Pagina 1 van 1

Variabele kleptiming

Geplaatst: di jan 12, 2016 10:28 pm
door motorrijder_2000
Diverse fabrikanten rusten modellen [updates] uit met Variabele kleptiming.
Ducatie met de Multistrada.
Kawasaki met de GTR 1400
Over echte verschillen in motorloop hoor je weinig.
Wie kan daar iets uit de praktijk over vertellen?
En wat doet het bij de verschillende motortypen [ viercylinder-V2/V4]
bv als BMW de boxer er mee zou uitrusten?

Re: Variabele kleptiming

Geplaatst: wo jan 13, 2016 2:47 pm
door Evelakes
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=glUXDMuQ3Bs[/BBvideo]

en zo zie je wat ducati gebruikt
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=Xf9tT2TIJaI[/BBvideo]

En zo doet Honda het
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=9CzQ0e8g_6w[/BBvideo]

Weet wel bij de Honda S2000 (auto) merk je het goed als je hem kan doortrekken naar de 9000 rpm. :shock:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=-mnmwCbrrp8[/BBvideo]
Zonder VTEC lukt dat niet op een atmosferische motor (zonder turbo)

Re: Variabele kleptiming

Geplaatst: wo jan 13, 2016 10:28 pm
door motorrijder_2000
Dank je Richard.