Kloppend geluid

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
arnodyk
Berichten: 21
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:34 pm
Locatie: Amsterdam

Kloppend geluid

Bericht door arnodyk » wo sep 07, 2011 12:36 pm

Als mijn motor goed warm is hoor ik als ik bv bij een verkeerslicht sta te wachten een kloppend geluid. Dit voel ik ook in het stuur. Het geluid loopt synchroon met het toerental van de motor. Als ik rij dan merk ik er niks van. Heeft iemand een idee?? Ook vermoed ik dat mijn voorband een vlak kantje heeft. Bij rijden op de snelweg voel ik vooral bij mijn schouders trillingen. Als ik achter mijn kuip weg duik heb ik daar minder last van. Ik dacht dat het aan de hogere ruit lag die ik op mijn BB heb, maar ook als ik deze met een hand vast pak blijven de trillingen aanwezig. Ik voel het niet echt in mijn stuur.
.................

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Kloppend geluid

Bericht door YO » wo sep 07, 2011 2:06 pm

-Hoeveel heeft de Bird gelopen?

-Wanneer was de laatste olie/filter -verversing?

-Hoeveel km. heeft je voorband gedaan? En wat voor band zit erop?

Zoals ik het lees moet je die voorband maar als eerste vervangen.

arnodyk
Berichten: 21
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:34 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kloppend geluid

Bericht door arnodyk » wo sep 07, 2011 3:29 pm

Gelopen 23.000
Laatste keer filter vervangen april 2008 bij km 15240. Laatste kleine beurt april 2010 bij km 18800.
Banden zijn vervangen april 2008. Merk Dunlop.
Ik ben sowieso van plan om deze maand of volgende maand de motor een grote beurt te laten geven.
.................

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Kloppend geluid

Bericht door Ankertje » wo sep 07, 2011 3:39 pm

Motor laten synchroniseren verhelpt het kloppende geluid/gevoel.

Dat trillen rond je schouders komt omdat je jas aan het klapperen is. Een strakker pak kopen, bv in leer, helpt.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

arnodyk
Berichten: 21
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:34 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kloppend geluid

Bericht door arnodyk » wo sep 07, 2011 7:21 pm

Heb net eens kritisch gekeken naar mijn pak. Het zou kunnen dat het dat is. Ik ga het eens proberen met een trui eronder. Kijken of dat scheelt. Mijn pak is een jaartje oud. Beetje vroeg voor een nieuwe...
Bedankt alvast voor de reacties!!!
.................

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Re: Kloppend geluid

Bericht door Burrito » wo sep 07, 2011 10:55 pm

arnodyk schreef:Heb net eens kritisch gekeken naar mijn pak. Het zou kunnen dat het dat is. Ik ga het eens proberen met een trui eronder. Kijken of dat scheelt. Mijn pak is een jaartje oud. Beetje vroeg voor een nieuwe...
Bedankt alvast voor de reacties!!!
je kan ook proberen je schouders naar voren te drukken en je rol te krommen tijdens het rijden, hiermee trek je je jas strak en zou het klapperen op moeten houden (of minder moeten worden), tis niet comfortabel rijden maar wel goed voor de test.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Kloppend geluid

Bericht door Man in Black-Bird » do sep 08, 2011 2:45 am

Goedenmorgen !! als je stil staat en de motor maakt een kloppend geluid oa bij een stoplicht is het niet je motorpak wat klappert in de wind !! of het moet een orkaan zijn die dan aanwezig is!

Mischien de CCT die aan vervanging toe is ??

En eeeh Dunlop banden tijdens het rijden hou ze goed in de gaten ok en vervang ze op tijd dat zeg ik uit ervaring helaas :wink:


vgr MiBB

arnodyk
Berichten: 21
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:34 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kloppend geluid

Bericht door arnodyk » do sep 08, 2011 7:40 am

Ik laat zowel de banden als de motor eens kritisch inspecteren eind deze maand begin volgende maand. Ik heb hier stukjes voorbij zien komen over Dunlop-banden dus ik hou het in de gaten..
@man in black-bird: Misschien staat de extra ventilator op mijn stuur iets te hard :wink: waardoor mijn jas klappert voor het stoplicht...
.................

tirolermike
Berichten: 10
Lid geworden op: do sep 22, 2011 8:00 pm

Re: Kloppend geluid

Bericht door tirolermike » wo sep 28, 2011 7:59 pm

hallo mede BBers, ik ben sinds vorige week in bezit van een bb. 44000 km 1999 type. ook ik hoor een kloppend geluid bij lopende motor als je bv voor een stoplicht staat. ook voel je een trilling in het stuur. is de nokkenasspanner een zwak punt van een bb? ik heb garantie dus anders ga ik terug over een paar weken.
Groet

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Kloppend geluid

Bericht door Barry » do sep 29, 2011 1:10 pm

Wordt hiermee niet de koppeling bedoeld?? Is het geluid/gevoel weg als je de koppeling in knijpt??

tirolermike
Berichten: 10
Lid geworden op: do sep 22, 2011 8:00 pm

Re: Kloppend geluid

Bericht door tirolermike » do sep 29, 2011 8:33 pm

Barry schreef:Wordt hiermee niet de koppeling bedoeld?? Is het geluid/gevoel weg als je de koppeling in knijpt??
Hallo nee komt uit de cilinderkop, heb ik al eerder bij cbrèn meegemaakt oa. cbr600 type 95 en bij mn oude blade 99 type ook deze geluiden. Als het ook bij de BB een kleine kwaal is voor mij niet zo`n probleem want ik heb garantie op de BB. Als ik koppeling inknijp is het niet weg.
Vooral als je file rijdt met redelijk warme motot hoor je het goed, ook een kloppend geluid voelbaar in stuurhelften.
Of het moet wat anders zijn
groet

arnodyk
Berichten: 21
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:34 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kloppend geluid

Bericht door arnodyk » do okt 13, 2011 11:13 pm

Ik heb vandaag met een rugzak om gereden en geen last van geklapper gehad. Ligt dus aan mijn pak...
Ik had vandaag weer last van dat kloppende geluid. Ik denk steeds meer dat het richting de ventilator/koeling (waterpomp??) gezocht moet worden. Het geluid/gevoel is er namelijk alleen als de motor heet is en de koelvin draait.
.................

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Kloppend geluid

Bericht door stanley » vr okt 14, 2011 9:39 am

Je hebt PB
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten