[Howto] Quoten

Opmerkingen, advies of vragen over het Forum of de Website
Plaats reactie
ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

[Howto] Quoten

Bericht door ReeF » do apr 03, 2008 12:47 pm

Op veler verzoek, hierbij een klein betoog omtrent het gebruik - en vooral - niet gebruik van de "Quote" functie
-------------------------------------------------------------------------------------
Aller eerst een korte uitleg hoe het "quoten" Forum-technisch werkt:

- Rechts in elke post staat een knop "quote"
Afbeelding


- Als je daarop clickt krijg je een nieuw antwoord scherm met daarin de text van de vorige poster tussen Quote tags
Afbeelding


Nu kun je eenvoudig je reactie hieronder plaatsen en zoals gebruikelijk je post plaatsen.

Het resultaat
ReefeR schreef:To quote or not to quote

Op veler verzoek, hierbij een klein betoog omtrent het gebruik - en vooral - niet gebruik van de "Quote" functie

Aller eerst een korte uitleg hoe het quoten werkt:

-----------------------------------------------------------------------------------

To quote or not to quote

Nu we weten hoe het "quoten" werkt is het zaak op de juiste momenten gebruik te maken van deze techniek.
Hiervoor zijn er wat "virtuele" afspraken gemaakt om een forum leesbaar te houden en waar wij ons ook aan gaan proberen te houden ;)

1- Er worden geen woorden toegevoegd / veranderd in Quotes
(natuurlijk moet er soms wel een geintje gemaakt kunnen worden)

2- Quote alleen de relevante text waarop men reageert
Master Joda schreef:
ReefeR schreef: Nu we weten hoe het "quoten" werkt is het zaak op de juiste momenten gebruik te maken van deze techniek.
Hiervoor zijn er wat "virtuele" afspraken gemaakt om een forum leesbaar te houden en waar wij ons ook aan gaan proberen te houden ;)
Wie hebben dan die afspraken gemaakt ?
3- Quote niet de voorafgaande post

Voorbeeldje hoe het niet moet:
Turbo-tje schreef:
YO schreef:
Man in Black-Bird schreef:
Zeg Yo hou is ff op iedereen kan het lezen !! :wistle: :lol:
:lol: :lol: 8) :wink: :hug:
Nah hier quoten ze ook en krijgen niets te horen van webbie....
4- Je kunt ook andere middelen gebruiken om iemand direct aan te spreken zoals onderstaande voorbeeld:
Relax schreef:@ Rick: mail me ff je reisweg. Ik zorg wel voor euuuuh begeleiding....

@ FS: ik post NOOIT iets over jou, dus maak je geen zorgen.

@ Newborn: ik was niet eens boos. Ontbijt, weet je wel.
En waar vind ik die poll?

@ benni: snap ik geen hol van.

@ MP: één van ons beide snapt iets niet. De meest lachwekkende? Ach, la ma, 't is jij. :wink:
5- BOC onzinnige Quote topper
Helaas regelmatig gebruikt
ReefeR schreef:Op veler verzoek, hierbij een klein betoog omtrent het gebruik - en vooral - niet gebruik van de "Quote" functie
-------------------------------------------------------------------------------------
Aller eerst een korte uitleg hoe het "quoten" Forum-technisch werkt:

- Rechts in elke post staat een knop "quote"
(picture)


- Als je daarop clickt krijg je een nieuw antwoord scherm met daarin de text van de vorige poster tussen Quote tags
(picture)


Nu kun je eenvoudig je reactie hieronder plaatsen en zoals gebruikelijk je post plaatsen.
ReefeR schreef:To quote or not to quote

Op veler verzoek, hierbij een klein betoog omtrent het gebruik - en vooral - niet gebruik van de "Quote" functie

Aller eerst een korte uitleg hoe het quoten werkt:
Het resultaat

-----------------------------------------------------------------------------------

To quote or not to quote

Nu we weten hoe het "quoten" werkt is het zaak op de juiste momenten gebruik te maken van deze techniek.
Hiervoor zijn er wat "virtuele" afspraken gemaakt om een forum leesbaar te houden en waar wij ons ook aan gaan proberen te houden ;)

1- Er worden geen woorden toegevoegd / veranderd in Quotes
(natuurlijk moet er soms wel een geintje gemaakt kunnen worden)

2- Quote alleen de relevante text waarop men reageert
Master Joda schreef:
ReefeR schreef: Nu we weten hoe het "quoten" werkt is het zaak op de juiste momenten gebruik te maken van deze techniek.
Hiervoor zijn er wat "virtuele" afspraken gemaakt om een forum leesbaar te houden en waar wij ons ook aan gaan proberen te houden ;)
Wie hebben dan die afspraken gemaakt ?
3- Quote niet de voorafgaande post

Voorbeeldje hoe het niet moet:
Turbo-tje schreef:
YO schreef:
:lol: :lol: 8) :wink: :hug:
Nah hier quoten ze ook en krijgen niets te horen van webbie....
4- Je kunt ook andere middelen gebruiken om iemand direct aan te spreken zoals onderstaande voorbeeld:
Relax schreef:@ Rick: mail me ff je reisweg. Ik zorg wel voor euuuuh begeleiding....

@ FS: ik post NOOIT iets over jou, dus maak je geen zorgen.

@ Newborn: ik was niet eens boos. Ontbijt, weet je wel.
En waar vind ik die poll?

@ benni: snap ik geen hol van.

@ MP: één van ons beide snapt iets niet. De meest lachwekkende? Ach, la ma, 't is jij. :wink:
5- BOC onzinnige Quote topper
Helaas regelmatig gebruikt
:^



Tot slot:

Aan bovenstaande text kunnen geen rechten ontleent worden, alle gelijkenissen met werkelijke personen berusten op kleine vergissingen van de modder-eter

- Mijn "oprechte" excuses aan alle personen die hier bij toeval zijn "ge-quote" :)()
- Bedenk je dat ons forum echt veel makkelijk te lezen is als we ons gewoon een beetje aan deze "regels" houden, maar laat iemand die dit per abuis een keer vergeet aub leven, notoire misbruikers zal ik persoonlijk benaderen :D
- Lees ook deze Howto met de nodige kwinkslag, zo is hij in iedergeval wel getypt :wink:


Forumze
ReeF
(Nog steeds iets bij BOC)
Proud member of the Adventure Chaptor

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » do apr 03, 2008 2:25 pm

Mag ik (eigenwijs als ik ben) nog wat toevoegen?

- Denk er even om dat als je gebruik maakt van een quote, je in dat tekstvak helemaal naar beneden moet scrollen voordat je gaat typen. Soms is een deel van de tekst niet zichtbaar in het kader. Als je daar gaat typen wordt het volkomen onleesbaar......

- Je kan bij ons forum niet zomaar meerdere mensen quoten in een posting. Het is wel mogelijk door de volgende truc:
Quote degene waar je mee wilt beginnen, en plaats jouw opmerkingen daaronder. Plaats deze posting. Quote daarna de volgende persoon, en kopieer deze quoting uit het quote-vak door rechts te klikken. Annuleer dan deze posting, en ga met de backwards-knop weer terug.
Edit dan jouw posting, en plak met de rechtermuisknop de eerder gekopieerde quote onderaan in het tekstvak. Plaats jouw opmerkingen dan daaronder.
Voor meet quotes doe je precies hetzelfde.....

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » do apr 03, 2008 3:02 pm

Thnx, goede toevoeging :D
Proud member of the Adventure Chaptor

LeoFric
Berichten: 1526
Lid geworden op: do mei 31, 2007 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door LeoFric » do apr 03, 2008 3:09 pm

Frank Switser schreef: - Je kan bij ons forum niet zomaar meerdere mensen quoten in een posting. Het is wel mogelijk door de volgende truc:
Quote degene waar je mee wilt beginnen, en plaats jouw opmerkingen daaronder. Plaats deze posting. Quote daarna de volgende persoon, en kopieer deze quoting uit het quote-vak door rechts te klikken. Annuleer dan deze posting, en ga met de backwards-knop weer terug.
Edit dan jouw posting, en plak met de rechtermuisknop de eerder gekopieerde quote onderaan in het tekstvak. Plaats jouw opmerkingen dan daaronder.
Voor meet quotes doe je precies hetzelfde.....
NOU.... dat kan wel handiger overigens... Je kunt naar beneden scrollen en alle voorgaande post zien. Dan kopieer en plakken. En dan hoeft je alleen de "[ quote= <naam> en een sluit haak ]" neer te zetten voor de tekst. En dan natuurlijk eindigen met een sluiting van de quote zoals in het voorbeeld ook staat. En klaar is Clara.. :) Ff iets meer denken maar net zo makkelijk...

Dan kun je in het aangehaalde stuk gewoon verder schrijven onder het voorgaande stukje...

Best makkelijk...
Maar je kunt ook per bericht reageren en netjes gequoot blijft het ook goed leesbaar. :)

En Rome en iets met meerdere wegen... enzo.. ;)

Turbo-tje
Berichten: 877
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:43 pm
Locatie: Den Haag (LEGAAL!!!)
Contacteer:

Bericht door Turbo-tje » do apr 03, 2008 3:37 pm

snap er niks meer van....gewoon blijven qloten is mijn motto!! :shock:
Oog om oog...TAND door de lip!

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Faster » do apr 03, 2008 5:34 pm

Is dit de Quote500 ?

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Re: [Howto] Quoten

Bericht door The Doctor » do apr 03, 2008 5:40 pm

ReefeR schreef:Op mijn verzoek, hierbij een......blablabla
:c Tong

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » do apr 03, 2008 6:03 pm

:+ sterk
Proud member of the Adventure Chaptor

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » do apr 03, 2008 7:43 pm

ReefeR schreef::+ sterk
Wat :?: :lol:

Relax
Berichten: 1340
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:06 pm
Locatie: St-Martens-Lierde begot.
Contacteer:

Bericht door Relax » za apr 05, 2008 5:54 pm

Met zo weinig hersenmassa zo'n sterke post doen.


Vond dat quo-quo-quo-quo-quoten nochtans steeds een rustpunt, ergens....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten