Xenon lamp

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
john.slagboom
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 15, 2008 6:56 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Xenon lamp

Bericht door john.slagboom » di jul 15, 2008 7:17 pm

Hoi Allemaal zoals ik net geschreven heb ben ik een verse eigenaar van een Blackbird. Deze heeft Xenon verlichting maar nu is me opgevallen dat de koplamp nog wel eens als een gek knippert en als je het gas opendraait dan stopt het knipperen. Ook gebeurt het wel eens dat hij blijft knipperen en dan gewoon uitslaat.
Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen? Of hoort dit zo bij deze verlichting lijkt mij niet.

Groeten John

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Bericht door jorrin76 » di jul 15, 2008 7:52 pm

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan als ik mijn stuur bewoog.

Ten eerste klinkt het als een massa probleem, controleer de aansluitingen en vooral de wartels die om de kabels bij de balans (het kastje) zitten.

Controleer de stekkerverbindingen en maak deze desnoods met een staalborsteltje en wat contactspray schoon.

Wat ook nog zou kunnnen is dat je wat tussen het lampje en de lampklem moet stoppen omdat deze soms niet helemaal aansluiten.

Succes

xxaid
Berichten: 278
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door xxaid » di jul 15, 2008 10:21 pm

Doet hij dit constant of alleen met een koude motor? De mijne had dit ook, maar dan alleen bij een koude motor en bij mij was het de spanningsregelaar. De Xenonmodule heeft een overspannigsbeveiliging, dus al ie teveel stroom krijgt, schakelt ie zichzelf uit en weer aan als hij niet teveel stroom krijgt.

"Mijn"probleem was in het volgende topic besproken: http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... c&start=25

Succes
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier


Afbeelding

john.slagboom
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 15, 2008 6:56 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door john.slagboom » vr jul 18, 2008 11:58 am

Met een koude motor doet ie het en met een warme motor. Ook als ik zeg maar mijn groot licht hebt gebruikt om te seinen dan doet ie het ook (soms). Nu heb ik gelezen dat Xenon zich moet opladen voordat ie gaat branden misschien dat er een probleempje is met het opladen. Want doe ik mijn lichten uit en dan weer aan dan doet ie wel weer.
BLACKBIRD RIDE LIKE YOU STOLE IT!!!!!!!

:black

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr jul 18, 2008 1:27 pm

john.slagboom schreef:Met een koude motor doet ie het en met een warme motor. Ook als ik zeg maar mijn groot licht hebt gebruikt om te seinen dan doet ie het ook (soms). Nu heb ik gelezen dat Xenon zich moet opladen voordat ie gaat branden misschien dat er een probleempje is met het opladen. Want doe ik mijn lichten uit en dan weer aan dan doet ie wel weer.
Dat klinkt inderdaad als een spanningsregelaar probleem.

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » vr jul 18, 2008 9:28 pm

Frank Switser schreef: Dat klinkt inderdaad als een spanningsregelaar probleem.
Bedoel je hiermee de spanningsregelaar van de BB ? Meestal heeft de BB dan toch ook last van terugvallende metertjes in het dashboard :?:
Of bedoel je het voorschakelapparaat (ballast) van de xenon zelf :?:
Afbeelding .

xxaid
Berichten: 278
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door xxaid » vr jul 18, 2008 10:07 pm

Blackmetal schreef:
Frank Switser schreef: Dat klinkt inderdaad als een spanningsregelaar probleem.
Bedoel je hiermee de spanningsregelaar van de BB ? Meestal heeft de BB dan toch ook last van terugvallende metertjes in het dashboard :?:
Of bedoel je het voorschakelapparaat (ballast) van de xenon zelf :?:
Dit hoeft niet. Ik had geen enkele storing aan mijn BB, behalve het geknipper van mijn Xenonlamp bij koude motor en dit was toch echt de BB spanningsregelaar.
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier


Afbeelding

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » za jul 19, 2008 7:10 am

Blackmetal schreef:
Frank Switser schreef: Dat klinkt inderdaad als een spanningsregelaar probleem.
Bedoel je hiermee de spanningsregelaar van de BB ? Meestal heeft de BB dan toch ook last van terugvallende metertjes in het dashboard :?:
Of bedoel je het voorschakelapparaat (ballast) van de xenon zelf :?:
Inderdaad de spanningsregelaar van de BB. De verklaring is simpel:de ballast (transformator) van de xenon-kit valt bij een teruglopende spanning eerder uit dan de boordmeters van de BB. Op het moment dat de ballast de xenon uitschakeld omdat de spanning onder de (zeg even) 12,1V komt, neem dus de belasting op het electrisch systeem met ca. 35 Watt af. Hierdoor zal de spanning weer iets oplopen (gesteld dat de spanningsregelaar nog enigzins werkt), en kan de ballast weer voldoende spanning krijgen. Deze cyclus herhaalt zich dan steeds.....

Het is wel zo dat de ballast beveiligd is tegen steeds weer opstarten, maar als de cyclus kort genoeg is, of de verlaagde spanning net op de grenswaarde zit, dan kan dit gebeuren. Het is niet de eerste keer......
Laatst gewijzigd door Frank Switser op ma aug 18, 2008 10:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

john.slagboom
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 15, 2008 6:56 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Xenon lamp

Bericht door john.slagboom » zo aug 17, 2008 9:05 pm

Hoi Hoi Allemaa,

Nou ik ben eruit wat het is met mijn BB dat de verlichting zo k.t werkt. De dynamo van mijn BB is ter ziele dus van de week even vervangen en dan maar hopen dat het weer mee werkt en ik weer kan genieten van deze heerlijke fiets.

Bedankt aan iedereen die gereageerd heeft alleen was het wat anders dan men dacht, geeft niets het probleem is gevonden en verhelp ik van de week.

MZLS John.
BLACKBIRD RIDE LIKE YOU STOLE IT!!!!!!!

:black

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: Xenon lamp

Bericht door Frank Switser » ma aug 18, 2008 10:48 am

Mooi dat je het gevonden hebt. De dynamo gaat niet zo vaak stuk, maar als het gebeurd loop je een behoorlijk risico dat ook de spanningsregelaar en de accu een opdonder krijgen. Ik heb ze toen ook alle drie moeten vervangen....
Nadat je de dynamo hebt geplaatst zou ik zeker even de waarden van de spanningsregelaar nameten. Helaas kan dat pas nadat de dynamo gemaakt is, en niet eerder.....

Hilko
Berichten: 120
Lid geworden op: vr jun 23, 2006 8:07 pm
Locatie: Den Haag

Re: Xenon lamp

Bericht door Hilko » vr aug 22, 2008 9:56 am

goh, hoop mensen met spanningproblemen met xenon.
komen die problemen ook zo vaak voor bij de normale lamp?

hoe weet ik dat mijn dynamo stuk is??
mijn motorvoltage is stationair met alles uit richting 14.8 volt of werkt het niet zo

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: Xenon lamp

Bericht door Frank Switser » vr aug 22, 2008 10:55 am

hinko schreef:goh, hoop mensen met spanningproblemen met xenon.
komen die problemen ook zo vaak voor bij de normale lamp?

hoe weet ik dat mijn dynamo stuk is??
mijn motorvoltage is stationair met alles uit richting 14.8 volt of werkt het niet zo
De problemen komen net zo vaak voor, alleen bij xenon valt de boel uit op het moment dat je onder de drempelwaarde komt. Een normale lamp gaat gewoon wat zachter branden, en dan merk je dus niets totdat je stil komt te staan of de motor niet meer start (weet ik uit ervaring). De xenon is dus een soort waarschuwing dat er een probleem is.....

Die 14,8V is een goede waarde. Alleen kan dat bij een echt warme motor ineens een heel andere waarde zijn (heb ik gemerkt). Dus meten bij alle omstandigheden....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten