Mijn ideale Motorpak.

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Mijn ideale Motorpak.

Bericht door motorrijder_2000 » do okt 29, 2020 12:39 pm

Toen ik ruim 6 jaar geleden mijn Held combi Goretex pak kocht, was dat voor mij een compromis tussen kwaliteit, waterdichtheid, ventilatie en prijs.
Niet gelamineerd, want er was toen minder beschikbaar als nu, en veel duurder, stug, met te weinig ventilatie of geen.
Ik nam me voor om verder te zoeken, ik had niet echt haast, want ik had net nieuw, en de combi zat als gegoten.
Ik heb in die jaren van alles gepast, maar kwam er telkens niet uit.
Slechte kledingadviezen, soms toch wel heel goed: Linda van Van Wijk motoren, chapeau!!
Gelamineerd, heel stug, te weinig ventilatie, erg duur, pasvorm en dan wil je toch meer waar voor je geld.
Niet gelamineerd, wel of geen Goretex-membraam, vaak ingewikkeld, je kon het membraam ook over de kleding aandoen.

Zo kwam als laatste de Held Atacama, Goretex gelamineerd voorbij: heel veel ventilatie, gedurfd bij gelamineerd, maar te stug en pasvorm niet ideaal.
En de Spidi Allroad, bijna goed, die Italianen beginnen het te begrijpen, maar net niet, de membramen [geen Goretex] kunnen ook over de kleding worden gedragen en passen dan wonderwel goed,
en heel veel ventilatie 👍
Maar vooral de broek, met het membraam er in, is heel slecht aan te trekken, want het zit er dan 'ingeplooid' en dat voel, je ook.

Maar ja, je moet weer keuzes maken als je er een dag of langer op uittrekt, laat je bij vertrek de membramen er uit, en doe je je bij regen onderweg de membramen over je kleding, ben je meteen je ventilatie kwijt,al wordt het pak niet meer nat, en hoef je 's-avonds niet te drogen, als dat al lukt, al is de regenkleding dan wel dampdoorlatend, wat transpireren tegengaat.
Maar ja, keuzes, keuzes en keuzes, je wilt ze eigenlijk niet maken en onderweg heel makkelijk kunnen aanpassen door één of meerdere ritsen, luikjes o.i.d te openen of te sluiten.
En je wilt gewoon 's-avonds een droog pak over de stoelleuning kunnen hangen.


Ik kwam het merk Stadler al eens tegen als serieus merk, ik wist er verder niets van, nooit iets gepast.
Na even googelen kwam ik uit bij de Pro-shop van de Stadlerimporteur Perier in Eemnes, 20 min. rijden bij mij vandaan.
Maandje geleden een afspraak gemaakt en kwam binnen bij een heel mooi bedrijf, hr. Perier nam alle tijd voor mij en liet mij de collectie zien en we kwamen uit op de Supervent III Pro.
Geweldig mooi gemaakt met heel veel onderhuidse kennis, maaaaaa.......r ik was toch niet helemaal tevreden, nog niet mijn ideale motorpak, ik wilde,
ondanks de kreet 'Supervent' meer ventilatie- mogelijkheden.

Na even nadenken zei Perier, dat dat wellicht toch zou kunnen, hij kreeg over enkele weken een Sample van een geheel nieuw ontwikkeld pak, dat stoelde op de Supervent-ideeën, maar met veel meer ventilatie-ritsen, luikjes en luchthappers [de Kieuwen].
Bij een beetje regen wordt door speciliale afvoergaatjes weer afgevoerd.
Was nog strikt geheim, hij kon me niets laten zien.

Gisteren was het zover, de Sample was aangekomen, en mocht als eerste [in Nederland] passen.
Helemaal goed, alles zit er op en aan.
Gelamineerd [Goretex] en veel ritsen en luchthappers, geschikt voor Allroad, daar is heel veel kennis ingestopt [ o.a.ritsen e.d.]
Niet echt stug en goede pasvorm.
Mocht geen foto's maken of namen noemen, want het pak komt pas in April [verwacht] uit.
Alle maten worden van je genomen, zonodig wordt het pak op jouw postuur aangepast, want de gedreven Perier wil dat je Stadler perfect past.

Echt geïnteresseerden kunnen een afspraak maken om het pak te zien en zonodig te passen.

Ga maar vast sparen, want zoals alle Stadlerkleding is het niet goedkoop, maar gaat heel lang mee, en 10jaar garantie is niet niks] in dan is het pak helemaal niet duur meer.

Jullie begrijpen het wel: ik ben de eerste koper, na een lange zoektocht naar het Ideale Motorpak.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten