Remsysteem

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
tirolermike
Berichten: 10
Lid geworden op: do sep 22, 2011 8:00 pm

Remsysteem

Bericht door tirolermike » ma jun 08, 2015 9:35 pm

Hallo allen, vraag over mn BB. Visueel zijn de remblokken voor nog in goede staat. Alleen ik hoor dat op linker remtang aanloopt op de schijf. Is na een rit niet extreem warmer dan rechterzijde. Ook tijdens langzaam rijden hoor ik licht slepend geluid. Waar moet ik op letten eventueel?
Remzuigers gangbaar maken lijkt me logisch voor een 99 type.
Hoor graag ervaringen.
Mvg
Mike

Vinny1100xx
Berichten: 37
Lid geworden op: wo dec 14, 2011 12:41 pm
Contacteer:

Re: Remsysteem

Bericht door Vinny1100xx » di jun 09, 2015 8:50 pm

Goede avond.

Ik had het zelfde met mijn 97 Bird.
Na verloop van tijd zag ik ook sleep sporen op m,n linker schijf komen.
Toen ik het uit elkaar haalde zag ik dat 1 rem blok helemaal versleten was, dit was niet te zien van af de buitenkant.
De oorzaak was een schuifpen die vast zat.
Maar viel van het ene in het andere na gangbaar maken en remblokken vervangen liep alles nog meer aan.
Na wat zoeken heb ik uiteindelijk allebei de remklauwen gereviseerd en nu zijn alle problemen op gelost.
Het is de ten zeerste aan te bevelen om vooral bij een wat oudere motor gewoon alles uit elkaar te halen goed schoon maken met een brillo sponsje en alle rubbertjes te vervangen.
Revisie setje koste bij tenkateshop.com iets van 50 euro ik heb alles zelf gedaan scheelt enorm veel geld maar wel alles rustig op je gemaak doen en goed kijken hoe alles in elkaar zit.
Als u een technische achter grond heeft moet dit zeker lukken en een beetje pers lucht is ook niet verkeerd.
En bekijk ook de (How To) over ontluchten van het rem systeem van de bird dit is ook een een heel ritueel.
Hopelijk heeft u wat aan de info succes !!

MVG.,
Vinny1100xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten