Zumo 590 LM Gebruikerservaringen.

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Zumo 590 LM Gebruikerservaringen.

Bericht door Viffer » di jun 09, 2015 5:45 pm

Zumo 590 LM Gebruikerservaringen.

Mooi apparaat. Dat kon je overal lezen in de retenties. Ik was nog niet helemaal overtuigd tot ik oog in oog kwam te staan met dit wegwijskastje. Wat opviel was dat hij snel werkte en dat de afleesbaarheid van het grotere scherm, ik gebruikte een Zumo 660, bij zonlicht gewoon erg goed is.
Na niet al te lang nadenken heb ik hem gekocht gemonteerd en ben ik hem gaan proberen.

De montage was op zich al een feest. De kabelset bevat een extra audio ingang en een usb aansluiting. Dat biedt mooie mogelijkheden voor een DAB+ radio of een extra USB-stick met muziek. In de Media-player kan je de bron dan ook netjes selecteren. Zelfs de voorgeselecteerde Play list van Spotify via je Smartphone. Het geluid heb ik via een ouderwetse bekabelde Autocom naar mijn helm gebracht. Dat toch ook weer van een verbeterde geluidskwaliteit te opzichte van wat er uit de 660 komt. Harder en zuiverder en met een betere kanaal scheiding op de MP3 speler. Het gesproken geluidsniveau van de GPS, telefoon en MP3 zijn afzonderlijk in te stellen. Mooi gedaan.

Opmerkelijk is ook het grote eigen geheugen van het apparaat. 16G en dan kan je ook nog een extra SD kaartje plaatsen. Ik had er nog een van een telefoon van 16G en die doet goed zijn werk. De 590 start enorm snel op. De 550 en de 660 laat hij hier heel ver en ver achter zich.

Het menu en dus de bediening wijkt wat van wat ik gewend was op de 660 maar is wel logisch en als je het eenmaal weet gaat de bediening als een speer. Vooral het snel menu dat je rechts onderin het scherm kan vinden is heel handig. Dan is er ook een mogelijkheid om een smartlink te maken met je Smartphone. Geweldig wat is dat leuk. Het weer op je GPS scherm. Zelfs een soort buienradar is mogelijk. Kost wel €6,- per jaar maar dat valt in het niet bij de prijs van het apparaat die op het moment van aankoop bij de Media Markt het voordeligst was. Het kaart materiaal kan je in lagen zichtbaar maken zaodat je info over rustplaatsen en hotels zichtbaar krijgt in je scherm zonder je hoeft in te zoomen.

Verder zijn er mooie extra zaken als bediening van een Garmin camera en badenspanningscontrole. Niet helemaal mijn ding maar het zit er op. Routes laden gaat net zo gemakkelijk of lastig geheel afhankelijk goed je BaseCamp kennis is. De kronkelroute functie is er maar werkt niet spectaculair alhoewel ik er wel op een weg kwam bij mij in de buurt waar ik nog nooit had gereden. Een vrij nieuwe weg maar toch.

Misschien hebben jullie ook wat aardige aanvullingen om te delen of problemen. Indien van toepassing graag delen. Ik ben tot nu toe zeer tevreden.

Niels
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:53 pm
Locatie: Zuid Scharwoude
Contacteer:

Re: Zumo 590 LM Gebruikerservaringen.

Bericht door Niels » ma jun 15, 2015 11:38 am

De kronkelroute functie of bochtige wegen werkt in Nederland inderdaad niet erg. In Duitsland (Moezel/Eifel) waar ik het geprobeerd heb, werkt deze functie een stuk beter. Ik maak meestal de routes zelf, maar nadat we een keer vroeg terug waren een rit gemaakt via rondreis. Met Kenmerken van reis een afstand gekozen, met berekenmodus, bochtige wegen gekozen en ik moet zeggen dat dit een heel aardige rit geworden is.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Zumo 590 LM Gebruikerservaringen.

Bericht door Evelakes » zo jun 21, 2015 6:12 am

Mooi verwoord Mark, geeft aan dat Garmin nog wel wil (en moet reageren) in de toekomst om de concurrentie bij te houden. Had laatst een route Sauerland gemaakt en bij het wegrijden maakte hij de eerste 100 km er offroad van op de 660.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten