stille helm

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

stille helm

Bericht door Azureus » za nov 24, 2007 7:18 pm

Er is al veel gezegd over helmen. het kwaliteits verschil is duidelijk. het prijsverschil ook.
Ik heb nu zelf een Caberg rhino, systeemhelm maar daar ben ik maar deels tevreden over. erg handig bij tanken en in de zomer maar erg luidruchtig. Zijn er ook "betaalbare" (tot 200 euro) stille intergraal helmen, en zoja welke zijn dat?
mvg mark
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Albert
Berichten: 663
Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Albert » za nov 24, 2007 7:29 pm

"stille" banden ken ik wel.... :lol:
Groeten Albert

Lidnummer #160

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » za nov 24, 2007 7:52 pm

Je moet een helm kopen die lekker zit en stil is. Niet omdat ie nog geen 200 euro kost :roll:
En veiligheid mag wat kosten. Een helm te duur vinden kan ik niet begrijpen, rij dan geen motor !


Groeten, Hertog Jan :xx

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za nov 24, 2007 8:33 pm

Hertog Jan schreef:Je moet een helm kopen die lekker zit en stil is. Niet omdat ie nog geen 200 euro kost :roll:
En veiligheid mag wat kosten. Een helm te duur vinden kan ik niet begrijpen, rij dan geen motor !


Groeten, Hertog Jan :xx
:^

Kennelijk is het leven hem niet meer dan €200,- waard. Ik begrijp dat er een limit is aan wat iemand voor een helm wil uitgeven. Maar voor €200,- koop je niet veel soeps :n Als je er €100,- bijlegt kan je misschien in de uitverkoop een overjarig model kopen die wel goed is :D

Suc6 :w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

Bericht door Azureus » za nov 24, 2007 9:18 pm

Wat een zure antwoorden allemaal, ik dacht dat een forum iets is om van elkaar te leren. ik rijd idd nog niet zolang motor.

Het gaat mij niet alleen om goedkoop, maar om alternatieven.
Ik denk dat het ook erg kort door de bocht is te zeggen dat alleen de helmen boven de 400 euro veilig zijn. Ik ben op zoek naar een stille (en heren ja een veilige helm) maar wil daar het liefst geen hoofdprijs voor betalen.

hertog jan, waarin onderscheidt zich die veiligheid dan. als "leek" kijk ik naar de veiligheidskeurmerken, ze zijn allemaal ECE 22-05 gekeurd.

nogmaals ik ben benieuwd naar de geluidservaringen van jullie helmen.
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » za nov 24, 2007 9:38 pm

Dat zijn geen zure antwoorden Mark, dat zijn opmerkingen :roll:

En een Schuhbert van 500 euro is ook niet levensreddend als je met 100 km/u een vast object raakt.

Wat MP en ik bedoelen, is dat een helm van 200 euro kwalitatief al minder is, dus ook de levensduur. Ga er voor het gemak van uit dat bij normaal gebruik een helm zo'n 6 jaar meegaat. Een goedkope helm haalt doorgaans 3 jaar niet eens zonder uit te lodderen.
Waar wij het ook over eens zijn, is dat je niet moet bezuinigen op comfort en veiligheid. "Het leven is al duur genoeg" gaat niet op als je een motor rijdt. Dan is een goede butsmuts wel het laatste waar je op moet besparen. Laat je motor 5 zondagen staan en je hebt al 100 euro verdiend...

Ik heb zelf een HJC, gekocht in 2001
Hertog Jan schreef: zo'n 6 jaar meegaat.
Hee, da's tijd voor een nieuwe !

De HJC is niet de stilste helm, wel degelijk en comfort is goed. Qua prijs/kwaliteit heb ik er een fijne helm aan ! (Kostte iets van 300 Euro?)
Shoei heb ik ook gehad, na een half jaar en 12duuzend kilometer totaal waardeloos...

En: ieder hoofd is anders ! Waar bij de ene een Schubert als gegoten zit, kan het bij een ander niet zo zijn.
Nog 1 tip: Veel helmen passen ! En alleen kopen als die 110% goed zit ! (2 tips dus) :wink:



Groeten, Hertog Jan :xx
Laatst gewijzigd door Hertog Jan op zo nov 25, 2007 3:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

Bericht door Azureus » za nov 24, 2007 9:47 pm

die helm die ik nu heb zat erg goed. ik merk idd dat de pasvorm nu al veranderd. dus dat argument heb ik nu al ondervonden. Maar het zou denk ik voor veel 'beginnende' motorrijders goed zijn te weten waar er informatie te vinden is over de veilligheid van een helm. want alle helmen zijn ece 22-05 gekeurd dat zegt dus blijkbaar niet zo veel.
mvg mark
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za nov 24, 2007 9:59 pm

Beste Mark.

Ik begrijp je beweeg redenen om een goedkopere helm te willen kopen.

Als je een goed prijs kwaliteit wil. Zal je toch uit komen op helmen van €300,- en duurder.

ik heb zelf een Shark rsfi €350,- zit goed maar qwa geluid niet de stilste. Een shubert pas ik niet eens op mijn kale knar :(

Suc6 :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » za nov 24, 2007 10:17 pm

Motorpsycho schreef:Beste Mark.

Ik begrijp je beweeg redenen om een goedkopere helm te willen kopen.

Als je een goed prijs kwaliteit wil. Zal je toch uit komen op helmen van €300,- en duurder.

ik heb zelf een Shark rsfi €350,- zit goed maar qwa geluid niet de stilste. Een shubert pas ik niet eens op mijn kale knar :(

Suc6 :wink:
pas ik .......... + T - ik

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » za nov 24, 2007 10:25 pm

Een Schuberth S1 koop je al rond de 290 euro in Duitsland. En dat is een Toppertje. (Tip) Maar vooral vooraf passen wat je goed zit.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za nov 24, 2007 10:32 pm

martin schreef:
Motorpsycho schreef:Beste Mark.

Ik begrijp je beweeg redenen om een goedkopere helm te willen kopen.

Als je een goed prijs kwaliteit wil. Zal je toch uit komen op helmen van €300,- en duurder.

ik heb zelf een Shark rsfi €350,- zit goed maar qwa geluid niet de stilste. Een shubert pas ik niet eens op mijn kale knar :(

Suc6 :wink:
pas ik .......... + T - ik
Jij had leraar motten worde zeikert :+
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo nov 25, 2007 6:10 am

ga eens kijken naar de helmen van HJC

Vallen kwa geluidshinder reuze mee en je vind ze onder de 200eu.
Wil je echt een stille helm dan moet je achter de Schuberth aan gaan. Kosten iets meer maar je hebt wel een stille helm.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » zo nov 25, 2007 11:18 am

Je MP3 speler uitzetten en je PMR.
Daar wordt hij een stuk stiller van.

:wink:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » zo nov 25, 2007 11:35 am

FilaMenT schreef:Je MP3 speler uitzetten en je PMR.
Daar wordt hij een stuk stiller van.

:wink:

:idea:
Of je radio :roll:

peke
Berichten: 228
Lid geworden op: wo aug 01, 2007 10:19 am
Locatie: Ekeren, (Antwerpen)
Contacteer:

Bericht door peke » zo nov 25, 2007 12:20 pm

Hey Mark,

Als je dan toch tevreden bent over je huidige helm waarom prober je dan niet een tijdje oordopjes? Gedurende deze periode kan je dan wat opzij leggen om dan later een wat duurdere helm te kopen!
Ordinarily I am insane, but I have lucid moments when I am merely stupid.

Kijk ook eens op : www.houtsteenglas.be

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » zo nov 25, 2007 12:31 pm

Ik rij met een Arai (Astro) met oordoppen en dat is voor mij heerlijk hoor.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » zo nov 25, 2007 7:59 pm

De Schubert Concept systeemhelm is erg goed, en die kom je in Duitsland regelmatig tegen voor rond de 250 Euro...... Ik bedoel dus niet de C2, die is een stuk duurder......

peke
Berichten: 228
Lid geworden op: wo aug 01, 2007 10:19 am
Locatie: Ekeren, (Antwerpen)
Contacteer:

Bericht door peke » ma nov 26, 2007 11:24 am

en persoonlijk vind ik m'n C2 net iets minder goed dan m'n vorige Concept!
Ordinarily I am insane, but I have lucid moments when I am merely stupid.

Kijk ook eens op : www.houtsteenglas.be

Jaaacobus
Berichten: 185
Lid geworden op: do jun 29, 2006 7:41 am
Locatie: Texel

Bericht door Jaaacobus » ma nov 26, 2007 1:40 pm

Dit is een systeemhelm van de bovenste plank! Schuberth is een Duits topmerk en de kwaliteit laat niets te wensen over. De C2 is superstil: een gewone integraalhelm levert bij 100 km/u een gemiddeld geluidsniveau van 93 dB(A), de C2 slechts 86,5 dB(A).

Nou lees ik een stuk over gehoorschade:

Een andere groep die gevaar loopt, zijn personen die veel met de motorfiets rijden. De oorzaak is niet zozeer het motorgeluid, maar wel de voortdurende luchtstroom langs de helm. Bij snelheden van meer dan 100 km/u kan het geluidsniveau daarvan aardig oplopen. Regelmatige motorrijders kunnen hierdoor schade oplopen. Professionele motorrijders dragen daarom altijd speciaal op maat gemaakte gehoorbeschermers (z.g. oordopjes) in hun oren tijdens het rijden. Veel hobby- of woon-werkverkeerrijders gebruiken deze vaak ook, of de veel goedkopere universele dopjes wat toch beter is dan helemaal geen bescherming.

Gehoorschade ontstaat in de werkomgeving als iemand langere tijd (meerdere jaren) wordt blootgesteld aan geluidsniveaus boven 80 dB(A).



Als ik dan zulke dingen lees doe ik toch me dopjes maar in ondanks dat me helm (maar) 86,5 dB(A) aan geluid produceerd.
Trouwens dit is bij 100km/h wat bij 120 en hoger????

Ik zou zeggen koop een goede helm en laat meteen dopjes aanmeten.

Groet Jaaacobus

Jaaacobus
Berichten: 185
Lid geworden op: do jun 29, 2006 7:41 am
Locatie: Texel

Bericht door Jaaacobus » ma nov 26, 2007 1:42 pm

peke schreef:en persoonlijk vind ik m'n C2 net iets minder goed dan m'n vorige Concept!
Wat was ik blij dat ik me C2 kocht vond die Concept een herrie helm.
Maar (gelukkig) smaken verschillen. En belevingen van een "goede" helm ook.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » ma nov 26, 2007 1:43 pm

85db Schuberth R1 en industrie doppen hier, bij mij in mijn kop is het muisstil :lol:

De gehoorschade loop ik op als ik weer eens mijn dopjes vergeet en iemand iets door de PMR brult :roll: (mijn intercom staat nogal luid ivm die doppies)
Proud member of the Adventure Chaptor

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » ma nov 26, 2007 3:54 pm

Gewoon kaarsenvet in je oren laten lopen, en dan is het lekker stil :shock: 8) :lol:

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » ma nov 26, 2007 7:06 pm

:-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_


Groeten, Hertog Jan :xx

Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

Bericht door Azureus » ma nov 26, 2007 10:33 pm

bedankt voor jullie antwoorden. ik ben overtuigd. heb nu een aantal helmen in gedachte nl. de HJC FS-10 Infinity, de Suomy vandal, Lazer fiber pro,

of het duurdere segment shoei xr 1000, schuberth r of s1 of de Schuberth® C2 Anthr. Decor. moeilijk hoor. aan de ene kant heb ik de voorkeur voor het voorbewerkte pin lock vizier. systeemhelm en de geintergreerde zonnevizier. maar dat moet geen doorslaggevende rol hebben.

nogmaals veiligheid staat voorop. Ik heb nu een "kabaalmaker" dus het is voor mijn gevoel al snel goed. is het het echt waard een schuberth of shoei aan te schaffen? zijn deze helmen echt zoveel beter? of is het een questie van comfort .
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » di nov 27, 2007 12:15 am

Als je voor de Shoei gaat kan ik je ten zeerste de Whisperkit adviseren. Kost helaas weer 40 euro meer, maar dan is het ook stil in de helm.

Zoals al ergens geschreven is Duitsland misschien goedkoper, en anders zou ik zeker tot januari/februari wachten om op de motorbeurs in Utrecht te shoppen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten