inhouden

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

inhouden

Bericht door ClassicStreetfighter » za feb 17, 2018 5:17 pm

He mannen, mn eerste echte post: ik heb een vraag: mijn bb houdt een beetje in als ik gas erop gooi, maar ook bij deellast. Ook ploft hij behoorlijk in de uitlaat bij gas dicht. Als ik gas geef trekt hij t er uiteindelijk wel door.
Ik heb een flesje Forte erin gedaan en ff laten weken en gisteren een stukkie gereden, maar t heeft niet geholpen.
Ik heb remmenreiniger op de carbs -zo goed of kwaad als t kan, want kan er moeilijk bij- gespoten en hoor m niet spontaan klimmen in toeren. (geen valse lucht) Oja, bougies schijnen nieuw te zijn.

Hebben jullie enig idee waar ik t zou moeten zoeken? Ik denk zelf aan carbs maar hij loopt stationair wel netjes (gisteren met koude start deed rechter cylinder in t begin een tijdje niet mee)

Oh ja de vorige eigenaar heeft carbs laten reinigen en synchroniseren (is daar iets niet goed gegaan?) maar heeft m daarna eigenlijk niet meer gereden-zegt ie.

Al met al een beetje jammer, want ik zou erg graag ff n stukkie knorren..
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door Viffer » za feb 17, 2018 6:57 pm

Van welk bouwjaar is je BB?

ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door ClassicStreetfighter » za feb 17, 2018 7:47 pm

hij is van 97

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door Ti-BB » za feb 17, 2018 8:27 pm

Ik zou toch eerst even naar de bougies (laten) kijken. Ben niet technisch aangelegd, maar dit klinkt bekend.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door YO » za feb 17, 2018 9:48 pm

check je luchtfilter. Een hele vieze kan een oorzaak zijn. bougies eruit halen en checken. bougiekappen checken. rubberen aansluitingen checken bij het luchtfilterhuis en blok.

Zou ook een gescheurd membraam in je benzine-kraan kunnen zijn.

Daarna zou ik het zoeken bij de bobine.

ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door ClassicStreetfighter » zo feb 18, 2018 3:27 pm

bedankt. Zodra ik wat meer weet zal ik t hier posten (ik vind t altijd nogal aso als je soms leest dat mensen allerlei info vragen en verder de oplossing niet vertellen., dus zal mn best doen)

ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door ClassicStreetfighter » vr feb 23, 2018 9:29 pm

update: Gisteren na een paar dagen weer gereden en wat denk je: t is over... voor een tijdje, na een km of 10 begon t weer (zij het in mindere mate) Doet me toch denken aan vuiligheid in de carbs. ?

Hij heeft trouwens wel e-norm gezopen. Ik weet t niet precies maar schat zo 1:6. :shock: Lijkt me niet goed... misschien is dat de reden (hij verzuipt?)

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door BB-Rob » za feb 24, 2018 3:31 pm

Lijkt me een typisch carburateur probleem. Na lang stilstaan gaan de kanaaltjes dicht zitten door uitdrogende benzine.
Soms wil een vol flesje forte op een halve tank nog wel eens werken. 8)
Zo niet dan alle carbs opnieuw laten reinigen.

Of de monteur die hem het laatst heeft gereinigd heeft onderdelen overgehouden :wink:

ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

Re: inhouden

Bericht door ClassicStreetfighter » za jun 09, 2018 12:39 pm

Nou er was van alles mis: airbox was los, bobines los. twee soorten bougies enz. Inhouden doet ie nog steeds een beetje, maar het is nu zeker rijdbaar. heb nog niet veel gereden (heel weinig eigenlijk) maar dat komt nog wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten