Honda Fireblade 2014
Geplaatst: zo dec 08, 2013 10:45 am
Honda Fireblade 2014
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
UPDATE - Honda CBR1000RR Fireblade SP
Naast de gewone Fireblade gaat er komend jaar ook een SP-versie naar de showroom komen. Deze superbike bewapent zich met Öhlins-vering (NIX30 en TTX36) en radiaal gemonteerde monoblocs van Brembo. Om het racy uiterlijk extra te onderstrepen komt de SP als mono, dus geen plek voor een passagier. Het blok is net als bij de standaard Blade een tikkeltje sneller gemaakt, maar geniet je ook van het werk van Honda race-afdeling. Vanuit HRC ontvang je namelijk eersteklas zuigers en drijfstangen. Om lekker te gummen op het circuit wordt standaard een setje Pirelli Diablo Supercorsa SP gemonteerd.
Heel spannend zijn de wijzigingen aan de superbike niet, maar toch, zeker wel het vermelden waard. De CBR1000RR heeft namelijk wat extra pk’s gekregen, doordat de ingenieurs van Honda de cilinderkop onder handen hebben genomen. De flow van het brandstofmengsel en uitlaatgassen werd geoptimaliseerd (in- en uitlaatpoorten gewijzigd en gepolijst) en de compressie is verbeterd. Ook de uitlaat werd iets of wat gewijzigd, zoals een kleinere diameter (35 in plaats van 38 mm) en verticaal balanspijpje tussen cilinder 2 en 3. In totaal leveren deze wijzigingen 3 kW (nu 182,4 pk) en een sterker middengebied op. De PGM-DSFI-injectie werd uiteraard daar weer op aangepast.
Overigens kunnen we ook goed nieuws melden voor de supersportieve mannen en vrouwen die een nog betere Fireblade in de schuur hebben willen staan. Honda komt namelijk met een SP-versie van de CBR1000RR. Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest dat Jonathan Rea bijgetekend heeft bij Ten Kate om nog een jaar in het zadel van de Fireblade te gaan zitten.
bron
www.motor.nl
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
UPDATE - Honda CBR1000RR Fireblade SP
Naast de gewone Fireblade gaat er komend jaar ook een SP-versie naar de showroom komen. Deze superbike bewapent zich met Öhlins-vering (NIX30 en TTX36) en radiaal gemonteerde monoblocs van Brembo. Om het racy uiterlijk extra te onderstrepen komt de SP als mono, dus geen plek voor een passagier. Het blok is net als bij de standaard Blade een tikkeltje sneller gemaakt, maar geniet je ook van het werk van Honda race-afdeling. Vanuit HRC ontvang je namelijk eersteklas zuigers en drijfstangen. Om lekker te gummen op het circuit wordt standaard een setje Pirelli Diablo Supercorsa SP gemonteerd.
Heel spannend zijn de wijzigingen aan de superbike niet, maar toch, zeker wel het vermelden waard. De CBR1000RR heeft namelijk wat extra pk’s gekregen, doordat de ingenieurs van Honda de cilinderkop onder handen hebben genomen. De flow van het brandstofmengsel en uitlaatgassen werd geoptimaliseerd (in- en uitlaatpoorten gewijzigd en gepolijst) en de compressie is verbeterd. Ook de uitlaat werd iets of wat gewijzigd, zoals een kleinere diameter (35 in plaats van 38 mm) en verticaal balanspijpje tussen cilinder 2 en 3. In totaal leveren deze wijzigingen 3 kW (nu 182,4 pk) en een sterker middengebied op. De PGM-DSFI-injectie werd uiteraard daar weer op aangepast.
Overigens kunnen we ook goed nieuws melden voor de supersportieve mannen en vrouwen die een nog betere Fireblade in de schuur hebben willen staan. Honda komt namelijk met een SP-versie van de CBR1000RR. Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest dat Jonathan Rea bijgetekend heeft bij Ten Kate om nog een jaar in het zadel van de Fireblade te gaan zitten.
bron
www.motor.nl