VFR1200F

Specifiek Forum voor de Honda VFR modellen.
blackbird97
Berichten: 477
Lid geworden op: ma mar 24, 2008 1:50 am
Locatie: Heiloo

Re: VFR1200F

Bericht door blackbird97 » wo nov 11, 2009 12:01 am

Evelakes schreef:
kevin-cbr1100xx schreef:Maar in het eigen gemaakte filmpje hoor je hem toch 'lopen' ?

Verder een gave bike en hele gave koppel kromme!
nee dat was die blauwe chopper op de achtergrond. de nieuwe vt 1300 cx.
Afbeelding

:r :r

Kan ook niet zeggen dat ik de nwe VFR1200 mooi vind..
Ze beginnen allemaal erg op elkaar te lijken...

Wat dat betreft heeft de :black gewoon zijn eigen uitstraling ..En vooralsnog, wat mij betreft, is deze niet te evenaren.

A.S.Kroese
Berichten: 33
Lid geworden op: zo apr 12, 2009 10:26 am
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door A.S.Kroese » wo nov 11, 2009 8:34 pm

Zo op het filmpje toch wel een mooie fiets, alleen jammer van die spuuglelijke uitlaat.

In de geshopte foto vondt ik dat de BB uitlaten beter op dat ding zouden staan.

Ook jammer dat de kuip al vrij vroeg ophoudt, die had wat mij betreft verder door mogen lopen net als bij de bird, Verder wel een subliem mooie neus en kont.

En dat VFR achterwielsysteem blijft ook wel een erg mooi plaatje.

Als ik de centen zou hebben zou ik er zeker wel over nadenken om hem te kopen, maarjah dan moet je wel eerst weten hoe het rijdt, en een extra centje over hebben voor een echt uitlaatsysteem. Niet een die als ie in de regen gestaan heb vol zit met water.
Ook last van multipupiloptomie bij vol gas wegrijden?

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Pajaro » vr nov 20, 2009 5:17 pm

Honda maakt prijs VFR1200F bekend.!!!

De verkoopadviesprijs van dit nieuwe vlaggenschip van Honda bedraagt € 16.990,-. Vind ik echt meevallen hoor. :!:
en
Honda geeft drie jaar garantie op de VFR1200F.
De service-interval ligt, na de eerste servicebeurt, bij 12.000 kilometer of bij één keer per jaar.
Deze interval is mede te danken aan de onderhoudsvrije cardanas.
Daarnaast verleent Honda 2 jaar lang Honda Road Assistance op deze en alle andere nieuw aangeschafte Honda motorfietsen.

Volgens:
Leo Jegen, Manager Public Relations bij Honda Nederland: “De nieuwe VFR1200F met nieuw V4-blok is een toegankelijke road sport.
We hebben er hard aan gewerkt om deze motor voor een zeer concurrerende prijs aan te bieden.
Daarmee brengen wij deze bijzondere, nieuwe motorfiets binnen het bereik van veel motorliefhebbers.
Begin 2010 staat de Honda VFR1200F bij de Honda dealer in de showroom.
Aldus.

Tot zover voor de liefhebbers.

Vgr. :wink:
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

A.S.Kroese
Berichten: 33
Lid geworden op: zo apr 12, 2009 10:26 am
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door A.S.Kroese » vr nov 20, 2009 7:44 pm

16900,- is dat niet de prijs voor de voetgeschakelde machine?

In Frankrijk gaat ie nl. met manual transmision 16000 kosten en met de automaat 18000.

iig. wel een mooie fiets om naar uit te kijken, mocht mijn kleine manneke straks wat groter zijn.
Ook last van multipupiloptomie bij vol gas wegrijden?

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Pajaro » za nov 21, 2009 10:21 am

A.S.Kroese schreef:16900,- is dat niet de prijs voor de voetgeschakelde machine?

In Frankrijk gaat ie nl. met manual transmision 16000 kosten en met de automaat 18000.

iig. wel een mooie fiets om naar uit te kijken, mocht mijn kleine manneke straks wat groter zijn.
Klopt, andere prijzen zijn op dit moment officieel nog niet bekend.
Vgr,
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Evelakes » ma dec 14, 2009 8:13 pm

http://www.1000ps.at/testbericht-234660 ... 1200F_Test" onclick="window.open(this.href);return false;

het schijnt dat de VFR begrenst is op 250 km/u dus dan is het geen replacement voor de BB.

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door newborn » ma dec 14, 2009 10:12 pm

Evelakes schreef: het schijnt dat de VFR begrenst is op 250 km/u dus dan is het geen replacement voor de BB
Nou, dan valt ie voor mij ook af.
Als ik met duopassagier en koffers, straks niet harder kan dan 250 km/u, dan ga ik me gauw vervelen, en opschieten is er dan al helemaal niet meer bij .... |(

:lol: :lol: :lol:

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Evelakes » di dec 15, 2009 4:19 am

newborn schreef:
Evelakes schreef: het schijnt dat de VFR begrenst is op 250 km/u dus dan is het geen replacement voor de BB
Nou, dan valt ie voor mij ook af.
Als ik met duopassagier en koffers, straks niet harder kan dan 250 km/u, dan ga ik me gauw vervelen, en opschieten is er dan al helemaal niet meer bij .... |(

:lol: :lol: :lol:
ja Jos scheelt je toch weer een half uur naar de Eifel.. :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Ti-BB » di dec 15, 2009 7:14 am

Met die snelheid ben je in een half uur IN de Eifel. (vanaf de grens)

Ik denk dat er op basis van dit blok een 200pk vervanger van een BB komt want het blok schijnt dit makkelijk te kunnen. Waarschijnlijk zal de cardan dan komen te vervallen en dat lijkt me toch ook wel handig.

De tijd zal het leren, voorlopig hou ik mijn birdje.

Jester
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:18 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Jester » di dec 15, 2009 10:05 am

Ik heb lang zitten twijfelen wat ik er nou van vond. Na het stuk in Moto73 te hebben gelezen ben ik toch
tot de conclusie gekomen dat zowel de looks als de power ver achter blijven bij mijn Birdie. Hoewel Honda
een "geschikte prijs" heeft, ga ik toch op zoek naar een andere Bird. Zal wel een modelletje > 2005 worden.

Iemand een goede lead?

Greetz.

Jester.
God made a mistake when he created birds......Honda put it right, man was intended to fly!!

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Evelakes » vr jan 15, 2010 1:08 pm

John "Robbenfan" de duitse voorzitter van de BB club.de heeft er op proefgereden in Mallorca op uitnodiging van Honda Duitsland.

hier zijn impressie.

So nun möchte ich auch mal meine Eindrücke wiedergeben

Also ich fand die Veranstaltung einfach nur super schön.

Die VFR 1200 ist ja in der Presse das ein oder andere mal sehr nieder gemacht worden. Die Eindrücke die man dort lesen konnte, kann ich nicht bestätigen.

Ich finde die neue VFR ist ein sehr stimmiges Motorrad und lässt sich spielend leicht fahren. Dieses Leistungsloch was dann ab 4500 U/MIN nicht mehr da sein sollte habe ich nicht gefunden. Ich glaube er hat das Leistungsloch mit den Auspuffgeräuschen verwechselt. Bis 4500 U/MIN hört sie sich sehr gewöhnungsbedürftig an aber wenn die 4500 erreicht sind geht im Auspuff eine Klappe auf und dann kommt beim Fahrer nur ein Grinsen über die Lippen. Den Kardanantrieb habe ich als sehr angenehm empfunden und Geräusche waren wirklich nur bei Schrittgeschwindigkeit zu vernehmen. Wer sich aber mit der Technik auskennt, weiß auch wie schwierig es ist einen Kardan geräuschlos zu machen.

Die neue Anordnung der Schalter (Blinker) finde ich persönlich total angenehm! Klar der braucht man etwas um sich daran zu gewöhnen aber das geht schnell.

Federung und Bremse sind echt ein Traum und das hätten wir uns wirklich für unsere gute XX gewünscht.

Zu dem Thema Reifen..... tja diese Geschichten kennen wir ja zu gut hier aus dem Board. Der Eine mag den Reifen der Andere mag den anderen Reifen. Aus diesem Grund finde ich muß es jeder selber für sich entscheiden welchen Reifen er fährt.

Die neue VFR wird für unter €15.000,- bei den Händler stehen. Leider gibt es kein Xenon da nach Umfragen unter Hondakunden die Nachfrage zu gering war.

Der Boardcomputer erstreckt sich über eine Ganganzeige und die Außentemp.

Eine größeren Tank hätte ich mir auch gewünscht. denn nach etwas über 200 Km Berg auf und Berg ab und einem kleinen Ausflug über die Autobahn ging die Warnlampe an.

Was für mich persönlich das absolute NOGO war, ist die Laufruhe des V4.
Die Laufruhe unserer XX (Reihenmotor) bekommt man einfach mit einem V4-Motor nicht hin.

Jeder sollte sich aber selber die Eindrücke bei einer Probefahrt holen. Nehmt Euch aber Zeit mit .... die VFR sollte man nicht nach 30 Minuten wieder beim Händler abstellen. Zu dieser Meinung sind alle aus den anwesenden Foren gekommen und habe dieses auch Honda Deutschland so mitgeteilt. Ein XX-Fahrer sollte die VFR schon ein paar Stunden bewegen können / dürfen um seine Meinung bilden zu können.

Zu Schluß .... ich bin froh das ich meine XX noch habe.....

Ich möchte mich hier auch noch mal bei Kraftrad (Rainer) bedanken der uns die super schönen Bilder zur Verfügung gestellt hat. Ich werde einige in mein Album übernehmen.

Gruß

John

kleine foto impressie.
http://www.cbr1000rr.de/Fireblade-Galer ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Evelakes » za apr 17, 2010 10:07 pm

akra heeft al de eerste aftermarketpijp voor die grillpijp.
Afbeelding

jorrin76
Berichten: 942
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm

Re: VFR1200F

Bericht door jorrin76 » zo apr 18, 2010 2:43 am

nu ist wachten op seatpipes...... :lol:
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Raptor
Berichten: 1658
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: VFR1200F

Bericht door Raptor » ma apr 19, 2010 8:00 am

Heb in een motorzaak een rode gezien en een witte met alle mogelijke originele Honda accessoires er op geprutst. Moet zeggen, tis niet mijn fiets qua uiterlijk. Was er snel op uitgekeken en stond snel weer verlekkerd te kijken bij nieuwe Duc's...
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten