Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Forum aankondigingen
Dt-tje
Berichten: 842
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:39 am
Locatie: Creil, The Netherlands

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door Dt-tje » zo aug 10, 2008 6:04 pm

Hoi Frank, ik werd er vanmiddag uitgegooit (gedeactiveerd) omdat ik iets in mij profiel had veranderd.
Geeft niets, maar toen ik probeerde in te loggen kreeg ik het niet meer voor elkaar.. Even paar uurtjes van het forum af dacht ik.. weer niet... tot ik jouw mail las en mijn account weer moest heractiveren.. Joepie het ging weer :D

Maar nu.. in die tussentijd heb ik geprobeerd een contactlink van de webmaster te zoeken op de site (want daar moest contact mee opgenomen woden). Waar ik ook op klikte, ik moest mij eerst inloggen arggghhhhhhh, dat was juist het probleem en ging dus juist niet..
Is het een idee om jouw contact mail-adres duidelijk op de site te zetten, zonder dat er ingelogd hoeft te worden, ik denk dat er straks meer mensen zijn die dat zoeken..

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » zo aug 10, 2008 7:08 pm

Daan, kijk is op onze website: http://www.blackbirdownersclub.eu of . nl

Mijn email adres staat op elke pagina ;)


En dat email adres van wie je die email kreeg was dat niet webmaster@balckbirdownersclub.eu ? Dan had je die kunnen gebruiken om te antwoorden :+
Proud member of the Adventure Chaptor

LeoFric
Berichten: 1526
Lid geworden op: do mei 31, 2007 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door LeoFric » zo aug 10, 2008 7:15 pm

Hmmm...

Ik vind het wel mooi. Ik moet alleen wel erg wennen aan de naamgeving van zeken zoals bevestig enzo.
(die heel erg vlaamsig aandoet) <-- Dit is niet erg. Moet er alleen aan wennen.

De structuur zal ook wel wennen... Is wel heel erg vette interface. Maar niet onaardig en ook lekker snel...

Dus ik ben best blij ondanks dat ik de vorige layout ook prima vond.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » zo aug 10, 2008 7:22 pm

LeoFric schreef:Hmmm...

Ik vind het wel mooi. Ik moet alleen wel erg wennen aan de naamgeving van zeken zoals bevestig enzo.
(die heel erg vlaamsig aandoet) <-- Dit is niet erg. Moet er alleen aan wennen.
Dat is gemaakt door het phpBB team in Nederland, niet dat je denkt dat ik hier mijn invloeden loop uit te oefenen :+
Proud member of the Adventure Chaptor

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door The Doctor » zo aug 10, 2008 7:34 pm

Tis vreemd, effe wennen maar alles werkt hier perfect.
Het nieuwe forum ziet er wel prima uit.

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door The Doctor » zo aug 10, 2008 7:36 pm

Valt me wel op dat er bij het plaatsen van een bericht de functie opslaan is bijgekomen. Geeft dit de mogelijkheid om een post van jezelf op te slaan of heeft die een andere functie?

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » zo aug 10, 2008 7:42 pm

Klopt, je kunt een "concept" opslaan, heb ik nog niet getest, maar ik neem aan dat deze dan in je GP (gebruikers paneel) komt te staan.

[Edit] Net getest, hij komt idd in je GP te staan, handig als je een lange post aan t tikken bent en je moet ff de hond water geven of de plantjes uitlaten
Proud member of the Adventure Chaptor

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door BBMW » zo aug 10, 2008 7:44 pm

Reef,

kan het zijn dat mijn instelling voor m'n BlackBerry ook veranderd dient te worden? Ik krijg geen berichten meer via Viigo op m'n BlackBerry.

Groetjes,
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door Motorpsycho » zo aug 10, 2008 7:47 pm

Ziet er keurig uit (y) :klap: :klap: :klap: -:^

Wel even wennen, Maar dat moet je aan een nieuwe brommer ook :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » zo aug 10, 2008 8:12 pm

BB Peet schreef:Reef,

kan het zijn dat mijn instelling voor m'n BlackBerry ook veranderd dient te worden? Ik krijg geen berichten meer via Viigo op m'n BlackBerry.

Groetjes,
Jah de XML feed moet nog gemaakt worden, zal je BB Message sturen als ie klaar is ;)
Proud member of the Adventure Chaptor

Dt-tje
Berichten: 842
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:39 am
Locatie: Creil, The Netherlands

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door Dt-tje » zo aug 10, 2008 8:39 pm

ReefeR schreef:Daan, kijk is op onze website: http://www.blackbirdownersclub.eu of . nl

Mijn email adres staat op elke pagina ;)


En dat email adres van wie je die email kreeg was dat niet webmaster@balckbirdownersclub.eu ? Dan had je die kunnen gebruiken om te antwoorden :+

Ja, die mail kwam van dat adres. Maar voor ik die mail zag ben ik gaan zoeken.
Ik heb alleen op het forum gezocht, maar had idd beter naar de website kunnen gaan, niet aan gedacht :roll:
Leermomentje :D


Oh ja, ik vind de inbox voor de pm berichten super! Heel overzichtelijk :!:

petje02
Berichten: 222
Lid geworden op: vr jan 25, 2008 10:27 pm
Locatie: heerlen, limboland
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door petje02 » ma aug 11, 2008 8:18 am

welke popup hebben jullie ingebouwd want normaal gezien ben ik niet gecharmeerd van popups.

bij eerste keer op het nieuwe forum komen wordt er gevraagd om popups te accepteren.

ik hoor het wel.

Pascal

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » ma aug 11, 2008 8:23 am

De enige active Pop-up is die van de PM berichten, die kun je dan ook nog in je profiel aan of uit zetten !
Proud member of the Adventure Chaptor

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door YO » ma aug 11, 2008 8:49 am

De melding rechts "Nieuwe berichten" worden doorgeteld. Je moet eerst uitloggen en dan weer inloggen om het weer leeg te maken. :?

Bij het oude forum kon je ingelogd blijven en werd bij elk bezoek de teller op 0 gezet...

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » ma aug 11, 2008 9:10 am

Je bedoelt de teller op het Portaal neem ik aan ?

Die zal refreshed worden als je idd van het forum afgaat, uitloggen is niet direct nodig, maar door t uitloggen "ververs" je je cache en zal je eerder de teller terug zetten idd.
Als je gewoon wegsmufd of afsluit en later (geen minuut) terug komt zal ook de teller terug gezet zijn.

Dit is echt niet anders dan op het oude forum.

Als je perse je teller wil resetten kun je ook naar beneden scrollen en je Forum Cookies resetten, je moet dan ook opnieuw inloggen en vooral je password niet vergeten ;)
Proud member of the Adventure Chaptor

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » ma aug 11, 2008 10:34 am

Voor de RSS feed readers, de nieuwe link is: http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/syndication.php
Zie ook helemaal beneden in de footer ;-)
Proud member of the Adventure Chaptor

LeoFric
Berichten: 1526
Lid geworden op: do mei 31, 2007 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door LeoFric » ma aug 11, 2008 2:44 pm

ReefeR schreef: Dat is gemaakt door het phpBB team in Nederland, niet dat je denkt dat ik hier mijn invloeden loop uit te oefenen :+
hehehe... Nee maar ik ben blij dat wij Nederlanders ook open staan om het eens anders te doen dan "verstuur" of "verzenden"
Ik vind bevestig wel chique eigenlijk.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » ma aug 11, 2008 4:22 pm

ReefeR schreef:- Alvast 1 ding vast gesteld, alle links naar andere topics op het forum zullen verkeerd lopen, omdat die nog phpBB2 vermelden.

Ik zal alles wat ik zie aanpassen, maar dat kan een tijdje duren voor we die definitief aangepast hebben, en jullie kunnen natuurlijk helpen met ontdekken van de foute links ;)

- De zoek maschiene moet nog indexeren dus kan zijn dat die nog niet werkt
De meeste links zijn nu aangepast, komen jullie er nog tegen stuur me dan ff een PM

De zoekmasjien is geïndexeerd en werkt als de spreekwoordelijke t*t


Met betrekking tot de nieuwe post teller, denk ik dat de meeste nu juist heel blij zijn, deze werkt veel beter dan die op het forig forum, waar je na 1x wegsmurfen direct alle nieuwe posts kwijt was. Dus deze laten we ff zo ;)
Proud member of the Adventure Chaptor

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door DiFoglio » ma aug 11, 2008 10:17 pm

ReefeR schreef:- Alvast 1 ding vast gesteld, alle links naar andere topics op het forum zullen verkeerd lopen, omdat die nog phpBB2 vermelden.

Ik zal alles wat ik zie aanpassen, maar dat kan een tijdje duren voor we die definitief aangepast hebben, en jullie kunnen natuurlijk helpen met ontdekken van de foute links ;)

- De zoek maschiene moet nog indexeren dus kan zijn dat die nog niet werkt


ReefeR, hier dan een "fout" linkje
http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... t=hyperpro
Bijna onderaan (een opm. van FilAment
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door The Doctor » di aug 12, 2008 5:41 pm

Het valt me net op dat op het nieuwe forum de post-counter weer aan staat. Kan me nog herinneren dat die op ons eerste forum uitgeschakeld is geworden omdat er op de duur het domste gepost werd om die counter omhoog te krijgen.

Blijft hij op het nieuwe forum aanstaan of verdwijnt die nog?

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door Ankertje » di aug 12, 2008 6:29 pm

The Doctor schreef:Het valt me net op dat op het nieuwe forum de post-counter weer aan staat. Kan me nog herinneren dat die op ons eerste forum uitgeschakeld is geworden omdat er op de duur het domste gepost werd om die counter omhoog te krijgen.

Blijft hij op het nieuwe forum aanstaan of verdwijnt die nog?
We gaan er van uit dat men wat meer volwassen is dan toen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door Blackbird024 » di aug 12, 2008 8:54 pm

Ik heb toch ook nog wel een vraagje.

Allereerst vind ik dat het nieuwe forum er wel strak uit, en dat beetje wennen gaat wel goed komen :lol:

Alleen op het oude forum klikt hield ik alle recente topics bij via de daarvoor bedoelde knop en dan kon ik ook aangeven over hoeveel dagen. Nu vind ik wel de knop "toon nieuwe berichten" maar ik kan dan verder niets meer specificeren. Das wel jammer omdat ik niet altijd meteen tijd heb om al die berichten te bekijken en na opnieuw inloggen is het aantal nieuwe berichten natuurlijk weer opnieuw geset. Is dit toch nog (eenvoudig) mogelijk?

En nog een minder belangrijk vraagje :) Als ik op het oude forum op een link klikte dan opende hij die automatisch in een nieuw venster (IE7) maar op het nieuwe forum dan opent hij hem over deze pagina. Is dat bij mij aan te passen of is dat iets van het forum zelf?

Natuurlijk alvast bedankt :lol: :lol: :lol: :lol:
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » di aug 12, 2008 9:34 pm

Recente topics Mod ga ik naar opzoek, die moet erbij, is alleen ff de vraag of die mod er al is !
Dat 2e punt was mij ook al opgevallen, nu is dit eenvoudig op te lossen door rechts te clicken en te openen in nieuw venstertje of nieuwe tab, maar ideaal is anders, ook hiervoor ga ik opzoek of wij de enigen zijn die dit als hinderlijk ervaren.
Proud member of the Adventure Chaptor

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » di aug 12, 2008 9:54 pm

Nu gaan jullie natuurlijk denken dat het allemaal erg makkelijk is..... :roll:

Zoals opgemerkt door Blackbird024 werden externe links op het nieuwe forum niet als dusdanig herkent, maw als je op http://www.youtube.com klickte dan smurf je weg van het forum. Je kon dit alleen voorkomen door rechts click techniek toe te passen....irritant dus !

Vanaf nu is dit probleem geschiedenis, externe links zullen in een nieuwe sessie van je Web-browser openen en Interne links gewoon binnen je huidige sessie.

Test maar is uit:

http://www.youtube.com = extern
http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/portal.php = intern
Proud member of the Adventure Chaptor

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum - Stel je vragen hier

Bericht door ReeF » di aug 12, 2008 9:59 pm

Blackbird024 schreef:Alleen op het oude forum klikt hield ik alle recente topics bij via de daarvoor bedoelde knop en dan kon ik ook aangeven over hoeveel dagen. Nu vind ik wel de knop "toon nieuwe berichten" maar ik kan dan verder niets meer specificeren. Das wel jammer omdat ik niet altijd meteen tijd heb om al die berichten te bekijken en na opnieuw inloggen is het aantal nieuwe berichten natuurlijk weer opnieuw geset. Is dit toch nog (eenvoudig) mogelijk?
Ook zelf nu pas ontdekt.....
Bovenstaande functie zit standaard in het pakket :oops:

Op het forum overzicht staat een link: Actieve onderwerpen (naast Toon nieuwe berichten en toon onbeantwoorde berichten)
Als je deze aanklickt krijg je alle actieve onderwerpen van de laatste 7 dagen, als je u naar beneden scrolled zul je zien dat je daar de periode naar eigen inzicht kunt aanpassen ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten