Dimlicht vervangen

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
XXwin
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:06 pm
Locatie: Rijsenhout
Contacteer:

Dimlicht vervangen

Bericht door XXwin » vr dec 09, 2016 11:05 am

Eigenlijk vind ik het wel een stomme vraag. Ik rijd deze BB sinds 2003 en heb nog nooit een lampje hoeven te vervangen. Nu is voor het eerst mijn dimlicht stuk. En nu heb ik ook nog eens geen gynaecologie gestudeerd. En ik heb wel grote handen en eigenlijk geen zin om mijn hele motor uit elkaar te halen. Hoe krijg ik dan in godesnaam dat lampje vervangen?? Ik heb de stekker er al uit weten te trekken en het rubberdekkapje (die met twee van die treklipjes) er al af. Maar nu heb ik het vermoeden dat er nog iets van een borgclip achter zit. Op de tast kan ik niet ontdekken hoe die vast zit. Op internet is er geen plaatje van te vinden en ook geen info. Nu heb ik destijds een onderhouds cd van de bb gekocht maar die is zo oud dat mijn computer die nog net niet uitspuugt.....

Wie weet hoe het zit bij een xxy (2000 injectie)? Plaatje erbij? Graag!

Alvast bedankt!

XXwin of gewoon Edwin mag ook natuurlijk.

Boekie
Berichten: 49
Lid geworden op: ma apr 09, 2007 7:53 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Dimlicht vervangen

Bericht door Boekie » vr dec 09, 2016 4:09 pm

Hi Edwin,

Helaas geen plaatje. Voor mij het het heel lang geleden. En ja het is een gepiel om de lamp er weer in te krijgen. Maar als je de dekkap en de stekker eruit kan krijgen lukt de rest ook.
Waarschijnlijk zit er inderdaad een borgclipje achter. Sorry, geheugen als een goudvis.

Als ik jou was zou ik met een mobiel even een foto maken van de achterkant. Dan kan je tenminste zien hoe het eruit zien, vooral nu ook de dekkap en de stekker eruit ligt.

groeten, en succes.
Boekie (Erwin)

:matt

XXwin
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:06 pm
Locatie: Rijsenhout
Contacteer:

Re: Dimlicht vervangen

Bericht door XXwin » vr dec 09, 2016 11:01 pm

Boekie schreef:Hi Edwin,

Helaas geen plaatje. Voor mij het het heel lang geleden. En ja het is een gepiel om de lamp er weer in te krijgen. Maar als je de dekkap en de stekker eruit kan krijgen lukt de rest ook.
Waarschijnlijk zit er inderdaad een borgclipje achter. Sorry, geheugen als een goudvis.

Als ik jou was zou ik met een mobiel even een foto maken van de achterkant. Dan kan je tenminste zien hoe het eruit zien, vooral nu ook de dekkap en de stekker eruit ligt.

groeten, en succes.
Boekie (Erwin)

:matt
Dankjewel! Goed idee. Moet morgen mijn zoon maar even een foto maken. Die heeft een dunnere telefoon en dunnere handen!

XXwin
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:06 pm
Locatie: Rijsenhout
Contacteer:

Re: Dimlicht vervangen

Bericht door XXwin » za dec 10, 2016 1:04 pm

De volgende keer als m'n licht stuk is, koop ik een andere motor :splash Dit kan alleen maar een Japanner verzinnen......

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten