Wegligging bij wind
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:53 pm
- Locatie: Egmond
- Contacteer:
Wegligging bij wind
Ik kwam er vandaag achter dat mijn blackbird behoorlijk zijwindgevoelig is.
Weet iemand hier iets van of heeft dezelfde ervaringen.
Kan er iets aan gedaan of afgesteld worden.
Eigenlijk heb ik dit nog nooit eerder op een motor meegemaakt.
Ik heb mijn Bird (1997) nu bijna een jaar (6.000 km) maar niet eerder last gehad.
Weet iemand hier iets van of heeft dezelfde ervaringen.
Kan er iets aan gedaan of afgesteld worden.
Eigenlijk heb ik dit nog nooit eerder op een motor meegemaakt.
Ik heb mijn Bird (1997) nu bijna een jaar (6.000 km) maar niet eerder last gehad.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: Wegligging bij wind
Zo veel wind was er vandaag toch niet.Henk Abrahams schreef:Ik kwam er vandaag achter dat mijn blackbird behoorlijk zijwindgevoelig is.
Weet iemand hier iets van of heeft dezelfde ervaringen.
Kan er iets aan gedaan of afgesteld worden.
Eigenlijk heb ik dit nog nooit eerder op een motor meegemaakt.
Ik heb mijn Bird (1997) nu bijna een jaar (6.000 km) maar niet eerder last gehad.
Klinkt raar, maar waren je banden wel op spanning.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:53 pm
- Locatie: Egmond
- Contacteer:
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:53 pm
- Locatie: Egmond
- Contacteer:
wegligging
Ik had vanochtend de spanning voor en achter op 2.9 gezet
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ik heb met koud weer en storm een keer gehad dat ik door de zijwind gewoon de grip verloor met beide bandjes tegelijk. En ineens reed ik in het midden van de tweebaans weg, ff schrikkenen weer doorploeteren (dit was ook nog met duo, dus wat meer gewicht, maar ook meer opp. voor de wind om grip te krijgen), kortom, hoort er bij ben ik bang....
Een turbo is onmisbaar...
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
- Locatie: Alkmaar (Holland)
- Contacteer:
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
jij hebt ook gelijk hoorMiep Miep Zoeffff schreef:Jullie allen hebben gelijk.
Bepaalde hoek van de wind in combinatie met bandenspanning en vering maakt een hoop uit.
Relaxed op de motor zitten en laat hem/haar maar begaan. Ver kijken waar je kijkt ga je naar toe.
Ik rij zelf tot windkracht 11 (tenzij er windvlagen > 110 km/u zijn)
Een turbo is onmisbaar...
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:03 pm
- Contacteer:
Toeval of niet
Ja, zelfde ervaring. De Bird heeft iets met wind en da's ni altijd positief. Recht voor achter of opzij geeft niet (met strakke wind). Maar als er van die windvlagen staan zoals vandaag, of wanneer je last hebt van vrachtauto's dan heeft ze een eigen wil. Inderdaad gewoon laten gaan en ontspannen.
Had er op de rit van Amsterdam naar Reeuwijk veel last van. Vond het toch al tijd om de bandenspanning na te kijken en inderdaad 2.5 voor, 2.6 achter. Dus ff blazen. Op spanning gebracht en het laatste stukkie weer perfect sturen ondanks de wind. Je merkt het eigenlijk al aan het comfort. Als er te weinig lucht in zit dan gaat het allemaal een beetje bonken etc. Ook dat was uiteraard over na lucht erbij. Ik rij op Michelin Road II. Fijne band maar altijd op spanning houden is het beste. De banden zijn hier erg gevoelig voor.
Ik las dat er iemand met windkracht 11 nog durf te rijden...........
Ga lekker je gang maar ik doe niet mee. De laatste storm (was op een donderdag, weet de datum niet meer) ook met het koekblik gegaan. De dag er voor was het al aardig aan de gang. Windkracht 8/9. Schrok me te pletter af en toe. Dat is niet leuk meer. Ik geloof er nix van dat je met 11 nog rijdt. Levensgevaarlijk..................................................
Had er op de rit van Amsterdam naar Reeuwijk veel last van. Vond het toch al tijd om de bandenspanning na te kijken en inderdaad 2.5 voor, 2.6 achter. Dus ff blazen. Op spanning gebracht en het laatste stukkie weer perfect sturen ondanks de wind. Je merkt het eigenlijk al aan het comfort. Als er te weinig lucht in zit dan gaat het allemaal een beetje bonken etc. Ook dat was uiteraard over na lucht erbij. Ik rij op Michelin Road II. Fijne band maar altijd op spanning houden is het beste. De banden zijn hier erg gevoelig voor.
Ik las dat er iemand met windkracht 11 nog durf te rijden...........
Ga lekker je gang maar ik doe niet mee. De laatste storm (was op een donderdag, weet de datum niet meer) ook met het koekblik gegaan. De dag er voor was het al aardig aan de gang. Windkracht 8/9. Schrok me te pletter af en toe. Dat is niet leuk meer. Ik geloof er nix van dat je met 11 nog rijdt. Levensgevaarlijk..................................................
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
- Locatie: Alkmaar (Holland)
- Contacteer:
-
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:40 pm
- Locatie: Arnhem - Nederland
- Contacteer:
Ik vindt dat die windgevoeligheid wel mee valt van de BB.
M'n lesmotor was destijds een Yamadrama Diversion 600, daar zat ik bij windkracht 5 al met klamme handen aan het stuur.
Recent nog met die storm gereden, was op zich wel te doen. Alleen die omvallende bomen, daar had ik het niet zo op. En die 360 graden bocht die ik moest nemen, was ook wel een aparte ervaring met die wind. Het ene moment hang je lekker in de wind en opeens vol de wind van de andere kant, dan krijg je een flinke stoot adrenaline.
M'n lesmotor was destijds een Yamadrama Diversion 600, daar zat ik bij windkracht 5 al met klamme handen aan het stuur.
Recent nog met die storm gereden, was op zich wel te doen. Alleen die omvallende bomen, daar had ik het niet zo op. En die 360 graden bocht die ik moest nemen, was ook wel een aparte ervaring met die wind. Het ene moment hang je lekker in de wind en opeens vol de wind van de andere kant, dan krijg je een flinke stoot adrenaline.
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Ik rij met windvlagen van 110 ook nog hoorMiep Miep Zoeffff schreef:Jullie allen hebben gelijk.
Bepaalde hoek van de wind in combinatie met bandenspanning en vering maakt een hoop uit.
Relaxed op de motor zitten en laat hem/haar maar begaan. Ver kijken waar je kijkt ga je naar toe.
Ik rij zelf tot windkracht 11 (tenzij er windvlagen > 110 km/u zijn)
ga gewoon 130 rijden blijf ik de wind voor
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
- Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
- Contacteer:
Re: Toeval of niet
Eh 18 januari 2007 toevallig?RiRoJ schreef:...De laatste storm (was op een donderdag, weet de datum niet meer) ook met het koekblik gegaan........
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Sorry zoef ff pesten.
Jullie moeten het ook gevoeld hebben zondag er was redelijk veel wind, maar toch op afsluitdijk aardig hard gereden, gezien ik 80 km boven de toegestaande snelheid ben gegaan ga ik jullie niet vertellen hoe hard ik gereden heb dit ivm mensen van de sterkearm.
Lady-ly vond wel dat ze dikke nek spieren kreeg.
Jullie moeten het ook gevoeld hebben zondag er was redelijk veel wind, maar toch op afsluitdijk aardig hard gereden, gezien ik 80 km boven de toegestaande snelheid ben gegaan ga ik jullie niet vertellen hoe hard ik gereden heb dit ivm mensen van de sterkearm.
Lady-ly vond wel dat ze dikke nek spieren kreeg.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten