Forum Stijl

Forum aankondigingen
Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Forum Stijl

Bericht door MarcB » za nov 28, 2009 5:10 pm

Tot op heden hebben we een tweetal forumstijlen onderhouden. Te weten Subsilver2 en Prosilver. De Prosilver stijl is een wat modernere stijl dan de Subsilver2 stijl. Echter, het onderhoud van beide stijlen is behoorlijk arbeidsintensief. Daar komt bij dat het aantal leden dat gebruik maakt van de Subsilver2 stijl over de afgelopen 2 maanden ongeveer 1 op 5 is. Er is dan ook besloten te stoppen met het onderhoud op de Subsilver2 stijl.

De instellingen op het forum zullen zodanig aangepast worden dat leden met een Subsilver2 stijl automatisch overschakelen op de Prosilver stijl.

:!:
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Motorpsycho » za nov 28, 2009 5:32 pm

Hier ben ik helemaal niet blij mee |B

Ik denk dat de meeste gebruikers na omschakeling naar het nieuwe phpBB3 forum nooit geweten hebben dat er 2 forum stijlen waren. In het begin was er ook alleen maar prosilver, ik heb toen aan Reef gevraagd of hij de subsilver stijl ook kon activeren omdat dat er net uit ziet als phpBB2

Daarom zullen de meeste nooit geweten hebben dat er 2 stijlen mogelijk waren en hebben zich maar over gegeven aan de nieuwe stijl.

Ik vind de Prosilver stijl zo ontiegelijk onduidelijk en verwarrend. Maar goed als ik tot de minderheid behoor zal ik me maar aan moeten passen.

Oke nog een poging :D ah ah ah ah alsjeblieft Marc, wil je voor mij speciaal de Subsilver2 stijl toch onderhouden ah ah ah ah alsjeblieft :_- :hug:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door martin » za nov 28, 2009 5:43 pm

Ik gebruik ook subsilver2, dat andere vind ik zeer onoverzichtelijk.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Mr. Blue » za nov 28, 2009 5:49 pm

:^ Ik gebruik ook Subsilver2, om dezelfde reden.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door MarcB » za nov 28, 2009 6:13 pm

Ik snap het punt maar, voor het onderhoud betekent het dat alles dubbel moet worden uitgevoerd en dus eens zo veel tijd kost. Daar komt bij dat binnenkort de laatste upgrade geinstalleerd wordt en tevens de nieuwe Portal software....
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Evelakes » za nov 28, 2009 7:04 pm

Als jullie je wat verdiepen in de software van PHPBB3 zul je merken dat het een waanzinnige berg met werk is.
Het is geen omgeving waar je even een paar knoppen omzet en hup resultaat, nee alles moet handmatig gewijzigd worden
daarvoor zijn weer 2 software applicaties/programma's nodig om dit te realiseren.
Als je een beetje in de programmeer wereld bekend bent weet je hoeveel regels je moet aanpassen om een programma aan te passen of
te veranderen. Daarbij komt als er maar 1 letter of cijfer in de programma regel niet correct is geplaatst het hele forum out of business
is totdat je de spelt in de hooiberg hebt gevonden. Bij 2 stijlen moet dus ook 2 x wijzigen en daar ben je echt uren zoet mee.

om je een klein idee te geven van mutaties in PHPBB3 dit zijn de regels die 1 onderdeel van het forum behandeld in 1 stijl.
soms moet je wel 10 van deze mutaties door voeren per stijl.

* phpBB 3.0 Style Sheet
--------------------------------------------------------------
Style name: proSilver
Based on style: proSilver (this is the default phpBB 3 style)
Original author: subBlue ( http://www.subBlue.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Modified by: shoot
Translation by : Raimon (http://www.phpBBservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Copyright 2006 phpBB Group ( http://www.phpbb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
--------------------------------------------------------------
*/

/*
--------------------------------------------------------------
html, body tag kopie van colours.css
-------------------------------------------------------------- */
html, body {
color: #68696D;
background-color: #A0A8AE;
/* background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/jouwbg.gif");*/ /* Veranderd: map en de naam van de afbeelding */
}

/*
--------------------------------------------------------------
#wrap tag kopie van common.css
-------------------------------------------------------------- */
#wrap {
padding: 0 20px;
min-width: 700px;
width: 900px;
margin: 0 auto;
}


/* additional proSilver Markup Stijlen buiten de rondingen
----------------------------------------------------------- */
.top-left, .top-right, .bottom-left, .bottom-right {
height: 20px; /* VERANDER: vervang doormiddel van de hoogte van een van de hoeken (= 1/2 hoogte van de afbeelding) */
weidth: 20px; /* VERANDER: vervang doormiddel van de hoogte van een van de hoeken (= 1/2 hoogte van de afbeelding) */
font-size: 2px; /* DNC: correctie IE voor de hoogte van de <div>'s */
}

.top-left {
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/corners_top.gif"); background-repeat:no-repeat; /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
background-position: 0 -20px; /* VERANDER: vervang de tweede nummer door nagative hoogte van een van je hoeken */
margin-left: 1px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-top: 0px; /* VERANDER; vervang de hoogte van een van je hoeken */
margin-right: 9px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
}
.top-right {
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/corners_top.gif"); background-repeat:no-repeat; /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
background-position: 100% 0; /* DNC: postitie van de rechter hoek aan de rechter zijde, geen verticale vernaderingen */
margin-left: 0px; /* VERANDER: vervang door de breedte van een van je hoeken */
margin-top: -9px; /* VERANDER; vervang de hoogte van een van je hoeken */
margin-right: 1px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
}
.top-center {
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_headers.gif"); /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
background-position: 0 0px; /* VERANDER: vervang de tweede nummer door nagative hoogte van een van je hoeken */
height: 20px; /* VERANDER: vervang doormiddel van de hoogte van een van de hoeken (= 1/2 hoogte van de afbeelding) */
weidth: 20px; /* VERANDER: vervang doormiddel van de hoogte van een van de hoeken (= 1/2 hoogte van de afbeelding) */
font-size: 2px; /* DNC: correctie IE voor de hoogte van de <div>'s */
margin-left: 20px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-top: -20px; /* VERANDER; vervang de hoogte van een van je hoeken */
margin-right: 20px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-bottom: -20px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
}

.bottom-left {
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/corners_bottom.gif"); background-repeat:no-repeat; /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
background-position: 0 0px; /* VERANDER: vervang de tweede nummer door negative hoogte van één van je hoeken */
margin-right: 0px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-left: 1px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-top: 0px; /* VERANDER; vervang de hoogte van een van je hoeken */
}
.bottom-right {
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/corners_bottom.gif"); background-repeat:no-repeat; /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
background-position: 100% -20px; /* VERANDER: vervang de tweede nummer door negative hoogte van één van je hoeken */
margin-right: 1px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-left: 0px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-top: -20px; /* VERANDER; vervang de hoogte van een van je hoeken */
}
.bottom-center {
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_footers.gif"); /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
background-position: 0 0px; /* CHANGE: replace second number by negative height of one of your corners */
height: 20px; /* VERANDER: vervang doormiddel van de hoogte van een van de hoeken (= 1/2 hoogte van de afbeelding) */
weidth: 20px; /* VERANDER: vervang doormiddel van de hoogte van een van de hoeken (= 1/2 hoogte van de afbeelding) */
font-size: 2px; /* DNC: correctie IE voor de hoogte van de <div>'s */
margin-left: 20px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-top: -20px; /* VERANDER; vervang de hoogte van een van je hoeken */
margin-right: 20px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
margin-bottom: -20px; /* VERANDER; vervang de breedte van een van je hoeken */
}

.inside {
border-left: 0px solid #000000; /* YCC: kleur &opties voor de linkerborderregel */
border-right: 0px solid #000000;/* YCC: kleur &opties voor de rechterborderregel */
background: #FFFFFF; /* YCC: achtergrondkleur van de binnenkant */
color: #000000; /* YCC: standaard tekstkleur van de binnenkant */
padding-left: 0px; /* YCC: alle teksen voor somige afstanden van de linker border */
padding-right: 0px; /* YCC: alle teksten voor sommige afstanden van de rechter border */
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_body.gif"); /* VERANDER: map en de naam van je afbeelding */
}

.notopgap { margin-top: 0; } /* DNC: om te voorkomen dat de box gaat uitsplitsen */
.nobottomgap { margin-bottom: 0; } /* DNC: om te voorkomen dat de box gaat uitsplitsen */

.outside {
margin: 0 auto;
width : 950px;
}


Oke nu is dat klaar, laten we nu de html bewerken zodat de css waardes worden aangeroepen.

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Re: Forum Stijl

Bericht door Blackmetal » za nov 28, 2009 10:55 pm

Ik gebruik ook subsilver2, dus ben benieuwd of die wijziging me gaat bevallen.
Afbeelding .

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Mr. Blue » zo nov 29, 2009 11:25 am

Hellup de stijl is veranderd. |( :me stupid:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Ti-BB » zo nov 29, 2009 12:44 pm

Ik snap dat ik mee moet met de tijd, maar niet iedere verandering is een verbetering :|

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Motorpsycho » zo nov 29, 2009 12:46 pm

Mr. Blue schreef:Hellup de stijl is veranderd. |( :me stupid:
:^

Zoek me een ongeluk en ben alles kwijt :shock: :me stupid: :police: :think: :Q :shifty: :? :evil:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door newborn » zo nov 29, 2009 1:26 pm

Wat ik nu mis in de nieuwe stijl is "Toon laatste nieuwe berichten".

Dat vond ik heel gemakkelijk want dan zag je altijd als eerste het overzicht van de berichten die nieuw geplaatst waren vanaf dat je de laatste keer op het forum was.

Is dat er wel ergens, maar zie ik het misschien over het hoofd??

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Mr. Blue » zo nov 29, 2009 1:47 pm

Volgens mij staat dit op de pagina "Forumoverzicht" in het rijtje net boven de donkerblauwe balk waarin BOC FORUM staat.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door MarcB » zo nov 29, 2009 2:58 pm

MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door newborn » zo nov 29, 2009 4:32 pm

Gevonden :D

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

cock
Berichten: 146
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 8:50 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door cock » zo nov 29, 2009 4:38 pm

normaal kon je als je in actieve onderwerpen zat herhaaldelijk op toon actieve onderwerpen drukken om de pagina te verversen maar nu moet je eerst terug naar forumoverzicht of op f4 drukken
een dag niet gelachen een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door HHBBXX » zo nov 29, 2009 5:04 pm

:^


Precies, en dat was toch erg handig :doh:
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Ankertje » zo nov 29, 2009 5:16 pm

Merk geen verschil. :D

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door HHBBXX » zo nov 29, 2009 5:22 pm

Alles went... Dus deze verandering is over een poosje ook weer helemaal gewoon en dan weten we niet anders meer.
Misschien merken we dan zelfs geen verschil meer :wink:
Youth is not a time of life... It's a state of mind

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door RRon » zo nov 29, 2009 7:34 pm

Weet niet wat ik altijd gebruikte maar zal aan de nieuwe styl moeten wennen, komt wel weer goed!! Was alleen effe in de war! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door YO » ma nov 30, 2009 11:35 am

MarcB schreef:Daar komt bij dat het aantal leden dat gebruik maakt van de Subsilver2 stijl over de afgelopen 2 maanden ongeveer 1 op 5 is.
:!:
Motorpsycho schreef:
Ik denk dat de meeste gebruikers na omschakeling naar het nieuwe phpBB3 forum nooit geweten hebben dat er 2 forum stijlen waren.
Ten eerste hulde voor de bergen werk die jullie verzetten!! -:^

Ten tweede ben ik het eens met MP. Iedereen ging er van uit dat Prosilver de enige keus was.

Ik vind Prosilver onoverzichtelijker en minder gebruiksvriendelijk. Bij de SubSilver2 zag je als eerste van wie de posting was.

tevens vond ik de SubSilver 2 rustiger qua beeld.

Maar ik begrijp dat je moet kiezen.

Kun je niet kiezen voor SubSilver? :mrgreen:

Raptor
Berichten: 1658
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Raptor » ma nov 30, 2009 2:32 pm

Noh, zat nog in mijn achterhoofd om de "oude" stijl weer eens op te zoeken, want die vonnik ook beter...en nu ben ik te laat...toch jammer :violin: :?

Maja, voordeel is dan wel weer dat er niets anders is...

Kunnen we die icoontjes voor sticky/ ongelezen enz. niet aanpassen, voor mij part met kleurtje (zwart natuurlijk)....dan is het iets overzichtelijker denk ik
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door MarcB » ma nov 30, 2009 4:35 pm

Raptor schreef:Kunnen we die icoontjes voor sticky/ ongelezen enz. niet aanpassen, voor mij part met kleurtje (zwart natuurlijk)....dan is het iets overzichtelijker denk ik
Geregeld, Rood icoon -> er zijn ongelezen berichten, Blauw icoon -> alle berichten zijn gelezen :wink:

Wellicht nog niet gezien maar rechtsboven in het Forumoverzicht staat "Markeer alle forums als gelezen". Hetzelfde is terug te vinden in de specifieke fora rechtsonderin "Markeer onderwerpen als gelezen". Door dit eenmalig aan te klikken worden vanaf dat moment de icoontjes rood bij nieuwe postings. Reeds bestaande postings hebben een blauw icoontje.
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Mr. Blue » ma nov 30, 2009 8:18 pm

Raptor schreef:Kunnen we die icoontjes voor sticky/ ongelezen enz. niet aanpassen, voor mij part met kleurtje (zwart natuurlijk)....dan is het iets overzichtelijker denk ik
Ja, en als je dan toch bezig bent meteen maar even de kleur iets aanpassen, de gebruiker met avatar links plaatsen enz, enz. :typing: :lol:

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Evelakes » di dec 01, 2009 4:16 am

Mr. Blue schreef:
Raptor schreef:Kunnen we die icoontjes voor sticky/ ongelezen enz. niet aanpassen, voor mij part met kleurtje (zwart natuurlijk)....dan is het iets overzichtelijker denk ik
Ja, en als je dan toch bezig bent meteen maar even de kleur iets aanpassen, de gebruiker met avatar links plaatsen enz, enz. :typing: :lol:
ohhh jeee 40 jaar dezelfde auto gereden en die knop blijft daar zitten hoor anders koop ik geen nieuwe... :lol:

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Forum Stijl

Bericht door Mr. Blue » di dec 01, 2009 3:20 pm

Evelakes schreef:
Mr. Blue schreef:Ja, en als je dan toch bezig bent meteen maar even de kleur iets aanpassen, de gebruiker met avatar links plaatsen enz, enz. :typing: :lol:
ohhh jeee 40 jaar dezelfde auto gereden en die knop blijft daar zitten hoor anders koop ik geen nieuwe... :lol:
Och het valt allemaal wel mee hoor, er zijn er zelfs die een andere motor als de BB kopen. Tong

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten