De motor in het 'Heilige der Heiligen' van Ruud Fredriks op de Dynojet testbank gezet.

Als uitlaat heb al geruime tijd een 'eenvoudige' Bos Performance met db-killer en eu-toelating zoals het hoort: een oer-Hollands product, van eenvoudige afkomst
Standaard heeft de GTR1400 155pk op de krukas: haal grofweg 8%[vlgs RUUD] eraf voor het achterwiel, dan blijft afgerond 142,5pk over.
En een max.koppel van 136Nm
Max. snelheid 250km/h
Run voor de aanpassing, met, wat achteraf bleek, een sterk vervuild Luchtfilter:
153,3pk, dus ongeveer 10pk meer
En een max.koppel van 144,9Nm, is dus 8,9Nm meer
Snelheid ruim 275 km/h [volgens Ruud was de motor helemaal 'los']
Luchtfilter vervanger door K&N filter
[De dealer had dit bij de pas uitgevoerde 18000km beurt standaard dienen te vervangen, gelukkig niet gedaan, bespaarde me dus kosten]
En de PCIII gemonteerd, en de machine ingesteld met diverse runs.
max power: 160.5 op het achterwiel
max. koppel: 148.7Nm
Max snelheid weer ruim 275Km/h.
De motor hang nu al vanaf het opendraaien van de motor aan het gas: alleen een beetje lastwissel van het cardan, en gaat dan in een keer door.
Weinig kracht onderin is zo goed als weg.
Wat een souplesse
![biker2 :]]](./images/smilies/icon_biker2.gif)

O, ja: de motor stond over het hele trajerct verkeerd afgesteld: of te rijk of te arm: dus alle hulde voor mijn dealer
