lekke koppakking???
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:50 pm
- Locatie: ede
- Contacteer:
lekke koppakking???
Vandaag heb ik de bird weer eens aangeslingert en dat ging in eerste instantie niet echt van harte, maar nadat de carburateurs benzine haddeb was het toch vlug gebeurd.
Helaas merkte ik al vrij snel dat er iets toch niet helemaal in orde was.
Motor uit en nakijken.
Tot mijn verbazing komt er motorolie uit 2 gaatjes naast de uitlaten aan de voorkant van het blok.
Ook lekte er koelvloeistof aan de achterkant van het blok bij de thermostaat.
Ik neem aan dat de cilinderkoppakking lek is.
Heeft iemand van jullie hiermee ervaring??
Zo ja wat kan de oorzaak zijn?
Het is wel mogelijk dat er te veel olie in het blok zat, maar ik heb nooit geweten dat dan zo snel een pakking kapot zou gaan en al helemaal niet bij de koelvloeistof.
Weet iemand hier meer van?
Ik haal namelijk morgen de cilinderkop eraf.
Maar mischien dat iemand een andere oorzaak weet ik wil toch graag zeker weten wat het euvel kan zijn.
Groeten E.T.
Helaas merkte ik al vrij snel dat er iets toch niet helemaal in orde was.
Motor uit en nakijken.
Tot mijn verbazing komt er motorolie uit 2 gaatjes naast de uitlaten aan de voorkant van het blok.
Ook lekte er koelvloeistof aan de achterkant van het blok bij de thermostaat.
Ik neem aan dat de cilinderkoppakking lek is.
Heeft iemand van jullie hiermee ervaring??
Zo ja wat kan de oorzaak zijn?
Het is wel mogelijk dat er te veel olie in het blok zat, maar ik heb nooit geweten dat dan zo snel een pakking kapot zou gaan en al helemaal niet bij de koelvloeistof.
Weet iemand hier meer van?
Ik haal namelijk morgen de cilinderkop eraf.
Maar mischien dat iemand een andere oorzaak weet ik wil toch graag zeker weten wat het euvel kan zijn.
Groeten E.T.
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
-
- Berichten: 3171
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
langen schreef:Dat hoeft niet altijd hoor YO.
Maar 90% van de gevallen is dat inderdaad zo.
Is wel niet gezond wat je daar verteld e.t.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Heeft de Motor misschien een Beurt gehad en zijnj de kleppen daarbij geschecked maw is het kleppendeksel eraf geweest???, als dit zo is zou het kunne dat er een bougiegat afdichtingsrubber lek is in het kleppendeksel waardoor er nu olie het bougiegat in loopt alwaar een gaatje zit om als er water bij de blougie dreigt te komen dit daar door eruit kan gaan
Wat betreft de thermo ook hier zou natuurlijk ook een O ring lek kunnen zijn, als ik jou was ging ik dit zker eerst es ff checken voor je de kop eraf haalt, een BB heeft nl niet gauw een lekke kop, En dat is een understatement
Suc6
Wat betreft de thermo ook hier zou natuurlijk ook een O ring lek kunnen zijn, als ik jou was ging ik dit zker eerst es ff checken voor je de kop eraf haalt, een BB heeft nl niet gauw een lekke kop, En dat is een understatement
Suc6
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 1863
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
- Locatie: Budel
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:50 pm
- Locatie: ede
- Contacteer:
Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties.
Mijn computer thuis is/was stuk dus ik kon niet kijken naar jullie commentaar.
maar nu ben ik weer aan het werk en heb dus wel even tijd om jullie bij te praten.
ik ben zo eigenwijs geweest om toch maar de koppakking er uit te halen en dit was denk ik ook wel een beetje nodig omdat er een klein beetje koelvloeistof bij de olie zat toen ik de olie aftapte.
wat Dirko beschrijft over de kleppendekselpakking klinkt erg aannemelijk en die moet ik dus ook maar even bestellen.
Ik heb de koppaking natuurlijk al besteld maar heb hem nog niet binnen dus kan hem niet vergelijken.
Maar mijn koppaking, die van de motor bedoel ik, bestaat uit 3 ijzeren pakkingen, moet daar niet wat ander materriaal tussen zitten??
Paul nog bedankt voor je pm maar lees die nu dus pas voor het eerst ik stuur je een terug.
ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
e.t.
Mijn computer thuis is/was stuk dus ik kon niet kijken naar jullie commentaar.
maar nu ben ik weer aan het werk en heb dus wel even tijd om jullie bij te praten.
ik ben zo eigenwijs geweest om toch maar de koppakking er uit te halen en dit was denk ik ook wel een beetje nodig omdat er een klein beetje koelvloeistof bij de olie zat toen ik de olie aftapte.
wat Dirko beschrijft over de kleppendekselpakking klinkt erg aannemelijk en die moet ik dus ook maar even bestellen.
Ik heb de koppaking natuurlijk al besteld maar heb hem nog niet binnen dus kan hem niet vergelijken.
Maar mijn koppaking, die van de motor bedoel ik, bestaat uit 3 ijzeren pakkingen, moet daar niet wat ander materriaal tussen zitten??
Paul nog bedankt voor je pm maar lees die nu dus pas voor het eerst ik stuur je een terug.
ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
e.t.
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
ik had geloof ik niet zomaar de koppakking eruit gahaald zonder dat ik zeker wist dat dit het euvel was, maar je schreef dat je nogal eigenwijs bent en dat blijkt nu dus ook wel
Ik had denk ik eerst alle andere opties gechecked en me systeem onder druk laten zetten bij een motorzaak om zo zeker te zijn of de pakking lek zou zijn.
Maar nu is alles eruit en zul je hem weer in elkaar moeten zetten, ik zou wel ff laten checken of de kop niet krom is en ik zou hem ook zeker laten vlakken.
vervang dus zeker alle pakkingen die je nu los hebt gehaald en nu niet weer eigenwijs zijn hé
Heb ff aangepast ik had het over een voetpakking maar, die zit er niet tussen is namelijk één geheel met het carter
Ik had denk ik eerst alle andere opties gechecked en me systeem onder druk laten zetten bij een motorzaak om zo zeker te zijn of de pakking lek zou zijn.
Maar nu is alles eruit en zul je hem weer in elkaar moeten zetten, ik zou wel ff laten checken of de kop niet krom is en ik zou hem ook zeker laten vlakken.
vervang dus zeker alle pakkingen die je nu los hebt gehaald en nu niet weer eigenwijs zijn hé
Heb ff aangepast ik had het over een voetpakking maar, die zit er niet tussen is namelijk één geheel met het carter
Laatst gewijzigd door Dirko op di feb 27, 2007 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
- Berichten: 895
- Lid geworden op: do aug 03, 2006 2:23 pm
- Locatie: Oostakker
Wat ook belangrijk is: Trek de bouten op de juiste volgorde aan en op het juiste krachtmoment, zodat je koppakking gelijkmatig wordt aangetrokken.Dirko schreef:ik had geloof ik niet zomaar de koppakking eruit gahaald zonder dat ik zeker wist dat dit het euvel was, maar je schreef dat je nogal eigenwijs bent en dat blijkt nu dus ook wel
Ik had denk ik eerst alle andere opties gechecked en me systeem onder druk laten zetten bij een motorzaak om zo zeker te zijn of de pakking lek zou zijn.
Maar nu is alles eruit en zul je hem weer in elkaar moeten zetten, ik zou wel ff laten checken of de kop niet krom is en ik zou hem ook zeker laten vlakken, wat ik ook zou doen is altijd een nieuwe voetpakking gaan monteren omdat de kans dat deze nu gaat lekken groter is dan de kans dat je koppakking uberhaupt lek was .
vervang dus zeker alle pakkingen die je nu los hebt gehaald plus de voetpakking, en nu niet weer eigenwijs zijn hé
Meer werk dan je dacht hee....
If you got nothing decent to say!!!
SHUT THE F*** UP WILL YA!!!
SHUT THE F*** UP WILL YA!!!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:50 pm
- Locatie: ede
- Contacteer:
Ik zou jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen met de cilinderkoppakking.
Ik heb de nieuwe pakking binnen en die is inderdaad wel net zo als de oude pakking gelukkig.
Ik heb naar aanleiding van dirko zijn verhaal over de kleppendekselpakking ook gelijk die pakking even besteld want inderdaad weegt dat beetje financiele investering ruimschoots op tegen de eventuele ergernissen bij een lekkage als de boel eindelijk af is.
De hoeveelheid werk vind ik nog wel mee vallen komt onder andere doordat ik de bird op een brug heb staan en omdat hij niet ergens in de weg staat of zo .
wel heb ik een uitgebeid garage handboek van de moto en heb nu ondertussen ook verdere onderdelen vervangen/onderhouden zoals: nieuwe remblokken, balhoofdlagers dashboard verlichting enz.
Ik denk dat ik zondag de cilinderkop ga monteren
Tot de volgende klus.
Ik heb de nieuwe pakking binnen en die is inderdaad wel net zo als de oude pakking gelukkig.
Ik heb naar aanleiding van dirko zijn verhaal over de kleppendekselpakking ook gelijk die pakking even besteld want inderdaad weegt dat beetje financiele investering ruimschoots op tegen de eventuele ergernissen bij een lekkage als de boel eindelijk af is.
De hoeveelheid werk vind ik nog wel mee vallen komt onder andere doordat ik de bird op een brug heb staan en omdat hij niet ergens in de weg staat of zo .
wel heb ik een uitgebeid garage handboek van de moto en heb nu ondertussen ook verdere onderdelen vervangen/onderhouden zoals: nieuwe remblokken, balhoofdlagers dashboard verlichting enz.
Ik denk dat ik zondag de cilinderkop ga monteren
Tot de volgende klus.
-
- Berichten: 1863
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
- Locatie: Budel
- Contacteer:
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:50 pm
- Locatie: ede
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten