Pagina 1 van 1

Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: zo jan 20, 2013 8:39 pm
door Viffer
De Honda VFR1200F heeft in de eerste en tweede versnelling een begrenzing en ook op de topsnelheid.
Maar niet als Viffer en even naar kijkt en modificeert.
Flauwekul ik heb het ook van een ander. De ingrepen zijn te eigenlijk te simpel voor woorden.
De prestaties van de VFR doen dan echt niet meer onder voor die van de BB. Misschien zelfs wel beter :wink:

Zal de uitwerking met foto's later laten zien.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: vr jan 25, 2013 7:37 pm
door Albert
Interessant!

Wellicht zou een beter weggedrag, handling en vermogen ook inherent moeten zijn aan zo een fiets die ong 10 a 15 jaar jonger is ...Let wel, de Blackbird was natuurlijk zijn tijd ver vooruit gezien het design van de K1300.

Heb je een uitdraai laten maken op een bank?

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 1:03 am
door Viffer
Wat bedoel je nu precies?
6 vragen in een zin.
Kort antwoord:
De VFR 1200F is ook zijn tijd ver vooruit. De BB is hierbij een ouderwets ding.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 7:43 am
door Albert
Dat bedoel ik ook. En dat dat ook zou moeten met zo'n veel jongere fiets. Anders zou het ook niet best zijn. (reactie op je stukje waar je zegt dat hij niet zou onder doen voor een bb)

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 12:17 pm
door MarcB
Albert schreef: Heb je een uitdraai laten maken op een bank?
Dit zou ik zeker laten doen, ben benieuwd of de gigadip eruit is.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 1:36 pm
door Viffer
Afbeelding

Dit is wat er gebeurd als je de restricties van een en twee weg neemt.

In een en twee is de onsteking aangepast zodat de motor wat minder snel een wielspin heeft of spontaan op zijn achterwiel gaat. Een effect dat de BB ook wel heeft als je stevig aan het gas gaat. Eea een beetje afhankelijk van de omstandig heden.
Honda wilde ook een veilige motor maken. Vandaar dat er voor deze optie is gekozen samen met een snelheids limiet van 250 km.
Overgens bij normaal tot wat sportiever gebruik merk je vrij weinig van die gigantische dip.
Als de restrictie weg zijn in een en twee heeft de VFR1200F bij eenzelfde toerental als de BB een belangrijk hoger koppel.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 1:47 pm
door Gerrit XX-L
Viffer schreef:De Honda VFR1200F heeft in de eerste en tweede versnelling een begrenzing en ook op de topsnelheid.
Maar niet als Viffer en even naar kijkt en modificeert.
Flauwekul ik heb het ook van een ander. De ingrepen zijn te eigenlijk te simpel voor woorden.
De prestaties van de VFR doen dan echt niet meer onder voor die van de BB. Misschien zelfs wel beter :wink:

Zal de uitwerking met foto's later laten zien.

Ik laat me verassen Viffer. :)
Ik heb div rijders gesproken over deze koffiemolen en er nog niet zo over spreken zijn dan dat ze verwacht hadden. :(

Maar het kan heel goed zijn dat de prestaties enorm zijn verbetert door monoficaties. :D

Gr Gerrit xx-l

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 3:39 pm
door Viffer
Dank je Gerrit. En nog veel plezier met dat bejaard hok van je.
Kom nog wel een keer op de koffie.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 3:51 pm
door Gerrit XX-L
Viffer schreef:Dank je Gerrit. En nog veel plezier met dat bejaard hok van je.
Kom nog wel een keer op de koffie.
:-__

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 5:54 pm
door motorrijder_2000
Albert schreef:Dat bedoel ik ook. En dat dat ook zou moeten met zo'n veel jongere fiets. Anders zou het ook niet best zijn. (reactie op je stukje waar je zegt dat hij niet zou onder doen voor een bb)
Dat klopt, Albert: Viffer zegt dat de VFR niet onderdoet voor de inmiddels zeer oude Blackbird. :D
Dan is de BB nog van deze tijd, en de VFR is van vandaag :?: :?: :?: , en zijn tijd dus niet vooruit. :-x
Erger nog: er moet aan gesleuteld worden door Viffer om hem bij de tijd te krijgen. :?
Gelukkig kunnen we dat wel aan Viffer overlaten. :mrgreen:

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 6:22 pm
door Evelakes
volgens mij heb je een unieke VFR 1200 F
De verkoop van de nieuwe Honda VFR 1200F is opmerkelijk te noemen. Volgens de cijfers van de VWE is er maar één standaard exemplaar verkocht waarbij er nog “ouderwets” geschakeld moet worden. De versie met de automatische versnelling (DTC) kende een grotere populariteit. Er werden 34 exemplaren met ABS met DTC verkocht en 1 exemplaar met alleen DTC. Gezien de media-aandacht omtrent het nieuwe model vragen bovengenoemde cijfers een reactie van Honda. Wordt vervolg
http://www.motorklik.nl/motornieuws/885 ... -2010.html

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 6:29 pm
door Viffer
Richard,

Dat is een verhaal uit 2011.
Niet echt actueel.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 7:25 pm
door Albert
motorrijder_2000 schreef:
Albert schreef:Dat bedoel ik ook. En dat dat ook zou moeten met zo'n veel jongere fiets. Anders zou het ook niet best zijn. (reactie op je stukje waar je zegt dat hij niet zou onder doen voor een bb)
Dat klopt, Albert: Viffer zegt dat de VFR niet onderdoet voor de inmiddels zeer oude Blackbird. :D
Dan is de BB nog van deze tijd, en de VFR is van vandaag :?: :?: :?: , en zijn tijd dus niet vooruit. :-x
Erger nog: er moet aan gesleuteld worden door Viffer om hem bij de tijd te krijgen. :?
Gelukkig kunnen we dat wel aan Viffer overlaten. :mrgreen:
:D :mrgreen: Zo kan je het ook bekijken idd. Ik wilde het niet zo vertalen. Maar, ja je hebt gelijk idd.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 7:52 pm
door Viffer
Hartelijk dank heren. Zal nog eens wat delen hier.

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 7:57 pm
door Albert
Er is vast wel een forum waar zulke verhalen/dingen op hun waarde geschat worden :wink: :wink: VFR forum ofzo...

Re: Begrenzingen in 1 en 2 en op topsnelheid.

Geplaatst: za jan 26, 2013 9:19 pm
door Man in Black-Bird
Viffer schreef:Hartelijk dank heren. Zal nog eens wat delen hier.
Blijf lekker delen Mark over je vfr ! Maar wel met wat meer respect voor de Blackbird 1100XX de motor waar jij ook met veel plezier en vele km opgereden hebt zoals zo velen dat nu nog doen . :)