Ook overgestapt op BMW
Geplaatst: zo okt 06, 2013 12:44 pm
De titel verraad het al een beetje, maar het is wel waar. Zelf had ik altijd het idee dat ik mijn bird nooit meer weg zou doen, maar het is gisteren toch gebeurd!
Tijdens de vakantie in Noorwegen had ik toch wel vaak momenten, vooral als ik een foto wilde maken of zo, dat ik het gewicht van de bird in de weg voelde zitten. Al rijdend voel je het nauwelijks, maar als je met de hand wilt/moet manouvreren is het toch een heel gewicht die dikke 250 kilo. En in Noorwegen heb je heel veel parkeerplaatsen die niet vlak zijn, duw daar dan maar even zo'n zware bird op de middenbok (de zijstandaard had wat speling en die probeerde ik zo min mogelijk te gebruiken daar, sparen voor de terugreis op de boot en zo). Maar goed:
Gisteren heb ik een andere gekocht, en ja, het is een BMW. Nee, geen GS, zelfs geen K12/1300 S maar een S1000RR!
De proefrit gisteren was erg overtuigend. Wat een geweldig apparaat! Hij rijdt erg makkelijk, relaxed en lichtvoetig. Hij is dan ook 50 kilo lichter dan de bird, dat voel je toch wel. Heel ontspannen onder de 7.000 toeren, kom je tussen 7.000 en 10.000 dan weet je meteen dat je op een snelle fiets zit en van 10.000 naar rood (met een flitsende schakellamp) bij 14.500 is het nog een enorme explosie wat erbij komt. Onvoorstelbaar en nog even wennen niet normaal wat een kracht! Gelukkig zit er traction control en ABS op, zo worden de wheelies en stoppies onderdrukt als ik dat wil (je kunt het zelf uitschakelen, maar voorlopig even niet). Man, wat remt dat ding hard en precies.
Als je wilt kun je moeiteloos laag in de toeren rijden en vanuit daar versnellen, dus schakellui rijden is geen probleem als je relaxed wilt rijden. Maar ja, met de quickshifter spelen is wel erg verslavend en het werkt fantastisch. Hij klinkt dan als een rallywagen of zo met een mooi plofje bij het schakelen, erg cool.
Het is een motor die net 3 jaar oud is en pas 12.800 km op de teller heeft staan, oh ja, na mijn proefrit 12.900 km
Er zit een Yoshimura einddemper op en de originele einddemper krijg ik er ook bij.
Beetje klein plaatje, maar ik heb zelf nog geen foto's gemaakt. Even voor de indruk, dit is 'm:
Het doet wel pijn om afscheid te nemen van mijn bird, maar na 5 seizoenen is het ook wel leuk om weer iets anders te proberen. Ik heb er nog even over gedacht om de bird erbij te houden, maar in de praktijk heb ik al te weinig tijd om te rijden (vind ik) en als ik dan ook nog moet kiezen tussen 2 motoren... dus toch maar ingeruild.
Groeten,
Harry.
Tijdens de vakantie in Noorwegen had ik toch wel vaak momenten, vooral als ik een foto wilde maken of zo, dat ik het gewicht van de bird in de weg voelde zitten. Al rijdend voel je het nauwelijks, maar als je met de hand wilt/moet manouvreren is het toch een heel gewicht die dikke 250 kilo. En in Noorwegen heb je heel veel parkeerplaatsen die niet vlak zijn, duw daar dan maar even zo'n zware bird op de middenbok (de zijstandaard had wat speling en die probeerde ik zo min mogelijk te gebruiken daar, sparen voor de terugreis op de boot en zo). Maar goed:
Gisteren heb ik een andere gekocht, en ja, het is een BMW. Nee, geen GS, zelfs geen K12/1300 S maar een S1000RR!
De proefrit gisteren was erg overtuigend. Wat een geweldig apparaat! Hij rijdt erg makkelijk, relaxed en lichtvoetig. Hij is dan ook 50 kilo lichter dan de bird, dat voel je toch wel. Heel ontspannen onder de 7.000 toeren, kom je tussen 7.000 en 10.000 dan weet je meteen dat je op een snelle fiets zit en van 10.000 naar rood (met een flitsende schakellamp) bij 14.500 is het nog een enorme explosie wat erbij komt. Onvoorstelbaar en nog even wennen niet normaal wat een kracht! Gelukkig zit er traction control en ABS op, zo worden de wheelies en stoppies onderdrukt als ik dat wil (je kunt het zelf uitschakelen, maar voorlopig even niet). Man, wat remt dat ding hard en precies.
Als je wilt kun je moeiteloos laag in de toeren rijden en vanuit daar versnellen, dus schakellui rijden is geen probleem als je relaxed wilt rijden. Maar ja, met de quickshifter spelen is wel erg verslavend en het werkt fantastisch. Hij klinkt dan als een rallywagen of zo met een mooi plofje bij het schakelen, erg cool.
Het is een motor die net 3 jaar oud is en pas 12.800 km op de teller heeft staan, oh ja, na mijn proefrit 12.900 km
Er zit een Yoshimura einddemper op en de originele einddemper krijg ik er ook bij.
Beetje klein plaatje, maar ik heb zelf nog geen foto's gemaakt. Even voor de indruk, dit is 'm:
Het doet wel pijn om afscheid te nemen van mijn bird, maar na 5 seizoenen is het ook wel leuk om weer iets anders te proberen. Ik heb er nog even over gedacht om de bird erbij te houden, maar in de praktijk heb ik al te weinig tijd om te rijden (vind ik) en als ik dan ook nog moet kiezen tussen 2 motoren... dus toch maar ingeruild.
Groeten,
Harry.