Slijtage carburateur

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
CBR11+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 1:18 pm
Contacteer:

Slijtage carburateur

Bericht door CBR11+ » di okt 16, 2018 6:44 pm

Hallo
Ik kan mijn bird weer ophalen, maar de tuner heeft ook wat slijtage op de naaldhuizen/gasbuizen geconstateerd. En dat is niet een vervangbaar onderdeel schijnt.
Herkennen jullie dat ook? Dit euvel valt te herkennen aan een oplopend verbruik, doordat ie steeds rijker komt te staan. Is dus geen naalden of sproeier issue. Maar goed, ik ben geen expert.

Het grappige is dat het nieuwe BWE spruitstuk dusdanig anders is dan t origineel dat een Tovamikit veel te rijk staat. Helaas lukt dat dus niet.
Met de Akras en OEM luchtfilter heeft de tuner de nm dip er toch uit gekregen en tot 10 pk meer in het middengebied opgeplust. Op het eind een pk of 5-6 meer.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie het euvel van slijtage aan de gasbuizen herkennen. Zo ja, Kun je daar wat aandoen en heb je er wat aan gedaan.

1997 bird met 40k, verbruik 1:15

CBR11+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 1:18 pm
Contacteer:

Re: Slijtage carburateur

Bericht door CBR11+ » za dec 29, 2018 12:27 am

Niemand?

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: Slijtage carburateur

Bericht door Viffer » za dec 29, 2018 3:31 pm

Hoeveel staat er op je teller? Ga er dan van dat het de werkelijk gereden kilometers zijn.

CBR11+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 1:18 pm
Contacteer:

Re: Slijtage carburateur

Bericht door CBR11+ » za dec 29, 2018 9:52 pm

Er staat 40.000 op de teller. Gezien de staat van de fiets lijkt mij dit kloppend.

Gebruikersavatar
Viffer
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 953
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
Contacteer:

Re: Slijtage carburateur

Bericht door Viffer » zo dec 30, 2018 11:14 pm

Sorry maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat deze slijtage zich voordoet bij 40.000 km.
Ik ken het verschijnsel wel maar heb nog iemand hier gezien die er last van had beneden de 100.000 km.

CBR11+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 1:18 pm
Contacteer:

Re: Slijtage carburateur

Bericht door CBR11+ » ma dec 31, 2018 9:54 am

Thx voor de reactie.
Ik denk zelf dat de slijtage ook wel mee valt.
Mijn monteur heeft aardig wat ervaring met de BB, en hij zegt ook dat de fiets gewoon prima loopt. Alleen komt de tovami kit bij mij te rijk te staan, waardoor hij niet alle onderdelen kon plaatsen. De speling op de naaldbuizen is volgens mij niet met het blote oog te zien, maar zou in theorie een verklaring kunnen zijn.
Ik heb een nieuwe OEM luchtfilter geplaatst, maar misschien was een open variant beter geweest. Maar ook daarvan zegt de monteur dat dat niet het geval zal zijn.
Dus de fiets is gezond, maar de samenstelling met de akras, BWE spruitstuk en tovamikit komt nogal precies.
Sinds de afstelling bokt ie niet meer onderin en gat ie als een streep de horizon in.
OF de km stand is teruggedraaid en dan heb ik pech gehad.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten