Het donderende zwarte schaap!

Lees hier alles over het Donderende Zwarte Schaap en soortgenoten!
Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » zo apr 25, 2010 8:09 pm

ReeF schreef:Ik begrijp dat je die nie meer nodig hebt :lol:

Zal m nog wel is te koop zetten hier :wink:
Ja sorry, ik vind het niet erg netjes van me zelf zo als het gelopen is :oops:

Ik zal het wel eens goed komen maken met zo'n heerlijke appeltaart :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door ReeF » zo apr 25, 2010 9:39 pm

:~~

No worries mate
Proud member of the Adventure Chaptor

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door RRon » ma apr 26, 2010 7:58 am

Jochem lees nu pas dit topic, gave brommert met waarschijnlijk een nog gaver geluid!!

van Harte gefeliciteerd met dit schaapje! :wink:

Vraagje nog, zag een duo aansluiting, er mag iemand achterop? Jij denk dat er iemand bij jou achterop durft?? :D
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Mr. Blue » ma apr 26, 2010 10:48 am

Ik heb het beest gisteren life mogen bewonderen. Super gave machine Jochem en wat een geluid (y)
Veel plezier met dit monster.

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Golliwog » ma apr 26, 2010 2:03 pm

Moooie fiets Jochem, gefeliciteerd. Dat is nog eens wat anders dan een CeeBeetje met 67 PK :mrgreen: . Gaaf ook dat het zo'n zeldzaam exemplaar is, nu al een collectors item dus. Heel veel plezier er mee en jammer dat ik er niet bij kon zijn om het schaap te bewonderen.
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Barry » ma apr 26, 2010 4:22 pm

Mooie fiets hoor!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook al regelmatig naar een RSV 1000R (bouwjaar >2004) heb zitten kijken, evenals een CBR 1000RR. Waarom? Vooral vanwege het formaat en het gewicht. Maar iedere keer weer, blijf ik toch weer mijn bird houden omdat deze voor mij veel meer comfort geef. Ik rij graag ritten van 600-800km per dag en ik moet er toch niet aan denken om die op een RSV of Blade te moeten rijden... :?

Veel plezier er in ieder geval van!! :mrgreen:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » wo apr 28, 2010 7:33 pm

ReeF schreef::~~

No worries mate
Thanx :D
RRon schreef:Jochem lees nu pas dit topic, gave brommert met waarschijnlijk een nog gaver geluid!!

van Harte gefeliciteerd met dit schaapje! :wink:

Vraagje nog, zag een duo aansluiting, er mag iemand achterop? Jij denk dat er iemand bij jou achterop durft?? :D
Er kan iemand achterop, als ik he duo zadel zou plaatsen. Ik was dit echter niet van plan :D

Barry schreef:Mooie fiets hoor!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook al regelmatig naar een RSV 1000R (bouwjaar >2004) heb zitten kijken, evenals een CBR 1000RR. Waarom? Vooral vanwege het formaat en het gewicht. Maar iedere keer weer, blijf ik toch weer mijn bird houden omdat deze voor mij veel meer comfort geef. Ik rij graag ritten van 600-800km per dag en ik moet er toch niet aan denken om die op een RSV of Blade te moeten rijden... :?

Veel plezier er in ieder geval van!! :mrgreen:
Op een Tuono is het ook goed toeven doordat je veel rechter op zit dan op een RSV Mille of Blade. 800 km op 'n dag moet ook geen probleem zijn :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » za mei 22, 2010 12:40 am

Zo vandaag ff gootlicht xenon in gebouwd 8)

Het was aardig puzzelen, maar het is me toch gelukt om de 2 ballasten voor grootlicht xenon te plaatsen.
Ze zitten onder de filterbox naast de voorste cilinderkop gemonteerd. Door middel van verleng kabels heb ik nu dus ook groot licht xenon :p
Ik heb gekozen voor K6000 voor het grootlicht en K8000 gebruik ik als dimlicht.

Vanavond natuurlijk ff een rondje :]
Ook een paar foto's gemaakt op een donker weggetje.
Ik vind overigens de grootlicht lampen wat laag staan.

Dimlicht K8000:
Afbeelding
Afbeelding

Grootlicht K6000:
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat ik nog wel een schakeling er tussen ga maken dat als ik me grootlicht aan doe dat alle 3 de lampen branden.
Heb onderweg namelijk gemerkt dat als ik me grootlicht aan doe dat het dan natuurlijk even duurt voor de lampen op gewarmd zijn, dus heb je heel even iets minder licht.

Vraag je voor de elektrotechnicus onder ons: Kan ik gewoon de schakelaar op het stuur door verbinden met het dim licht of moet je met weerstanden gaan werken zo dat de stroom maar 1 kant op kan. Marc B. weet jij dat :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door BlauweEngel » za mei 22, 2010 7:35 am

Motorpsycho schreef: Ik denk dat ik nog wel een schakeling er tussen ga maken dat als ik me grootlicht aan doe dat alle 3 de lampen branden.
Heb onderweg namelijk gemerkt dat als ik me grootlicht aan doe dat het dan natuurlijk even duurt voor de lampen op gewarmd zijn, dus heb je heel even iets minder licht.

Vraag je voor de elektrotechnicus onder ons: Kan ik gewoon de schakelaar op het stuur door verbinden met het dim licht of moet je met weerstanden gaan werken zo dat de stroom maar 1 kant op kan. Marc B. weet jij dat :?:

Houdt wel in dat je dus ipv, bij een normale lamp van 50 watt, zeg 4 A door de schakelaar heen jaagt, je nu dus eigenlijk 2x 4 Ampere door hetzelfde draadje wil laten lopen. Soort van je tuin watergeven met een rietje ipv een tuinslang. weerstanden heb je niet nodig, ik zou eerder denken aan een aanpassing in je bedrading. waarschijnlijk zit in je grootlichtschakelaar een verbreek contact wat je dimlicht uitzet en je grootlicht aan. Die zou je los kunnen nemen. Feit blijft wel dat er door je lichtschakelaar dan dus 3 lampen maximaal worden gevoed ipv 2. mischien handig om een hulprelais in te bouwen, deze laat je dan de hoofdstromen schakelen en met je lichtschakelaar de stuurstroom verzorgen. Volgens mij ben je handig genoeg om dit voor elkaar te boksen. Als je een plaatje wil, laat dan ff weten. teken ik ff wat
New Zealand and Australia..awesome nature

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door barbancourt » za mei 22, 2010 8:09 am

ALs je al je lampen wil doen branden, is het ten zeerste aangeraden om te werken via een relais. Hierdoor komt de hoge stroom niet door de draden van de schakelaar, die niet bestemd is voor zulke hoge ampèrages, laat staan de startpiekstromen.

Dus Jochem, als je je schakelaar niet wil laten smelten, weet je wat je te doen staat.

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Faster » vr dec 31, 2010 12:30 am

mooi aparaat blijft toch hè.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » vr dec 31, 2010 1:03 am

Thanx, ik ben er ook nog steeds enorm blij mee :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » zo feb 27, 2011 1:16 am

Verhoogt ruitje op de motorbeurs gekocht en vandaag maar ff gemonteerd. Kon ik ik eindelijk mijn zumo op een acceptabele manier kon monteren.
Mijn zumo zat altijd als een soort billboard bij me rechter hand op het stuur gemonteerd.
Ik vind het nu toch een stuk beter *-*

Helaas geen foto van uit dezelfde positie gemaakt van hoe het was, maar dit is duidelijk genoeg.

Oude situatie:
Afbeelding

Nieuwe situatie:
Afbeelding

En zo staat me Appie braaf te wachten tot de pekel weg is en we weer kunnen :]
Afbeelding

Ik is blij *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Gerrit XX-L » zo feb 27, 2011 3:18 pm

Motorpsycho schreef:Verhoogt ruitje op de motorbeurs gekocht en vandaag maar ff gemonteerd. Kon ik ik eindelijk mijn zumo op een acceptabele manier kon monteren.
Mijn zumo zat altijd als een soort billboard bij me rechter hand op het stuur gemonteerd.
Ik vind het nu toch een stuk beter *-*

Helaas geen foto van uit dezelfde positie gemaakt van hoe het was, maar dit is duidelijk genoeg.

Oude situatie:
Afbeelding

Nieuwe situatie:
Afbeelding

En zo staat me Appie braaf te wachten tot de pekel weg is en we weer kunnen :]
Afbeelding

Ik is blij *-*

Mooi gemaakt zo Motorpsycho (y)

Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Gebruikersavatar
Drover
Berichten: 458
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:08 pm
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Drover » zo feb 27, 2011 4:46 pm

Netjes ingericht bij jou met brandblusser, branddeken en alles erop en eraan....

Trouwens; blij zijn met je hobby..... niks mis mee...
:wink:

Zelfde roldeurtje als er hier inzit als ik me niet vergis. Ook met afstandsbediening in je binnenzak zodat je niet hoeft af te stappen????

En o ja.... tuurlijk ook een mooie motor maar dat wist je zelf waarschijnlijk al.....

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » zo feb 27, 2011 5:07 pm

Thanx :D

Ik heb een MIG/MAG lasapparaat die wel eens gebruikt wordt. Als je gaat lassen heb je gewoon degelijk blus materiaal nodig in de werkplaats :wink:

Overzichtje van de werkplek wel een beetje rommelig momenteel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas moest de 500 liter vrieskist ook in de garage omdat er elders geen plaats voor was. En een koelkast met drankjes hoort ook in elke goede werkplaats thuis :friends:
Dus heb alles er omheen gebouwd met een opklapbare werkbank.
Afbeelding

Afbeelding

Heb jij een centurion garagedeur dan :?:

Afbeelding
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
Drover
Berichten: 458
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:08 pm
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Drover » zo feb 27, 2011 11:50 pm

Nee; eentje van Novoferm....
En hier moet ik ook weer eens opruimen; er staat ook eigenlijk teveel binnen. De vrieskist en ijskast staan in ons schuurtje maar m'n werkbankje staat vol "statiegeld", oud papier moet je ook ergens laten en dan staan er nog twee motoren, twee fietsen, een hondeaanhanger en een hondenbench, de vier oude velgjes van mijn auto en het kan allemaal beter. Ook ligt er nog een leuke zwarte Duitse herder als extra "alarminstallatie"....

Afbeelding

Het is een beetje heel erg druk op m'n werk maar als ik weer tijd heb. De plannen zijn er om met mooi weer een keer alles buiten te zetten en met de herinrichting te beginnen. Misschien dat ik dan mijn hondenaanhanger verkoop want nu kan de auto niet eens binnen.

Vorig jaar heb ik ook "voorjaarsschoonmaak" gehouden en dat scheelt toch wel erg veel ruimte.

Goed idee trouwens; die werkbank boven de vriezer...

Morgen ben ik toch vrij ( na mijn nachtdiensten, ook in het weekend ) en dan zal ik toch maar een begin maken. Ik heb nog zoveel te doen; er staat bv al drie dagen een nieuwe DVD speler op de eettafel maar tijd om 't ding aan te sluiten.......

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » ma sep 19, 2011 10:06 pm

Update :typing:

Als je met de motor op reis gaat heb je iets nodig om je bagage te vervoeren.

Aangezien een aantal BOC'ers waar onder ik zei de gek, a.s weekend naar de Ardennen en Luxemburg gaan voor het BOC hotel weekend 23 t/m 25-09-2011.
Moest ik wat gaan verzinnen om mijn bagage mee te kunnen nemen. Met een rugzak rijden vind ik, 1. niet veilig en 2. absoluut niet comfortabel, dus moest ik aan de knutsel. Heerlijk ouderwets met ijzer prutsen *-*

Ik heb de deadline gehaald :D

Hier het resultaat. De basis is een Startwin bagagerek wat ik flink aangepast heb om passend te maken voor mijn Appie.

De foto's:

Rekje zo gemaakt dat ik nog onder het duo afdekkapje kan komen voor o.a. mijn PMR (gaat echt maar net)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plunjebaal er even los opgelegd ter illustratie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet zeggen missie geslaagd, als ik wil kan ik er een 35 delig hutkofferset op vastbinden.
Ik heb het natuurlijk weer lompsterk gemaakt :)()

Ja, ja ik vind het er ook niet uitzien maar het is wel praktische voor meerdaagse motortripjes :] :]]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
Super-bird
Berichten: 1862
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:19 pm
Locatie: Graft-de Rijp
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Super-bird » ma sep 19, 2011 10:18 pm

Dat ziet er weer perfect uit mattie...

Kom vrijdag effe :)~

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » di sep 20, 2011 6:19 pm

Thanx, de koffie zal klaar staan :coffee:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Pajaro » do sep 22, 2011 9:59 am

Toch wel makkelijk hè als je zo handig bent. :D
Ziet er toch echt netjes en degelijk uit.
Daarnaast zie ik dat er ook stoelen staan in je garage, zeker voor de toeschouwers! :-_
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Motorpsycho » do sep 22, 2011 2:00 pm

Nee, das voor als ik jehova getuigen aan de deur krijg die zeggen: Wij brengen Jezus tot u.

Dan zeg ik: Zet hem maar in de garage, de stoel staat al klaar :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
Super-bird
Berichten: 1862
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:19 pm
Locatie: Graft-de Rijp
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Super-bird » do sep 22, 2011 2:10 pm

:-_

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door MarcB » do sep 22, 2011 5:41 pm

Ziet er goed uit Jochem! :)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Het donderende zwarte schaap!

Bericht door Ankertje » do sep 22, 2011 5:44 pm

Dit rek geeft mij zelfs ruimte in de file. Goed gewerkt Jochem.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten