olielekkage dekseltje

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

olielekkage dekseltje

Bericht door ClassicStreetfighter » zo feb 18, 2018 3:03 pm

Nog een vraagje: aan de rechterkant direct onder de cylinder zit een klein rond dekseltje met een m17 zeskant'bout'. Hij lekt daar een klein beetje olie en ik heb m geprobeerd aan te draaien, maar het voelt raar: je kan m zo een halve slag draaien, zonder dat ie strakker komt te zitten. Alsof je in rubber draait. Weet iemand wat hier achter zit en tot hoe ver je kan/moet aandraaien?

thanks

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: olielekkage dekseltje

Bericht door YO » zo feb 18, 2018 6:27 pm

ClassicStreetfighter schreef:Nog een vraagje: aan de rechterkant direct onder de cylinder zit een klein rond dekseltje met een m17 zeskant'bout'. Hij lekt daar een klein beetje olie en ik heb m geprobeerd aan te draaien, maar het voelt raar: je kan m zo een halve slag draaien, zonder dat ie strakker komt te zitten. Alsof je in rubber draait. Weet iemand wat hier achter zit en tot hoe ver je kan/moet aandraaien?

thanks
fotootje?

Je kunt de fotoos uploaden bij je bericht.

ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

Re: olielekkage dekseltje

Bericht door ClassicStreetfighter » zo feb 18, 2018 6:59 pm

Afbeelding

je ziet links deksel waar olievuldop zit en daar rechts van een rond dekseltje met een zeskantje erin.

(Ik weet niet hoe ik mn eigen foto kan toevoegen, sry)

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: olielekkage dekseltje

Bericht door MarcB » zo feb 18, 2018 8:47 pm

De foto is niet te zien aangezien het geen JPG is maar een link naar een ebay pagina. In de onderstaande code die je gebruikt heb is dit te zien aangezien hij niet eindigt op .jpg. Nu is het wat lastig om van ebay een foto te "hotlinken" aangezien er een script achter draait dat de foto automatisch vergroot en je niet de daadwerkelijke link met de extensie .jpg kan zien.

Code: Selecteer alles

[img]https://www.ebay.com/itm/97-HONDA-CBR1100-XX-BLACKBIRD-ENGINE-MOTOR-85-676-MILES-VIDEOS-INSIDE-517-TS-/371573624821[/img]
Een andere manier om een foto toe te voegen is om dit als "bijlage" van een bericht te doen. De rechten daarvoor krijg je als betalend lid.
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

ClassicStreetfighter
Berichten: 12
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:01 pm
Contacteer:

Re: olielekkage dekseltje

Bericht door ClassicStreetfighter » zo feb 18, 2018 10:01 pm

hmm, ok, ik snapt. Maar ik wil best getalend lid worden maar als je t niet erg vind wil ik eerst even wachten tot ik zeker weet dat t een blijvertje is...sry

laat ik t anders zeggen dan: op de mooie BOC banner hierboven zie je in t midden een uitgeklede BB met een grijs deksel(waar oa de olievuldop in zit. Direct rechts daarvan zie je (als je inzoomt-kan dat ook met een Win-doos?-) een kleiner zwart rond dekseltje. Daar lekt ie een beetje langs. En die voelt dus nogal rubberig aan. Tot hoe ver moet je die aandraaien?

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: olielekkage dekseltje

Bericht door Viffer » ma feb 19, 2018 6:52 pm

Achter dat deksel zitten de indicatoren voor het afstellen van ontsteking en montage nieuwe distributie ketting. En posities voor het stellen van je kleppen. Als je daar niks mee gaat doen blijf er dan van af.
Er zit idd een pakking of O ring die te vervangen is. Die heeft de Honda dealer met 3 dagen in huis.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten