2 vraagjes

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
stevmal
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 14, 2015 10:16 pm
Contacteer:

2 vraagjes

Bericht door stevmal » wo sep 16, 2015 10:11 pm

Hallo, ben sinds kort eigenaar van een Bb in originele uitvoering.

Nu wil ik graag led knipperlichten achteraan. Ik ben een leek op vlak van elektronica.

Men eerste probleem: hoe haal je de originele dikke pinkers ervan af? En is het mogelijk om op dezelfde plek kleinere ledpinkers te monteren?
Hoe zit het met de aansluiting van de bedrading? Is dit makkelijk zelf te doen?

Tweede probleem! ik heb een puig race ruit gekocht. NU zijn de twee rubberen 'dopjes' die in de onderste twee gaatjes passen om de schroef op vast te draaien stukgegaan. Is dit ergens te vinden?
Zoals het nu is kan ik geen ruit bevestigen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zijn er zo universele beschikbaar?

Alvast bedankt en groetjes steven

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door Viffer » wo sep 16, 2015 10:29 pm

Bedrading in de kont los nemen. Stekkers. Pinkers zitten met een moer in het spatbord vast.
Led is geen punt mits je ze gebruikt met voorschakelweerstanden. Of je koopt voor 15 euro een led richtingaanwijzers relais.

Die rubbertjes met schroefdraad kan je bestellen bij elke Honda dealer.

stevmal
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 14, 2015 10:16 pm
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door stevmal » wo sep 16, 2015 10:49 pm

Hallo bedankt voor de nuttige tips.

Zijn de gaten waar de originele pinkers inzitten niet te groot als je er kleinere wil monteren?
passen de stekkers zowieso of moet er gesoldeerd worden? Ik heb al eens gekeken onder het zadel en lij lijkt dat de bedrading niet via een stekker gekoppeld is?
voor het achterlicht zie ik wel een stekker, ik neem aan dat als ik een led achterlicht aankoop dat dit loskoppelen is en weer inpluggen?
Voorschakelweerstanden zijn me totaal onbekend ;) een relais plaatsen is gewoon klikken?
is er een bepaald merk voor kleine ledpinkers? of zijn de meeste die je vind op websites goed genoeg? Passen deze universele allemaal?

Dan zal ik een navragen bij de dealer of ze zo een rubbertjes voor me hebben liggen!


alvast bedankt voor de snelle reactie!

grts steven

diverr xx
Berichten: 115
Lid geworden op: wo sep 01, 2010 10:06 am
Locatie: ijmond
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door diverr xx » vr sep 18, 2015 3:08 pm

hoi stevan
voor de blinkers zijn er adapterplaatjes en ja gewoon de stekkertjes over zetten.
kom je uit de buurt dan wil ik wel even helpen.

stevmal
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 14, 2015 10:16 pm
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door stevmal » ma sep 28, 2015 9:49 am

Hallo bedankt voor de reactie, ik vrees dat ik niet uit de buurt ben, ik woon in Belgie. Weliswaar dichtbij de nederlandse grens maar heb geen idee waar jou woonplaats ligt?

diverr xx
Berichten: 115
Lid geworden op: wo sep 01, 2010 10:06 am
Locatie: ijmond
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door diverr xx » ma sep 28, 2015 10:33 am

mijn woonplaats is IJmuiden daar bij de grote noord zeesluizen dus dat is niet in de buurt
maar het is goed zelf te doen .

stevmal
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 14, 2015 10:16 pm
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door stevmal » ma sep 28, 2015 11:44 pm

Neen is idd niet bij de deur! wel jammer. Ook al is het makkelijk zelf te doen, ik ben geen held in dit soort dingen. Ik denk dat ik het best laat doen bij de motorzaak, zal me beetje meer kosten maar dan ben ik zeker dat het goed werkt :)
Toch bedankt voor je mooie voorstel! Zonde van de afstand :)
Het achterlicht door LED vervangen is ook mogelijk? Ik kom op enkele websites deze tegen en daar staat bij dat dit zou werken met de huidige stekker? Hier geen relais voor nodig voor verlichting en stoplicht?

En dan ng de volgende vraag. Via onderstaande link heb ik smoke knipperlichten gevonden. Dit betreft toch de voorste knippers op de spiegel? Of ben ik mis?
Indien het de voorste knippers zijn, deze makkelijk te vervangen in de smoke?

http://www.motorlichten.nl/honda-cbr-se ... -2007.html

Grtjs

diverr xx
Berichten: 115
Lid geworden op: wo sep 01, 2010 10:06 am
Locatie: ijmond
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door diverr xx » wo sep 30, 2015 8:09 am

ja hoor
rubber naar achteren boutjes los ( houd het spiegelglas vast ) anders valt hij stuk |( .glas er uit nemen
het lampje er uit en de lens los draaien dat zijn twee schroefjes
en anders om er weer in. :-_

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door YO » wo sep 30, 2015 12:24 pm


newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door newborn » wo sep 30, 2015 1:21 pm

Goede tip van Yo !
Zodra je lid/donateur bent geworden, voor het luttele bedrag van € 15,= per jaar, heb je toegang tot het afgeschermde gedeelte met daarin o.a. alle how-to's en alle routes die we gereden hebben. Zeer nuttig voor elke Blackbird rijder :-__

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten