Vista Cruise control

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
wazzup
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 12, 2007 3:49 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Vista Cruise control

Bericht door wazzup » di jun 05, 2007 11:10 am

heeft er al iemand ervaring met deze cruise controle? Mijn zusje heeft hem voor mijn verjaarddag bij Frank besteld. Heeft geloof ik nog geen reactie gekregen, frank?

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di jun 05, 2007 11:20 am

Is een heel goed ding als je hem op juiste manier weet te monteren.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

wazzup
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 12, 2007 3:49 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door wazzup » di jun 05, 2007 11:26 am

Montage in nogal moeilijk?

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: Vista Cruise control

Bericht door Frank Switser » di jun 05, 2007 11:36 am

wazzup schreef:heeft er al iemand ervaring met deze cruise controle? Mijn zusje heeft hem voor mijn verjaarddag bij Frank besteld. Heeft geloof ik nog geen reactie gekregen, frank?
Laat haar even contact opnemen? Ik heb geen openstaande bestellingen en ze zijn nu weer gewoon op voorraad....
Montage is niet zo moeilijk, maar goed afstellen en pas maken wel.....

wazzup
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 12, 2007 3:49 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door wazzup » di jun 05, 2007 11:40 am

ze heeft gemailed via afsmotorparts@chello.nl moet ze alsnog een mailtje sturen?

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Mr. Blue » di jun 05, 2007 11:47 am

Ik vond deze alternatieve montage beschrijving bij onze Engelse vrienden.
Vista en ook deze!!!!!!
Laatst gewijzigd door Mr. Blue op di jun 05, 2007 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » di jun 05, 2007 11:49 am

Mr. Blue schreef:Ik vond deze alternatieve montage beschrijving bij onze Engelse vrienden.
Vista
Dat is niet de manier die ik adviseer..... Die ring op de gashandle moet je juist laten zitten, je moet de Vista aanpassen aan de motor, en niet andersom.....
wazzup schreef:ze heeft gemailed via afsmotorparts@chello.nl moet ze alsnog een mailtje sturen?
Graag.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Mr. Blue » di jun 05, 2007 12:29 pm

Frank Switser schreef:
Mr. Blue schreef:Ik vond deze alternatieve montage beschrijving bij onze Engelse vrienden.
Vista
Dat is niet de manier die ik adviseer..... Die ring op de gashandle moet je juist laten zitten, je moet de Vista aanpassen aan de motor, en niet andersom.....
Dat krijg als je zelf A-technisch bent :lol:

wazzup
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 12, 2007 3:49 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door wazzup » di jun 05, 2007 4:40 pm

Frank,

Er is weer een mailtje verzonden, hij komt binnen onder S. Nie.

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BlauweEngel » di jun 05, 2007 8:09 pm

:? 'k zal het wel fout gedaan hebben dan...... wat een $%#^&@*#%@^%@&($@)$^&#%$^@^#*& ding!!!! Ik moest hem zo strak afstellen dat de gashendel bijna niet meer terug draaide. Wel netjes de aanwijzingen van Frank gevolgd natuurlijk: Kamertje eruit dremelen, lipje afzagen, passen, beetje meer dremelen, weer passen, beetje meer dremelen, passen beetje meer .........................................................................

Past!. oké, gemonteerd, rubber van het handvat iets opgeschoven, moet je er ook nog een randje afsnijden. Tot hier dus! We gingen de Vista aan de motor aanpassen en niet andersom.... toch?

Hij ligt in de garage, vindt het wel ff best zo. Ik zal hem eens meenemen naar Frank, kunnen we bomen of ik het nou fout heb gedaan of dat ik gewoon een zeikerd ben qua perfectisme :?:
New Zealand and Australia..awesome nature

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo jun 06, 2007 7:21 am

Arno Dörr schreef::? 'k zal het wel fout gedaan hebben dan...... wat een $%#^&@*#%@^%@&($@)$^&#%$^@^#*& ding!!!! Ik moest hem zo strak afstellen dat de gashendel bijna niet meer terug draaide. Wel netjes de aanwijzingen van Frank gevolgd natuurlijk: Kamertje eruit dremelen, lipje afzagen, passen, beetje meer dremelen, weer passen, beetje meer dremelen, passen beetje meer .........................................................................

Past!. oké, gemonteerd, rubber van het handvat iets opgeschoven, moet je er ook nog een randje afsnijden. Tot hier dus! We gingen de Vista aan de motor aanpassen en niet andersom.... toch?

Hij ligt in de garage, vindt het wel ff best zo. Ik zal hem eens meenemen naar Frank, kunnen we bomen of ik het nou fout heb gedaan of dat ik gewoon een zeikerd ben qua perfectisme :?:
Je hoeft helemaal niets aan de motor aan te passen voor de Vista. Niets bijvijlen, niets boren, niets afsnijden.... Kom maar eens langs, dan laat ik het je zien of doe ik het voor je.....

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » wo jun 06, 2007 7:51 am

Frank Switser schreef:
Arno Dörr schreef::? 'k zal het wel fout gedaan hebben dan...... wat een $%#^&@*#%@^%@&($@)$^&#%$^@^#*& ding!!!! Ik moest hem zo strak afstellen dat de gashendel bijna niet meer terug draaide. Wel netjes de aanwijzingen van Frank gevolgd natuurlijk: Kamertje eruit dremelen, lipje afzagen, passen, beetje meer dremelen, weer passen, beetje meer dremelen, passen beetje meer .........................................................................

Past!. oké, gemonteerd, rubber van het handvat iets opgeschoven, moet je er ook nog een randje afsnijden. Tot hier dus! We gingen de Vista aan de motor aanpassen en niet andersom.... toch?

Hij ligt in de garage, vindt het wel ff best zo. Ik zal hem eens meenemen naar Frank, kunnen we bomen of ik het nou fout heb gedaan of dat ik gewoon een zeikerd ben qua perfectisme :?:
Je hoeft helemaal niets aan de motor aan te passen voor de Vista. Niets bijvijlen, niets boren, niets afsnijden.... Kom maar eens langs, dan laat ik het je zien of doe ik het voor je.....
Bijvijlen :roll: :shock: is dat mogelijk dan??? :wink:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » wo jun 06, 2007 8:19 am

Bij heeft de meester (lees Frank S.) hem zelf ooit gemonteerd maar het heeft bij mij nooit goed gewerkt. Ik heb de vista er na 4 weken afgegooid en een travellock op gemonteerd waarover ik uitermate te vreden ben. Kost veel meer, maar werkt veel beter en ziet er veel mooier uit. Tis maar net of je dat er voor over hebt. Ik in ieder geval wel.

Groetjes,
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jun 06, 2007 8:27 am

En het is zoooo makkelijk :roll:

1- Vista uitpakken
2- Binnenzijde Vista met fijn schuurpapiertje uitruimen
3- Scharnier popnageltje van Vista controleren - deze wil wel is wat slecht gestanst zijn - indien nodig klein tikkie met hamer geven zodat hij mooi vlak is
4- Het rechthoekige vast zet vlakje van de vista schuin afzagen zodat hij mooi tussen de kabelhouders van je handvat valt
5- Vista opendraaien en monteren
6- Motorstarten en stationair laten lopen
7- Vista afstellen zodat hij net niet vanzelf terug loopt bij stationair draaien
8- Punt 7 herhalen na enkele ritten
Proud member of the Adventure Chaptor

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » wo jun 06, 2007 9:31 am

BB Peet schreef:Bij heeft de meester (lees Frank S.) hem zelf ooit gemonteerd maar het heeft bij mij nooit goed gewerkt. Ik heb de vista er na 4 weken afgegooid en een travellock op gemonteerd waarover ik uitermate te vreden ben. Kost veel meer, maar werkt veel beter en ziet er veel mooier uit. Tis maar net of je dat er voor over hebt. Ik in ieder geval wel.

Groetjes,
ik ben gelijk naar de travellock gegaan ... werkt perfect en ziet er veel mooier uit!!

hij zit in gendt bij arnhem , als je er naar toe rijd zet hij hem er ook op !


http://www.travelroad.nl/N_frame.html?h ... _10-1.html

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo jun 06, 2007 9:52 am

Ik wil niet lullig doen.
Maar het monteren van Vista Cruise is een klusje van niks en ik was er in een uurtje mee klaar inclusief het testen.
Belangrijk is dat je vooraf goed kijkt of hij er wel tussen past. Soms zitten handvat te dicht op de gashandel behuizing. Dat dien je dus eerst op te lossen. Gashandvat er af halen en opnieuw vast lijmen met voldoende ruimte is dan de oplossing.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BlauweEngel » wo jun 06, 2007 6:59 pm

Frank Switser schreef: Je hoeft helemaal niets aan de motor aan te passen voor de Vista. Niets bijvijlen, niets boren, niets afsnijden.... Kom maar eens langs, dan laat ik het je zien of doe ik het voor je.....
Ik zal eens kijken of ik weer eens in de buurt ben, neem ik hem ff mee, kunnen we de puzzelstukjes eens passen. ( nee hij is nog gewoon heel, en niet stuk geknipt)

Thanx voor het aanbod alvast!
New Zealand and Australia..awesome nature

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Bericht door MarcB » wo jun 06, 2007 10:59 pm

Luitjes, als jullie nu eens gewoon in deze posting kijken, tis zo simpel en werkt écht perfect.....

http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... .php?t=200

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BlauweEngel » vr jun 08, 2007 4:43 pm

:? en dan past het dus niet...........
New Zealand and Australia..awesome nature

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » vr jun 08, 2007 5:11 pm

Arno Dörr schreef::? en dan past het dus niet...........

Zucchttt :wink: Echt wel!!! ook gedaan en het werkt... :D Ook al vind ik de travellock mooier :oops:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door stanley » vr jun 08, 2007 8:42 pm

Jullie denken toch niet echt dat ik zo dom ben om mijn rubber van de handvaten af te gaan halen he, waar moet ik dan de draden van de verwarming laten? :me stupid:
Er moet toch iets zijn ZONDER wat te slopen aan je brommer.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » za jun 09, 2007 11:28 am

stanly schreef:Jullie denken toch niet echt dat ik zo dom ben om mijn rubber van de handvaten af te gaan halen he, waar moet ik dan de draden van de verwarming laten? :me stupid:
Er moet toch iets zijn ZONDER wat te slopen aan je brommer.
Ja: de Vista! Je hoeft NIETS te slopen aan je motor.
Wat er eerder bedoeld werd met het afhalen van het rubber is niets meer dan het enigzins opschuiven van het rubber (en zelfs dat is vrijwel nooit nodig).

wazzup
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 12, 2007 3:49 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door wazzup » ma jun 11, 2007 9:38 am

Hey Frank,

Is het gelukt met de bestelling van mijn zus? Kan niet meer wachten... :shock:

wazzup
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 12, 2007 3:49 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door wazzup » za jun 16, 2007 10:19 pm

Hij is binnen, ga volgend weekend de cruise monteren jullie horen wel hoe het is gegaan.

jonkheer
Berichten: 204
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Bericht door jonkheer » wo jun 20, 2007 11:39 pm

Ik heb de Vista ook een goed gemonteerd, maar ben er niet echt kapot van. De terugloop van het gas is langzamer bij het abrupt loslaten, zonder dat de vista is ingeschakeld.

Bij ingeschakelde Vista komt het vaak voor dat de gashendel weer een beetje terug loopt en dus je snelheid weer inzakt. Dit moet je dan weer bijstellen met de stelschroef...Al met al teveel gehannes naar m'n zin.

Hij zit er nog wel op.
Tsjing Tsjing

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten