K&N luchtfilter

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
XX RIDER
Berichten: 221
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
Locatie: torhout Belgie
Contacteer:

K&N luchtfilter

Bericht door XX RIDER » do mar 06, 2008 8:12 pm

hello
wat is het voordeel van het plaatsen van een K&N luchtfilter

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do mar 06, 2008 8:56 pm

Bij een juiste afstelling van de motor, zal hij veel beter mooier rijden :D

En je hoeft bij juist gebruik je leven lang geen ander luchtfilter meer te kopen :D

Slechts 1 maal per jaar goed kuisen en in olieén en u bent klaar :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

XX RIDER
Berichten: 221
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
Locatie: torhout Belgie
Contacteer:

Bericht door XX RIDER » vr mar 07, 2008 5:47 pm

ja maar kan het geen kwaad dat ik al andere uitlaten op de bb heb

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr mar 07, 2008 6:09 pm

:n kan absoluut geen kwaad. Wordt alleen maar beter :D

Echter zal je de motor wel opnieuw af moeten (laten) stellen. Doe je dit niet dan heb je grote kans op motorschade.

Ik heb op/in mijn carburateur Bird :arrow: Two Brothers racing dempers, K&N filter en een dynojet sproeier set

Kan je vertellen dat je dat goed merkt :+

Heb je een Carb of Inj. uitvoering :?: Als je een Inj. uitvoering hebt zal je aan een powercommander moeten :D

Suc6 :w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

XX RIDER
Berichten: 221
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
Locatie: torhout Belgie
Contacteer:

Bericht door XX RIDER » vr mar 07, 2008 8:52 pm

ja het is een injectie van het jaar 2002
dus geen K&N filter zonder de rest aan te passen
wordt natuurlijk wel weer duurder :cry:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr mar 07, 2008 9:06 pm

XX RIDER schreef:ja het is een injectie van het jaar 2002
dus geen K&N filter zonder de rest aan te passen
wordt natuurlijk wel weer duurder :cry:
:y power commanders zijn niet goedkoop :(

Als je goed zoekt kan je ze wel vinden voor niet te veel geld. Maar daarna zal je BB toch nog op de testbank moeten.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr mar 07, 2008 10:49 pm

Voor een gebruikte Powercommander, een nieuw K&N luchtfilter, en een paar Dynoruns zal je ongeveer 300 Euro verder zijn. Alles nieuw is ca. 100 Euro duurder.
Je krijgt een makkelijker rijdende motor, met meer vermogen, en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik.
Ik ben van 1:15 naar 1:18 gegaan, met een forse vermogens- en koppelwinst.

Vincent
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:55 pm
Contacteer:

goed om te lezen hier...

Bericht door Vincent » ma mar 10, 2008 10:36 pm

dat een k&n filter incl. dynokit een verbetering is ..... morgen gaat de mijne (alsnog) de verandering ondergaan. Ik heb een 97-er met 35000 op de teller. Heb em al 6 jaar. Vorig jaar de carburatie laten aanpassen maar gaf niet het gewenste effect: meer verbruik en voor het gevoel trager. Dit jaar dacht ik: hup de hele mikmak aanpassen. Hierna de vering, ik wilde eerst een andere motor kopen maar is zonde immers deze gaat al zolang mee. Zit lekker, smoelt goed en er zitten een aantal zeer doordachte zaken op die ik niet bij de nieuwe modelen zie. Ik zal als ik em weer heb laten weten hoe i nu rijdt. Ik laat het doen bij ten kate motoren in nieuwleusen.

Afz Vincent
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.

Vincent
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:55 pm
Contacteer:

de kit zit erop

Bericht door Vincent » zo mar 16, 2008 10:29 pm

Hallo,

de dynokit is zet erop net als het k&n luchtfilter. Gaat nu als de brandweer alleen het schakelluie rij karakter is weg. 40 km/h in de 6 is onmogelijk ... zelfs 110 km/h gaat net niet... is dat normaal ? :( :(
Maar bij 120 in de 6 is invoegen op de linkerbaan opletten geblazen want het gaat opeens hard. Je zit zo op de bumper van je voorganger das wel lekker :D :D :D 8) 8) 8)
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » zo mar 16, 2008 10:56 pm

Dat is heel normaal :shock: 40 in de 6 :?:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » zo mar 16, 2008 11:11 pm

:^


40km/h in de 6e versnelling :W

Dat kan ik toch niet normaal noemen :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Blackbird024 » ma mar 17, 2008 5:28 pm

Motorpsycho schreef::^


40km/h in de 6e versnelling :W

Dat kan ik toch niet normaal noemen :D
Nouja of het normaal is weet ik niet, maar als ik op een 80km weg achter verkeer zit dan zet ik hem ook in z'n 6 en als ik dan af moet remmen dan ga ik ook pas terugschakelen als ie onder 40 komt. Eerder is gewoon niet nodig omdat ie dan nog steeds helemaal soepel en vlotjes loopt :lol: :!: :lol:
Ik heb trouwens geen K&N filter en ook geen powercommander.
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma mar 17, 2008 6:21 pm

:shock: :shock: :shock:

Sorry hoor maar dat is nou precies de reden waarom sommige motorrijders van opzij aangereden worden. Als je in een "te" hoge versnelling rijd kan je, in geval van nood nooit op tijd reageren als je eerst 3 a 4 versnellingen terug moet schakelen. Soms kan even snel accelereren je redding zijn :wink:

Soepel zal het nog wel gaan maar vlotjes :W Heb je ooit eens echt gas gegeven :?: Ik bedoel accelereren van uit stilstand met het gas er vol op. :D Ja tot aan het rode gebied, in elke versnelling. Das pas vlotjes :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Blackbird024 » di mar 18, 2008 8:59 pm

Ach.......

Ik rij iedere dag aardig wat kilometers, en ik kan je verzekeren dat als je zowel links als rechts van je weiland hebt dat dan de kans behoorlijk klein is dat je van opzij wordt aangereden. Ook geldt dat het mij zowel 's ochtends als 's middags met het huidige verkeersbeeld niet lukt om de blackbird in iedere versnelling tot in het rood te jagen.
Plus vind ik de benzine vrij duur, dus als ik even kan besparen omdat het toch echt niet harder kan, dan zet ik hem graag in z'n 6. En dan trekt mijn blackbird nog altijd minstens 5 á 6 keer harder op dan iedere auto of vrachtwagen om mij heen. :roll:
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » di mar 18, 2008 9:03 pm

Motorpsycho schreef::^


40km/h in de 6e versnelling :W

:D
kan dat dan? :lol:

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Blackbird024 » di mar 18, 2008 9:19 pm

YO schreef:
Motorpsycho schreef::^


40km/h in de 6e versnelling :W

:D
kan dat dan? :lol:
Ja dat kan makkelijk, daaronder moet ik niet komen dat gaat echt niet maar ik kan rustig zakken tot ongeveer 40, 45km/h :lol:
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di mar 18, 2008 9:44 pm

YO schreef:
Motorpsycho schreef::^


40km/h in de 6e versnelling :W

:D
kan dat dan? :lol:
Het kan en als je brommert netjes is afgesteld en kan hij in deze versnelling mooi doorlopen tot in zijn maximum toerental. Zegt iets over de techniek van het blok.
Maar 40 km in 6 rijden in het verkeer zegt iets over de berijder. Ik wordt daar niet vrolijk van.
Belangrijkste eigenschappen van een motor zijn: vlot weg kunnen rijden en vlot kunnen stoppen al hebben velen van ons met dat laatste wat meer moeite.
Kun je niet vlot weg komen omdat je in een te hoge versnelling rijdt dan elimineer je een van de belangrijkste eigenschappen van je motor en kan je ongewild in zware moeilijkheden komen. Eerst vier keer schakelen om kracht uit je brommer te kunnen halen kan echt heel lang duren hoor als je een auto heel snel op je af ziet komen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di mar 18, 2008 10:28 pm

Blackbird024 schreef:Ach.......

Ik rij iedere dag aardig wat kilometers, en ik kan je verzekeren dat als je zowel links als rechts van je weiland hebt dat dan de kans behoorlijk klein is dat je van opzij wordt aangereden. Ook geldt dat het mij zowel 's ochtends als 's middags met het huidige verkeersbeeld niet lukt om de blackbird in iedere versnelling tot in het rood te jagen.
Plus vind ik de benzine vrij duur, dus als ik even kan besparen omdat het toch echt niet harder kan, dan zet ik hem graag in z'n 6. En dan trekt mijn blackbird nog altijd minstens 5 á 6 keer harder op dan iedere auto of vrachtwagen om mij heen. :roll:

Volgens mij begrijp je me niet helemaal :D
De kans dat je van opzij aan gereden wordt is idd klein als je tussen de weilanden rijd. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je in geval van nood altijd te laat zult zijn als je eerst een paar keer terug moet schakelen om snel weg te kunnen accelereren. Ik begrijp dat je in het spits verkeer je Bird niet vol open kan trekken. Maar daar had ik het ook niet over :wink:
Ik zal het wat duidelijker vragen. Heb je ooit het volle vermogen van je motor benut/gebruikt :?:

Dat je Bird 5 a 6 keer sneller dan een auto is als je 40 in de 6e versnelling rijd. Klopt van geen kanten
Je zal ongetwijfeld iets sneller zijn. Maar in zo'n dus danig te hoge versnelling ben je gewoon een gevaar voor je zelf |(

Als benzine je te duur is, kan je beter een lichtere motor kopen die veel zuiniger is. Het vermogen gebruik je nu toch niet. Of je koopt een trapfiets, die gebruikt helemaal geen benzine |(
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Blackbird024 » di mar 18, 2008 10:36 pm

De techniek van het blok is zeker fantastisch :lol: :!: :lol:
En 40 in z'n 6 is inderdaad nou niet bepaald iets wat je normaal doet, maar het is wel lekker als je op een 80km/h weg rijdt en de vaart gaat er even uit dat je dan niet meteen terug hoeft te schakelen :!:
Dat was eigenlijk gewoon mijn punt, als ik op een 80km/h weg rijdt, dan zit ik met normaal verkeer zo rond de 90 a 100 en dan rijdt het lekker in z'n 6 en als je dan even van het gas moet dan hoef je niet meteen terug te schakelen.

Das namelijk echt heerlijk, zeker aangezien ik hiervoor alleen maar 2cilinders reed, waarbij je vaak echt niet onder de 80 in z'n 6 redde.

Bij normaal stadsverkeer lijkt het me trouwens ook teveel moeite om hem helemaal door naar z'n 6 te moeten tikken :wink:
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Blackbird024 » di mar 18, 2008 10:54 pm

Motorpsycho schreef: Volgens mij begrijp je me niet helemaal :D
De kans dat je van opzij aan gereden wordt is idd klein als je tussen de weilanden rijd. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je in geval van nood altijd te laat zult zijn als je eerst een paar keer terug moet schakelen om snel weg te kunnen accelereren. Ik begrijp dat je in het spits verkeer je Bird niet vol open kan trekken. Maar daar had ik het ook niet over :wink:
Ik zal het wat duidelijker vragen. Heb je ooit het volle vermogen van je motor benut/gebruikt :?:

Dat je Bird 5 a 6 keer sneller dan een auto is als je 40 in de 6e versnelling rijd. Klopt van geen kanten
Je zal ongetwijfeld iets sneller zijn. Maar in zo'n dus danig te hoge versnelling ben je gewoon een gevaar voor je zelf |(

Als benzine je te duur is, kan je beter een lichtere motor kopen die veel zuiniger is. Het vermogen gebruik je nu toch niet. Of je koopt een trapfiets, die gebruikt helemaal geen benzine |(

Ik rijd 2000km per maand met de motor, waarvan het overgrote deel in druk verkeer. Als het wel rustig is ('s avonds laat of 's nachts) dan is het natuurlijk leuk om dat vermogen inderdaad goed te benutten, maar over het algemeen alleen de eerste 4 soms 5 versnellingen, dit omdat ik te ver van Duitsland woon en ik niet genoeg lef heb om mijn geluk met flitsers te veel op de proef te stellen en op het circuit hoef ik niet zelf te rijden.

Zoals ik in mijn vorige stukje aangaf ben ik het met jou en Filament eens dat je niet normaliter standaard 40 in z'n 6 rijd (al zou het zelfs alleen maar zijn vanwege teveel moeite) wat ik aan wilde geven is dat het gewoon prettig is dat de motor dat zonder moeite aankan en dat dat in sommige situaties erg prettig is.
Nogsteeds vind ik dat mijn blackbird zelfs dan nog een stuk sneller is dat andere auto's, dit heb ik nooit gemeten/getest dus natuurlijk is mijn vergelijking niet op feiten gebasiseerd. Het staat vast dat hij in een lagere versnelling nog sneller is, en dus makkelijker weg manouvreerd :!:

Ik heb iedere dag de keuze uit mijn motor en mijn Toyota Aygo, de auto loopt 1:21 (met mijn rijstijl en files red ik meestal 1:18 ) en toch kies ik altijd (behalve bij gladweer) voor de motor, daarbij tank ik met de motor 98 en met de auto 95.
80 in z'n 6 vind ik daarbij ook prettig rijden en dat is nog nóóit gevaarlijk geweest. Continue 40 in z'n 6 is een ander verhaal maar dat is ook niet wat ik bedoelde.
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

Vincent
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:55 pm
Contacteer:

40 in z'n 6 .... was ik er maar nooit over begonnen

Bericht door Vincent » za mar 22, 2008 1:48 pm

Alsof je een stumper cq sukkel bent als je niet constant volgas gaat !! Ik kan je verzekeren dat elke berijder van een BB em echt wel eens ver over de 250 km/h gereden heeft ook en dan gewoon in nederland. De reden dat ik 80 a 90 in de 6 wil rijden is omdat ik dan minder snel geneigd ben om me te laten gaan kwa snelheid ivm lazerguns, flitskasten, videoauto's e.d. En motorrijden is voor mij meer dan puur de snelheid. Ik vind wenbaarheid, geen uren in de file staan, het niet hoeven zoeken van een parkeerplek voor de deur, lekker buiten zijn en dat soort zaken net zo belangrijk.
In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » za mar 22, 2008 1:53 pm

Nee dat is niet normaal.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » za mar 22, 2008 2:13 pm

Ik ken meerdere BB-rijders die nooit boven de 220 km/u hebben gereden. En dat is hun goed recht!
Ikzelf rij ook meestal in een hogere versnelling (dus minder toeren) dan de meesten.

Jouw probleemomschrijving is inderdaad niet normaal. Er is ergens iets niet goed.....

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: 40 in z'n 6 .... was ik er maar nooit over begonnen

Bericht door YO » za mar 22, 2008 4:16 pm

Vincent schreef:In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.
Dat klinkt alsof je je sproeiernaalden een streepje hoger moet zetten.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: 40 in z'n 6 .... was ik er maar nooit over begonnen

Bericht door Motorpsycho » za mar 22, 2008 6:23 pm

Vincent schreef: In mijn geval ging het me erom dat bij 110 km/h in de 6 de motor nu begint te stotteren nadat ik er een k&N luchtfilter + dynokit op had laten zetten en dus wilde weten of dat normaal was.

:n Het is niet normaal.
Bij hoeveel toeren treed het stotteren op :W En gebeurt dat alleen bij 110 in 6 :W Of ook in andere versnellingen bij het zelfde toerental :W

Ik vermoed dat het met de afstelling van de carburatie te maken heeft :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten