem graag in z'n 6. En dan trekt mijn blackbird nog altijd minstens 5 á 6 keer harder op dan iedere auto of vrachtwagen om mij heen.
Ik rij iedere dag aardig wat kilometers, en ik kan je verzekeren dat als je zowel links als rechts van je weiland hebt dat dan de kans behoorlijk klein is dat je van opzij wordt aangereden. Ook geldt dat het mij zowel 's ochtends als 's middags met het huidige verkeersbeeld niet lukt om de blackbird in iedere versnelling tot in het rood te jagen.
Plus vind ik de benzine vrij duur, dus als ik even kan besparen omdat het toch echt niet harder kan, dan zet ik hem graag in z'n 6. En dan trekt mijn blackbird nog altijd minstens 5 á 6 keer harder op dan iedere auto of vrachtwagen om mij heen.
Blackbird024 a.k.a. Sander
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
- Locatie: Beverwijk
Ja dat kan makkelijk, daaronder moet ik niet komen dat gaat echt niet maar ik kan rustig zakken tot ongeveer 40, 45km/hYO schreef:kan dat dan?Motorpsycho schreef:
40km/h in de 6e versnelling
Blackbird024 a.k.a. Sander
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Het kan en als je brommert netjes is afgesteld en kan hij in deze versnelling mooi doorlopen tot in zijn maximum toerental. Zegt iets over de techniek van het blok.YO schreef:kan dat dan?Motorpsycho schreef:
40km/h in de 6e versnelling
Maar 40 km in 6 rijden in het verkeer zegt iets over de berijder. Ik wordt daar niet vrolijk van.
Belangrijkste eigenschappen van een motor zijn: vlot weg kunnen rijden en vlot kunnen stoppen al hebben velen van ons met dat laatste wat meer moeite.
Kun je niet vlot weg komen omdat je in een te hoge versnelling rijdt dan elimineer je een van de belangrijkste eigenschappen van je motor en kan je ongewild in zware moeilijkheden komen. Eerst vier keer schakelen om kracht uit je brommer te kunnen halen kan echt heel lang duren hoor als je een auto heel snel op je af ziet komen.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Blackbird024 schreef:Ach.......
Ik rij iedere dag aardig wat kilometers, en ik kan je verzekeren dat als je zowel links als rechts van je weiland hebt dat dan de kans behoorlijk klein is dat je van opzij wordt aangereden. Ook geldt dat het mij zowel 's ochtends als 's middags met het huidige verkeersbeeld niet lukt om de blackbird in iedere versnelling tot in het rood te jagen.
Plus vind ik de benzine vrij duur, dus als ik even kan besparen omdat het toch echt niet harder kan, dan zet ik hem graag in z'n 6. En dan trekt mijn blackbird nog altijd minstens 5 á 6 keer harder op dan iedere auto of vrachtwagen om mij heen.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal
De kans dat je van opzij aan gereden wordt is idd klein als je tussen de weilanden rijd. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je in geval van nood altijd te laat zult zijn als je eerst een paar keer terug moet schakelen om snel weg te kunnen accelereren. Ik begrijp dat je in het spits verkeer je Bird niet vol open kan trekken. Maar daar had ik het ook niet over
Ik zal het wat duidelijker vragen. Heb je ooit het volle vermogen van je motor benut/gebruikt
Dat je Bird 5 a 6 keer sneller dan een auto is als je 40 in de 6e versnelling rijd. Klopt van geen kanten
Je zal ongetwijfeld iets sneller zijn. Maar in zo'n dus danig te hoge versnelling ben je gewoon een gevaar voor je zelf
Als benzine je te duur is, kan je beter een lichtere motor kopen die veel zuiniger is. Het vermogen gebruik je nu toch niet. Of je koopt een trapfiets, die gebruikt helemaal geen benzine
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
- Locatie: Beverwijk
De techniek van het blok is zeker fantastisch
En 40 in z'n 6 is inderdaad nou niet bepaald iets wat je normaal doet, maar het is wel lekker als je op een 80km/h weg rijdt en de vaart gaat er even uit dat je dan niet meteen terug hoeft te schakelen
Dat was eigenlijk gewoon mijn punt, als ik op een 80km/h weg rijdt, dan zit ik met normaal verkeer zo rond de 90 a 100 en dan rijdt het lekker in z'n 6 en als je dan even van het gas moet dan hoef je niet meteen terug te schakelen.
Das namelijk echt heerlijk, zeker aangezien ik hiervoor alleen maar 2cilinders reed, waarbij je vaak echt niet onder de 80 in z'n 6 redde.
Bij normaal stadsverkeer lijkt het me trouwens ook teveel moeite om hem helemaal door naar z'n 6 te moeten tikken
En 40 in z'n 6 is inderdaad nou niet bepaald iets wat je normaal doet, maar het is wel lekker als je op een 80km/h weg rijdt en de vaart gaat er even uit dat je dan niet meteen terug hoeft te schakelen
Dat was eigenlijk gewoon mijn punt, als ik op een 80km/h weg rijdt, dan zit ik met normaal verkeer zo rond de 90 a 100 en dan rijdt het lekker in z'n 6 en als je dan even van het gas moet dan hoef je niet meteen terug te schakelen.
Das namelijk echt heerlijk, zeker aangezien ik hiervoor alleen maar 2cilinders reed, waarbij je vaak echt niet onder de 80 in z'n 6 redde.
Bij normaal stadsverkeer lijkt het me trouwens ook teveel moeite om hem helemaal door naar z'n 6 te moeten tikken
Blackbird024 a.k.a. Sander
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
- Locatie: Beverwijk
Motorpsycho schreef: Volgens mij begrijp je me niet helemaal
De kans dat je van opzij aan gereden wordt is idd klein als je tussen de weilanden rijd. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je in geval van nood altijd te laat zult zijn als je eerst een paar keer terug moet schakelen om snel weg te kunnen accelereren. Ik begrijp dat je in het spits verkeer je Bird niet vol open kan trekken. Maar daar had ik het ook niet over
Ik zal het wat duidelijker vragen. Heb je ooit het volle vermogen van je motor benut/gebruikt
Dat je Bird 5 a 6 keer sneller dan een auto is als je 40 in de 6e versnelling rijd. Klopt van geen kanten
Je zal ongetwijfeld iets sneller zijn. Maar in zo'n dus danig te hoge versnelling ben je gewoon een gevaar voor je zelf
Als benzine je te duur is, kan je beter een lichtere motor kopen die veel zuiniger is. Het vermogen gebruik je nu toch niet. Of je koopt een trapfiets, die gebruikt helemaal geen benzine
Ik rijd 2000km per maand met de motor, waarvan het overgrote deel in druk verkeer. Als het wel rustig is ('s avonds laat of 's nachts) dan is het natuurlijk leuk om dat vermogen inderdaad goed te benutten, maar over het algemeen alleen de eerste 4 soms 5 versnellingen, dit omdat ik te ver van Duitsland woon en ik niet genoeg lef heb om mijn geluk met flitsers te veel op de proef te stellen en op het circuit hoef ik niet zelf te rijden.
Zoals ik in mijn vorige stukje aangaf ben ik het met jou en Filament eens dat je niet normaliter standaard 40 in z'n 6 rijd (al zou het zelfs alleen maar zijn vanwege teveel moeite) wat ik aan wilde geven is dat het gewoon prettig is dat de motor dat zonder moeite aankan en dat dat in sommige situaties erg prettig is.
Nogsteeds vind ik dat mijn blackbird zelfs dan nog een stuk sneller is dat andere auto's, dit heb ik nooit gemeten/getest dus natuurlijk is mijn vergelijking niet op feiten gebasiseerd. Het staat vast dat hij in een lagere versnelling nog sneller is, en dus makkelijker weg manouvreerd
Ik heb iedere dag de keuze uit mijn motor en mijn Toyota Aygo, de auto loopt 1:21 (met mijn rijstijl en files red ik meestal 1:18 ) en toch kies ik altijd (behalve bij gladweer) voor de motor, daarbij tank ik met de motor 98 en met de auto 95.
80 in z'n 6 vind ik daarbij ook prettig rijden en dat is nog nóóit gevaarlijk geweest. Continue 40 in z'n 6 is een ander verhaal maar dat is ook niet wat ik bedoelde.
Blackbird024 a.k.a. Sander
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:55 pm
- Contacteer:
40 in z'n 6 .... was ik er maar nooit over begonnen
Alsof je een stumper cq sukkel bent als je niet constant volgas gaat !! Ik kan je verzekeren dat elke berijder van een BB em echt wel eens ver over de 250 km/h gereden heeft ook en dan gewoon in nederland. De reden dat ik 80 a 90 in de 6 wil rijden is omdat ik dan minder snel geneigd ben om me te laten gaan kwa snelheid ivm lazerguns, flitskasten, videoauto's e.d. En motorrijden is voor mij meer dan puur de snelheid. Ik vind wenbaarheid, geen uren in de file staan, het niet hoeven zoeken van een parkeerplek voor de deur, lekker buiten zijn en dat soort zaken net zo belangrijk.
In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.
In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: 40 in z'n 6 .... was ik er maar nooit over begonnen
Dat klinkt alsof je je sproeiernaalden een streepje hoger moet zetten.Vincent schreef:In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: 40 in z'n 6 .... was ik er maar nooit over begonnen
Vincent schreef: In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.
Het is niet normaal.
Bij hoeveel toeren treed het stotteren op En gebeurt dat alleen bij 110 in 6 Of ook in andere versnellingen bij het zelfde toerental
Ik vermoed dat het met de afstelling van de carburatie te maken heeft
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten