Idd, deze keer hadden we alle merktekens goed gezet volgens het werkplaatshandboek.Man in Black-Bird schreef:Dus de volgende keer eerst zelf merktekens (met verf) aanbrengen ? voordat je de nokken assen los maakt.
Als je geen aangepaste nokkeastiming hebt is er dan ook niks aan de hand en kan je gewoon het werkplaatshandboek volgen.
Wij konden van te voren niet zien dat er sleufgaten in de nokkenaskettingtandwielen zaten, vandaar dat wij dus ook zelf geen merktekens aangebracht hebben.
Bij de 2e cilinder hebben we dat natuurlijk wel gedaan.
Vervolgens werkplaatshandboek in een hoek geflikkert en alles van de voorste cilinder terug gemeten naar de achterste om alles weer op de juiste timing te krijgen.
Dit door gebruik te maken van referentie punten en het bovenste en onderste dooie punt van de zuiger.
Dat zijn best zenuwslopende uren puzzelen en hard nadenken
Maar 't is gelukt
Nog 'n filmpie.
[youtube][/youtube]