Waarom een BMW K1300S ...

Verschillende BOC Members rijden met BMW
Plaats reactie
BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Waarom een BMW K1300S ...

Bericht door BBMW » za apr 27, 2013 6:03 pm

Even geleend van het BMW forum:


Afgelopen weekend mijn eerste BMW gekocht: een zwarte K1300s.
Heb altijd Japanse motorfietsen gehad: een Suzuki 550E (later omgebouwd tot streetfighter met een GSX750f blok erin), een Bandit 600, een Honda CBR600 en twee CBR900RR fireblades. De laatste Fireblade was nog in redelijke staat, maar had flink wat onderhoud nodig om weer een seizoen mee te kunnen.
Voorzichtig gaan denken over een andere… Ik gebruik de fiets als woon-werk, fun en af en toe een circuit dagje. Ik had daarom als een van de weinigen in Nederland een blade met een koffer en handvat verwarming
Mijn eisen waren: een sportieve fiets met cardan (ben echt helemaal klaar met die ketting!), ABS (vanwege woon-werk zomer/winter) en een kuip. Mijn shortlist:
Honda VFR1200f
BMW K1300s
Moto Guzzi 1200 Sport
De Moto Guzzi viel meteen af toen ik mijn vriendin over dit plan vertelde: zij vind een Italiaanse fiets helemaal niets. Ze rijd zelf ook motor (op dit moment een Harley 883 Iron) en het is toch een beetje een gezamenlijke beslissing (vind ik tenminste).
Motorhuis Venray was de dichtstbijzijnde dealer waar ze Honda en BMW hebben en waar ik wel vertrouwen in had. Motoport Veldhoven was dichterbij, maar daar werden we (en dan ben ik mild) niet met open armen ontvangen. Geloof je eigenlijk niet in deze tijd, maar het was echt zo - maar dat is een ander topic.
In Venray dus met de Honda en de BMW gereden. Op twee verschillende dagen, beide in redelijk slecht weer.
Heb best veel Honda's gehad en die voelde meteen vertrouwd. Op de BMW moest ik meer wennen - zowel qua bediening als (vooral) de voorkant. Maar man: wat gaf die BMW veel plezier terug! Geluid, remmen, quick shifter en vooral die eindeloze acceleratie! Daarnaast was ie nog best wel comfortabel ook met de handvatverwarming en redelijk goede wind bescherming.
De Honda voelde "gewoner" aan. Degelijk, betere windbescherming. Maar ook (nog) zwaarder, minder comfortabele vering en vooral minder snel. In de bebouwde kom liep ie laag in de toeren ook rommeliger. Het geluid (waar je veel V4 puristen over mijmeren) vond ik niet geweldig. In de BMW zat veel meer "gif" en ook die rochelende inlaat gaf veel meer een grijns op m'n gezicht. Bovendien vond ik de VFR niet echt mooi.
De VFR was wel goedkoper en een Honda dus waarschijnlijk betrouwbaarder.
Oei - dilemma… Kies je voor je verstand (de Honda) of voor je hart (de BMW).
Het is dus de BMW geworden!
Een mooie zwarte 2013 uitvoering met de alle goodies (Quick Shifter, boord computer, alarm, ESA, etc.).
En: ik ben er blij mee zeg!!
Nu een week op gereden en ik vind em echt geweldig!
Het uiterlijk (echt heel mooi in het zwart), geluid en ja ook de voorkant vind ik super.
Hij maakt wel meer mechanisch geluid dan de blade die ik had en ook het verbruik is hoger.
Maar voor de rest ben ik (tot nu toe) hartstikke tevreden.
Enige wat ik echt niet fijn vind is het zadel - na een uur rijden of zo krijg ik al last van mijn kont.
Heb een Sargent zadel gezien met verwarming. Is wel prijzig maar je leest er goeie dingen over.
Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Op de blade had ik de topcase op de zitting van de duo geplaatst. Had op een sloopzitje de grond plaat van de Givi koffer geschroefd. Dit werkte prima en is aërodynamisch ook beter dan wanneer je hem achter de duo seat plaatst. Koffer zit immers minder in de wind.
Anyway: de Sargent zadel heeft een losse duo seat. Zou ik die Givi grondplaat op de plek van de gedemonteerde Sargent duo seat kunnen plaatsen?
Ik rij 99% van de tijd alleen en volgens mij heb ik dan een setup die overeen komt met die ik op de blade had.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Kan deze blijde K1300S rijder goed begrijpen :wink:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Waarom een BMW K1300S ...

Bericht door Evelakes » za apr 27, 2013 6:28 pm

Hij heeft er in ieder geval schik van en daar draait hem om maakt niet uit welke motor.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Waarom een BMW K1300S ...

Bericht door MarcB » za apr 27, 2013 7:54 pm

Leuk verhaal en in het zwart ook erg mooi :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: Waarom een BMW K1300S ...

Bericht door Pajaro » ma apr 29, 2013 12:02 pm

MarcB schreef:Leuk verhaal en in het zwart ook erg mooi :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Waarom zie ik geen foto's/plaatjes.????
Ook niet na rechtermuis klik en de optie "Afbeelding weergeven"
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Waarom een BMW K1300S ...

Bericht door MarcB » ma apr 29, 2013 5:35 pm

Pajaro schreef:
MarcB schreef:Leuk verhaal en in het zwart ook erg mooi :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Waarom zie ik geen foto's/plaatjes.????
Ook niet na rechtermuis klik en de optie "Afbeelding weergeven"
Inderdaad apart, het ene moment zie ik ze en vervolgens zijn ze verdwenen. Waarschijnlijk dat de site waar ik ze vandaan heb "hotlinking" blokkeert. Ze staan nu op onze site :)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: Waarom een BMW K1300S ...

Bericht door motorrijder_2000 » ma apr 29, 2013 5:52 pm

Zo'n witte wordt vanzelf zwart :? :oops: , maar een zwarte wordt nooit wit :idea:
Behalve bij BBMW :wink:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten