Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
De Honda VFR1200F heeft in de eerste en tweede versnelling een begrenzing en ook op de topsnelheid.
Maar niet als Viffer en even naar kijkt en modificeert.
Flauwekul ik heb het ook van een ander. De ingrepen zijn te eigenlijk te simpel voor woorden.
De prestaties van de VFR doen dan echt niet meer onder voor die van de BB. Misschien zelfs wel beter
Zal de uitwerking met foto's later laten zien.
Maar niet als Viffer en even naar kijkt en modificeert.
Flauwekul ik heb het ook van een ander. De ingrepen zijn te eigenlijk te simpel voor woorden.
De prestaties van de VFR doen dan echt niet meer onder voor die van de BB. Misschien zelfs wel beter
Zal de uitwerking met foto's later laten zien.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Interessant!
Wellicht zou een beter weggedrag, handling en vermogen ook inherent moeten zijn aan zo een fiets die ong 10 a 15 jaar jonger is ...Let wel, de Blackbird was natuurlijk zijn tijd ver vooruit gezien het design van de K1300.
Heb je een uitdraai laten maken op een bank?
Wellicht zou een beter weggedrag, handling en vermogen ook inherent moeten zijn aan zo een fiets die ong 10 a 15 jaar jonger is ...Let wel, de Blackbird was natuurlijk zijn tijd ver vooruit gezien het design van de K1300.
Heb je een uitdraai laten maken op een bank?
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Wat bedoel je nu precies?
6 vragen in een zin.
Kort antwoord:
De VFR 1200F is ook zijn tijd ver vooruit. De BB is hierbij een ouderwets ding.
6 vragen in een zin.
Kort antwoord:
De VFR 1200F is ook zijn tijd ver vooruit. De BB is hierbij een ouderwets ding.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Dat bedoel ik ook. En dat dat ook zou moeten met zo'n veel jongere fiets. Anders zou het ook niet best zijn. (reactie op je stukje waar je zegt dat hij niet zou onder doen voor een bb)
- MarcB
- BOC Bestuur
- Berichten: 7691
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
- Locatie: Vlijmen - The Netherlands
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Dit zou ik zeker laten doen, ben benieuwd of de gigadip eruit is.Albert schreef: Heb je een uitdraai laten maken op een bank?
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Dit is wat er gebeurd als je de restricties van een en twee weg neemt.
In een en twee is de onsteking aangepast zodat de motor wat minder snel een wielspin heeft of spontaan op zijn achterwiel gaat. Een effect dat de BB ook wel heeft als je stevig aan het gas gaat. Eea een beetje afhankelijk van de omstandig heden.
Honda wilde ook een veilige motor maken. Vandaar dat er voor deze optie is gekozen samen met een snelheids limiet van 250 km.
Overgens bij normaal tot wat sportiever gebruik merk je vrij weinig van die gigantische dip.
Als de restrictie weg zijn in een en twee heeft de VFR1200F bij eenzelfde toerental als de BB een belangrijk hoger koppel.
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
- Locatie: Zelhem
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Viffer schreef:De Honda VFR1200F heeft in de eerste en tweede versnelling een begrenzing en ook op de topsnelheid.
Maar niet als Viffer en even naar kijkt en modificeert.
Flauwekul ik heb het ook van een ander. De ingrepen zijn te eigenlijk te simpel voor woorden.
De prestaties van de VFR doen dan echt niet meer onder voor die van de BB. Misschien zelfs wel beter
Zal de uitwerking met foto's later laten zien.
Ik laat me verassen Viffer.
Ik heb div rijders gesproken over deze koffiemolen en er nog niet zo over spreken zijn dan dat ze verwacht hadden.
Maar het kan heel goed zijn dat de prestaties enorm zijn verbetert door monoficaties.
Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Dank je Gerrit. En nog veel plezier met dat bejaard hok van je.
Kom nog wel een keer op de koffie.
Kom nog wel een keer op de koffie.
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
- Locatie: Zelhem
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
:-__Viffer schreef:Dank je Gerrit. En nog veel plezier met dat bejaard hok van je.
Kom nog wel een keer op de koffie.
Iedereen hoort wat hij begrijpt.
- motorrijder_2000
- BOC Bestuur
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
- Locatie: Bosch en Duin
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Dat klopt, Albert: Viffer zegt dat de VFR niet onderdoet voor de inmiddels zeer oude Blackbird.Albert schreef:Dat bedoel ik ook. En dat dat ook zou moeten met zo'n veel jongere fiets. Anders zou het ook niet best zijn. (reactie op je stukje waar je zegt dat hij niet zou onder doen voor een bb)
Dan is de BB nog van deze tijd, en de VFR is van vandaag , en zijn tijd dus niet vooruit.
Erger nog: er moet aan gesleuteld worden door Viffer om hem bij de tijd te krijgen.
Gelukkig kunnen we dat wel aan Viffer overlaten.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
volgens mij heb je een unieke VFR 1200 F
http://www.motorklik.nl/motornieuws/885 ... -2010.htmlDe verkoop van de nieuwe Honda VFR 1200F is opmerkelijk te noemen. Volgens de cijfers van de VWE is er maar één standaard exemplaar verkocht waarbij er nog “ouderwets” geschakeld moet worden. De versie met de automatische versnelling (DTC) kende een grotere populariteit. Er werden 34 exemplaren met ABS met DTC verkocht en 1 exemplaar met alleen DTC. Gezien de media-aandacht omtrent het nieuwe model vragen bovengenoemde cijfers een reactie van Honda. Wordt vervolg
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Richard,
Dat is een verhaal uit 2011.
Niet echt actueel.
Dat is een verhaal uit 2011.
Niet echt actueel.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Zo kan je het ook bekijken idd. Ik wilde het niet zo vertalen. Maar, ja je hebt gelijk idd.motorrijder_2000 schreef:Dat klopt, Albert: Viffer zegt dat de VFR niet onderdoet voor de inmiddels zeer oude Blackbird.Albert schreef:Dat bedoel ik ook. En dat dat ook zou moeten met zo'n veel jongere fiets. Anders zou het ook niet best zijn. (reactie op je stukje waar je zegt dat hij niet zou onder doen voor een bb)
Dan is de BB nog van deze tijd, en de VFR is van vandaag , en zijn tijd dus niet vooruit.
Erger nog: er moet aan gesleuteld worden door Viffer om hem bij de tijd te krijgen.
Gelukkig kunnen we dat wel aan Viffer overlaten.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Hartelijk dank heren. Zal nog eens wat delen hier.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Er is vast wel een forum waar zulke verhalen/dingen op hun waarde geschat worden VFR forum ofzo...
-
- Berichten: 3171
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
- Contacteer:
Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.
Blijf lekker delen Mark over je vfr ! Maar wel met wat meer respect voor de Blackbird 1100XX de motor waar jij ook met veel plezier en vele km opgereden hebt zoals zo velen dat nu nog doen .Viffer schreef:Hartelijk dank heren. Zal nog eens wat delen hier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten