Ervaring met andere motoren??

Heeft je favoriete merk of model nog geen eigen forum bij de BOC en wil je dit? Dat kan door het even te melden bij webmaster@blackbirdownersclub.eu
Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Evelakes » vr jul 01, 2011 7:35 am

gerkenator schreef:is een zx12 of zzr1200 niks??

vind de zx12 namelijk wel een mooi ding, en ik geloof een iets mindere sportieve houding met je benen.
Dat is 1 van de redenen waarom Kees Vreeman(sponsor motordesign) hem heeft omgeruild voor een BB king. We worden allemaal een
daggie ouder.. :(

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » vr jul 01, 2011 10:07 am

De proefrit gaat niet door. Divmo heeft deze geannullleerd omdat ze niet denken dat het goed gaat komen met de inruil van mijn motor en het komt er op neer dat als ik wil proefrijden dan eerst mijn motor maar particulier moet verkopen. |( |( |( |( |( |(

Ik had al geen hoge pet van Divmo, maar ben altijd bereid iemand meerdere kansen te geven. Maar ben nu wel echt klaar met hen. :evil:

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Man in Black-Bird » vr jul 01, 2011 11:07 am

Barry schreef:De proefrit gaat niet door. Divmo heeft deze geannullleerd omdat ze niet denken dat het goed gaat komen met de inruil van mijn motor en het komt er op neer dat als ik wil proefrijden dan eerst mijn motor maar particulier moet verkopen. |( |( |( |( |( |(

Ik had al geen hoge pet van Divmo, maar ben altijd bereid iemand meerdere kansen te geven. Maar ben nu wel echt klaar met hen. :evil:

Dit heb ik nog nooit meegemaakt die willen graag verkopen blijkbaar ??:roll: en wat voor prijs heb jij dan in gedachten voor je BB ??

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door BBMW » vr jul 01, 2011 11:16 am

Barry schreef:De proefrit gaat niet door. Divmo heeft deze geannullleerd omdat ze niet denken dat het goed gaat komen met de inruil van mijn motor en het komt er op neer dat als ik wil proefrijden dan eerst mijn motor maar particulier moet verkopen. |( |( |( |( |( |(

Ik had al geen hoge pet van Divmo, maar ben altijd bereid iemand meerdere kansen te geven. Maar ben nu wel echt klaar met hen. :evil:
Wat een kneuzen weg. Ik had ook een vergelijkbare ervaring met een motorzaak op Marktplaats. Toen ik de Vrod nog had vroeg ik aan een motorzaak of we niet konden ruilen. Hij had een uit 2005 BMW k1200s te koop staan voor euro 10000 en ik had mijn Vrod te koop staan voor euro 11500. Hij had er geen zin in want hij dacht dat de K1200S sneller verkocht zou zijn. Zelfs met een kleine bijbetaling van mijn kant had hij er nog geen oren naar..... Grappige is dat ik mijn Vrod binnen een week verkocht had voor meer dan waar zijn motor voor te koop staat. Hij had een goede deal kunnen doen want euro 10000 voor 2005 K1200s is veel te hoog. Nu heb ik dankzij de bemoeienissen van MiBB een BMW K1200S uit 2007 met de helft aan kilometers op de teller en meer opties voor euro 1500 minder dan waar die zwarte K1200S voor te koop staat.

Moraal van het verhaal, het heeft niet zo mogen zijn en de reden ervaar je later nog wel , niets gebeurt voor niets :wink:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Evelakes » vr jul 01, 2011 11:25 am

Dat had ik ook bij mijn inruil van mijn CBR 1000 F voor een Blackbird. De verkoper had er geen zin en we moesten eerst een poos wachten,
toen we over de prijs gingen praten begon die mijn motor af te zeiken, wegens kleurstelling en enkele plekjes. Dat moet je dus nooit doen
bij een motorrijder zijn motor afkraken, moraal van het verhaal het heeft niet lang meer geduurd bij Motorport Druten. :twisted:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » vr jul 01, 2011 11:34 am

Man in Black-Bird schreef:Dit heb ik nog nooit meegemaakt die willen graag verkopen blijkbaar ??:roll: en wat voor prijs heb jij dan in gedachten voor je BB ??
Ik zei tegen Divmo ook, het gaat er niet om wat ik voor de bird terug krijg. Het gaat er om wat ik bij moet betalen. En als ik dat te veel vind, dan neem ik particuliere verkoop in overweging.

BBMW Peet schreef:Nu heb ik dankzij de bemoeienissen van MiBB een BMW K1200S uit 2007 met de helft aan kilometers op de teller en meer opties voor euro 1500 minder dan waar die zwarte K1200S voor te koop staat.
iets anders; loont het nu echt om een motor te importeren??? Misschien is de informatie té persoonlijk; maar wat heb jij nu verdiend op het importeren en wat en hoeveel zijn de bijkomende kosten gweest??

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Man in Black-Bird » vr jul 01, 2011 1:21 pm

Dit is een voorbeeld en gaat niet over de prijs van de BMW van BBMW Peet


Wat het scheelt is natuurlijk afhankelijk van de prijs die de motor kost ex de bpm >>maar bv een aankoopprijs van bj 2006/2007

8000 euro dan kost je dat aan bpm en rdw kosten en vervoer ongeveer 1350 euro dus totaat kost de fiets dan 9350 euro !

En vaak staat zo.n zelfde Nederlandse motor voor 2500 euro duurder dus 11850 bij een motordealer !!



mvgr MiBB

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door BBMW » vr jul 01, 2011 3:27 pm

Ik zal een PB-tje sturen uitgaande van het importeren van mijn motor
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » vr jul 01, 2011 4:13 pm

Bedankt voor je reactie.

Voor morgen ondertussen vervangende plannen gemaakt; ik ga eens kijken hoe een CB1000R rijdt. :]

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door gerkenator » vr jul 01, 2011 5:31 pm

Evelakes schreef:Dat had ik ook bij mijn inruil van mijn CBR 1000 F voor een Blackbird. De verkoper had er geen zin en we moesten eerst een poos wachten,
toen we over de prijs gingen praten begon die mijn motor af te zeiken, wegens kleurstelling en enkele plekjes. Dat moet je dus nooit doen
bij een motorrijder zijn motor afkraken, moraal van het verhaal het heeft niet lang meer geduurd bij Motorport Druten. :twisted:
dan moet je het andersom natuurlijk ook niet doen, een motor afkraken en alle slechte punten opnoemen om hem goedkoper te krijgen.
want dat doe ik namelijk wel.
Afbeelding

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » za jul 02, 2011 3:46 pm

Vandaag met de CB1000R gereden. Wat een heerlijke stuurfiets en ik heb de proefrit met veel plezier gereden. Ik had ook het gevoel dat dit een opvolger zou kunnen zijn.

Maar toen ik daarna op de bird stapte en richting Hyperpro reed besefte ik eigenlijk weer opnieuw wat een geweldige fiets ik heb. Het voelde alsof ik opnieuw verliefd werd. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Al met al, ik wil de K1200S nog eens proberen, maar de kansen dat ik mijn verkooptopic ga sluiten wordt zo steeds groter :-_

:] :] :] :] :]

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door gerkenator » za jul 02, 2011 4:00 pm

wat is het verschil tussen een blackbird en een CB1000R qua rijden
Afbeelding

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Man in Black-Bird » za jul 02, 2011 4:16 pm

gerkenator schreef:wat is het verschil tussen een blackbird en een CB1000R qua rijden

In zijn geval 11 jaar :wink:

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door BBMW » za jul 02, 2011 6:40 pm

Gewoon op je bird blijven rijden zodat ik uniek blijf op dit forum :wink:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » za jul 02, 2011 7:51 pm

gerkenator schreef:wat is het verschil tussen een blackbird en een CB1000R qua rijden
De CB1000R reageert op alles veel directer en sneller. Qua zitpositie en gewicht is deze met veel minder moeite van het ene op het andere oor te leggen. Maar op de CB1000R is het ook echt niet leuk meer bij 200+...

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » za jul 02, 2011 7:52 pm

BBMW Peet schreef:Gewoon op je bird blijven rijden zodat ik uniek blijf op dit forum :wink:
Ik ga wel weg van dit forum dan :P

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » do jul 21, 2011 7:17 pm

Ik heb een klein stukje op een K1200S gereden en deze reed heerlijk. Gevoelsmatig wel iets minder wendbaar dan de bird, maar kan ook onwennigheid zijn. Ik ben wel erg te spreken over het veersysteem. Zowel het ESA als de voorvering. Maar eerlijk is eerlijk, de bird is een fantastische motor en zonder ontzettend goede aanbieding vind ik de investering tov een K1200S niet waard...

:]

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Man in Black-Bird » do jul 21, 2011 8:32 pm

Gewoon ff doorsparen joh want die tijd komt een keer :wink: en ondertussen lekker op je BB blijven rijden :]] :)

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door BBMW » vr jul 22, 2011 9:04 am

Barry schreef:Ik heb een klein stukje op een K1200S gereden en deze reed heerlijk. Gevoelsmatig wel iets minder wendbaar dan de bird, maar kan ook onwennigheid zijn. Ik ben wel erg te spreken over het veersysteem. Zowel het ESA als de voorvering. Maar eerlijk is eerlijk, de bird is een fantastische motor en zonder ontzettend goede aanbieding vind ik de investering tov een K1200S niet waard...

:]
Ik verbaas me over het feit dat je de Beemer gevoelsmatig minder wendbaar vind dan de blackbird. :shock: Ik vind het stuurgedrag van mijn K1200S bijna vergelijkbaar met een supersport fiets zo makkelijk valt mijn K1200S de bochten in.
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » vr jul 22, 2011 9:45 am

BBMW Peet schreef:Ik verbaas me over het feit dat je de Beemer gevoelsmatig minder wendbaar vind dan de blackbird. :shock: Ik vind het stuurgedrag van mijn K1200S bijna vergelijkbaar met een supersport fiets zo makkelijk valt mijn K1200S de bochten in.
Misschien verschil in banden? Of misschien heb ik een wat minder goed exemplaar gereden?

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door BBMW » vr jul 22, 2011 12:55 pm

Barry schreef:
BBMW Peet schreef:Ik verbaas me over het feit dat je de Beemer gevoelsmatig minder wendbaar vind dan de blackbird. :shock: Ik vind het stuurgedrag van mijn K1200S bijna vergelijkbaar met een supersport fiets zo makkelijk valt mijn K1200S de bochten in.
Misschien verschil in banden? Of misschien heb ik een wat minder goed exemplaar gereden?
Ik zat ook aan de banden te denken toen ik jouw posting zat te lezen. Bij mij zitten er Michelin Pilot Power 2ct onder.
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door Barry » vr jul 22, 2011 3:29 pm

BBMW Peet schreef:Ik zat ook aan de banden te denken toen ik jouw posting zat te lezen. Bij mij zitten er Michelin Pilot Power 2ct onder.
Ik heb geen idee welke onder zaten, maar de Power staat toch ook bekend om het makkelijk in de bocht vallen??

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met andere motoren??

Bericht door gerkenator » vr jul 22, 2011 4:47 pm

ik rij op neutraal sturende banden metzeler z8, maar zit nu sinds een paar dagen een ringetje bovenop mijn achterveer ( dus achter beetje hoger ) en valt nu ook wat makkelijker de bocht in.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten