Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Binnen de BOC bekend om zijn 1400....
Post Reply
User avatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Posts: 2180
Joined: Sun May 31, 2009 5:52 pm
Location: Bosch en Duin
Contact:

Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by motorrijder_2000 » Fri Oct 28, 2011 10:23 pm

Gisteren de 26e okt. bij Tovami in Goes geweest.
De motor in het 'Heilige der Heiligen' van Ruud Fredriks op de Dynojet testbank gezet.

Image

Als uitlaat heb al geruime tijd een 'eenvoudige' Bos Performance met db-killer en eu-toelating zoals het hoort: een oer-Hollands product, van eenvoudige afkomst

Standaard heeft de GTR1400 155pk op de krukas: haal grofweg 8%[vlgs RUUD] eraf voor het achterwiel, dan blijft afgerond 142,5pk over.
En een max.koppel van 136Nm
Max. snelheid 250km/h

Run voor de aanpassing, met, wat achteraf bleek, een sterk vervuild Luchtfilter:
153,3pk, dus ongeveer 10pk meer
En een max.koppel van 144,9Nm, is dus 8,9Nm meer
Snelheid ruim 275 km/h [volgens Ruud was de motor helemaal 'los']

Luchtfilter vervanger door K&N filter
[De dealer had dit bij de pas uitgevoerde 18000km beurt standaard dienen te vervangen, gelukkig niet gedaan, bespaarde me dus kosten]
En de PCIII gemonteerd, en de machine ingesteld met diverse runs.

max power: 160.5 op het achterwiel
max. koppel: 148.7Nm
Max snelheid weer ruim 275Km/h.

De motor hang nu al vanaf het opendraaien van de motor aan het gas: alleen een beetje lastwissel van het cardan, en gaat dan in een keer door.
Weinig kracht onderin is zo goed als weg.
Wat een souplesse :]]

Image

O, ja: de motor stond over het hele trajerct verkeerd afgesteld: of te rijk of te arm: dus alle hulde voor mijn dealer :oops:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Motorpsycho
Posts: 9801
Joined: Tue May 23, 2006 10:35 pm

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Motorpsycho » Fri Oct 28, 2011 10:42 pm

Dat ziet er goed uit en een leuk verhaal, nog veel meer plezier van je Kwaak. Eigenlijk hoef ik je dat niet te wensen met deze mooie waardes :wink:

Oh en sommige dealers :r
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

User avatar
Man in Black-Bird
BOC Lid
BOC Lid
Posts: 3160
Joined: Wed May 24, 2006 11:40 pm
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Man in Black-Bird » Sat Oct 29, 2011 7:22 pm

(y) ziet er mooi uit M2000 :)

User avatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Posts: 2180
Joined: Sun May 31, 2009 5:52 pm
Location: Bosch en Duin
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by motorrijder_2000 » Sat Oct 29, 2011 8:02 pm

Man in Black-Bird wrote:(y) ziet er mooi uit M2000 :)
Dank je MiBB.
Ik krijg hem nu wel op de 140 :wink:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

User avatar
Man in Black-Bird
BOC Lid
BOC Lid
Posts: 3160
Joined: Wed May 24, 2006 11:40 pm
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Man in Black-Bird » Sat Oct 29, 2011 8:56 pm

Dat is een hele opluchting M2000 :D

User avatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Posts: 2180
Joined: Sun May 31, 2009 5:52 pm
Location: Bosch en Duin
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by motorrijder_2000 » Sun Oct 30, 2011 7:00 pm

vugt wrote:Even over terijk of tearm, met andere uitlaten moet je de mengsel aanpassen [ was niet gebeurd denk ik ] als het injectie is ,kan dealer hier niets aan doen , staat vast afgesteld in de eprom vd computer, bijregelen gebeurd door lambda sonde , lucht,water temperatuur sensor en luchtmassameter en andere sensoren.
Als er meer lucht uit kan , moet er ook meer lucht en brandstof in, anders werkt het niet
De bos zit er al bijna vanaf het begin onder.
Volgens Ruud Fredriks had de monteur van mijn dealer bij het afstellen een rubber slangetje moeten afknijpen, welke overtollige zuurstof in de uitlaat flusht.
En dat was volgens Ruud niet gebeurt: als dat zo is, zal de monteur terug moeten naar school :(
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Ankertje
Posts: 9161
Joined: Fri May 19, 2006 8:03 pm
Location: The Netherlands.
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Ankertje » Sun Oct 30, 2011 7:47 pm

Een goed afgestelde motor rijdt gewoon veel fijner.

:D

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Posts: 9801
Joined: Tue May 23, 2006 10:35 pm

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Motorpsycho » Sun Oct 30, 2011 8:24 pm

vugt wrote:Even over terijk of tearm,mengsel, met andere uitlaten moet je de mengsel aanpassen [ was niet gebeurd denk ik ] als het injectie is ,kan dealer hier niets aan doen , staat vast afgesteld in de eprom vd computer, bijregelen gebeurd door lambda sonde , lucht,water temperatuur sensor en luchtmassameter en andere sensoren.
Als er meer lucht uit kan , moet er ook meer lucht en brandstof in, anders werkt het niet.
De uitlaat zelf gemonteerd? dan ligt de schuld bij jezelf.
Je spreekt jezelf hier behoorlijk tegen. Ik zal je verhaal hier onder even kort quoten :wink:
............staat vast afgesteld in de eprom vd computer, bijregelen gebeurd door lambda sonde...........
Met andere woorden het wordt wel bij geregeld.

Als je enkel een andere demper monteert dan regelt de computer door middel van de meet gegevens van de lambdasonde de injectie tot op zekere hoogte bij.
Bij de meeste injectie motoren maakt het dus niet zo veel uit als je alleen een andere demper monteert. Afstellen op een test bank is natuurlijk altijd het beste.
Zelfs een volledig standaard motorfiets valt veel aan te verbeteren op een testbank, dit omdat de motorfiets fabrikant uitgaat van een gemiddelde standaard afstelling, wat zeker niet 100% de beste afstelling is.
Als men het in en uitlaat traject verandert dan is afstelling door middel van een testbank zeker nodig.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

User avatar
Pajaro
Posts: 682
Joined: Fri Oct 12, 2007 2:53 pm

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Pajaro » Mon Oct 31, 2011 5:24 pm

Lekker hè, net of je een nieuwe fiets hebt.
Veel fun ermee. :]
ImageWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Image

User avatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Posts: 2180
Joined: Sun May 31, 2009 5:52 pm
Location: Bosch en Duin
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by motorrijder_2000 » Mon Oct 31, 2011 6:16 pm

Pajaro wrote:Lekker hè, net of je een nieuwe fiets hebt.
Veel fun ermee. :]
Dank je, ik merk wel, dat ik de rechterhand nu meer in bedwang moet houden :]]
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

User avatar
Man in Black-Bird
BOC Lid
BOC Lid
Posts: 3160
Joined: Wed May 24, 2006 11:40 pm
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Man in Black-Bird » Mon Oct 31, 2011 9:06 pm

vugt wrote:Klopt [ staat vast in eprom, lambdasonde regeld bij ]
Maar dit alleen als je vaste snelheid rijd, maakt niet uit hoe hard ,bv 80 -100 -150, dus in deellast, bij vollast en plotseling gas geven wordt lambda sonde niet gebruikt , anders zou hij ook de accelleratie terug regelen en gaan inhouden ,maar gaat inspuiting over op kenveld van de computer.
Als je de lambdaspanning meet bij gasgeven en volgas zie je hem rijk aangeven , dus hij ziet verrijking maar doet daar niets mee.
Was ervan uitgegaan dat de werking van injectie bekend was , mijn fout.

Ben eigenlijk wel benieuwd welke sensoren op injectie bb zitten .

Het gaat hier over een Kawasaki GTR1400 en niet over een Blackbird :)

Mr. Blue
Posts: 4276
Joined: Thu May 25, 2006 8:39 am
Location: Valkenswaard, The Netherlands

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by Mr. Blue » Mon Oct 31, 2011 9:10 pm

Op mijn injectie BB zit geen enkele sensor. Er staat er wel eentje naast: mijn vrouw.

User avatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Posts: 2180
Joined: Sun May 31, 2009 5:52 pm
Location: Bosch en Duin
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by motorrijder_2000 » Mon Oct 31, 2011 9:39 pm

vugt wrote:Klopt [ staat vast in eprom, lambdasonde regeld bij ]
Maar dit alleen als je vaste snelheid rijd, maakt niet uit hoe hard ,bv 80 -100 -150, dus in deellast, bij vollast en plotseling gas geven wordt lambda sonde niet gebruikt , anders zou hij ook de accelleratie terug regelen en gaan inhouden ,maar gaat inspuiting over op kenveld van de computer.
Als je de lambdaspanning meet bij gasgeven en volgas zie je hem rijk aangeven , dus hij ziet verrijking maar doet daar niets mee.
Was ervan uitgegaan dat de werking van injectie bekend was , mijn fout.

Nog een vraagje , wat bedoelt ruud met afstellen aan een injectie? DAT ZOU JE AAN RUUD MOETEN VRAGEN: ik heb hem alleen aan de computer zien stellen= instellen van de PCIII

Ben eigenlijk wel benieuwd welke sensoren op injectie bb zitten .DIT IS EEN GTR: hij heeft een tijdelijke sonde in de uitlaat vøør de katalysator ingeboord.

2 lambda sondes of 1 ,luchtmassameter, mapsensor enz enz .
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

User avatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Posts: 2180
Joined: Sun May 31, 2009 5:52 pm
Location: Bosch en Duin
Contact:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Post by motorrijder_2000 » Mon Oct 31, 2011 9:41 pm

Mr. Blue wrote:Op mijn injectie BB zit geen enkele sensor. Er staat er wel eentje naast: mijn vrouw.
Hans, ik zou het brandstofverbruik wat bijstellen, als dat niet lukt kan Ruud altijd nog een sonde plaatsen :lol:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest