BB Naakt
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
BB Naakt
Ben dit weekend begonnen met de demontage van onze blackie.
Grote schoonmaakbeurt en onderhoud
Ik ben helemaal geen motormekanieker maar heb al wel wat sleutelervaring. Zelf vindt ik het belangrijk alles zeer nauwkeurig en zo goed mogelijk te noteren aan de hand van geschreven aanmerking of foto's of een werkboek helpt nog beter maar dat heb ik nog niet
Om het wat leuk te maken heb ik een poll toegevoegd
Krijg ik hem terug in elkaar of niet
Ik zal regelmatig wat foto's plaatsen ook detailfoto's op aanvraag.
Mocht er zich nog iemand geroepen voelen om zijn BB eens een grondige beurt te geven dan kunnen de foto's mss helpen om te zien hoe het ook al weer in mekaar zat.
Als we het doen, doen we het ineens goed
Hij heeft nogal wat last van pekel en ga daarom alles wat ook maar sporen vertoond laten stralen en coaten en sommige onderdelen worden ge-bling blinged (beetje jaloers op motorpsycho )
Dat zijn de; velgen(coating en full bling bling)
vorkpoten (full bling bling)
radiator (glanscoat)
zijdeksel motor (glanscoat)
subframe (glanscoat)
Alle andere alu delen (full bling bling) behalve de achterbrug omdat die moeilijk te poetsen is en als je geen vernis aan brengt is dit een hels karwei om telkens de bling er weer in te krijgen
De radiator heeft mij het meest problemen bezorgd. ](*,) Daar moet je de volledig kopkuip voor demonteren. Het plastiek afdekkapje dat aan de bovenkant over de radiator zit en een heel stuk in de kopkuip maakt dat je de radiator er niet uit krijgt.
Het demonteren van de radiator gebeurt alsvolgt.
Je demonteerd dus de kopkuip incl.alle aanhangels , draai de ophangingsbout van de radiator los(1 op foto)
De ganse zooi klemt enorm omdat alles zo precies past en je hebt zo goed als geen speling.
Het losgedraaide deel moet je voorzichtig van het ophangingspunt trekken en dan de radiator voorzichtig maar toch met kracht naar rechts schuiven (kant van de gashendel)het tweede ophangingspunt is nr 2 op de foto.
Dan kan je (als het lukt) het ventilatorstekkertje los maken en de ventilator demonteren.
Krijg je zoals ik, de stekker er niet uit dan moet je de ventilator ter plaatse eraf halen. Dat geeft weing problemen, enkel zien dat je niet uitschuift in de radiator anders kan je hem weggooien vrees ik.
Het zal wringen worden om hem terug te monteren :rolleyes:
De achterbrug moet er ook nog uit maar daar had niet de gepaste inbussleutel voor, weeral kosten
De voorvork hou ik als laatste anders valt ie op zijn bek
Toch nog even mijn dank betuigen aan DIRKO en MOTORPSYCHO voor hun advies in moeilijke tijden. :prayer: :prayer: .
hier enkele foto's
De radiator is sterk aangestast, door te stralen en coaten wordt hij weer helemaal als nieuw
net een monster uit een of andere si-fi film
Het zijdeksel dat ook is aangetast door pekel, restanten van de pakking heb ik eerst wat nat gemaakt met olie en dan voorzichtig verwijderd met een vlijmscherp mesje. Uiteraard zonder te beschadigen.
Alles is momenteel binnen om te stralen als het goed is heb ik binnen 2 a 3 weken de velgen ge-bling blingd
Jammer genoeg kan ik maar om de 14 dagen aan mijn motor werken.Hij staat bij mijn vriendin waar ik om de week ben. Dus het zal ff duren
WORD VERVOLGD
Wat een vreselijk werk +-18uur schuren en polijsten voor 2 velgen. ](*,)
Het is hard werken maar het loont.
Voor de liefhebbers mss enkele tips uit mijn opgedane ervaring.
De poreusheid die onstaan is door het stralen haal je snel weg met een schuurpapier korrel 120.
Dit maakt dat je vrijveel krassen hebt. Dan moet je telkens met een fijnere korrel de krassen uitschuren.
De volgorde die ik gehanteerd heb is schuurpapier korrel
120 - 240 -400 - 400waterproof - 600waterproof - 1200 waterproof. Daarna polieren - opblinken - afplakken ( afplakken 2,5 u. werk voor 2 velgen).
Ik heb maar één schuurpasta gebruikt( de muisgrijze) deze geeft hoogglans. Als je fijn schuurt (korrel 1200 of hoger hoef je zo veel niet meer te polijsten. Het materiaal begint dan al te glansen.
Een schuursponsje kan ook handig zijn.
Dat waren enkel nog maar de velgen, nu de rest nog #-o
Bij gebrek aan een flanellen poetsborstel voor op de boormachiene, heb ik er zelf maar een gemaakt. Ze waren uitverkocht Een oud laken in stukken gesneden 15 x 15cm. Dan ben ik achter de naaimachiene gekropen heb deze lappen in pakjes van +- 10 st. willekeurig doorstikt. Op deze manier blijven ze hun vorm behouden.
Daarna heb ik ze ongeveer rond geknipt langs de vorm van een pottendeksel en met de schaar in het midden een gaatje geprikt voor de bout die in de boormachiene gaat.
Het werkt supergoed en ik heb 7 euro uitgespaard
Hier volgen enkele foto's
Gestraald
2de x geschuurd
Het nat schuren vanaf korrel 400
Gepolijst
Opgeblonken met de flanellenborstel, mss niet zo direkt zichtbaar maar er is verschil
VOOR en NA
Afgeplakt met hittebestendige tape voor coating (180 graden)
Eigen produktie van de flannel opblinkborstel
Héhé eindelijk
Het is weer al enige tijd geleden maar ik heb niet stil gezeten hoor.
De BB is weer helemaal gemonteerd. :supz:
Wat de pol betreft.
IK GEEF TOE 3 maal gespiekt te hebben op de motorfiches.
Als ik de BB vandaag uit mekaar zou vijzen en hem volgende week weer in mekaar kan zetten dan zou ik het mij allemaal nog herinneren.
Twee maand is echter wat te lang voor mijn al licht aangetast geheugen (niet van de drank).
Vooral die kleine onderdeeltjes zoals veertjes, rubbertjes enz. durven mijn geheugen nogal eens pijnigen.
Het was een hels karwei om alles weer netjes te krijgen.
Het is dan ook een afrader de motor af te spuiten met de hogedrukreiniger =; zoals de vorige eigenaar gedaan heeft maar dat weten de meeste onder ons waarschijnlijk wel
Het water kruipt overal waar je niet aankan. Bijgevolg wordt het daar ook niet afgedroogd en vormt roest en oxidatie.Voor de lagers deugd het ook al niet want daar spuit je de smering weg.
Om dit allemaal te lijf te gaan heb ik de onderdelen laten zandstralen of parelstralen daarna alles met de hand geschuurd #-o uitgezonderd de hoekjes waar je moeilijk aankan, die zijn met een driehoeks schuurmachientje gedaan.
Daarna zijn sommige onderdelen gecoat of gespoten. Sommige niet zichbaar gestraalde zijde zijn gevernist .
Hoeveel dagen ik geschuurd heb
Ik heb het niet bijgehouden maar het zijn er veel en geloof mij, ik ben blij
dat het voorbij is.
Zoals je kan zien zijn mijn vingers een heel stuk korter geworden, gelukkig zijn mijn nagels weer terug aangegroeid.
Ik heb er zelfs een overbelaste schouderspier aan over gehouden. Die is gelukkig weer ok.
Hier zie je het opgeschuurde papier ter waarde van 60 euro.
Verschillende onderdelen zijn gepolijst.
Alles is manueel met de boormachiene gedaan. Achteraf bekeken had ik dat mss beter uitbesteed aan een bedrijf. Op deze manier heeft mij wat euro's uitgespaard, al hoewel
Het blinkt mooi maar het bling bling gehalte van een pro polijstmachiene zal waarschijnlijk hoger liggen.
In eerste instantie was het de bedoeling ervoor te zorgen dat alles terug
netjes was om zo nog jaren plezier te hebben van een nette BB en dat is wel gelukt dacht ik. Ik heb er in ieder geval een voldaan gevoel over.
Het verschil is enorm, de voor en na geven een groot contrast, het lijkt wel een nieuwe.
Het moment dat hij daar zo mooi stond te blinken na weken van hard werk was bijna aandoenlijk, de tranen stonden in mijn ogen.
Bij manier van spreken hé. Als dat geen echte liefde is :goodman:
Ja ik weet het nu wordt hij emo en dat het maar gewoon een stuk ijzer is op wielen
De rear fender (het plastiek gedeelte dat in het subframe verweven zit) is ook vervangen. Nieuwprijs 320 euro, bij wonder heb ik dit in nieuwe staat in okkazie gevonden voor een vierde van de prijs inclusief de pinkers en achterlicht.:supz:
De vorige eigenaar had dit helemaal naar de bliksem geholpen door er overal stukken af te snijden en gaten in te maken.
Ik ga voor orgineel, dat is naar mijn menig in de meeste gevallen (met respect voor andere menigen) nog het mooist.
Natuurlijk enkele leuke mods zijn welkom.
Er staat nu een hugger op en een buddyseat cover. Zadel en cover uit een stuk. Een spacer van 6mm om de achterkant wat te verhogen.
De Acrapovic 4-1 heb ik er maar afgelaten en terug de mooi blinkende orginele dikke BB pijpen er op gezet.
Die maken niet zo veel herrie (mmm ben ik oud aan't worden {|= )
Al hoewel ik moet toegeven dat sound wel mooi is van de 4-1.
Verder is alles gekontroleerd op slijtage of schade, dat zag er allemaal nog goed uit.
Alle lagers en andere smeerbare zaken nog eens extra gesmeerd.
De olie is vervangen (synthetisch) oliefilter enz...
Heb ook kontant opgenomen met de vorige eigenaar zijn dealer.Die wist mij te zeggen dat de motor perfect en op tijd is onderhouden en ik zeker mocht zijn dat hij 100% ok is.
Dat was toch ook een opluchting want daar heb je altijd het raden naar.
Hij heeft maar 26500 km, het zou al erg zijn mocht hij technisch niet ok zijn.
Dit is het lijstje van de onderdelen die een behandeling hebben gekregen. :goodman:
-Velgen : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst & Gecoat
-Voorvork : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Achterbrug : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Subrame : Geparelstraald / Gecoat
-Rem & schakelpedaal : Geschuurd / Gepolijst
-Stuurgewichtjes : Geschuurd / Gepolijst
-Zijdekseltje van de motor : Gezandstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Achterveer en ophanging : Geschuurd / Gepolijst
-Alle alu delen van delen : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Enkele bouten en moeren : Stalen borsten (boormach.) // Sommige Geschuurd / Gepolijst / Gelakt
-Alle kuipdelen : Gesimoniseerd.
- Motor & bekabeling : Grote schoonmaakbeurt.
Voor alle allu delen behalve de velgen, die geparelstraald zijn heb ik 30 euro betaald. Dat vond ik een spotprijs.
Voor de velgen en subframe, stralen en coaten 88 euro.
En voor diegene graag fotootjes kijken, hier komen ze.
Het zijn er heel wat.
De VOOR soms TUSSEN en NA
We beginnen nog ff bij het begin. Er zijn in vorige pagina's al enkele foto's gepost maar voor de opvolging van het verhaal post ik ze nog maar eens.
De BB zoals hij was.
Dan beginnen we aan de demontage, wielen, kuip, achterframe, dynamodeksel, radiator,tank enz...
Dan de rest gedemonteerd en we zijn we beginnen poetsen en schrobben.
Met de tandenborstel, wd40 een zak poetsdoeken en veel geduld. #-o
Hier zie je de VOOR en NA
Zoals je zal zien zijn sommige onderdelen er vrij erg aan toe maar met veel werk en geduld kan je toch nog een mooi resultaat bekomen.
Wat onderdelen die een beurt konden gebruiken.
Het subframe en rear fender
De achterbrug is geparelstraald, geschuurden en gepolijst.
Het binnenste gedeelte is gepolijst en de veer opnieuw gespoten.
De uitlaat is gespoten met vuurvaste lak die 625 graden kan verdragen. Bij het starten leek het of De BB in brand stond maar het was de lak
van de uitlaat die nog moest uitharden door de hitte
Dit allemaal achter de rug zijn we terug beginnen monteren, een moment waar ik lang naar uitgekeken heb. Dwz dat de testrit naderbij komt
Als je nog niet verveeld bent door de foto's kan je hier verder enkel montagefases zien. Sommige foto's nog met voor en na.
Nog enkele detailfoto's
Dan nu het eindresultaat.
Ondertussen had ik ook mijn flesje nitro geinstalleerd. Toen ik hem starte gebeurde het ergste. Een steekvlam met ongelooflijke kracht en vernieling spoot uit de pijpen van de BB.
Het dak op de hoek van de straat is volledig in de as op gegaan. Gelukkig waren er geen gewonden.
Voor alle duidelijkheid, dat was maar een grapje en niet mijn bedoeling de gek te houden met die mensen hun ongeluk.
Maar bij de echte brand waren er inderdaad geen gewonden, gelukkig.
Vandaag heb ik dan een testritje gedaan van +- 50 km.
De kracht van de motor is zalig maar had niet anders verwacht.
Toen de 4-1 uitlaat er op stond had hij wat last van het gekende 5000 toeren dipje. Met de orginele uitlaten heb ik dit bijna niet (of niet?) gevoeld.
Heb ff doorgetrokken naar 200km/u en dat ging vlot. Ook het hernemen in alle toerentallen ging goed. Dus ik vermoed dat de 4-1 de schuld was.
Het enige wat mij zeer hard (letterlijk) stoord is de harde vering.
Ik ben de cbr1000 gewoon en dat is een luxe vering en zadel vergeleken met de BB. Had wel de buddyseat cover erop, mss dat het orginele zadel iets comfortabeler is.
Ga in ieder geval nog wat experimenteren met de vering, die moet zachter. ](*,)
Wat ook opviel en nu zeker met de spacer van 6mm is dat hij stuurt als 600cc. Zo licht als een veertje. Dat is ff wennen, de cbr1000 is heel wat logger.
Als hij het technisch goed doet hoop ik volgend jaar nog een dynokit te installeren en een setje hyperpro veren.
Zo, dat was het verslag.
Ik weet het, ik heb mij wat laten gaan met de fotokes
Grote schoonmaakbeurt en onderhoud
Ik ben helemaal geen motormekanieker maar heb al wel wat sleutelervaring. Zelf vindt ik het belangrijk alles zeer nauwkeurig en zo goed mogelijk te noteren aan de hand van geschreven aanmerking of foto's of een werkboek helpt nog beter maar dat heb ik nog niet
Om het wat leuk te maken heb ik een poll toegevoegd
Krijg ik hem terug in elkaar of niet
Ik zal regelmatig wat foto's plaatsen ook detailfoto's op aanvraag.
Mocht er zich nog iemand geroepen voelen om zijn BB eens een grondige beurt te geven dan kunnen de foto's mss helpen om te zien hoe het ook al weer in mekaar zat.
Als we het doen, doen we het ineens goed
Hij heeft nogal wat last van pekel en ga daarom alles wat ook maar sporen vertoond laten stralen en coaten en sommige onderdelen worden ge-bling blinged (beetje jaloers op motorpsycho )
Dat zijn de; velgen(coating en full bling bling)
vorkpoten (full bling bling)
radiator (glanscoat)
zijdeksel motor (glanscoat)
subframe (glanscoat)
Alle andere alu delen (full bling bling) behalve de achterbrug omdat die moeilijk te poetsen is en als je geen vernis aan brengt is dit een hels karwei om telkens de bling er weer in te krijgen
De radiator heeft mij het meest problemen bezorgd. ](*,) Daar moet je de volledig kopkuip voor demonteren. Het plastiek afdekkapje dat aan de bovenkant over de radiator zit en een heel stuk in de kopkuip maakt dat je de radiator er niet uit krijgt.
Het demonteren van de radiator gebeurt alsvolgt.
Je demonteerd dus de kopkuip incl.alle aanhangels , draai de ophangingsbout van de radiator los(1 op foto)
De ganse zooi klemt enorm omdat alles zo precies past en je hebt zo goed als geen speling.
Het losgedraaide deel moet je voorzichtig van het ophangingspunt trekken en dan de radiator voorzichtig maar toch met kracht naar rechts schuiven (kant van de gashendel)het tweede ophangingspunt is nr 2 op de foto.
Dan kan je (als het lukt) het ventilatorstekkertje los maken en de ventilator demonteren.
Krijg je zoals ik, de stekker er niet uit dan moet je de ventilator ter plaatse eraf halen. Dat geeft weing problemen, enkel zien dat je niet uitschuift in de radiator anders kan je hem weggooien vrees ik.
Het zal wringen worden om hem terug te monteren :rolleyes:
De achterbrug moet er ook nog uit maar daar had niet de gepaste inbussleutel voor, weeral kosten
De voorvork hou ik als laatste anders valt ie op zijn bek
Toch nog even mijn dank betuigen aan DIRKO en MOTORPSYCHO voor hun advies in moeilijke tijden. :prayer: :prayer: .
hier enkele foto's
De radiator is sterk aangestast, door te stralen en coaten wordt hij weer helemaal als nieuw
net een monster uit een of andere si-fi film
Het zijdeksel dat ook is aangetast door pekel, restanten van de pakking heb ik eerst wat nat gemaakt met olie en dan voorzichtig verwijderd met een vlijmscherp mesje. Uiteraard zonder te beschadigen.
Alles is momenteel binnen om te stralen als het goed is heb ik binnen 2 a 3 weken de velgen ge-bling blingd
Jammer genoeg kan ik maar om de 14 dagen aan mijn motor werken.Hij staat bij mijn vriendin waar ik om de week ben. Dus het zal ff duren
WORD VERVOLGD
Wat een vreselijk werk +-18uur schuren en polijsten voor 2 velgen. ](*,)
Het is hard werken maar het loont.
Voor de liefhebbers mss enkele tips uit mijn opgedane ervaring.
De poreusheid die onstaan is door het stralen haal je snel weg met een schuurpapier korrel 120.
Dit maakt dat je vrijveel krassen hebt. Dan moet je telkens met een fijnere korrel de krassen uitschuren.
De volgorde die ik gehanteerd heb is schuurpapier korrel
120 - 240 -400 - 400waterproof - 600waterproof - 1200 waterproof. Daarna polieren - opblinken - afplakken ( afplakken 2,5 u. werk voor 2 velgen).
Ik heb maar één schuurpasta gebruikt( de muisgrijze) deze geeft hoogglans. Als je fijn schuurt (korrel 1200 of hoger hoef je zo veel niet meer te polijsten. Het materiaal begint dan al te glansen.
Een schuursponsje kan ook handig zijn.
Dat waren enkel nog maar de velgen, nu de rest nog #-o
Bij gebrek aan een flanellen poetsborstel voor op de boormachiene, heb ik er zelf maar een gemaakt. Ze waren uitverkocht Een oud laken in stukken gesneden 15 x 15cm. Dan ben ik achter de naaimachiene gekropen heb deze lappen in pakjes van +- 10 st. willekeurig doorstikt. Op deze manier blijven ze hun vorm behouden.
Daarna heb ik ze ongeveer rond geknipt langs de vorm van een pottendeksel en met de schaar in het midden een gaatje geprikt voor de bout die in de boormachiene gaat.
Het werkt supergoed en ik heb 7 euro uitgespaard
Hier volgen enkele foto's
Gestraald
2de x geschuurd
Het nat schuren vanaf korrel 400
Gepolijst
Opgeblonken met de flanellenborstel, mss niet zo direkt zichtbaar maar er is verschil
VOOR en NA
Afgeplakt met hittebestendige tape voor coating (180 graden)
Eigen produktie van de flannel opblinkborstel
Héhé eindelijk
Het is weer al enige tijd geleden maar ik heb niet stil gezeten hoor.
De BB is weer helemaal gemonteerd. :supz:
Wat de pol betreft.
IK GEEF TOE 3 maal gespiekt te hebben op de motorfiches.
Als ik de BB vandaag uit mekaar zou vijzen en hem volgende week weer in mekaar kan zetten dan zou ik het mij allemaal nog herinneren.
Twee maand is echter wat te lang voor mijn al licht aangetast geheugen (niet van de drank).
Vooral die kleine onderdeeltjes zoals veertjes, rubbertjes enz. durven mijn geheugen nogal eens pijnigen.
Het was een hels karwei om alles weer netjes te krijgen.
Het is dan ook een afrader de motor af te spuiten met de hogedrukreiniger =; zoals de vorige eigenaar gedaan heeft maar dat weten de meeste onder ons waarschijnlijk wel
Het water kruipt overal waar je niet aankan. Bijgevolg wordt het daar ook niet afgedroogd en vormt roest en oxidatie.Voor de lagers deugd het ook al niet want daar spuit je de smering weg.
Om dit allemaal te lijf te gaan heb ik de onderdelen laten zandstralen of parelstralen daarna alles met de hand geschuurd #-o uitgezonderd de hoekjes waar je moeilijk aankan, die zijn met een driehoeks schuurmachientje gedaan.
Daarna zijn sommige onderdelen gecoat of gespoten. Sommige niet zichbaar gestraalde zijde zijn gevernist .
Hoeveel dagen ik geschuurd heb
Ik heb het niet bijgehouden maar het zijn er veel en geloof mij, ik ben blij
dat het voorbij is.
Zoals je kan zien zijn mijn vingers een heel stuk korter geworden, gelukkig zijn mijn nagels weer terug aangegroeid.
Ik heb er zelfs een overbelaste schouderspier aan over gehouden. Die is gelukkig weer ok.
Hier zie je het opgeschuurde papier ter waarde van 60 euro.
Verschillende onderdelen zijn gepolijst.
Alles is manueel met de boormachiene gedaan. Achteraf bekeken had ik dat mss beter uitbesteed aan een bedrijf. Op deze manier heeft mij wat euro's uitgespaard, al hoewel
Het blinkt mooi maar het bling bling gehalte van een pro polijstmachiene zal waarschijnlijk hoger liggen.
In eerste instantie was het de bedoeling ervoor te zorgen dat alles terug
netjes was om zo nog jaren plezier te hebben van een nette BB en dat is wel gelukt dacht ik. Ik heb er in ieder geval een voldaan gevoel over.
Het verschil is enorm, de voor en na geven een groot contrast, het lijkt wel een nieuwe.
Het moment dat hij daar zo mooi stond te blinken na weken van hard werk was bijna aandoenlijk, de tranen stonden in mijn ogen.
Bij manier van spreken hé. Als dat geen echte liefde is :goodman:
Ja ik weet het nu wordt hij emo en dat het maar gewoon een stuk ijzer is op wielen
De rear fender (het plastiek gedeelte dat in het subframe verweven zit) is ook vervangen. Nieuwprijs 320 euro, bij wonder heb ik dit in nieuwe staat in okkazie gevonden voor een vierde van de prijs inclusief de pinkers en achterlicht.:supz:
De vorige eigenaar had dit helemaal naar de bliksem geholpen door er overal stukken af te snijden en gaten in te maken.
Ik ga voor orgineel, dat is naar mijn menig in de meeste gevallen (met respect voor andere menigen) nog het mooist.
Natuurlijk enkele leuke mods zijn welkom.
Er staat nu een hugger op en een buddyseat cover. Zadel en cover uit een stuk. Een spacer van 6mm om de achterkant wat te verhogen.
De Acrapovic 4-1 heb ik er maar afgelaten en terug de mooi blinkende orginele dikke BB pijpen er op gezet.
Die maken niet zo veel herrie (mmm ben ik oud aan't worden {|= )
Al hoewel ik moet toegeven dat sound wel mooi is van de 4-1.
Verder is alles gekontroleerd op slijtage of schade, dat zag er allemaal nog goed uit.
Alle lagers en andere smeerbare zaken nog eens extra gesmeerd.
De olie is vervangen (synthetisch) oliefilter enz...
Heb ook kontant opgenomen met de vorige eigenaar zijn dealer.Die wist mij te zeggen dat de motor perfect en op tijd is onderhouden en ik zeker mocht zijn dat hij 100% ok is.
Dat was toch ook een opluchting want daar heb je altijd het raden naar.
Hij heeft maar 26500 km, het zou al erg zijn mocht hij technisch niet ok zijn.
Dit is het lijstje van de onderdelen die een behandeling hebben gekregen. :goodman:
-Velgen : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst & Gecoat
-Voorvork : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Achterbrug : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Subrame : Geparelstraald / Gecoat
-Rem & schakelpedaal : Geschuurd / Gepolijst
-Stuurgewichtjes : Geschuurd / Gepolijst
-Zijdekseltje van de motor : Gezandstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Achterveer en ophanging : Geschuurd / Gepolijst
-Alle alu delen van delen : Geparelstraald / Geschuurd / Gepolijst
-Enkele bouten en moeren : Stalen borsten (boormach.) // Sommige Geschuurd / Gepolijst / Gelakt
-Alle kuipdelen : Gesimoniseerd.
- Motor & bekabeling : Grote schoonmaakbeurt.
Voor alle allu delen behalve de velgen, die geparelstraald zijn heb ik 30 euro betaald. Dat vond ik een spotprijs.
Voor de velgen en subframe, stralen en coaten 88 euro.
En voor diegene graag fotootjes kijken, hier komen ze.
Het zijn er heel wat.
De VOOR soms TUSSEN en NA
We beginnen nog ff bij het begin. Er zijn in vorige pagina's al enkele foto's gepost maar voor de opvolging van het verhaal post ik ze nog maar eens.
De BB zoals hij was.
Dan beginnen we aan de demontage, wielen, kuip, achterframe, dynamodeksel, radiator,tank enz...
Dan de rest gedemonteerd en we zijn we beginnen poetsen en schrobben.
Met de tandenborstel, wd40 een zak poetsdoeken en veel geduld. #-o
Hier zie je de VOOR en NA
Zoals je zal zien zijn sommige onderdelen er vrij erg aan toe maar met veel werk en geduld kan je toch nog een mooi resultaat bekomen.
Wat onderdelen die een beurt konden gebruiken.
Het subframe en rear fender
De achterbrug is geparelstraald, geschuurden en gepolijst.
Het binnenste gedeelte is gepolijst en de veer opnieuw gespoten.
De uitlaat is gespoten met vuurvaste lak die 625 graden kan verdragen. Bij het starten leek het of De BB in brand stond maar het was de lak
van de uitlaat die nog moest uitharden door de hitte
Dit allemaal achter de rug zijn we terug beginnen monteren, een moment waar ik lang naar uitgekeken heb. Dwz dat de testrit naderbij komt
Als je nog niet verveeld bent door de foto's kan je hier verder enkel montagefases zien. Sommige foto's nog met voor en na.
Nog enkele detailfoto's
Dan nu het eindresultaat.
Ondertussen had ik ook mijn flesje nitro geinstalleerd. Toen ik hem starte gebeurde het ergste. Een steekvlam met ongelooflijke kracht en vernieling spoot uit de pijpen van de BB.
Het dak op de hoek van de straat is volledig in de as op gegaan. Gelukkig waren er geen gewonden.
Voor alle duidelijkheid, dat was maar een grapje en niet mijn bedoeling de gek te houden met die mensen hun ongeluk.
Maar bij de echte brand waren er inderdaad geen gewonden, gelukkig.
Vandaag heb ik dan een testritje gedaan van +- 50 km.
De kracht van de motor is zalig maar had niet anders verwacht.
Toen de 4-1 uitlaat er op stond had hij wat last van het gekende 5000 toeren dipje. Met de orginele uitlaten heb ik dit bijna niet (of niet?) gevoeld.
Heb ff doorgetrokken naar 200km/u en dat ging vlot. Ook het hernemen in alle toerentallen ging goed. Dus ik vermoed dat de 4-1 de schuld was.
Het enige wat mij zeer hard (letterlijk) stoord is de harde vering.
Ik ben de cbr1000 gewoon en dat is een luxe vering en zadel vergeleken met de BB. Had wel de buddyseat cover erop, mss dat het orginele zadel iets comfortabeler is.
Ga in ieder geval nog wat experimenteren met de vering, die moet zachter. ](*,)
Wat ook opviel en nu zeker met de spacer van 6mm is dat hij stuurt als 600cc. Zo licht als een veertje. Dat is ff wennen, de cbr1000 is heel wat logger.
Als hij het technisch goed doet hoop ik volgend jaar nog een dynokit te installeren en een setje hyperpro veren.
Zo, dat was het verslag.
Ik weet het, ik heb mij wat laten gaan met de fotokes
Laatst gewijzigd door Marino op za nov 11, 2006 11:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 661
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 4:39 pm
- Locatie: Amersfoort NL.
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 10:41 am
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za mei 27, 2006 7:53 pm
- Locatie: Oudenaarde
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za mei 27, 2006 7:53 pm
- Locatie: Oudenaarde
- Contacteer:
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 10:37 pm
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 3128
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
- Locatie: XX-city
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo jun 07, 2006 10:23 pm
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
Dank u
He Aiki dat is lang geleden. Ik heb je een tijdje terug een PM gestuurd of alles ok was.
Witte pinkers mmja volgend jaar mss, een mens kan niet alles hebben hé.
Ben al content dat ik een BB heb
He Aiki dat is lang geleden. Ik heb je een tijdje terug een PM gestuurd of alles ok was.
Witte pinkers mmja volgend jaar mss, een mens kan niet alles hebben hé.
Ben al content dat ik een BB heb
Laatst gewijzigd door Marino op do jun 08, 2006 10:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
My dream is to be a bird......a blackbird !
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo jun 07, 2006 9:50 pm
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 3:50 pm
- Locatie: Boom - Antwerp
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten