MC tur med banekjøring - 2008??

The place to be for our Norwegian friends.
Be aware Norwegian Language only !!
Plaats reactie
Leftlaner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 9:35 am
Contacteer:

MC tur med banekjøring - 2008??

Bericht door Leftlaner » ma aug 13, 2007 9:34 am

Er det noen som kan anbefale et banekurs/kjørekurs som tillater en del frikjøring..? Vet at Senior MC arrangerer noe greier på Rudskogen, men kjenner ingen som har vært med på det opplegget..

California Superbike School (CSS) har også noe greier, men det er jo aldeles spinndyrt (ca.10000 for en helg)..

Ser etter et arrangement som går over 2-3 dager, bør ikke koste særlig over 1000kr per dag.. Gjerne på Vålerbanen aller Mantorp, disse banene er vel mer egnet til Blackbirden enn Rudskogen..(?)

EDIT: Eller kanskje en bane i Nederland?
Laatst gewijzigd door Leftlaner op wo aug 15, 2007 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

mcbamse
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 13, 2006 10:07 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door mcbamse » di aug 14, 2007 7:59 pm

NMCU har flere kurs hvert år.

Hvis dere ikke er medlem, burde dere seriøst vurdere medlemskap.

http://www.nmcu.org/mckurs/index.html
:beer: Bjorn. :friends:

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » di aug 14, 2007 8:39 pm

Senior MC har så vell banekurs som tilgang til fri kjøring på Rudskogen.
For å få tilgang til dette må du være medlem i SMC (det er jeg)
og du må ha en lisens som Senior MC gir deg etter det første banekurset.
Vi snakker her om kurs med priser rundt 500 kr!!!
Senior MC har reservert Rydskogen hver torsdags kveld.

Dette er kjempe gøy!!!!! Dessverre er det litt langt for meg til Rydskogen hver Torsdag ellers så hadde jeg vært der hver uke.
Sammen med en kompis av meg planlegger vi å sette sykklane på henger og ta en tur dit snart.

Utenom dette har jeg undersøkt litt andre muligheter som ikke koster skjorta. Et av alternativa er å ta en tur til Danmark eller Nederland og ta det som en liten ferie på et par dager.
Om du er innterressert i slikt så reiser jeg gjerne med deg, for banene der er betraktelig bedre en vårt lokale alternativ 8) 8) 8)

Den første Norske XX klub tur?

Leftlaner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 9:35 am
Contacteer:

Bericht door Leftlaner » di aug 14, 2007 10:17 pm

XXviking schreef:Senior MC har så vell banekurs som tilgang til fri kjøring på Rudskogen.
For å få tilgang til dette må du være medlem i SMC (det er jeg)
og du må ha en lisens som Senior MC gir deg etter det første banekurset.
Vi snakker her om kurs med priser rundt 500 kr!!!
Senior MC har reservert Rydskogen hver torsdags kveld.

Dette er kjempe gøy!!!!! Dessverre er det litt langt for meg til Rydskogen hver Torsdag ellers så hadde jeg vært der hver uke.
Sammen med en kompis av meg planlegger vi å sette sykklane på henger og ta en tur dit snart.

Utenom dette har jeg undersøkt litt andre muligheter som ikke koster skjorta. Et av alternativa er å ta en tur til Danmark eller Nederland og ta det som en liten ferie på et par dager.
Om du er innterressert i slikt så reiser jeg gjerne med deg, for banene der er betraktelig bedre en vårt lokale alternativ 8) 8) 8)

Den første Norske XX klub tur?

Rudskogen hver torsdag blir litt langt å pendle for meg også (Bergen).. Å ta danskebåten over fjorden, og fortsette nedover til Nederland høres absolutt ut som en god idé, ikke minst hvis det lar seg kombinere med en dag eller to på bane..! Det eneste kriteriet for min del er at jeg ikke kan dra på "egotripp" i mer enn en liten uke i slengen, med tanke på kone og unger. Du har vel sikkert en del kontakter i Nederland som sikkert kan hjelpe oss mht overnatting osv også..?

Er litt usikker på om kompisene mine er sporty nok til en såpass lang tur (de kjører ikke XX) :roll: , men jeg skal lufte dette alternativet for dem.. 8)

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » di aug 14, 2007 10:35 pm

Overnatting er ingen problem, og ego tripp er det ikke rom til for meg heller.
Det er dog flere løsninger på problemet.
1 vi tar damene med og plasserer barn hoss besteforeldre, lager et program som dekker behov for damene i nærheten.

2 vi reiser bare for noen få dager.

Jeg er med i begge tilfeller, så bare si fra så starter vi planlegginga!

Det hadde vært kjempe gøy å ha noen flere BB med !!!

Leftlaner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 9:35 am
Contacteer:

Bericht door Leftlaner » wo aug 15, 2007 9:36 am

XXviking schreef:Overnatting er ingen problem, og ego tripp er det ikke rom til for meg heller.
Det er dog flere løsninger på problemet.
1 vi tar damene med og plasserer barn hoss besteforeldre, lager et program som dekker behov for damene i nærheten.

2 vi reiser bare for noen få dager.

Jeg er med i begge tilfeller, så bare si fra så starter vi planlegginga!

Det hadde vært kjempe gøy å ha noen flere BB med !!!
Jeg er også med i begge tilfeller, hadde vært gøy å få damene med på en skikkelig langtur :wink: Hittil har jeg bare fått madammen med på helgetur med en overnatting, men nå som jeg har rigget til Autocom anlegget, og Givi-rack med ryggstøtte er i bestilling er jo alt tilrettelagt for en fin opplevelse som passasjer også. Broderen fikk kjøre sykkelen noen timer mens jeg satt bakpå i sommer, og jeg hadde det veldig fint. Hørte på Dire Straits og annen dertil egnet kjøremusikk - og kunne prate litt underveis. Fin utsikt over hjelmen til føreren, og sittekomforten er det heller ikke noe å si på..

Men som sagt, jeg er også med på en (litt kortere) egotripp dersom det blir vanskelig å få med damen(e).. Har du noen linker som viser hvordan banene i Nederland ser ut?

knutaj
Berichten: 20
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 12:09 pm
Locatie: Norway
Contacteer:

Re: MC tur med banekjøring - 2008??

Bericht door knutaj » ma feb 04, 2008 2:42 pm

[quote="Leftlaner"]Er det noen som kan anbefale et banekurs/kjørekurs som tillater en del frikjøring..? Vet at Senior MC arrangerer noe greier på Rudskogen, men kjenner ingen som har vært med på det opplegget..

Har tatt seniors kurs. Dette er ikke et typisk banekurs, men går mer på kjegler, 8 tall, nødbrems, unnamanøver osv. Avslutter med trening i sporvalg på Rudskogen, og du får en lisens som gir deg adgang til egentrening på Rudskogen på Torsdagene.

Det beste kurset som kan kjøpes for penger, er California Superbikeschool. Dette er banekjøring på høyt nivå. Delt inn i fire heldagskurs/nivå. Koster ca 3000,- pr dag. Jeg nøyde meg med nivå 1, 2, 3. Nivå 4 er bare en oppsummering av de 3 første. En utrolig bra step-by-step opplæring som er lett å følge.
Ellers har vel NMCU kurser, og
www.fullkontroll.no
mvh
Knut-Arne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten