Pagina 1 van 1

Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: vr okt 28, 2011 10:23 pm
door motorrijder_2000
Gisteren de 26e okt. bij Tovami in Goes geweest.
De motor in het 'Heilige der Heiligen' van Ruud Fredriks op de Dynojet testbank gezet.

Afbeelding

Als uitlaat heb al geruime tijd een 'eenvoudige' Bos Performance met db-killer en eu-toelating zoals het hoort: een oer-Hollands product, van eenvoudige afkomst

Standaard heeft de GTR1400 155pk op de krukas: haal grofweg 8%[vlgs RUUD] eraf voor het achterwiel, dan blijft afgerond 142,5pk over.
En een max.koppel van 136Nm
Max. snelheid 250km/h

Run voor de aanpassing, met, wat achteraf bleek, een sterk vervuild Luchtfilter:
153,3pk, dus ongeveer 10pk meer
En een max.koppel van 144,9Nm, is dus 8,9Nm meer
Snelheid ruim 275 km/h [volgens Ruud was de motor helemaal 'los']

Luchtfilter vervanger door K&N filter
[De dealer had dit bij de pas uitgevoerde 18000km beurt standaard dienen te vervangen, gelukkig niet gedaan, bespaarde me dus kosten]
En de PCIII gemonteerd, en de machine ingesteld met diverse runs.

max power: 160.5 op het achterwiel
max. koppel: 148.7Nm
Max snelheid weer ruim 275Km/h.

De motor hang nu al vanaf het opendraaien van de motor aan het gas: alleen een beetje lastwissel van het cardan, en gaat dan in een keer door.
Weinig kracht onderin is zo goed als weg.
Wat een souplesse :]]

Afbeelding

O, ja: de motor stond over het hele trajerct verkeerd afgesteld: of te rijk of te arm: dus alle hulde voor mijn dealer :oops:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: vr okt 28, 2011 10:42 pm
door Motorpsycho
Dat ziet er goed uit en een leuk verhaal, nog veel meer plezier van je Kwaak. Eigenlijk hoef ik je dat niet te wensen met deze mooie waardes :wink:

Oh en sommige dealers :r

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: za okt 29, 2011 7:22 pm
door Man in Black-Bird
(y) ziet er mooi uit M2000 :)

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: za okt 29, 2011 8:02 pm
door motorrijder_2000
Man in Black-Bird schreef:(y) ziet er mooi uit M2000 :)
Dank je MiBB.
Ik krijg hem nu wel op de 140 :wink:

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: za okt 29, 2011 8:56 pm
door Man in Black-Bird
Dat is een hele opluchting M2000 :D

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: zo okt 30, 2011 7:00 pm
door motorrijder_2000
vugt schreef:Even over terijk of tearm, met andere uitlaten moet je de mengsel aanpassen [ was niet gebeurd denk ik ] als het injectie is ,kan dealer hier niets aan doen , staat vast afgesteld in de eprom vd computer, bijregelen gebeurd door lambda sonde , lucht,water temperatuur sensor en luchtmassameter en andere sensoren.
Als er meer lucht uit kan , moet er ook meer lucht en brandstof in, anders werkt het niet
De bos zit er al bijna vanaf het begin onder.
Volgens Ruud Fredriks had de monteur van mijn dealer bij het afstellen een rubber slangetje moeten afknijpen, welke overtollige zuurstof in de uitlaat flusht.
En dat was volgens Ruud niet gebeurt: als dat zo is, zal de monteur terug moeten naar school :(

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: zo okt 30, 2011 7:47 pm
door Ankertje
Een goed afgestelde motor rijdt gewoon veel fijner.

:D

:]]]

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: zo okt 30, 2011 8:24 pm
door Motorpsycho
vugt schreef:Even over terijk of tearm,mengsel, met andere uitlaten moet je de mengsel aanpassen [ was niet gebeurd denk ik ] als het injectie is ,kan dealer hier niets aan doen , staat vast afgesteld in de eprom vd computer, bijregelen gebeurd door lambda sonde , lucht,water temperatuur sensor en luchtmassameter en andere sensoren.
Als er meer lucht uit kan , moet er ook meer lucht en brandstof in, anders werkt het niet.
De uitlaat zelf gemonteerd? dan ligt de schuld bij jezelf.
Je spreekt jezelf hier behoorlijk tegen. Ik zal je verhaal hier onder even kort quoten :wink:
............staat vast afgesteld in de eprom vd computer, bijregelen gebeurd door lambda sonde...........
Met andere woorden het wordt wel bij geregeld.

Als je enkel een andere demper monteert dan regelt de computer door middel van de meet gegevens van de lambdasonde de injectie tot op zekere hoogte bij.
Bij de meeste injectie motoren maakt het dus niet zo veel uit als je alleen een andere demper monteert. Afstellen op een test bank is natuurlijk altijd het beste.
Zelfs een volledig standaard motorfiets valt veel aan te verbeteren op een testbank, dit omdat de motorfiets fabrikant uitgaat van een gemiddelde standaard afstelling, wat zeker niet 100% de beste afstelling is.
Als men het in en uitlaat traject verandert dan is afstelling door middel van een testbank zeker nodig.

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: ma okt 31, 2011 5:24 pm
door Pajaro
Lekker hè, net of je een nieuwe fiets hebt.
Veel fun ermee. :]

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: ma okt 31, 2011 6:16 pm
door motorrijder_2000
Pajaro schreef:Lekker hè, net of je een nieuwe fiets hebt.
Veel fun ermee. :]
Dank je, ik merk wel, dat ik de rechterhand nu meer in bedwang moet houden :]]

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: ma okt 31, 2011 9:06 pm
door Man in Black-Bird
vugt schreef:Klopt [ staat vast in eprom, lambdasonde regeld bij ]
Maar dit alleen als je vaste snelheid rijd, maakt niet uit hoe hard ,bv 80 -100 -150, dus in deellast, bij vollast en plotseling gas geven wordt lambda sonde niet gebruikt , anders zou hij ook de accelleratie terug regelen en gaan inhouden ,maar gaat inspuiting over op kenveld van de computer.
Als je de lambdaspanning meet bij gasgeven en volgas zie je hem rijk aangeven , dus hij ziet verrijking maar doet daar niets mee.
Was ervan uitgegaan dat de werking van injectie bekend was , mijn fout.

Ben eigenlijk wel benieuwd welke sensoren op injectie bb zitten .

Het gaat hier over een Kawasaki GTR1400 en niet over een Blackbird :)

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: ma okt 31, 2011 9:10 pm
door Mr. Blue
Op mijn injectie BB zit geen enkele sensor. Er staat er wel eentje naast: mijn vrouw.

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: ma okt 31, 2011 9:39 pm
door motorrijder_2000
vugt schreef:Klopt [ staat vast in eprom, lambdasonde regeld bij ]
Maar dit alleen als je vaste snelheid rijd, maakt niet uit hoe hard ,bv 80 -100 -150, dus in deellast, bij vollast en plotseling gas geven wordt lambda sonde niet gebruikt , anders zou hij ook de accelleratie terug regelen en gaan inhouden ,maar gaat inspuiting over op kenveld van de computer.
Als je de lambdaspanning meet bij gasgeven en volgas zie je hem rijk aangeven , dus hij ziet verrijking maar doet daar niets mee.
Was ervan uitgegaan dat de werking van injectie bekend was , mijn fout.

Nog een vraagje , wat bedoelt ruud met afstellen aan een injectie? DAT ZOU JE AAN RUUD MOETEN VRAGEN: ik heb hem alleen aan de computer zien stellen= instellen van de PCIII

Ben eigenlijk wel benieuwd welke sensoren op injectie bb zitten .DIT IS EEN GTR: hij heeft een tijdelijke sonde in de uitlaat vøør de katalysator ingeboord.

2 lambda sondes of 1 ,luchtmassameter, mapsensor enz enz .

Re: Kawasaki GTR1400 [2009] getuned

Geplaatst: ma okt 31, 2011 9:41 pm
door motorrijder_2000
Mr. Blue schreef:Op mijn injectie BB zit geen enkele sensor. Er staat er wel eentje naast: mijn vrouw.
Hans, ik zou het brandstofverbruik wat bijstellen, als dat niet lukt kan Ruud altijd nog een sonde plaatsen :lol: