Pagina 2 van 2

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: ma mar 17, 2014 8:53 pm
door Evelakes
Neem je tijd zodat je alle acties kunt terug koppelen . Succes

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: di mar 18, 2014 11:39 pm
door red devil
vandaag het ventiel wezen halen en vanavond weer samen gaan puzzelen.

eerst het advies van Yo opgevolgd maar helaas geen resultaat..

toen toch maar de valve vervangen en ontluchten en......


yes yes yes eindelijk werkte alles weer....
na 50 keer geremd te hebben met het achterrempedaal werkte het nog steeds :-__

bij het schoonmaken van de ventielen [2 weken terug]vonden we het al raar dat er bij een zeefje in de valve [bij de ingang waar de 2 leidingen de valve ingaan] dat als we er lucht inbliezen [in een andere opening]onder druk dat er alleen lucht uitkwam aan de rand van het zeefje maar niet door de gaatjes in het zeefje.
waarschijnlijk zit er daar een ventiel [we konden die niet openmaken] en we denken dat daar het probleem zat.

dusss motor weer afgebouwd en een pilsje open gemaakt en gelachen.

mensen bedankt voor jullie tips en tools.

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo mar 19, 2014 7:31 am
door Evelakes
Top en nu rijden :D

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo mar 19, 2014 8:21 am
door YO
:] fijn dat het opgelost is.

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo mar 19, 2014 6:45 pm
door Albert
Super! Bedankt voor je bijdrage. Volgens mij was dit ook nog niet echt de revue gepasseerd.

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo mar 19, 2014 7:30 pm
door red devil
dat dacht ik ook niet Albert.

hopelijk heeft iemand hier iets aan.

morgen staat de bike weer op zijn plekkie.

even wassen en hij is weer klaar voor de geplande alpen rit door duitsland-zwitserland-italie en oostenrijk over 2 maanden!!

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo mar 19, 2014 7:31 pm
door Gerrit XX-L
red devil schreef:vandaag het ventiel wezen halen en vanavond weer samen gaan puzzelen.

eerst het advies van Yo opgevolgd maar helaas geen resultaat..

toen toch maar de valve vervangen en ontluchten en......


yes yes yes eindelijk werkte alles weer....
na 50 keer geremd te hebben met het achterrempedaal werkte het nog steeds :-__

bij het schoonmaken van de ventielen [2 weken terug]vonden we het al raar dat er bij een zeefje in de valve [bij de ingang waar de 2 leidingen de valve ingaan] dat als we er lucht inbliezen [in een andere opening]onder druk dat er alleen lucht uitkwam aan de rand van het zeefje maar niet door de gaatjes in het zeefje.
waarschijnlijk zit er daar een ventiel [we konden die niet openmaken] en we denken dat daar het probleem zat.

dusss motor weer afgebouwd en een pilsje open gemaakt en gelachen.

mensen bedankt voor jullie tips en tools.
Mooi dat het opgelost is :)

Heb je hier nog foto's van gemaakt ?
zo ja :?:
post die even hier.
altijd handig als een andere Blackbird rijder dit probleem ook ondervind

Groeten Gerrit xx-l

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: do mar 20, 2014 10:06 am
door red devil
helaas heb ik er geen foto's van maar we weten allemaal [tenminste bijna allemaal] om welke klep het gaat linksvoor boven de remklauw.

en mochten ze nog vragen hebben kunnen ze me altijd mailen:

flens74@hotmail.com

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: do mar 20, 2014 10:48 am
door Gerrit XX-L
(y) (y) (y)

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: zo dec 13, 2015 9:20 pm
door hondahgr
YO schreef:Heb je de juiste volgorde gedaan mbt ontluchten?

als eerste de voorrem.

Linkerklauw VOOR bovenste nippel
rechterklauw VOOR bovenste nippel

Achterrem rempedaal:

rechterklauwVOOR: middelste nippel
Linkerklauw VOOR: Middelste nippel.

remklauw achter rempedaal: middelste nippel
remklauw achter rempedaal: nippel aan de achterzijde.

Voorkant Linkerklauw: De rempomp voor de DCBS achterkant: laatste nippel.




de remblokken achter en voor zijn verschillend maar ik neem aan dat je dat weet.
Wat ik niet snap bij de rempomp (de rest had ik al zo uitgevoerd)..Er staat dat je de achterste nippel moet gebruiken. Ik zie die niet op mijn BB aan het pompje... Is dat veranderd evt?
Aan de LV kant heb ik maar 2 nippels op de remklauw, niets aan de rempomp/drukregelaar (zover ik kan zien)....?

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: di dec 15, 2015 6:30 am
door YO
de rempomp (valve) aan de linkerklauw heeft idd geen nippel. ik bedoelde de nippel van de achterremklauw. Je moet de rempomp indrukken waardoor je druk krijgt op de achterremklauw (ff met twee man doen) en dan de laatste (achterste) nippel gebruiken voor het ontluchten.

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo dec 23, 2015 8:53 pm
door hondahgr
YO schreef:Heb je de juiste volgorde gedaan mbt ontluchten?

als eerste de voorrem.

Linkerklauw VOOR bovenste nippel
rechterklauw VOOR bovenste nippel

Achterrem rempedaal:

rechterklauwVOOR: middelste nippel
Linkerklauw VOOR: Middelste nippel.

remklauw achter rempedaal: middelste nippel
remklauw achter rempedaal: nippel aan de achterzijde.

Voorkant Linkerklauw: De rempomp voor de DCBS achterkant: laatste nippel.




de remblokken achter en voor zijn verschillend maar ik neem aan dat je dat weet.
Hoi Yo,
Onlangs zelf rem- koppelingsvloeistof vernieuwd. Zag ook bovenstaand schema.
Bij de rempomp staat dat je de achterste nippel moet gebruiken. Ik zie bij linkerklauw niet op mijn BB op/aan het pompje (boven remklauw) geen nippel... :roll: Is dat veranderd evt?
Aan de LV kant heb ik maar 2 nippels op de remklauw, niets aan de rempomp/drukregelaar (zover ik kan zien)....?

Re: achterrem blijft onder druk staan

Geplaatst: wo dec 23, 2015 8:56 pm
door YO
YO schreef:de rempomp (valve) aan de linkerklauw heeft idd geen nippel. ik bedoelde de nippel van de achterremklauw. Je moet de rempomp indrukken waardoor je druk krijgt op de achterremklauw (ff met twee man doen) en dan de laatste (achterste) nippel gebruiken voor het ontluchten.