Ook overgestapt op BMW

Verschillende BOC Members rijden met BMW
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ook overgestapt op BMW

Bericht door HHBBXX » zo okt 06, 2013 12:44 pm

De titel verraad het al een beetje, maar het is wel waar. Zelf had ik altijd het idee dat ik mijn bird nooit meer weg zou doen, maar het is gisteren toch gebeurd!
Tijdens de vakantie in Noorwegen had ik toch wel vaak momenten, vooral als ik een foto wilde maken of zo, dat ik het gewicht van de bird in de weg voelde zitten. Al rijdend voel je het nauwelijks, maar als je met de hand wilt/moet manouvreren is het toch een heel gewicht die dikke 250 kilo. En in Noorwegen heb je heel veel parkeerplaatsen die niet vlak zijn, duw daar dan maar even zo'n zware bird op de middenbok (de zijstandaard had wat speling en die probeerde ik zo min mogelijk te gebruiken daar, sparen voor de terugreis op de boot en zo). Maar goed:

Gisteren heb ik een andere gekocht, en ja, het is een BMW. Nee, geen GS, zelfs geen K12/1300 S maar een S1000RR!
De proefrit gisteren was erg overtuigend. Wat een geweldig apparaat! Hij rijdt erg makkelijk, relaxed en lichtvoetig. Hij is dan ook 50 kilo lichter dan de bird, dat voel je toch wel. Heel ontspannen onder de 7.000 toeren, kom je tussen 7.000 en 10.000 dan weet je meteen dat je op een snelle fiets zit en van 10.000 naar rood (met een flitsende schakellamp) bij 14.500 is het nog een enorme explosie wat erbij komt. Onvoorstelbaar en nog even wennen :shock: niet normaal wat een kracht! Gelukkig zit er traction control en ABS op, zo worden de wheelies en stoppies onderdrukt als ik dat wil (je kunt het zelf uitschakelen, maar voorlopig even niet). Man, wat remt dat ding hard en precies.

Als je wilt kun je moeiteloos laag in de toeren rijden en vanuit daar versnellen, dus schakellui rijden is geen probleem als je relaxed wilt rijden. Maar ja, met de quickshifter spelen is wel erg verslavend en het werkt fantastisch. Hij klinkt dan als een rallywagen of zo met een mooi plofje bij het schakelen, erg cool. 8)

Het is een motor die net 3 jaar oud is en pas 12.800 km op de teller heeft staan, oh ja, na mijn proefrit 12.900 km :D
Er zit een Yoshimura einddemper op en de originele einddemper krijg ik er ook bij.

Beetje klein plaatje, maar ik heb zelf nog geen foto's gemaakt. Even voor de indruk, dit is 'm:
Afbeelding

Het doet wel pijn om afscheid te nemen van mijn bird, maar na 5 seizoenen is het ook wel leuk om weer iets anders te proberen. Ik heb er nog even over gedacht om de bird erbij te houden, maar in de praktijk heb ik al te weinig tijd om te rijden (vind ik) en als ik dan ook nog moet kiezen tussen 2 motoren... dus toch maar ingeruild.


Groeten,
Harry.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door BBMW » zo okt 06, 2013 1:26 pm

Wat een gave motor zeg. Dat is echt een bommetje op wielen. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Viffer » zo okt 06, 2013 2:40 pm

Niet een echte vakantiefiets maar wel gaaf.
veel plezier er mee.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Evelakes » zo okt 06, 2013 3:32 pm

Gefeliciteerd Harry ontzettend mooie machine. Blijf ons op de hoogte houden van je bevindingen en je avonturen op dit kanon.

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door newborn » zo okt 06, 2013 4:55 pm

Proficiat met de nieuwe aanwinst !

En veel snelle en veilige kilometers gewenst :]

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door MarcB » zo okt 06, 2013 8:45 pm

Schitterende fiets, gefeliciteerd! Als ik het goed heb ben je nu de tweede die een dergelijke fiets heeft, Buddy was de eerste.
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door YO » ma okt 07, 2013 11:31 am

gefeliciteerd man. das een superfiets!!

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Ti-BB » ma okt 07, 2013 6:49 pm

Mooi hoor! Veel plezier met deze mooie fiets.

Albert
Berichten: 663
Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Albert » ma okt 07, 2013 6:57 pm

Echt een mooie motor! Ook voor op vakantie, alleen neem je dan gewoon minder mee.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Man in Black-Bird » ma okt 07, 2013 9:19 pm

Mooie motor maar van toursport naar sport is een flinke verandering ! want oa met vakantie.s zal je de BB wel gaan missen:) ook al neem heel veel minder mee >. :wink:

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door HHBBXX » di okt 08, 2013 9:03 am

Bedankt allemaal!
Het zal inderdaad wel anders zijn op vakantie, ik verwacht toch genoeg mee te kunnen nemen want wij gaan gelukkig altijd op 2 motoren op vakantie dus voldoende ruimte voor bagage :D
Dat ik de bird zal gaan missen geloof ik best, het was ook een lastige keuze om hem wel of niet in te ruilen. Maar goed, ik moet het er maar mee doen :twisted:
Nee geintje, ik ben heel blij met mijn nieuwe fiets en ga er enorm van genieten denk ik.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Gerrit XX-L » di okt 08, 2013 7:00 pm

Je moet je zelf ook iets gunnen :D
veel plezier met deze Pouwer BMW :]

Heb div keren met een rijden mee gereden wie ook een S1000RR reed
wat een Pouwer en stuur / rem / vering kwaliteiten heeft die machine :D

Duitse degelijkheid in een Japans jasje :wink:

Gr Gerrit
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door HHBBXX » di okt 15, 2013 2:24 pm

Vrijdag in de stromende regen de nieuwe fiets opgehaald, meteen de 'Rain mode' uitgeprobeerd waar hij 'maar' 150 pk levert. Toch nog even de DTC aan het werk gekregen :D het was ook wel errug nat!

Zaterdag was het 's morgens lekker weer, dus een rondje van 70 km kunnen rijden. Ik ben helemaal tevreden met mijn keuze voor deze motor, hij rijdt perfect en het ophogen van de voorkant merk je (of ik althans) niet bij het bochtenwerk maar hij zit wel een stuk comfortabeler. Super zo! En op de snelweg in z'n 3e versnelling probleemloos een wheelie :shock: gemaakt, gelukkig kwam de DTC me meteen te hulp en had ik weer beide wielen op de weg. Toch wel beter bij ongeveer 130-150 km/u :twisted:

Ook een paar foto's gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik meteen geprobeerd om de schaamrandjes iets smaller te maken, de foto's zijn voor mijn ritje gemaakt en ze zijn al iets smaller. Rustig opbouwen maar...
Ik ga er veel plezier van hebben, dat weet ik wel. :]
Youth is not a time of life... It's a state of mind

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door BBMW » di okt 15, 2013 5:17 pm

Super fiets hoor. Veel plezier ermee
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Gebruikersavatar
Dopey
Berichten: 1519
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:52 pm
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Ook overgestapt op BMW

Bericht door Dopey » di okt 15, 2013 8:07 pm

Mooie motor, heel veel plezier ermee :]
Lukt het vandaag niet, dan komt het morgen, of overmorgen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten