Kawasaki GTR1400 [2009] getuned
Geplaatst: vr okt 28, 2011 10:23 pm
Gisteren de 26e okt. bij Tovami in Goes geweest.
De motor in het 'Heilige der Heiligen' van Ruud Fredriks op de Dynojet testbank gezet.
Als uitlaat heb al geruime tijd een 'eenvoudige' Bos Performance met db-killer en eu-toelating zoals het hoort: een oer-Hollands product, van eenvoudige afkomst
Standaard heeft de GTR1400 155pk op de krukas: haal grofweg 8%[vlgs RUUD] eraf voor het achterwiel, dan blijft afgerond 142,5pk over.
En een max.koppel van 136Nm
Max. snelheid 250km/h
Run voor de aanpassing, met, wat achteraf bleek, een sterk vervuild Luchtfilter:
153,3pk, dus ongeveer 10pk meer
En een max.koppel van 144,9Nm, is dus 8,9Nm meer
Snelheid ruim 275 km/h [volgens Ruud was de motor helemaal 'los']
Luchtfilter vervanger door K&N filter
[De dealer had dit bij de pas uitgevoerde 18000km beurt standaard dienen te vervangen, gelukkig niet gedaan, bespaarde me dus kosten]
En de PCIII gemonteerd, en de machine ingesteld met diverse runs.
max power: 160.5 op het achterwiel
max. koppel: 148.7Nm
Max snelheid weer ruim 275Km/h.
De motor hang nu al vanaf het opendraaien van de motor aan het gas: alleen een beetje lastwissel van het cardan, en gaat dan in een keer door.
Weinig kracht onderin is zo goed als weg.
Wat een souplesse ]
O, ja: de motor stond over het hele trajerct verkeerd afgesteld: of te rijk of te arm: dus alle hulde voor mijn dealer
De motor in het 'Heilige der Heiligen' van Ruud Fredriks op de Dynojet testbank gezet.
Als uitlaat heb al geruime tijd een 'eenvoudige' Bos Performance met db-killer en eu-toelating zoals het hoort: een oer-Hollands product, van eenvoudige afkomst
Standaard heeft de GTR1400 155pk op de krukas: haal grofweg 8%[vlgs RUUD] eraf voor het achterwiel, dan blijft afgerond 142,5pk over.
En een max.koppel van 136Nm
Max. snelheid 250km/h
Run voor de aanpassing, met, wat achteraf bleek, een sterk vervuild Luchtfilter:
153,3pk, dus ongeveer 10pk meer
En een max.koppel van 144,9Nm, is dus 8,9Nm meer
Snelheid ruim 275 km/h [volgens Ruud was de motor helemaal 'los']
Luchtfilter vervanger door K&N filter
[De dealer had dit bij de pas uitgevoerde 18000km beurt standaard dienen te vervangen, gelukkig niet gedaan, bespaarde me dus kosten]
En de PCIII gemonteerd, en de machine ingesteld met diverse runs.
max power: 160.5 op het achterwiel
max. koppel: 148.7Nm
Max snelheid weer ruim 275Km/h.
De motor hang nu al vanaf het opendraaien van de motor aan het gas: alleen een beetje lastwissel van het cardan, en gaat dan in een keer door.
Weinig kracht onderin is zo goed als weg.
Wat een souplesse ]
O, ja: de motor stond over het hele trajerct verkeerd afgesteld: of te rijk of te arm: dus alle hulde voor mijn dealer