tyre

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
winkelhoff
Berichten: 44
Lid geworden op: do okt 25, 2012 3:17 pm
Contacteer:

tyre

Bericht door winkelhoff » di dec 11, 2012 7:25 pm

Hallo,

even een topic over het programma 'Tyre' (Trace Your Route Everywhere). Dit is een programmaatje waarmee je met behulp van Google Earth een route maakt en die kun je daarna overzetten in je Tom Tom. Ik gebruik het zelf en vindt het hardstikke handig. Maker van dit programmaatje is Jan Boersma in Veenendaal, BMW rijder. Hoe werkt het? Je zet om te beginnen je route uit met Google maps. Je kunt een plaats intypen of gewoon dubbelklikken op de Google kaart. De routepunten verschijnen in een balk en met de functie 'bereken' worden de punten aan elkaar verbonden. De afstand tussen begin en einde van de route staat ook aangegeven. De routes zijn in eerste instantie voor Tom Tom gebruikers, maar kunnen ook worden opgeslagen in een formaat voor andere navigatiesystemen, Garmin bijvoorbeeld. Tyre werkt op Windows 7, Vista en Windows XP. Verder is het wel heel makkelijk en handig om de vele routes die er al in staan gewoon over te zetten in je Tom Tom. Hoe je niks geen routes zelf te maken. Gewoon overzetten. Eén klik en het is gebeurt. Makkelijk! Ik had contact met Jan en hij vindt het leuk dat ik Tyre even introduceer op deze site.
Tenslotte: Tyre is gewoon te downloaden van internet en is helemaal gratis.

Wie heeft er ervaring met Tyre? Hoe bevalt het jullie?

Groeten,

Hans

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: tyre

Bericht door motorrijder_2000 » vr jan 11, 2013 4:08 pm

Hans.
Dit staat op de Tyre site.
We hebben grote plannen om Tyre ook beschikbaar te maken voor andere platforms dan Windows. Maar we zijn een klein bedrijfje, en daarom zal het wel de nodige tijd kosten om dat voor elkaar te krijgen.
Voor dit moment kun je overwegen om een Windows emulator te installeren (zoals bijv. het gratis verkrijgbare WINE). Dat installeert een Windows omgeving op de computer, zodat in die omgeving Tyre te gebruiken is.

Ik begrijp dat ze niet alles tegelijk kunnen.
Maar ik heb geen Mac om voortdurend over te schakelen naar Windows, krijg ik zo'n ziek gevoel van :wink:
Met Mapsource moet ik dat ook al doen, daarom wil ik overgaan naar Basecamp, daar schijnt de Mac zelfs beter te functioneren, dan op de PC. :D
Ik ga uiteraard wel de door jouw gestuurde tyre-routes bekijken op het nog door mij te downloaden Tyre program.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: tyre

Bericht door Evelakes » vr jan 11, 2013 4:42 pm


winkelhoff
Berichten: 44
Lid geworden op: do okt 25, 2012 3:17 pm
Contacteer:

Re: tyre

Bericht door winkelhoff » za jan 12, 2013 7:03 pm

Evelakes,

ik snap het. Prima natuurlijk. Maar wat vindt je van het programma zelf? Ik vind het heel makkelijk te bedienen en het heeft allerlei mogelijkheden,

Groeten,

Hans

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: tyre

Bericht door Evelakes » za jan 12, 2013 11:25 pm

Ben te vertrouwd met mapsource/garmin en zie niet de voordelen om over te schakelen, op zich is het een makkelijk programma, maar de uitwisselbaarheid van de Garmin routes geeft bij mij de voorkeur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten